کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
⬅ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﭼﺮﺍ ﻭﭼﮕﻮﻧﻪ؟ ⬅ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ؟ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﻫﻨﮕﺎﻡ #ﻣﻌﺎﯾﻨﻪ #ﻟﮕﻨﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ . #ﺩﮐﺘﺮ ﺑﺎ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ #ﺍﺳﭙﮑﻮﻟﻮﻡ، ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ #ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﮔﺮﺩﻥ ﺭﺣﻢ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﺪ . ﺑﻌﺪ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻧﻤﻮﻧﻪﮔﯿﺮ (ﺍﺳﭙﭽﻮﻻ ) ﻭ ﯾﮏ ﺑﺮﺱ ﮐﻮﭼﮏ، ﺳﻠﻮﻝ ﻫﺎﯼ ﮔﺮﺩﻥ ﺭﺣﻢ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﯼ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺍﯾﻦ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺑﻪ #ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ . ﺍﯾﻦ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺩﺭﺩﻧﺎﮎ ﻧﯿﺴﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻌﺎﯾﻨﻪ ﻟﮕﻨﯽ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﻧﺪﮐﯽ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ . ⬅ﻧﺘﺎﯾﺞ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺳﻪ ﻫﻔﺘﻪ ﻃﻮﻝ ﻣﯽ ﮐﺸﺪ ﺗﺎ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺷﻮﺩ . ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ، ﯾﻌﻨﯽ ﮔﺮﺩﻥ ﺭﺣﻢ، ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ . ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﻏﯿﺮﻃﺒﯿﻌﯽ، ﯾﻌﻨﯽ ﺳﻠﻮﻝ ﻫﺎﯼ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺷﺪﻩ، ﻇﺎﻫﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ، ﮔﺎﻫﯽ ﺗﮑﺮﺍﺭ #ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ #ﭘﺰﺷﮏ ﺗﺎﻥ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﻫﺎﯼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺧﻮﺩ #ﺗﺠﻮﯾﺰ ﮐﻨﺪ، ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ #ﮐﻮﻟﭙﻮﺳﮑﻮﭘﯽ (ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﯾﮏ ﻣﯿﮑﺮﻭﺳﮑﻮﭖ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻌﺎﯾﻨﻪ ﮔﺮﺩﻥ ﺭﺣﻢ ﻭ #ﻭﺍﮊﻥ ) . ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﮔﺎﻫﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪﻩ #ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻫﻢ ﻫﺴﺖ، ﺍﻣﺎ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺸﺨﯿﺺ #ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ.ﻫﺎﯼ.ﺁﻣﯿﺰﺷﯽ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺗﮑﯿﻪ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﻫﺎﯼ ﺍﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ. ⬅ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﭘﺎﭖ، ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺴﺐ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺩﻗﯿﻖ ﺗﺮ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩ: ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺍﺯ #ﺭﺍﺑﻄﻪ.ﺟﻨﺴﯽ، ﺷﺴﺘﺸﻮﯼ ﻭﺍﮊﻥ ﻭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﮐﺮﻡﻫﺎﯼ #ﻭﺍﮊﯾﻨﺎﻝ 48 ﺳﺎﻋﺖ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ . ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ، ﺩﭼﺎﺭ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﺑﻮﺩﻩﺍﯾﺪ، ﯾﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﻠﻮﻝ ﮐﺎﻓﯽ ﺩﺭ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺍﻭﻝ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻧﯿﺎﻣﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﮐﺎﻫﺶ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺯﻧﺎﻧﻪ ﯼ ﺍﺳﺘﺮﻭﮊﻥ ﻧﯿﺰ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺮ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﭘﺎﭖ ﺍﺛﺮ ﺑﮕﺬﺍﺭﺩ، ﺯﻧﺎﻥ ﯾﺎﺋﺴﻪ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﻣﺼﺮﻑ ﺍﺳﺘﺮﻭﮊﻥ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ⬅ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﻭﻗﺖ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ؟ ﻗﺒﻼ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽ ﺷﺪ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺁﻣﯿﺰﺵ ﺟﻨﺴﯽ، ﯾﺎ ﺗﺎ ﺳﻦ 21 ﺳﺎﻟﮕﯽ ( ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﮐﺪﺍﻡ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ ) ، ﻫﺮ ﺳﺎﻝ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﻮﺩ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻢ ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺮ 30 ﺳﺎﻝ، ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺳﺎﻻﻧﻪ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽ ﺷﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻢ ﻫﺎﯼ ﺑﺎﻻﯼ 30 ﺳﺎﻝ، ﺑﺎ ﺳﻪ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﭘﺎﭖ ﺩﺭ ﺳﻪ ﺳﺎﻝ ﻣﺘﻮﺍﻟﯽ ﻭ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﻣﻨﻔﯽ ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﻭﯾﺮﻭﺱ ﭘﺎﭘﯿﻠﻮﻣﺎﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ( ﮐﻪ ﺑﺎ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﮔﺮﺩﻥ ﺭﺣﻢ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺩﺍﺭﺩ ) ، ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺗﺎ ﺳﻪ ﺳﺎﻝ ﺁﻥ ﺗﺠﻮﯾﺰ ﻣﯽ ﺷﺪ. ﺍﻣﺎ ﺟﺪﯾﺪﺍ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻢ ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺮ 30 ﺳﺎﻝ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﻭ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻢ ﻫﺎﯼ 30 ﺳﺎﻝ ﺑﻪ ﺑﺎﻻ، ﻫﺮ ﺳﻪ ﺳﺎﻝ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ، ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﻮﺩ. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
17 فروردین 1394 15:56:34
1 بازدید
کلینیک بانوان
خب بلاخره هر گل یه خاری هم داره. توی پست قبل راجع به مزایا گفتم و امروز نوبت به معایب و عوارض این روش جلوگیری از بارداری رسیده... اینکه همیشه توصیه میشه هر دارویی رو با مشورت درمانگرتون مصرف کنید بخاطر احتمال بروز عوارض ناخواسته داروهاست، قرص های ترکیبی ضدبارداری هم از این قاعده مستثنی نیستن. پس اگر قصد شروع دارید بهتره قبلش یه سری به مطب ماما یا پزشک زنانتون بزنید. سایر عوارض احتمالی: . تهوع و استفراغ . بزرگی و سنگین شدن و حساسیت سینه ها . سرگیجه و سنکوپ . افزایش اشتها و افزایش وزن دائمی . ضعف و خستگی . کاهش میل جنسی . بثورات جلدی . افسردگی معمولا بعد از سه دوره مصرف مداوم این عوارض از بین میرن و با خیالت راحت میتونید ادامه بدید، ولی اگر همچنان ماندگار بودن و یا بدتر هم شدن بهتره ادامه ندید. تو پست های بعدی توضیح میدم که با هرکدوم از این عوارض چجوری برخورد کنید. . . . منبع این پست کتاب CMMD زنان و دستورالعمل کشوری وزارت بهداشت بودن و به راحتی میتونید به اطلاعاتی که بهتون دادم استناد کنید. سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید. این پست رو به کسایی که دارن از این روش استفاده میکنن یا قصد شروع این روش رو دارن هدیه بدید. ممنون از لایک ها و همراهیتون. . . . #جلوگیری_از_بارداری #پیشگیری_از_بارداری #عوارض #ال_دی #روکین #یاز #یاسمین #زنان #مامایی #متخصص_زنان #افزایش_وزن #تهوع #استفراغ #سردرد #بارداری_ناخواسته #لکه_بینی
11 مهر 1399 09:22:37
15 بازدید
کلینیک بانوان
۱ - ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺑﯿﻦ ﻓﺮﺩﯼ : ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩﯼ ﻫﻤﺴﺮ، ﻋﺪﻡ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﺭﻭﺣﯽ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﺑﻂ، ﺗﻮﻟﺪ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻭ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﭘﺮﺳﺘﺎﺭ ﮐﻮﺩﮎ ﺑﺎﻋﺚ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ۲ - ﺗﺎﺛﯿﺮﺍﺕ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ : ﺍﺳﺘﺮﺱﻫﺎﯼ ﺷﻐﻠﯽ، ﻓﺸﺎﺭ ﻫﻤﮕﻨﺎﻥ ﻭ ﺗﺼﺎﻭﯾﺮ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺟﻨﺴﯿﺖ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﻨﻔﯽ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﺭﺍ ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ. ۳ -ﮐﺎﻫﺶ ﺗﺴﺘﺴﺘﺮﻭﻥ : ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺗﺴﺘﺴﺘﺮﻭﻥ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻭ ﺯﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﺩﻫﺪ. ﺳﻄﺢ ﺗﺴﺘﺴﺘﺮﻭﻥ ﺩﺭ ﺩﻫﻪ ۲۰ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺯﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻭﺝ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺧﻮﺩ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﻣﻮﺍﺯﺍﺕ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺳﻦ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺁﻥ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺘﻮﺍﻟﯽ ﮐﺎﻫﺶ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﯾﺎﻓﺖ ﺗﺎ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﻮﺩ، ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﻧﯿﺰ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﻧﯿﺴﺖ. ۴ -ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ : ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﺭﻭﺣﯽ ﻣﺜﻞ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ ﯾﺎ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪﯼ، ﺍﻧﺪﺭﻭﻣﺘﺮﻭﺯ ﻭ ﯾﺎ ﻓﯿﺒﺮﻭﯾﺪﺯ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﺯﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﺩﻫﺪ . ۵ -ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ : ﺑﻌﻀﯽ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ ﻣﺜﻞ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺿﺪ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ ﺧﺎﺹ، ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﮐﺎﻫﻨﺪﻩ ﻓﺸﺎﺭ ﺧﻮﻥ ﻭ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺿﺪ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ ﺑﺎﻋﺚ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ۶ - ﺳﻦ : ﺳﻄﺢ ﺧﻮﻥ ﺣﺎﻭﯼ ﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻥ ﺑﻪ ﻣﻮﺍﺯﺍﺕ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺳﻦ ﻣﺪﺍﻡ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﮐﺎﻫﺶ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ . ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺣﺎﺻﻞ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺍﺯ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ ﻭ ﺭﻭﺣﯽ ﺍﺳﺖ، ﻟﺬﺍ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺍﺯ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻓﻊ ﺍﯾﻦ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ. ۱ - ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﻓﺮﺩﯼ/ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺟﻨﺴﯽ : ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺟﻨﺴﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭ ﺯﻭﺟﯿﻦ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ . ﻋﺪﻡ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ ﺭﺍ ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻟﺬﺍ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻮﺛﺮ ﻭ ﻣﻔﯿﺪ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﻮﺩ. ۲ - ﺗﻌﻮﯾﺾ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ ﻭ ﯾﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﺭ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻣﺼﺮﻑ : ﺍﮔﺮ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺻﻠﯽ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ ﺑﺎﺷﺪ، ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﺭ ﻧﻮﻉ ﺩﺍﺭﻭ ﻭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﺭﻣﺎﻧﻬﺎﯼ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺜﺎﻝ ﺍﮔﺮ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺿﺪ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ ﺑﺎﻋﺚ ﮐﺎﻫﺶ ﺳﻄﺢ ﺗﺴﺘﺴﺘﺮﻭﻥ ﺷﺪﻩ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﺭﻭﺵ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺿﺪ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﮐﻪ ﻏﯿﺮ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩ . ۳ - ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ : ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺍﻣﺮﺍﺽ ﺧﺎﺹ ﻣﺜﻞ ﻓﯿﺒﺮﻭﺋﯿﺪ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﻔﯿﺪ ﺑﺎﺷﺪ. ۴ -ﺍﺳﺘﺮﻭﮊﻥ ﻫﺎﯼ ﻭﺍﮊﻧﯽ : ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﯾﺎﺋﺴﻪ، ﺧﺸﮑﯽ ﻭﺍﮊﻥ ﮐﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺻﻠﯽ ﻋﺪﻡ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺁﻣﯿﺰﺵ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﮐﺮﻡ ﺍﺳﺘﺮﻭﮊﻥ ﻭﺍﮊﻧﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ۵ - ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺗﺴﺘﺴﺘﺮﻭﻥ : ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﯾﺎ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﺧﺎﺻﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺟﻨﺴﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺍﻣﺎ ﺑﻌﻀﯽ ﻣﺘﺨﺼﺼﺎﻥ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺳﻄﺢ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺣﺪ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.
07 اسفند 1393 19:08:55
2 بازدید
کلینیک بانوان
- دوست عزیزمون راجع به بیبی چک سوال داشتن، لازمه که یه سری نکات مهم که راجع به بیبی چک باید بدونیم رو بگم، مطمءنا جواب سوالتون رو میگیرید. ✔ کار بیبی چک: درواقع کار بیبی چک بررسی وجود هرمون گنادوتروپین انسانی (hcg) در ادرار هستش که به وسیله جفت ترشح میشه، این هرمون زمانی که رویان شروع به کاشته شدن توی رحم میکنه ترشح میشه و تا مدتی هر روز مقدارش دو برابر میشه، پس ما انتظار داریم که یه تست بارداری خوب در روز ششم بارداری ینی تقریبا زمانی که تاریخ پریودی بوده و اتفاق نیافتاده تست مثبت شه ولی متاسفانه این تست ها درصد خطای بالایی دارن و میزان hcg هم توی بدن هر کس فرق میکنه پس منفی نشون دادن تست خصوصا توی روزای اول نمیتونه دال بر رد حاملگی باشه. دوست خوبم وقتی میخوای از این تستا استفاده کنی به نکات زیر دقت کن: ✔ تاریخ انقضا تست و محیطی که توش نگهداریش کرده بودیم، اگه جای مرطوب مثل حمام و یا در معرض گرما یا سرمای شدید و نور خورشید بوده بهتره تست عوض شه. ✅ از هر تست طبق دستورالعمل خودش استفاده کنید چون همه تست ها مثل هم نیستن، دستورالعمل هر تست رو روی جلدش بخونید و یا از متصدی فروش سوال کنید ✔ بهترین ادرار برای تست ادرار اول صبحه ✔ مطمئن ترین راه تشخیص بارداری انجام آزمایش خون هستش ✔ و در آخر توصیه میکنم اگر تست های شما مرتبا منفی میشه ولی پریود نمیشید حتما آزمایش خون بدین و از لحاظ موارد دیگه بررسی بشید. 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹
18 بهمن 1393 21:20:04
2 بازدید
کلینیک بانوان
فیبروم ها یکی از شایع ترین بیماری های زنان هستن که گفته میشه حدود ۸۰ درصد خانم ها در طی زندگی دچارش میشن. البته تعداد کمی از این خانم ها دچار عارضه های شدید میشن که مجبور به جراحی میشن. اندازه فیبروم ها از یه دونه نخود تا یه هندونه ممکنه متفاوت باشه و بسته به اندازه و جاش علائمش رو نشون میده. ☑️ فیبروم ها انواع مختلفی دارن و ممکنه توی حفره خود رحم (ساب مکوزال) توی بافت بافت (اینترامورال) و یا بیرون از رحم (ساب سروزال) باشن. ☑️ معمولا توی بارداری و دوران یائسگی فیبروم ها رشد نمیکنن و یا تو دوران یائسگی کوچکتر میشن. ☑️ فیبروم ها کلا جای نگرانی ندارن و اگر دارید زندگی عادیتون رو میکنید کاریش نداشته باشید. ❌ دو گروه از خانم ها نیاز دارن که برای فیبرومشون تعیین تکلیف بشه 1️⃣ گروه اول: خانم های که میخوان سزارین بشن و فیبروم ناحیه عمل دارن. 2️⃣ گروه دوم: خانم های که به دلیل فیبروم دچار خونریزی های شدید و یا احساس فشار و درد تو لگنشون شدن. 3️⃣ گروه سوم: خانم های که بعد از یائسگی دچار فیبروم شدن و تا قبل از اون نداشتن و یا بعد از یائسگی فیبرومشون بزرگتر شده. در کل اینو بدونید که در حالت عادی فیبروم چیز خطرناکی نیست و نگرانش نباشید. . . . . این پست رو به خانم های که که فیبروم دارم هدیه بدید. ☑️ و مثل همیشه مطالب رو از رو #آپ_تو_دیت از معتبرترین منابع پزشکی دنیا نوشتم و با خیال راحت استناد کنید 👌😌 شاد و سلامت باشید ♥️ . . . #فیبروم #میوم #لیومیوم #فیبروئید #فیبروم_رحم #خونریزی_رحم #خونریزی_غیرطبیعی #قاعدگی_شدید #خونریری_شدید #عمل #کلینیک_بانوان #میومکتومی #میومکتومی_رحم #میومکتومی_ابدومینال #متخصص_زنان #بیماری_های_زنان #uptodate
26 اردیبهشت 1400 07:15:09
24 بازدید
کلینیک بانوان
🤱🏻👶🏻 چندتا ماساژ مخصوص نی نی ها🥰😍 #ماساژ #نینی #نینی_کوچولو #مادرانه❤️ #babies #baby #babygirl #infantry #gynecology #midwifery #obstetrics #massage
19 شهریور 1398 15:51:31
8 بازدید
نعیمه انصاری
0
1
گفتن ما عجله داریم، گفتم می تونن برن جای دیگه، گفتن گواهی نده باشه ولی معاینه بکن، گفتم باشه بیاد تو دخترک تا اومد داخل درو بست بغضش ترکید و شروع کرد به گریه کردن... از چهره ش معلوم بود سنی هم ندارن بیچاره، گفتم بشین تعریف کن ببینم چی شده نشست، بغضشو قورت داد گفت من تا حالا با کسی ارتباط نداشتم، دیشب با نامزدم رابطه داشتیم، ولی خون نیومد، حالا بهم میگه تو باکره نیستی، قبلاً با کسی بودی، من تورو نمیخوام... گفتم مگه دخول کامل داشتی؟ گفت نمیدونم فقط خیلی درد داشتم... گفتم باشه برو بخواب تا معاینه بشی، رفت خوابید... راست میگفت، رابطه نداشته بود، بکارتش سالم بود و عمقی، نمیدونم چجوری انجام داده بودن ولی سرجاش بود، بنظر نمیومد ارتجاعی هم باشه. خیالش رو راحت کردم گفتم رابطه قبل از ازدواج با بعد از ازدواج فرق داره، بعضی پرده ها ممکنه بعد از چندین بار نزدیکی خونریزی بدن، بعضیا ممکنه ندن، گفت اینارو به نامزدم میگی؟ گفتم باشه بیاد تو یه خانم با یه قیافه درمونده که نمیدونست واقعا چیکار کنه و یه پسر با یه قیافه کاملا حق به جانب که معلوم بود تصمیم گرفته هیچ کدوم از حرفهای منو نشنوه اومد داخل، براش توضیح دادم این دخترک بکارت سالمی داره، توضیح دادم صدها نوع پرده بکارت داریم، توضیح دادم همه قرار نیست مثل هم باشن و خونریزی کنن، گاهی اوقات بکارت اصلا پاره نمیشه، گاهی اوقات پاره میشه خون هم میاد گاهی اوقات پاره میشه ولی خون نمیاد، گاهی اوقات با یک بار نزدیکی پاره نمیشه، گاهی اوقات با یه نزدیکی سطحی هم پاره میشه... اینقدر انواع مختلفی وجود داره که واقعا نمیشه یه نسخه رو برای همه پیچوند... کلی براش توضیح دادم و آخرش رفتن، ولی هیچ چیزی از اون همه نگرانی و استرسی که تو قیافه دخترک وجود داشت کم نشده بود... خدا میدونه من تا حالا چندتا از این موارد داشتم، باید چند مرد رو راضی می کردم بابا این دختر بدبخت هیچیش نیست و تنها گناهش اینه که بکارتش خونریزی نداده... اصلا من چرا باید اینارو توضیح بدم؟ جالب اینجاست که قشر به ظاهر مذهبی جامعه خیلی راحتتر با این موضوع کنار میان و قبول میکنن و اصلا خیلی کمتر مراجعه میکنن برای این موضوع، ولی قشر به اصطلاح به ظاهر دور از مذهب (حالا چیزی که من از ظاهرشون میبینم و واقعا نمیشه قضاوت کرد) بیشترین تعداد مراجعه و بیشترین مقاومت در مقابل فهمیدن این قضیه رو دارن😑 #نه_به_گواهی_بکارت #التماس_تفکر #زن_کالا_نیست