کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ سیکل تخمگذاری یا قاعدگی یا تخمدان و رحم رو اگر یک دوره ۲۸ روزه در نظر بگیریم، احتمال حاملگی تو شرایط نرمال برای یک خانم با قاعدگی منظم به این صورت هستش. که البته من از احتمال صحبت میکنم و این قضیه صد در صد نیست! اگر روش پیشگیری از بارداری شما همون روش نامعتبر طبیعی هست این تصویر میتونه کمک کننده باشه، توصیه میکنم حتما توی روزهای که احتمال بارداری بالا مشخص شده حتما از کاندوم استفاده کنید. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹 . . . . . . #تخمک_گذاری #قاعدگی #پریودی #سیکل_قاعدگی #سیکل_پریود #تخمدان #رحم #پیشگیری_از_بارداری #جلوگیری_از_بارداری #کاندوم #نزدیکی_جنسی #روش_طبیعی
19 آبان 1398 20:05:42
10 بازدید
کلینیک بانوان
🤱🏻👶🏻 چندتا ماساژ مخصوص نی نی ها🥰😍 #ماساژ #نینی #نینی_کوچولو #مادرانه❤️ #babies #baby #babygirl #infantry #gynecology #midwifery #obstetrics #massage
19 شهریور 1398 15:51:31
8 بازدید
کلینیک بانوان
🔽🔽🔽 ◀پرده بکارت سالم و پاره : چند وقت پیش چنتا پست راجع به پرده بکارت انواع اون و سوالات رایج گذاشتم، پیشنهاد میکنم اگر نخوندید حتما یه نگاهی بندازید 👌 ولی سوالی که بارها و بارها تو دایرکت یا کیک پرسیدن راجع به پرده بکارت آسیب دیده بود، و اینکه جای پرده بکارت کجاست و آیا پرده بکارت ترمیم میشه یانه، بنابراین تصمیم گرفتم باز یه پست جدید بذارم و توضیحاتی بدم 💉اول اینکه جای پرده بکارت رو فرد خودش به تنهایی نمیتونه تشخیص بده خصوصا اینکه ازش هیچ زمینه ای هم نداشه باشه بنابراین این 🚫اخطار🚫 رو جدی بگیرید و خودتون برای معاینه پرده بکارتتون اقدام نکنین چون ممکن باعث آسیبش بشید 💉این عکسارو گذاشتم تا یه زمینه ای داشته باشین، عکس اول پرده بکارت سالم و عکس دوم و سوم پرده بکارت پاره هستن، همونطور که میبینید جاهای پارگی معلومه و اصطلاحا بهشون شجره های بکارت گفته میشه 💉 ترمیم پرده بکارت به وسیله پزشک متخصص زنان یا ماما انجام میشه ولی کاری کاملا غیر قانونیه مگر اینکه فردی گواهی پزشکی قانونی مبنی بر تجاوز داشته باشه 💉 بنده هم مثه خیلی از همکاران این کار رو بدون نامه پزشکی قانونی به هیچ عنوان انجام نمیدم پس خواهش میکنم سوال نکنید. ◀دوستاتون رو تگ کنید تا سوالات اونا هم برطرف شه. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
10 اردیبهشت 1394 17:45:28
1 بازدید
کلینیک بانوان
خب دوستان میپردازیم به سندرم تخمدان پلی کیستیک ﺷﺎﯾﻊﺗﺮﯾﻦ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻏﺪﺩ ﺩﺭﻭﻥﺭﯾﺰ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﺷﺎﯾﻊﺗﺮﯾﻦ ﻋﻠﺖ ﻧﺎﺯﺍﯾﯽ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﻋﺪﻡ ﺗﺨﻤﮏﮔﺬﺍﺭﯼ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﻧﺎﻣﮕﺬﺍﺭﯼ ﺍﯾﻦ ﺳﻨﺪﺭﻡ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻭﺟﻮﺩ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﺤﺘﻮﯼ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﮐﯿﺴﺖ ﮐﻮﭼﮏ (ﺩﺭ ﺍﻏﻠﺐ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﻭ ﻧﻪ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ) ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻻﯾﻪ ﺑﯿﺮﻭﻧﯽ ﻫﺮ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻋﻼﯾﻢ ﺷﺎﯾﻌﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ( ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺧﻮﻥﺭﻭﺵ ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﯽ ( ﺍﻟﯿﮕﻮﻣﻨﻮﺭﻩ (( ، ﻋﻼﯾﻢ ﻫﯿﭙﺮﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻧﯿﺴﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﺮﻣﻮﯾﯽ ( ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ) ﻭ ﺁﮐﻨﻪ ، ﺭﯾﺰﺵ ﻣﻮ ﻭ ﻧﺎﺯﺍﯾﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺟﺪﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺧﻄﺮ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻭ ﭘﺴﺘﺎﻥ ، ﺩﯾﺲﻟﯿﭙﯿﺪﻣﯽ ، ﻫﯿﭙﺮﺗﺎﻧﺴﯿﻮﻥ ، ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﻗﻠﺒﯽ ﻭﻋﺮﻭﻗﯽ ﻭ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺷﯿﻮﻉ ﭼﺎﻗﯽ ﻭ ﺩﯾﺲﻟﯿﭙﯿﺪﻣﯽ ﺩﺭ ﻣﺒﺘﻼﯾﺎﻥ ﺑﻪ PCOS ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺯﻧﺎﻥ ﺳﺎﻟﻢ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ۴۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ، ﺩﭼﺎﺭ ﭼﺎﻗﯽ ﻣﻔﺮﻁ ﻭ ۷۵ ﺩﺭﺻﺪﺷﺎﻥ ﻧﺎﺯﺍ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ . ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ﺩﺭ ۶ ﺗﺎ ۱۰ ﺩﺭﺻﺪ ﻫﻤﻪ ﺯﻧﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﻨﯿﻦ ﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﻋﻠﺖ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ ﺍﻣﺎ ﻣﺤﻘﻘﺎﻥ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﻭﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺍﺭﺛﯽ ﻭ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﺩﺭ ﻇﻬﻮﺭ ﺁﻥ ﻧﻘﺶ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ﻗﺎﻋﺪﮔﯽﻫﺎﯼ ﻧﺎ ﻣﻨﻈﻢ، ﺭﺷﺪ ﻣﻮﻫﺎﯼ ﺯﺍﯾﺪ، ﺟﻮﺷﻬﺎﯼ ﭘﻮﺳﺘﯽ ( ﺁﮐﻨﻪ ) ﻭ ﭼﺎﻗﯽ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺳﻨﺪﺭﻡ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﭘﻠﯽ ﮐﯿﺴﺘﯿﮏ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﻋﺎﺭﺿﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﯽ ﺑﺎ ﺩﻭﺭﻩﻫﺎﯼ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﻧﺎ ﻣﻨﻈﻢ ﻣﺸﺨﺺ ﮔﺮﺩﺩ ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻌﺪﻫﺎ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻭﺯﻥ ﯾﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ. ﻋﻠﺖ ﺩﻗﯿﻖ ﺳﻨﺪﺭﻡ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﭘﻠﯽ ﮐﯿﺴﺘﯿﮏ ﻫﻨﻮﺯ ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ . ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻩ ﺩﺭ ﺗﺨﻤﮏ ﮔﺬﺍﺭﯼ، ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﺷﺪﻥ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺷﻮﻧﺪ . ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺯﻭﺩﻫﻨﮕﺎﻡ ﻭ ﺷﺮﻭﻉ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪﺕ ﺁﻥ ﻣﺜﻞ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﻧﻮﻉ ۲، ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﻗﻠﺒﯽ ﻭ ﺳﮑﺘﻪ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﺪ. ⬅⬅⬅ توی پست بعد راجع به روند درمان و بهبودی این بیماری صحبت میکنیم. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
24 بهمن 1393 09:02:48
1 بازدید
کلینیک بانوان
بنظرتون چرا باید اسپرم به صورت #مصنوعی وارد رحم زن بشه؟! گاهی اوقات شرایطی پیش میاد که اسپرم نمیتونه به خوبی خودش رو به تخمک برسونه،مثلا: ◀️ مخاط دهانه رحم فوق العاده با اسپرم تهاجمی برخورد کنه! ◀️ اسپرم ها ضعیف باشن! ◀️ از اسپرم اهدایی استفاده بشه! ◀️ زن و مرد قادر به #نزدیکی کردن نباشن! . . . بله تمام دلایلی که گفتم واقعی هستن و واقعا بعضی از #زوجین درگیر این مسائل و مشکلات میشن... . . . ⬅️ آی یو آی اینجا معنی پیدا میکنه، یعنی که اسپرم مرد گرفته میشه، در محیط #آزمایشگاه شسته و تغلیظ میشه، اسپرم های خوب جدا میشه، به پزشک داده میشه و پزشک اونو از طریق اون #کتتر هایی که تو عکس میبینید به داخل رحم میفرسته. در واقع به نزدیک ترین جای ممکن به تخمک، تا با همدیگه ملاقات کنن و لقاح رخ بده. . . . ‼️ حالا چنتا #فکت درمورد آی یو آی: ❗ آی یو آی حتی در بهترین مراکز دنیا هم 20% شانس نتیجه گیری رو داره. ❗ شانس بچه پسر با آی یو آی کردن افزایش پیدا میکنه. ❗ نیاز به بستری شدن نداره و کاملا تحت #هوشیاری و سرپایی انجام میشه. ❗ همراه با آی یو آی، تحت صلاح دید #پزشک هم به مرد هم به زن داروهای تقویتی داده میشه، چون باید مطمئن بشیم کیفیت اسپرم و تخمک تا بالاترین حد ممکن بالا میره. ❗ در صورت بارداری با آی یو آی، دو هفته بعد از تاریخ انجام، تست بارداری شما مثبت میشه. . . . اگر از آی یو آی تجربه ای دارید لطفا باهامون به اشتراک بذارید. 😊🙏 . . . . #نازایی #ناباروری #کمک_باروری #درمان_نازایی #تخمک #اسپرم #لقاح #تخمک_گذاری #iui #آی_یو_آی
18 آبان 1399 18:07:17
14 بازدید
کلینیک بانوان
بند ناف... هر موقع که بند نافی رو قطع میکنم به این فکر میکنم که عظمت خدا چقدر بزرگه، نفس کشیدن، غذا خوردن، ایمن شدن، رشد کردن... هرچه که برای حیات و رشد یک موجود زنده لازمه از طریق همین بند ناف... خدایا شکرت، حتی واسه پیچ های بند ناف نوزادان سالم. بیاید همه با هم دعا کنیم هر کس که در آرزوی فرزند هست، خدا هرچه زودتر بهش یه بچه سالم بده... 🙏آمین🙏 پ ن: دانشجو ها و همکاران و فالوور های عزیزم لطفا شما هم احساستون رو راجع به بند ناف بگید. #بندناف #زایمان #زایمان_در_آب #زایمان_طبیعی #سزارین #حاملگی #بارداری #نوزاد #مادر #زایمان_فیزیولوژیک #حیات
26 شهریور 1394 19:00:06
14 بازدید
نعیمه انصاری
0
1
مریضا وقتی میان تو از طرز سلام کردنشون خیلی چیزارو میشه فهمید، مثلا مددجویی که بعد از مدتها با نذر و نیاز باردار شده وقتی میاد تو با خنده سلام میکنه و برگه آزمایش مثبت بارداریش رو مثل یه آسِ دل میذاره رو میز، همینقدر پیروزمندانه، همینقدر عاشقانه... اما وای به حال اونی که برگه مثبت آزمایشش نه تنها برگه برنده نیست، بلکه پلی شده که مسبب ورود به دنیایی از چه کنم هاست... اون روز زنگ هشدار رو که زدم درو باز کرد، احساس گیجی داشت، نه اینکه حال جسمیش بد باشه، حال روحیش خراب بود. فک کنم سلام هم نکرد، سلام تو اون لحظه چه اهمیتی داشت فقط عاجزانه گفت توروخدا یه کاری برام کنید... گفتم چی شده؟ مشکلت چیه؟ قبل از اینکه بخواد حرفی بزنه بغضش شکست، جعبه دستمال رو بش دادم گفتم تو کرونا دستتو به چشمت نزن همینجور که با دستاش چشماشو پاک کرد گفت کاش کرونا گرفته بودم... بدتر از اون سرم اومده، داشتم از شوهر نامردم بلاخره طلاق میگرفتم حتی از مهریه م هم گذشته بودم که این بلا سرم اومد... دیگه فهمیده بودم چی شده، تو دلم کوهی از غم بود براش، من نمیشناختمش ولی داشتم غمش رو میخوردم... بارداری که خبرش برای خیلی ها باید نویدبخش باشه برای اون خبر از گرفتار و بدبختی میداد، خیلی دلم میخواست دلداریش بدم ولی من که نمیشناختمش.... گفتم گریه نکن، هدیه خداست ناشکر نباش گفت من خودمو دارم از دست اون معتاد هیولا نجات میدم همین الانشم خانواده م به چشم سربار نگام میکنن، این بچه رو چیکارش کنم... نمیتونم به اون جهنم برگردم اونم با یه بچه، توروخدا برام بندازش.. من که سقط انجام نمیدم، توهم این کارو نکن یهو برگشت طوری نگاهم کرد که انگار هیچ کدوم از حرفاشو نشنیدم و نفهمیدم، حق داشت همینجور که داشت گریه میکرد گفت دو نفریم، توروخدا یه کاری برامون بکن. گفتم یعنی چی دو نفر! گفت خواهرمم تازه فهمیده بارداره، ولی اون عقده، اگر خانوادم بفهمن کشتنش... گفتم خب عروسی بگیرن برن سر خونه زندگیشون، بچه ها خدا داده مبارکه باز بدتر از قبل نگام کرد، گفت برم به خواهرم بگم بیاد، گفتم برو ⬇️⬇️⬇️ ادامه تو کامنت اول⬇️⬇️⬇️ #زیرپوست_شهر