کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
خب دوستای گلم، میریم سر وقت کیست های تخمدان، اصلا ببینیم چی هست. کیست تخمدان در واقع معمولا کیسه ای پر از مایع هستش که ممکن داخل تخمدان و یا روی تخمدان تشکیل بشه. البته کیست هایی با محتوای جامد هم وجود داره که بسته به اندازه ای که دارن بدخیم محسوب میشن و نیاز به جراحی دارن، در غیر این صورت اگه اندازه خیلی بزرگ نباشه تعداد زیادی هم نباشه ممکنه حتی خود فرد هم متوجه نشه. کیست های تخمدان اکثرا با قرص های جلوگیری دفع میشن و اگه تبدیل به تخمدان پلی کیستیک نشه مشکلی حتی برای باروری هم ایجاد نمیکنه. از علائم کیست تخمدان درد زیر شکم، به هم خوردن عادت ماهانه، لکه بینی بین دو سیکل باشه. ﺳﻪ ﺭﺍﻫﮑﺎﺭ ﺍﺻﻠﯽ ﮐﻪ بیشتر ﭘﺰﺷﮑﺎ ﺩﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﮐﯿﺴﺖ ﻫﺎﯼ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ اونارو ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ – ﻋﺪﻡ ﻣﺼﺮﻑ ﯾﺎ ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ ﻧﻈﯿﺮ : ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ ﺟﺎﺕ ﻭ ﮐﯿﮏ ﻭ ﮐﻠﻮﭼﻪ، ﻣﺎﮐﺎﺭﻭﻧﯽ ﻭ ﭘﺎﺳﺘﺎ، ﻏﺬﺍﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺷﮑﺮ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺁﺑﻤﯿﻮﻩ ﻫﺎﯼ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺻﻨﻌﺘﯽ، ﻧﻮﺷﺎﺑﻪ، ﻧﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﺳﻔﯿﺪ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺳﺒﻮﺱ . – ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﯿﻮﻩ، ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﺼﺮﻑ ﺳﺒﺰﯾﺠﺎﺗﯽ ﻣﺜﻞ ﻫﻮﯾﺞ، ﻓﻠﻔﻞ، ﮐﺎﻫﻮ، ﮐﻠﻢ، ﺍﺳﻔﻨﺎﺝ ﻭ … – ﻣﺼﺮﻑ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﺿﺪ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﮔﻠﻮﮐﻮﻓﺎﮊ (ﻣﺘﻔﻮﺭﻣﯿﻦ ) ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻭﻋﺪﻩ ﻏﺬﺍﯾﯽ، که البته این برای خانم هایی که دچار تخمدان پلی کیستیک شدن توصیه میشه. ⬅⬅⬅تو پست بعد بیشتر راجع به تخمدان پلی کیستیک صحبت میکنیم. 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹
23 بهمن 1393 22:43:48
1 بازدید
کلینیک بانوان
#خاطره.... امروز یهو دوران دانشجوییم اومد تو ذهنم... اینکه برای یه دانشجوی سال اولی سوچر یا همون بخیه زدن یکی از دست نیافتنی ترین آرزوها بود... اون دوران دانشجوها دو دسته میشدم، گروهی که میترسیدن و هررررکاری میکردن که باهاش مواجهه نشن، و گروهی هم که با جسارت و شجاعت تمام دل به دریا میزدن و میرفتن که این مهارت مهم رو یاد بگیرن. به نظرم از جمله فهمیده ترین و باشعورترین مردم اونایی هستن که با به بیمارستان آموزشی میرفتن و در مقابل یادگیری دانشجوها حوصله و صبر به خرج میدادن... من واقعا مریض هارو درک میکردم چون وقتی یه آدم ناوارد بخواد برات پروسیجری انجام بده حتی اگر درست و با کمترین خطای ممکن هم انجامش بده ولی باز بیشتر نسبت به یه آدم حرفه ای طول میکشه. ولی 90% بیمارها مارو درک میکردن و بعضا درد و رنج بیشتر رو تحمل میکردن تا سهمی در یادگیری کادر درمان آینده داشته باشن و چه زیبا بود این صبر و حوصله اونها ❤️❤️🌹🌹 اگر شما تا به حال همچین اجازه ای رو به کارآموزها دادید من از همین جا ازتون کمال تشکر و قدردانی رو دارم❤️❤️❤️ و این رو هم بدونید هر یک از اعضای کادر درمان که امروز با مهارت و سرعت تمام به درستی سوچر یا همون بخیه رو میزنه یه روز تو همین نخ و سوزن و سوزن گیرا دست و پاشو گم کرده از جمله خودم😅😅😅 خاطره از دوران دانشجویی و بیمارستان که زیاد هست ولی همه اعضای کادر درمان با این قسمت که عرض کردم خدمتتون خاطره زیاد دارن، اگه دوست داشتید برام از خاطراتتون بنویسید حتما میخونم😊 . . . #آموزش_سوچر_زدن: این نوع سوچر سابکوتیکولار هست و بیشتر تو جراحی های پلاستیک و یا جاهایی که مهمه اسکار نمونه زده میشه، مثلا سوچر های صورت توی زایمان طبیعی و ترمیم #اپیزیاتومی هم قسمت فاشیا رو از این طریق با نخ دوصفر گرفته میشه و اینطوری نیاز به سوچر اسکین کمتر میشه و اسکار کمتری به جا میمونه، البته مطمئن بشید که خوب گرفتید. توی سزارین هم با نخ نایلون معمولا زیر پوست رو با این تکنیک میگیرن و اصطلاحا یه بخیه یه سره میمونه در نهایت. . . . #سوچر #زایمان_طبیعی #سزارین #دانشجومامایی #دانشجو_علوم_پزشکی #جراحی #اسکار
18 مرداد 1399 16:33:44
22 بازدید
کلینیک بانوان
. . . . اگر #باکره نیستید و از نوار بهداشتی و پد خسته شدید، یا استفاده از این ها تو دوران پریودیتون براتون محدودیت ایجاد کرده، کاپ قاعدگی گزینه مناسب شماست! این #کاپ هارو میتونید از آنلاین شاپ ها، کالا پزشکی ها و یا داروخانه ها تهیه کنید با یک بار خرید اون رو با توجه به جنسش تا مدت ها نگه دارید و بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. جنس #سیلیکونی، جنس مناسبیه. ولی بهتره قبل از استفاده سایز مناسب خودتون رو انتخاب کنید، برای انتخاب سایز مناسب باید ملاک های زیر رو درنظر بگیرید: - سن - طول دهانه رحم - حجم خونریزی پریودی - استحکام و انعطاف پذیری کاپ - ظرفیت کاپ - قدرت عضلات کف لگن شما - سابقه زایمانی شما برای بررسی همه اینها بهتره توسط پزشک زنان یا ماماتون معاینه بشید. اما به عنوان یه قاعده کلی سایز های کوچک تر معمولا برای خانم های زیر 30 سال که زایمان طبیعی نداشتن مناسب هستن و سایز بزرگتر برای خانم های بالای 30 سال با سابقه زایمان طبیعی یا حجم خونریزی زیاد استفاده میشه. راجع به نحوه قرار دادن کاپ یه ویدئو آموزی براتون آماده کردم به زودی پستش میکنم، اونجا کامل توضیح دادم چیکار کنید. #کاپ_قاعدگی #فنجان_قاعدگی #پریودی #منس #قاعدگی #خونریزی_پریودی #خونریزی_قاعدگی #مامایی #دانشجومامایی #سلامت_زنان #بهداشت #بهداشت_قاعدگی #بهداشت_زنان #متخصص_زنان #menstrural_cup #menstrual_bleeding #midwife #midwifery
24 شهریور 1399 08:45:03
12 بازدید
کلینیک بانوان
خیلی سال پیش، زمانی که دانشجو بودم و توی تریاژ مامایی یکی از بزرگ ترین بیمارستان های شهرمون نشسته بودم، یهو در اورژانس باز شد و یه خانم که حالت برآشفته ای داشت وارد شد و خودش رو روی نزدیک ترین تخت اورژانس انداخت... استرس از تمام اجزای صورتش میبارید و با وحشت داشت مارو نگاه میکرد، منو دوستم اون لحظه بدون اینکه حتی بپرسیم چی شده سریعا استادمون رو صدا زدیم، استاد و بعد از اون پرسنل بخش وارد شدن... - مشکلت چیه خانم؟ + حالم خوب نیست... - چرا؟ چی شده؟ + از صب که بیدار شدم همش ورم داشتم، رفتم بهداشت، فشارمو گرفتن گفتن بالاست باید بری بیمارستان - چند بوده؟ + پونزده در همین حین من که داشتم علائم حیاتی مریض رو چک میکردم متوجه شدم که نبض خیلی پری داره و احتمالا فشارش خیلی بالاست... بله فشار بالای چیزی بود که فک میگفت و بین 180 و 190 در نوسان بود... پزشک کشیک رو خبر کردن، اقدامات سریع دارویی براش شروع شد، آزمایشات فرستاده شد و این بین مشکل بعدی که وجود داشت سن بارداری بود، با سن بارداری 25 هفته... بعد از حدود 15 دقیقه که جواب آزمایشات آماده شد و فشار مادر با وجود دارو ها به بالای 200 رسید، با تشخیص پره اکلامپسی حاد شدید، یا همون مسمومیت بارداری طیق دستور پزشک آماده اتاق عمل شد... مادر وحشت زده تر از همیشه از ما سوال میکرد + خانم چرا اتاق عمل؟ - باید بچه دنیا بیاد، جفت جدا بشه تا حالت خوب بشه + بچه تو 25 هفته میمونه؟ - نه + نه من نمیخوام برم اتاق عمل و زد زیر گریه... - خانم نری اتاق عمل تا چند دقیقه دیگه میمیری + من حاضرم بمیرم اما بچه م بمونه، بچه منو نکشید خواهش میکنم بذارید بمونه... ما و تمام پرسنلی که اونجا بود از استرس اون وضعیت داشتیم قالب تهی میکردیم، بیمار تمام علائم مسمومیت بارداری رو داشت و هر زمان امکان تشنج یا مرگ وجود داشت، همه چیز باید سریع پیش می رفت، کسی انگار به التماس های اون گوش نمیکرد، چون همه نگران جون مادر بودن، این یه قانونه، موقع خطر، جون مادر به جون جنین ارجحیت داره... خوشبختانه به موقع اتاق عمل آماده شد و مریض سزارین شد و به بخش مراقبتهای ویژه منتقل شد، مادر زنده موند ولی بچه... بعد حدود یک ساعت بخش آروم شد و یه خورده از شوکش بیرون اومدیم که یهو صدای در اورژانس شنیده شد، این بار هم مثل همیشه یه خانم با حالت استرس خودش رو انداخت رو نزدیک ترین تخت... + مشکلت چیه؟ - باردارم، خونریزی دارم + چند هفته ای؟ - 18 هفته + سونوهات کو؟ ⬇️⬇️⬇️ ادامه در کامنت اول ⬇️⬇️⬇️
28 آذر 1399 12:27:19
19 بازدید
کلینیک بانوان
✅چه غذاهایی باید مصرف شود؟ • مواد غذایی حاوی امگا 3 مثل انواع ماهی، دانههای گیاهی به خصوص دانه کتان و گردو که تا حد زیادی از آزاد شدن پروستاگلاندینها و بروز درد و انقباضهای رحمی جلوگیری میکند. منابع منیزیم هم مثل سبزیهای برگ سبز تیره، ماهی تن، گردو و دانههای گیاهی و بادامزمینی ضدافسردگی هستند و درد و تحریکپذیری پستان را کم میکنند و بهتر است در این دوران مصرف شوند. ✅برخی خانمها دورههای قاعدگی نامرتبی دارند. این مشکل هم با اصلاح تغذیه درمانپذیر است؟ • لازم است دلیل این مسئله روشن شود اما به طور کلی رژیمهای غذایی فقیر از روی، بر نظم دوران قاعدگی اثر میگذارد. افرادی که رژیمهای سخت میگیرند یا میزان مصرف مواد غذایی در آنها بسیار پایین است و مرتب وزن کم میکنند، دچار عقب افتادن عادت ماهیانه میشوند. البته برای مرتب شدن دورهها، کلسیم بهترین مکمل است. اگر شیر نمیخورید، میتوانید کلمپیچ یا بروکلی را انتخاب کنید. اگر دچار عدم تحمل به لاکتوز شیر هستید، شیر سویا یا شیربرنج را امتحان کنید. ویتامین E موجود در جگر، زرده تخممرغ و آووکادو هم در این مورد مفید است. به علاوه، باید به اندازه کافی آب خورد و میزان مصرف هلههوله، مواد غذایی تصفیهشده، مواد غذایی پرچرب و شیرینیها را هم کاهش داد. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
25 بهمن 1393 10:45:38
1 بازدید
کلینیک بانوان
گفتن ما عجله داریم، گفتم می تونن برن جای دیگه، گفتن گواهی نده باشه ولی معاینه بکن، گفتم باشه بیاد تو دخترک تا اومد داخل درو بست بغضش ترکید و شروع کرد به گریه کردن... از چهره ش معلوم بود سنی هم ندارن بیچاره، گفتم بشین تعریف کن ببینم چی شده نشست، بغضشو قورت داد گفت من تا حالا با کسی ارتباط نداشتم، دیشب با نامزدم رابطه داشتیم، ولی خون نیومد، حالا بهم میگه تو باکره نیستی، قبلاً با کسی بودی، من تورو نمیخوام... گفتم مگه دخول کامل داشتی؟ گفت نمیدونم فقط خیلی درد داشتم... گفتم باشه برو بخواب تا معاینه بشی، رفت خوابید... راست میگفت، رابطه نداشته بود، بکارتش سالم بود و عمقی، نمیدونم چجوری انجام داده بودن ولی سرجاش بود، بنظر نمیومد ارتجاعی هم باشه. خیالش رو راحت کردم گفتم رابطه قبل از ازدواج با بعد از ازدواج فرق داره، بعضی پرده ها ممکنه بعد از چندین بار نزدیکی خونریزی بدن، بعضیا ممکنه ندن، گفت اینارو به نامزدم میگی؟ گفتم باشه بیاد تو یه خانم با یه قیافه درمونده که نمیدونست واقعا چیکار کنه و یه پسر با یه قیافه کاملا حق به جانب که معلوم بود تصمیم گرفته هیچ کدوم از حرفهای منو نشنوه اومد داخل، براش توضیح دادم این دخترک بکارت سالمی داره، توضیح دادم صدها نوع پرده بکارت داریم، توضیح دادم همه قرار نیست مثل هم باشن و خونریزی کنن، گاهی اوقات بکارت اصلا پاره نمیشه، گاهی اوقات پاره میشه خون هم میاد گاهی اوقات پاره میشه ولی خون نمیاد، گاهی اوقات با یک بار نزدیکی پاره نمیشه، گاهی اوقات با یه نزدیکی سطحی هم پاره میشه... اینقدر انواع مختلفی وجود داره که واقعا نمیشه یه نسخه رو برای همه پیچوند... کلی براش توضیح دادم و آخرش رفتن، ولی هیچ چیزی از اون همه نگرانی و استرسی که تو قیافه دخترک وجود داشت کم نشده بود... خدا میدونه من تا حالا چندتا از این موارد داشتم، باید چند مرد رو راضی می کردم بابا این دختر بدبخت هیچیش نیست و تنها گناهش اینه که بکارتش خونریزی نداده... اصلا من چرا باید اینارو توضیح بدم؟ جالب اینجاست که قشر به ظاهر مذهبی جامعه خیلی راحتتر با این موضوع کنار میان و قبول میکنن و اصلا خیلی کمتر مراجعه میکنن برای این موضوع، ولی قشر به اصطلاح به ظاهر دور از مذهب (حالا چیزی که من از ظاهرشون میبینم و واقعا نمیشه قضاوت کرد) بیشترین تعداد مراجعه و بیشترین مقاومت در مقابل فهمیدن این قضیه رو دارن😑 #نه_به_گواهی_بکارت #التماس_تفکر #زن_کالا_نیست
26 فروردین 1400 15:47:11
21 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
⬅۱ - ﺗﻌﻮﯾﺾ ﻟﺒﺎﺱ ﺯﯾﺮ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﯽ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﺟﺬﺍﺑﯿﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﻗﻄﻌﺎً ﺑﻪ ﺣﺲ ﺩﺭﻭﻥ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ، ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ ﻇﺎﻫﺮﺗﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻫﻤﺴﺮﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻫﻢ ﻣﺴﻠﻤﺎً ﻫﯿﺠﺎﻥ ﺯﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﯾﺪ . ﭘﻮﺷﯿﺪﻥ ﻟﺒﺎﺱ ﺯﯾﺮﻫﺎﯼ ﺟﺬﺍﺏ ﺭﺍﻫﯽ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﻭ ﺑﺮﺍﻧﮕﯿﺨﺘﻦ ﺷﻮﺭ ﻭ ﺣﺎﻝ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻇﺎﻫﺮﯼ ﺯﯾﺒﺎ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺍﻏﻠﺐ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﺱ ﺑﺎ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺪﻥ ﺣﺲ ﺧﻮﺑﯽ ﻫﻢ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ . ﻣﺜﻼً ﺳﺎﺗﻦ ﻭ ﺗﻮﺭ ، ﯾﺎ ﺍﺑﺮﯾﺸﻢ ﻭ ﺧﺰ ﻭ ﯾﺎ ﻫﺮ ﭼﯿﺰ ﻣﺤﺮﮎ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺩﻟﭽﺴﺐ ﺑﺎﺷﺪ . ﺍﮔﺮ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﺷﻮﺭﺕ ﭘﺎﭼﻪ ﺩﺍﺭ ﺯﻫﻮﺍﺭ ﺩﺭﺭﻓﺘﻪ ﯾﺎ ﺷﻠﻮﺍﺭ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﺟﻠﻮ ﺩﮐﻤﻪ ﺩﺍﺭ ﺩﻩ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﯾﺪ، ﻭﺍﻗﻌﺎً ﺩﺭ ﺣﻖ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻟﻄﻔﯽ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﯿﺪ . ﺁﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﯼ ﺳﻄﻞ ﺁﺷﻐﺎﻝ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﺑﺮﻭﯾﺪ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﺨﺮﯾﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﺮﺩ ﺟﺬﺍﺏ ﺍﻣﺮﻭﺯﯼ ﺑﺎﺷﺪ . ﺍﮔﺮ ﭘﻮﺷﯿﺪﻥ ﻟﺒﺎﺱ ﺯﯾﺮﯼ ﺧﺎﺹ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺍﻟﻘﺎﯼ ﺣﺲ ﺟﺬﺍﺑﯿﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺣﺲ ﺣﻤﺎﻗﺖ ﯾﺎ ﻫﺮﺯﮔﯽ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ،ﺁﻥ ﻟﺒﺎﺱ ﺭﺍ ﺑﯽ ﺧﯿﺎﻝ ﺷﻮﯾﺪ . ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﯽ ﭘﻮﺷﯿﺪ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻥ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺣﺲ ﺟﺬﺍﺏ ﺑﻮﺩﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﺴﺮﺗﺎﻥ ﻇﺎﻫﺮﯼ ﺟﺬﺍﺏ ﺩﺍﺭﺩ . ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻟﺒﺎﺱ ﺯﯾﺮﻫﺎﯼ ﺟﺬﺍﺏ ﻭ ﻣﺮﺩﺍﻧﻪ ﭘﺴﻨﺪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺭﺍﻫﻬﺎﯼ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﺳﺖ . ⬅۲ - ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﻭ ﺑﺠﺎ ﯾﮑﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺭﻭﺵ ﻫﺎﯼ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺟﻨﺴﯽ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﮑﺎﻥ ﻭ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﻭ ﺑﻪ ﺟﺎ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﺳﺖ . ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺟﻨﺴﯽ ﺷﺐ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺩﺭ ﺭﺧﺘﺨﻮﺍﺏ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻗﻮﯼ ﺗﺮﯾﻦ ﻧﺎﺑﻮﺩﮔﺮﺍﻥ ﻫﯿﺠﺎﻥ ﻭ ﻟﺬﺕ ﺑﺎﺷﺪ . ﺍﻏﻠﺐ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭﻗﺘﯽ ﺧﺴﺘﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﺨﻮﺍﺑﻨﺪ ﺑﻪ ﺭﺧﺘﺨﻮﺍﺏ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ . ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺑﺨﺸﯿﺪﻥ ﺗﻌﺎﻣﻼﺕ ﺟﻨﺴﯽ ﺧﻮﺩ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﻣﮑﺎﻥ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﻫﯿﺪ . ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺟﻨﺴﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺭﻭﺯ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﺨﺮﺏ ﺑﺎﺷﺪ . ﺍﮔﺮ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺁﺗﺶ ﺷﻮﺭ ﻭ ﺣﺎﻟﺘﺎﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺯﺑﺎﻧﻪ ﮐﺸﺪ ﺭﻭﺵ ﺳﺮﻋﺘﯽ ﺻﺒﺤﮕﺎﻫﯽ ﯾﺎ ﻭﻗﺖ ﻧﺎﻫﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﮐﻨﯿﺪ . ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﺳﺮﺷﺐ ﻭ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺎ ﺷﮑﻢ ﭘﺮ ﭘﺎﯼ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ﺑﯿﻬﻮﺵ ﺷﻮﯾﺪ، ﺑﺎﻫﻢ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ . ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﻮﺟﺐ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﺩﺭ ﺷﻤﺎ ﺷﻮﺩ ﺑﻠﮑﻪ ﻭﺍﮐﻨﺶ ﭘﺬﯾﺮﯼ ﺑﺪﻧﯽ ﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﻣﯽ ﺍﻓﺰﺍﯾﺪ، ﭼﻮﻥ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﻗﻊ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﻭﺯ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻋﺼﺒﯽ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺩﺭ ﺑﺪﻧﺘﺎﻥ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺷﺪﻥ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﺿﻤﻨﺎً ﻫﻢ ﺁﻏﻮﺷﯽ ﺭﺍ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﺍﺗﺎﻕ ﺧﻮﺍﺏ ﻧﮑﻨﯿﺪ . ﺗﺠﺮﺑﻪ ﯼ ﺍﯾﻦ ﻋﻤﻞ ﺩﺭ ﻧﻘﺎﻁ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺧﺎﻧﻪ ﮐﺴﺎﻟﺖ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮﺩ ﻭ ﺷﺎﯾﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺑﻪ ﺁﺯﻣﻮﺩﻥ ﺟﺎﯼ ﮔﯿﺮﯼ ﺟﺪﯾﺪ ﮐﻨﺪ . 👈 این پست ادامه دارد.... 🌹شاد و سلامت باشید 🌹