کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
و حالا میرسیم به ترشحات غیر طبیعی واژن و نکاتی که باید در مورد این ترشحات بدونید : نکات قابل توجه : واژن به طور طبیعی حاوی باکتری است. رشد این باکتریها کنترل شده است و توسط بسیاری عوامل مانند سطح اسید و هورمونها تحت تأثیر قرار می گیرد. هر چیزی این تعادل را به هم بزند، می تواند خطر عفونتها یا افزایش رشد هر یک از باکتریهای طبیعی یا مخمرها را افزایش دهد. تحریک کننده های احتمالی موارد زیر هستند: - استفاده از آنتی بیوتیکها - داروهای جلوگیری از بارداری - دوش واژینال - دیابت - حاملگی - استرس - زیرپوشهای تنگ یا استفاده از پارچه های مصنوعی و پلاستیک -برخی کاندوم ها ، نواربهداشتی ها و تامپون ها ⬅⬅⬅⬅ پست بعدی ما رو دنبال کنید و با ویژگی های این عفونت ها آشنا بشید. ✔این پست ادامه دارد😉 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
21 بهمن 1393 09:01:27
4 بازدید
کلینیک بانوان
از گذشته تا با حال همیشه مادرانی وجود داشته اند که تمایل زیادی به #تعیین #جنسیت فرزندی که برای بارداری اش برنامه میریزند دارند، و خیلی از ماها از گوشه و کنار داروها یا نسخه هایی شنیده ایم که باعث #پسردار شدن یا #دختردار شدن میشود. اما علم تا کنون 100% موفقیت هیچ کدام از این روش ها را تایید نکرده و حتی بعضی از آنها پایه #علمی ندارند و فقط جنبه تلقینی دارند. در زیر بعضی از راههای #افزایش #شانس #پسردار شدن را که پایه علمی دارند را آورده ایم: ✅#نزدیکی در همان روز #تخمکگذاری انجام شود. چرا که #اسپرم حاوی ژن پسر سرعت بیشتری داشته و زودتر از اسپرم دختر خودش را به #تخمک میرساند. ✅اگر که عمیق ترین حالت را در نزدیکی داشته باشید مثل نزدیکی در حالت پشت. ✅اگر که شما قبل از شریک جنسیتان به #ارگاسم برسید چرا که باعث تولید مایع آلکالین میشود که این مایع نسبت به اسیدیته واژن سازگاری بیشتری با اسپرم پسر دارد. ✅این خیلی مهم است که شریک جنسی شما در هر انزال شمار اسپرم زیادی داشته باشد، چرا که اسپرم پسر نسبت به اسپرم دختر ضعیف تر است و زودتر از بین میرود پس هر چه تعداد اسپرم پسر بیشتر باشد شانس رسیدن آن به تخمک بیشتر میشود. برای افزایش شمار اسپرم شما میتوانید از یک هفته قبل از تخمک گذاری نزدیکی نکنید و یکبار در روز تخمک گذاری نزدیکی داشته باشید برای اینکه شمار اسپرم ها بالا نگه داشته شود. ✅در شب نزدیکی داشته باشید. ✅شریک جنسی شما با پوشیدن شلوارهای گشاد یا شورت های بوکسوری دمای آلتش را پایین نگه داشته باشد. ✅غذاهای نمکی، گوشتی، آرد سفید، پاستا، میوه های تازه، سبزیجات و ماهی در صورتی که بیماری خاصی ندارید مصرف کنید و از خوردن فراورده های لبنی ، آجیل، شکلات، صدف دریایی، و نان سبوس دار خودداری کنید. ⬅لازم به ذکر است که هر کدام از این روش ها تنها شانس پسر دار شدن را افزایش میدهند و 100% نیستند. شما میتوانید از چندین روش به طور همزمان برای فزایش شانس استفاده کنید. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
07 فروردین 1394 15:35:57
8 بازدید
کلینیک بانوان
◀️ مراقبت از واژن چیزی هست که خیلی از ما خانم ها ازش غافل میشیم و بعد کلی شاکی میشیم از عفونت واژینال، خارش، سوزش، درد حین نزدیکی و خلاصه اینجور مسائل... ⏪ در حالیکه اگر این چنتا نکته ریز کوچولو رو رعایت کنیم خیلی از این مسائل پیش نخواهد آمد. ✔️ اهمیت تغذیه تو این موضوع خیلی مهمه، خیلی اوقات ما ازش غافل میشیم و فک میکنیم تاثیری نداره، درصورتی که مثلا یه خانم که مدام درگیر عفونت قارچی میشه دیگه نباید مثل قبل شیریجات و آجیل بخوره و تغذیه ش رو ببره سمت محصولات پروبیوتیک، کپسول های پروبیوتیک هم تو داروخانه ها موجود هست. ✅ یه نکته دیگه که تو متن بهش اشاره نشده، استفاده بیش از حد از بعضی داروها خصوصا آنتی بیوتیک هاست. 👈 پس حواستون باشه هر دکتری که بیشتر دارو مینویسه بهتر نیست، هنر پزشک اونجایی مشخص میشه که با کمترین میزان دارو شمارو درمان کنه! ⁉️ نظر شما چیه؟؟؟ . . . . . #مراقبت_از_واژن #بیماری_های_زنان #عفونت_واژینال #زنان #بهداشت_زنان #بهداشت_قاعدگی #متخصص_زنان #بهداشت_جنسی #مامایی #واژن #دانشجومامایی #سلامت_زنان #کاپ_قاعدگی #فنجان_قاعدگی #پریودی #منس#قاعدگی #مطب_زنان
02 مهر 1399 09:48:44
23 بازدید
کلینیک بانوان
مریضا وقتی میان تو از طرز سلام کردنشون خیلی چیزارو میشه فهمید، مثلا مددجویی که بعد از مدتها با نذر و نیاز باردار شده وقتی میاد تو با خنده سلام میکنه و برگه آزمایش مثبت بارداریش رو مثل یه آسِ دل میذاره رو میز، همینقدر پیروزمندانه، همینقدر عاشقانه... اما وای به حال اونی که برگه مثبت آزمایشش نه تنها برگه برنده نیست، بلکه پلی شده که مسبب ورود به دنیایی از چه کنم هاست... اون روز زنگ هشدار رو که زدم درو باز کرد، احساس گیجی داشت، نه اینکه حال جسمیش بد باشه، حال روحیش خراب بود. فک کنم سلام هم نکرد، سلام تو اون لحظه چه اهمیتی داشت فقط عاجزانه گفت توروخدا یه کاری برام کنید... گفتم چی شده؟ مشکلت چیه؟ قبل از اینکه بخواد حرفی بزنه بغضش شکست، جعبه دستمال رو بش دادم گفتم تو کرونا دستتو به چشمت نزن همینجور که با دستاش چشماشو پاک کرد گفت کاش کرونا گرفته بودم... بدتر از اون سرم اومده، داشتم از شوهر نامردم بلاخره طلاق میگرفتم حتی از مهریه م هم گذشته بودم که این بلا سرم اومد... دیگه فهمیده بودم چی شده، تو دلم کوهی از غم بود براش، من نمیشناختمش ولی داشتم غمش رو میخوردم... بارداری که خبرش برای خیلی ها باید نویدبخش باشه برای اون خبر از گرفتار و بدبختی میداد، خیلی دلم میخواست دلداریش بدم ولی من که نمیشناختمش.... گفتم گریه نکن، هدیه خداست ناشکر نباش گفت من خودمو دارم از دست اون معتاد هیولا نجات میدم همین الانشم خانواده م به چشم سربار نگام میکنن، این بچه رو چیکارش کنم... نمیتونم به اون جهنم برگردم اونم با یه بچه، توروخدا برام بندازش.. من که سقط انجام نمیدم، توهم این کارو نکن یهو برگشت طوری نگاهم کرد که انگار هیچ کدوم از حرفاشو نشنیدم و نفهمیدم، حق داشت همینجور که داشت گریه میکرد گفت دو نفریم، توروخدا یه کاری برامون بکن. گفتم یعنی چی دو نفر! گفت خواهرمم تازه فهمیده بارداره، ولی اون عقده، اگر خانوادم بفهمن کشتنش... گفتم خب عروسی بگیرن برن سر خونه زندگیشون، بچه ها خدا داده مبارکه باز بدتر از قبل نگام کرد، گفت برم به خواهرم بگم بیاد، گفتم برو ⬇️⬇️⬇️ ادامه تو کامنت اول⬇️⬇️⬇️ #زیرپوست_شهر
07 شهریور 1400 04:29:21
29 بازدید
کلینیک بانوان
گفتن ما عجله داریم، گفتم می تونن برن جای دیگه، گفتن گواهی نده باشه ولی معاینه بکن، گفتم باشه بیاد تو دخترک تا اومد داخل درو بست بغضش ترکید و شروع کرد به گریه کردن... از چهره ش معلوم بود سنی هم ندارن بیچاره، گفتم بشین تعریف کن ببینم چی شده نشست، بغضشو قورت داد گفت من تا حالا با کسی ارتباط نداشتم، دیشب با نامزدم رابطه داشتیم، ولی خون نیومد، حالا بهم میگه تو باکره نیستی، قبلاً با کسی بودی، من تورو نمیخوام... گفتم مگه دخول کامل داشتی؟ گفت نمیدونم فقط خیلی درد داشتم... گفتم باشه برو بخواب تا معاینه بشی، رفت خوابید... راست میگفت، رابطه نداشته بود، بکارتش سالم بود و عمقی، نمیدونم چجوری انجام داده بودن ولی سرجاش بود، بنظر نمیومد ارتجاعی هم باشه. خیالش رو راحت کردم گفتم رابطه قبل از ازدواج با بعد از ازدواج فرق داره، بعضی پرده ها ممکنه بعد از چندین بار نزدیکی خونریزی بدن، بعضیا ممکنه ندن، گفت اینارو به نامزدم میگی؟ گفتم باشه بیاد تو یه خانم با یه قیافه درمونده که نمیدونست واقعا چیکار کنه و یه پسر با یه قیافه کاملا حق به جانب که معلوم بود تصمیم گرفته هیچ کدوم از حرفهای منو نشنوه اومد داخل، براش توضیح دادم این دخترک بکارت سالمی داره، توضیح دادم صدها نوع پرده بکارت داریم، توضیح دادم همه قرار نیست مثل هم باشن و خونریزی کنن، گاهی اوقات بکارت اصلا پاره نمیشه، گاهی اوقات پاره میشه خون هم میاد گاهی اوقات پاره میشه ولی خون نمیاد، گاهی اوقات با یک بار نزدیکی پاره نمیشه، گاهی اوقات با یه نزدیکی سطحی هم پاره میشه... اینقدر انواع مختلفی وجود داره که واقعا نمیشه یه نسخه رو برای همه پیچوند... کلی براش توضیح دادم و آخرش رفتن، ولی هیچ چیزی از اون همه نگرانی و استرسی که تو قیافه دخترک وجود داشت کم نشده بود... خدا میدونه من تا حالا چندتا از این موارد داشتم، باید چند مرد رو راضی می کردم بابا این دختر بدبخت هیچیش نیست و تنها گناهش اینه که بکارتش خونریزی نداده... اصلا من چرا باید اینارو توضیح بدم؟ جالب اینجاست که قشر به ظاهر مذهبی جامعه خیلی راحتتر با این موضوع کنار میان و قبول میکنن و اصلا خیلی کمتر مراجعه میکنن برای این موضوع، ولی قشر به اصطلاح به ظاهر دور از مذهب (حالا چیزی که من از ظاهرشون میبینم و واقعا نمیشه قضاوت کرد) بیشترین تعداد مراجعه و بیشترین مقاومت در مقابل فهمیدن این قضیه رو دارن😑 #نه_به_گواهی_بکارت #التماس_تفکر #زن_کالا_نیست
26 فروردین 1400 15:47:11
21 بازدید
کلینیک بانوان
قبل از اینکه ادامه ش رو بخونید باید بگم که تصمیم گرفتم از تجربیاتم توی مطب و بیمارستان باهاتون بگم... خیلیا شاید توی حاشیه امن زندگی خودشون خبر از حقایقی پنهان جامعه و خیلی از زندگی ها نداشته باشن... اگر دوست داشتید و مایل بودید بیشتر از این تجربیاتم بگم حتما برام توی کامنت ها بنویسید. و حالا ادامه:⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ دفترچه رو انداخت روی میز من و همونطور که به اسم روی دفترچه اشاره میکرد گفت خانم دکتر این خواهرمه، پنج روز خونه نبوده حالا رفتیم آوردیمش، ببین سالمه یا نه توی این چند جمله ای که گفت کمپلکس کاملی از خشم، شرمندگی، تاسف، درماندگی و استرس بود. سعی کردم آرومش کنم، ولی اصلا نمیشنید من چی میگم. فقط میخواست بدونه چه اتفاقی افتاده... گفتم خواهرت کجاست؟ گفت رفتن بیارنش. گفتم چند سالشه؟ گفت پونزده سال... گفتم مطمئنی از لحاظ روحی روانی مشکلی نداره؟ یه پوزخند زد و گفت هه، این منو شمارو درس میده... بلاخره دخترک رو آوردن، یه دختر بچه پونزده ساله چادری، با یه لبخند که نمیدونم بخاطر چی بود... باهاش تنها شدم، همونطور که داشتم راهنماییش میکردم چطور رو تخت معاینه بشینه ازش پرسیدم کاری هم کردی؟ گفت نه گفتم پس چرا میگن خونه نبودی؟ گفت جایی نبودم فهمیدم این سوالات من فایده نداره پرسیدنش همین که روی تخت معاینه قرار گرفت یک آن از شدت بوی تعفن عفونت من حالت تهوع بهم دست داد، چیزی رو که میدیدم باورم نمیشد... چطور ممکنه یه دختر پونزده ساله این حجم از عفونت واژینال داخلی و خارجی رو باهم داشته باشه... عفونت درحدی بود که ترشحات چرکی از واژن ریخته بود بیرون، واژن متورم شده بود و پوست بیرون تا کشاله های ران هارو هم درگیر کرده بود😑 با یه گاز استریل و سرم شست و شو یه کم شست و شو دادم، تا بتونم بکارت رو چک کنم... بله بکارت مدتها بود از بین رفته بود و اتفاق جدیدی توی این پنج روز نیافتاده بوده... دیگه چیزی به خودش نگفتم، فقط بش گفتم عفونت شدید داره و اگر درمان نشه عواقب بدی در انتظارشه، طریقه مصرف داروهارو براش توضیح دادم. ازم پرسید چیزی شده؟ گفتم بکارتت پاره ست، با تعجب گفت پاره؟ . . . ادامه در کامنت اول⬇️⬇️⬇️⬇️ . . . #بکارت #تجاوز
20 آذر 1399 10:45:49
34 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
. . . . اگر #باکره نیستید و از نوار بهداشتی و پد خسته شدید، یا استفاده از این ها تو دوران پریودیتون براتون محدودیت ایجاد کرده، کاپ قاعدگی گزینه مناسب شماست! این #کاپ هارو میتونید از آنلاین شاپ ها، کالا پزشکی ها و یا داروخانه ها تهیه کنید با یک بار خرید اون رو با توجه به جنسش تا مدت ها نگه دارید و بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. جنس #سیلیکونی، جنس مناسبیه. ولی بهتره قبل از استفاده سایز مناسب خودتون رو انتخاب کنید، برای انتخاب سایز مناسب باید ملاک های زیر رو درنظر بگیرید: - سن - طول دهانه رحم - حجم خونریزی پریودی - استحکام و انعطاف پذیری کاپ - ظرفیت کاپ - قدرت عضلات کف لگن شما - سابقه زایمانی شما برای بررسی همه اینها بهتره توسط پزشک زنان یا ماماتون معاینه بشید. اما به عنوان یه قاعده کلی سایز های کوچک تر معمولا برای خانم های زیر 30 سال که زایمان طبیعی نداشتن مناسب هستن و سایز بزرگتر برای خانم های بالای 30 سال با سابقه زایمان طبیعی یا حجم خونریزی زیاد استفاده میشه. راجع به نحوه قرار دادن کاپ یه ویدئو آموزی براتون آماده کردم به زودی پستش میکنم، اونجا کامل توضیح دادم چیکار کنید. #کاپ_قاعدگی #فنجان_قاعدگی #پریودی #منس #قاعدگی #خونریزی_پریودی #خونریزی_قاعدگی #مامایی #دانشجومامایی #سلامت_زنان #بهداشت #بهداشت_قاعدگی #بهداشت_زنان #متخصص_زنان #menstrural_cup #menstrual_bleeding #midwife #midwifery