کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
تصویر: جنین زنده اما در حاملگی خارج از رحمی. شکم مادر باز شده و جنین به همراه ضمائم حاملگی خارج میشود. ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ ﺧﺎﺭﺝ ﺭﺣﻤﯽ ( Ectopic pregnancy ) ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺭﺥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺗﺨﻤﮏ ﺑﺎﺭﻭﺭ ﺩﺭ ﺟﺎﯾﯽ ﺑﻪﺟﺰ ﺩﯾﻮﺍﺭﻩ ﺭﺣﻢ ﮐﺎﺷﺘﻪ ﺷﻮﺩ. ﮔﺎﻫﯽ ﺗﺨﻤﮏ ﺑﺎﺭﻭﺭ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﺭﺣﻢ ﻧﻤﯽﺭﻭﺩ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺭﺍﻩ ﺩﺭﻭﻥ ﻟﻮﻟﻪ ﻓﺎﻟﻮﭖ (ﻟﻮﻟﻪ ﺭﺣﻢ ) ﻻﻧﻪ ﮔﺰﯾﻨﯽ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺁﻏﺎﺯ ﺑﻪ ﺭﺷﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﯾﺎ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﻭﺟﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﻟﻮﻟﻪٔ ﻓﺎﻟﻮﭖ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﻟﮕﻦ ﻭ ﺩﺍﺧﻞ ﺣﻔﺮﻩ ﺻﻔﺎﻗﯽ ﺁﻏﺎﺯ ﺑﻪ ﺭﺷﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻟﺘﻬﺎ ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ ﻧﺎﺑﺠﺎ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ. ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ ﻧﺎﺑﺠﺎ ﺍﺻﻮﻻً ﺑﻪ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺯﻧﺪﻩ ﻧﻤﯽﺍﻧﺠﺎﻣﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﺎﯾﺪ ﺟﻨﯿﻦ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﺎﺧﯿﺮ ﺩﺭ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺷﻮﮎ ﻭ ﻣﺮﮒ ﻣﺎﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺧﻄﺮ ﺍﺑﺘﻼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﺣﺎﻣﻠﮕﻲ ﻛﻪ ﺩﺍﺧﻞ ﺭﺣﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ. ( ﺁﻱ .ﻳﻮ.ﺩﻱ ) . ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻋﻔﻮﻧﺖﻫﺎﻱ ﺷﻜﻤﻲ ﻳﺎ ﻟﮕﻨﻲ ﻭﺟﻮﺩ ﭼﺴﺒﻨﺪﮔﻲﻫﺎ (ﺭﺷﺘﻪﻫﺎﻱ ﺑﺎﻓﺖ ﺟﻮﺷﮕﺎﻫﻲ ) ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺟﺮﺍﺣﻲ ﻗﺒﻠﻲ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺣﺎﻣﻠﮕﻲ ﺩﺭ ﻟﻮﻟﻪﻫﺎﻱ ﺭﺣﻤﻲ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺟﺮﺍﺣﻲ ﺑﺮ ﺭﻭﻱ ﻟﻮﻟﻪﻫﺎﻱ ﺭﺣﻤﻲ ﻳﺎ ﺭﺣﻢ ﺍﺯ ﻗﺒﻞ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ . ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮﻳﺖ ( ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮﻳﻮﻡ، ﺑﺎﻓﺖ ﭘﻮﺷﺎﻧﻨﺪﻩ ﺳﻄﺢ ﺩﺍﺧﻠﻲ ﺭﺣﻢ ) ﺩﺭ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺑﺎﺷﺪ.
22 شهریور 1394 04:43:08
4 بازدید
کلینیک بانوان
رفلاکس ﻣﻌﺪﻩﺍﯼ ﻣﺮﻭﯼ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺁﺳﯿﺐﻫﺎﯼ ﻣﻮﮐﻮﺯﯼ ﻭ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺰﻣﻦ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﻏﯿﺮ ﻋﺎﺩﯼ ﻣﺤﺘﻮﯾﺎﺕ ﻭ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﻌﺪﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﯼ ﺍﺳﺖ . ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﺭفلاکس ﻣﻌﺪﻩ ﺍﯼ ﻣﺮﻭﯼ ﺳﻮﺯﺵ ﺷﮑﻢ (Heartburn ) ﺍﺳﺖ. ﯾﮏ ﭘﻨﺠﻢ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺭﯾﻔﻼﮐﺲ ﻣﻌﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﯾﻌﻨﯽ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻫﻔﺘﻪﺍﯼ ﯾﮏ ﯾﺎ ﺩﻭﺑﺎﺭ ﺗﺮﺵ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. *ﻋﻮﺍﻣﻞ: ﻋﻠﻞ ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﻞ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﺳﻔﻨﮕﺘﺮ ﺗﺤﺘﺎﻧﯽ ﻣﺮﯼ ﯾﺎ ﺯﯾﺎﺩ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﻓﻌﺎﺕ ﺷﻞ ﺷﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﻔﻨﮕﺘﺮ ﯾﺎ ﺿﻌﻒ ﻣﮑﺎﻧﯿﺴﻤﻬﺎﯼ ﺩﻓﺎﻋﯽ ﺍﻧﺘﻬﺎﯼ ﻣﺮﯼ ﻣﻮﺟﺐ ﺍﯾﻦ ﺁﺳﯿﺐ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺩﺍﺋﻤﯽ ﯾﺎ ﻧﺎﭘﺎﯾﺪﺍﺭ ﺩﺭ ﻣﺎﻧﻊ ﺑﯿﻦ ﻣﻌﺪﻩ ﻭ ﻣﺮﯼ ﻣﻮﺟﺐ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺍﻓﺮﺍﺩﯾﮑﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻭﺯﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺣﺠﯿﻢ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﻧﺪ، ﻟﺒﺎﺳﻬﺎﯼ ﺗﻨﮓ ﻣﯽ ﭘﻮﺷﻨﺪ ﯾﺎ ﺳﯿﮕﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﺸﻨﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﺧﻄﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ . *ﺗﺸﺨﯿﺺ: ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﺎ ﺳﻨﺠﺶ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺎﻋﺘﻪ PH ﻣﺮﯼ ﻭ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺁﻥ ﺑﺎ ﻋﻼﺋﻢ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﯾﺎ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺑﻪ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺣﺪﺳﯽ ﺍﺳﺖ . *ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎ ﻭ ﻋﻼﯾﻢ: ﻋﻼﯾﻢ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ : -ﺳﻮﺯﺵ ﺳﺮﺩﻝ ﻭ ﺟﻨﺎﻍ ﺳﯿﻨﻪ -ﺍﺳﺘﻔﺮﺍﻍ -ﻧﺎﺭﺳﺎﯾﯽ ﺑﻠﻊ *ﻋﻼﯾﻢ ﮐﻤﺘﺮ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﻧﯿﺰ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ : -ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﻠﻊ -ﺗﺮﺷﺢ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺑﺰﺍﻕ -ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻬﻮﻉ -ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﻣﺤﻞ ﻗﻔﺴﻪٔ ﺳﯿﻨﻪ *ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ: ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﺭﯾﻔﻼﮐﺲ ﻣﺮﻭﯼ ﺑﺎ ﺁﻧﺘﯽ ﺍﺳﯿﺪ، ﻣﻬﺎﺭﮐﻨﻨﺪﻩ ﭘﻤﭗ ﻫﯿﺪﺭﻭﮊﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻧﮕﺰﯾﻮﻡ ﻭﺍﻣﭙﺮﺍﺯﻭﻝ ﻭ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺗﻮﻥ ﻋﻀﻼﻧﯽ ﺍﺳﻔﻨﮕﺘﺮ ﺗﺤﺘﺎﺗﻨﯽ ﻣﺮﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﺍﻣﭙﺮﮐﺲ ﻭ ﻣﺘﻮﮐﻠﻮﭘﺮﺍﻣﯿﺪ ﻭ ﺳﯿﺰﺍﭘﺮﺍﯾﺪ ﺍﺳﺖ. ﻧﻮﺷﯿﺪﻧﯽﻫﺎ ﻭ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽﻫﺎﯼ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﮐﺎﻓﺌﯿﻦ ﯾﺎ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﺜﻞ ﮐﺎﮐﺎﺋﻮ، ﻗﻬﻮﻩ، ﭼﺎﯼ، ﻧﻮﺷﺎﺑﻪﻫﺎﯼ ﮔﺎﺯﺩﺍﺭ ﻭ ﻣﺮﮐﺒﺎﺕ ( ﭘﺮﺗﻘﺎﻝ، ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﻭ ... ) ﺑﺎﻋﺚ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺍﻟﮑﻞ، ﮐﺸﯿﺪﻥ ﺳﯿﮕﺎﺭ، ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﺨﺪﺭ ، ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻏﺬﺍ، ﻣﺼﺮﻑ ﺣﺠﻢ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﻣﺎﯾﻌﺎﺕ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻏﺬﺍ ﻭ ﻣﺼﺮﻑ ﻏﺬﺍﻫﺎﯼ ﭼﺮﺏ، ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺍﺳﯿﺪ ﺭﺍ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻣﺼﺮﻑ ﻏﺬﺍﻫﺎﯼ ﺗﻨﺪ ﻭ ﺳﺒﺰﯾﺠﺎﺗﯽ ﻣﺜﻞ ﭘﯿﺎﺯ، ﺳﯿﺮ ﻭ ﻧﻌﻨﺎﻉ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﮐﻨﻨﺪ . ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺩﻥ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺑﺎﻻﺗﻨﻪ ﺑﺪﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﯿﻦﺗﻨﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﻭ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﻌﺪﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﮐﻨﺪ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻧﺒﺎﯾﺴﺘﯽ ﮐﻤﺮﺑﻨﺪ ﻭ ﻟﺒﺎﺱ ﺗﻨﮓ ﭘﻮﺷﯿﺪ.
16 خرداد 1394 19:40:18
3 بازدید
کلینیک بانوان
📃📃📃 عفونت واژن یا ﻭﺍﮊﯾﻨﯿﺖ ﺑﻪ ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺯﻧﺎﻧﻪ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﺛﺮ ﻋﻮﺍﻣل بیماری زا ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺑﺮﺧﯽ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﭘﺎﯾﯿﻦ، ﺩﯾﺎﺑﺖ ، ﻭﺟﻮﺩ IUD ﺩﺭ ﺭﺣﻢ ﻭ ... ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺳﺎﺯ ﻭﺍﮊﯾﻨﯿﺘﻬﺎﯼ ﻣﮑﺮﺭ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻤﻬﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ . ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ ﻭﺍﮊﻥ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻋﺎﺭﺿﻪﺍﯼ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﺪﻡ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ ﺩﺳﺘﮕﺎﻫﻬﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺭﺣﻢ ﻭ ﻣﺜﺎﻧﻪ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﯾﺎﺑﺪ. 👇ﻋﻼﺋﻢ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ: ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺷﮑﺎﯾﺖ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺧﺎﺭﺵ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﻣﻬﺒﻞ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ . ﮔﺎﻩ ﺳﻮﺯﺵ ﺍﺩﺭﺍﺭ، ﺩرد هنگام نزدیکی ﻭ ... ﻧﯿﺰ ﺩﺍﺭﯾﻢ. 👇ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ ﺩﺭ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ .1 ﺁﻧﺘﯽ ﺑﯿﻮﺗﯿﮑﻬﺎ ( ﺑﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻓﻠﻮﺭ ﻧﺮﻣﺎﻝ ) .2 ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﺭ ﺳﻄﻮﺡ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﻬﺎﯼ ﺑﺪﻥ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ، ﺷﯿﺮﺩﻫﯽ ﻭ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺭﺥ ﻣﯽﺩﻫﺪ. .3 ﺷﺴﺘﺸﻮﯼ ﻣﻬﺒﻞ ، ﺩﺋﻮﺩﻭﺭﺍﻧﺘﻬﺎﯼ ﻣﻬﺒﻞ ﻭ ﺻﺎﺑﻮﻧﻬﺎ .4 ﻣﻮﺍﺩ ﺍﺳﭙﺮﻡ ﮐﺶ .5 ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺟﻨﺴﯽ .6 ﺑﯿﻤﺎﺭﯾﻬﺎﯼ ﻣﻨﺘﻘﻠﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺟﻨﺴﯽ .7 ﺗﺤﺮﯾﮏ .8 ﻣﻮﺍﺩ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻣﺜﻞ ﻧﻮﺍﺭ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ 👇ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻣﻬﺒﻞ: ﺳﻪ ﻧﻮﻉ ﻭﺍﮊﯾﻨﯿﺖ ﺧﺎﻧﻤﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭﮔﯿﺮ ﻣﯽﮐﻨﺪ : ۱ - ﻗﺎﺭﭼﯽ : ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺭﺷﺪ ﻗﺎﺭﭼﻬﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮐﺎﻧﺪﯾﺪﺍ ﺁﻟﺒﯿﮑﻨﺲ ﺩﺭ ﻣﻬﺒﻞ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﯾﺎ ﻗﻨﺪ ﺧﻮﻥ ﺑﺎﻻ ﯾﺎ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻣﯽﺍﻓﺘﺪ ﮐﻪ ﻋﻼﺋﻢ ﺁﻥ ﺷﺎﻣﻞ : ﺍﻟﻒ - ﺳﻮﺯﺵ ﻭ ﺧﺎﺭﺵ ﺣﺘﯽ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﺩﺭﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﺎ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺏ - ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺳﻔﯿﺪ ﻣﺘﺮﺍﮐﻢ ﺝ - ﺑﻮﯼ ﺧﻔﯿﻒ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺁﻥ ﺷﺎﻣﻞ ﮐﺮﻣﻬﺎ ﯾﺎ ﺷﯿﺎﻓﻬﺎﯼ ﻣﻬﺒﻠﯽ ﺿﺪﻗﺎﺭﺝ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ۲ - ﺗﺮﯾﮑﻮﻣﻮﻧﺎﺳﯽ: ﺗﺮﯾﮑﻮﻣﻮﻧﺎﺱ ﻭﺍﮊﯾﻨﺎﻟﯿﺲ ﻧﻮﻋﯽ ﺍﻧﮕﻞ ﺗﮏ ﯾﺎﺧﺘﻪﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﺯ ﺷﺨﺼﯽ ﺑﻪ ﺷﺨﺺ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻋﻼﺋﻢ ﺁﻥ ﺷﺎﻣﻞ : ﺍﻟﻒ - ﺧﺎﺭﺵ ﻭ ﺳﻮﺯﺵ ﻭ ﺗﻮﺭﻡ ﺷﺪﯾﺪ ﻣﻬﺒﻞ ﺏ - ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﮐﻒ ﺁﻟﻮﺩ ﺧﺎﮐﺴﺘﺮﯼ ﯾﺎ ﺯﺭﺩ - ﺳﺒﺰ ﺝ - ﺑﻮﯼ ﻧﺎﻣﻄﺒﻮﻉ ﻣﺎﻫﯽ ﺩ - ﺩﺭﺩ ﺣﯿﻦ ﺍﺩﺭﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﺎ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺁﻥ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺗﺠﻮﯾﺰ ﺁﻧﺘﯽ ﺑﯿﻮﺗﯿﮏ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﻏﻠﺐ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺩﻭﺯ ﺩﺍﺭﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ. ﻫﻤﺴﺮ ﺷﺨﺺ ﻣﺒﺘﻼ ﻫﻢ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﺎ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻭﯼ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﺷﻮﺩ ﭼﻮﻥ ﺑﺎﻋﺚ ﺁﻟﻮﺩﮔﯽ ﻣﺠﺪﺩ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ۳ - ﺑﺎﮐﺘﺮﯾﺎﯾﯽ : ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻭﺍﮊﯾﻨﻮﺯ ﺑﺎﮐﺘﺮﯾﺎﯾﯽ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺭﺷﺪ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﺎﮐﺘﺮﯾﻬﺎ ﺩﺭ ﻣﻬﺒﻞ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎ ﻋﻠﺖ ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﯾﺎ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﯾﺎﺑﺪ . ﻋﻼﺋﻢ ﺁﻥ ﺷﺎﻣﻞ : ﺍﻟﻒ - ﺧﺎﺭﺵ، ﺳﻮﺯﺵ ﻭ ﺗﻮﺭﻡ ﻣﻬﺒﻞ ﺏ - ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺁﺑﮑﯽ ﺧﺎﮐﺴﺘﺮﯼ ﺝ - ﺑﻮﯼ ﻧﺎﻣﻄﺒﻮﻉ ﻣﺎﻫﯽ ﺩ - ﺩﺭﺩ ﺣﯿﻦ ﺍﺩﺭﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﺎ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺁﻥ ﺷﺎﻣﻞ ﺁﻧﺘﯽ ﺑﯿﻮﺗﯿﮏ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ ﯾﺎ ﺭﻭﺷﻬﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﻫﻤﺴﺮ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﻫﻢ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺷﻮﺩ. ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﺷﻮﺩ . 👇 ✅خواندن این پست را به دوستان خود نیز پیشنهاد دهید. 🌹شاد و سلامت باشید🌹
25 اردیبهشت 1394 09:09:47
1 بازدید
کلینیک بانوان
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ شاید باورتون نشه ولی هستن خانم هایی که تو دهه دوم، سوم زندگیشون هستن ولی هنوز با قضیه پریودی کنار نیومدن. بین دوستان خودم که خیلی زیاد بودن. دلیلش رو هم که میپرسیدم اکثرا اون شوک عظیمی که اولین بار که پریود شدن بهشون وارد کرده بود میدونستن و کلا دیگه با این قضیه آشتی نکرده بودن. خب شما فک کنید دختر بچه ای که از همه جا بی خبر یهو ببینه از جایی که حتی فکرشم نمیکرد داره خونریزی میکنه.... اولین چیزی که به ذهنش میرسه اینه که یه مریضی بد گرفته و به زودی میمیره. به دلیل جای خونریزی هم شاید روش نشه یا بازیه که به کسی بگه، بنابراین میشه گفت بزرگترین شوک جسمی و روحی رو یه دختر تو اون لحظه میبینه، اما اگر قبلش راجع به این مساله بی اطلاع بوده باشه. از تجربه خودم بخوام بهتون بگم، وقتی ۹ سالم شد خواهرای بزرگترم منو کشیدن کنار و گفتن که من دیگه دارم بزرگ میشم و میخوان راجع به یه مساله با من حرف بزنن. تمام پروسه بلوغ رو شامل رشد سینه، رشد موهای زائد، پریودی، تغییرات بدن و خلق و خو رو به من توضیح دادن. همین توضیح اونا باعث شد بلوغ برای من یه معظل نباشه و اولین روز پریودیم بجای ترس و وحشت خوشحال شدم، چون اونا به من فهمونده بودن این نشونه رشد صحیح و سالم بودن منه😊 اگر خداوند به شما دختری هدیه داده، قبل از اینکه بلوغش شروع بشه این آموزش هارو بهشون بدید، همه چیز رو به مدرسه واگذار نکنید. و با این کارتون کمک بزرگی به دخترتون کنید، بهترین سن هم ۹-۱۰ سالگی هست. شاد و سلامت باشید🌹 این پست رو به والدین دختردار هدیه بدید🙏🏻🌹 . . . پیج دوم مخصوص خانم های باردار: @bardarigram @bardarigram @bardarigram @bardarigram . . . #بلوغ #بلوغ_دختران #دختر #آموزش_بلوغ #پریودی #قاعدگی #خونریزی_واژینال #مشاوره #مشاوره_دوران_بلوغ #آموزش_جنسی_کودکان #ماما #مامایی #دانشجومامایی
16 فروردین 1399 16:46:50
14 بازدید
کلینیک بانوان
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ از موضوعاتی که خانما همیشه باهاش مشکل دارن ترشحات واژینال هستش، این پست بهتون کمک میکنه یه دید نسبی نسبت به این موضوع پیدا کنید. لطفا سوالاتتون رو توی دایرکت بپرسید و پاسخگویی فقط مخصوص افرادی هست که پیج رو فالو کردن، نظرات پیشنهادات و انتقادات هم پذیرفته میشه.😊 . . . #مامایی #ماما #دانشجو #دانشجومامایی #پزشکی #دانشجوپزشکی #آموزشی #ترشحات_واژن #ترشحات_بدبو #ترشحات_واژینال #عفونت_واژن #عفونت_رحم #سرویسیت #عفونت_قارچی #عفونت_باکتریایی
30 شهریور 1398 17:19:20
9 بازدید
کلینیک بانوان
کیت تخمکگذاری برای اون عزیزانی که برای بارداری برنامه ریزی کردن، خصوصا کسانی که رژیم تعیین جنسیت دارن فوق العاده مناسبه. یه کم باید دل به کار بدین، دقت کنید ولی حساسیت و وسواس به خرج ندین. راجع به علائم تخمک گذاری توی پست های قبل کاملا توضیح دادم، یادتون باشه قرار نیست همه این علائم رو باهم داشته باشین، ولی معمولا اگر داروی خاصی استفاده نمی کنید، می تونید از رو تغییرات میل جنسی، افزایش دمای پایه بدن، خصوصا صبح ها و ترشحات واژن تسخیصش بدین. این کیت ها دقت خوبی دارن، فقط باید زمان درستی ازشون استفاده کنید، اگر هم معمولا هیچ کدوم از این علائم رو ندارید میتونید حدود 5 روز قبل از روز احتمالی تخمگ گذاری تون ازش استفاده کنید. اصلا تا حالا تجربه استفاده ازش رو داشتید؟! . . . لطفا پست رو لایک کنید و برای کسانی که فک می کنید بهش نیاز دارن بفرستید🌹❤️ . . . . #تخمک_گذاری #سیکل_قاعدگی #چرخه_جنسی #سیکل_پریودی #میل_جنسی #افزایش_میل_جنسی #قاعدگی #پریودی #علائم_تخمک_گذاری #ویزیت_انلاین #مطب_آنلاین #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #القای_تخمک_گذاری #تخمک #ناباروری #درمان_نازایی #تعیین_جنسیت #آزاد_سازی_تخمک #تخمدان #کیت_تخمک_گذاری #آموزش_استفاده_از_کیت_تخمک_گذاری
25 دی 1399 18:51:12
18 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
خیلی سال پیش، زمانی که دانشجو بودم و توی تریاژ مامایی یکی از بزرگ ترین بیمارستان های شهرمون نشسته بودم، یهو در اورژانس باز شد و یه خانم که حالت برآشفته ای داشت وارد شد و خودش رو روی نزدیک ترین تخت اورژانس انداخت... استرس از تمام اجزای صورتش میبارید و با وحشت داشت مارو نگاه میکرد، منو دوستم اون لحظه بدون اینکه حتی بپرسیم چی شده سریعا استادمون رو صدا زدیم، استاد و بعد از اون پرسنل بخش وارد شدن... - مشکلت چیه خانم؟ + حالم خوب نیست... - چرا؟ چی شده؟ + از صب که بیدار شدم همش ورم داشتم، رفتم بهداشت، فشارمو گرفتن گفتن بالاست باید بری بیمارستان - چند بوده؟ + پونزده در همین حین من که داشتم علائم حیاتی مریض رو چک میکردم متوجه شدم که نبض خیلی پری داره و احتمالا فشارش خیلی بالاست... بله فشار بالای چیزی بود که فک میگفت و بین 180 و 190 در نوسان بود... پزشک کشیک رو خبر کردن، اقدامات سریع دارویی براش شروع شد، آزمایشات فرستاده شد و این بین مشکل بعدی که وجود داشت سن بارداری بود، با سن بارداری 25 هفته... بعد از حدود 15 دقیقه که جواب آزمایشات آماده شد و فشار مادر با وجود دارو ها به بالای 200 رسید، با تشخیص پره اکلامپسی حاد شدید، یا همون مسمومیت بارداری طیق دستور پزشک آماده اتاق عمل شد... مادر وحشت زده تر از همیشه از ما سوال میکرد + خانم چرا اتاق عمل؟ - باید بچه دنیا بیاد، جفت جدا بشه تا حالت خوب بشه + بچه تو 25 هفته میمونه؟ - نه + نه من نمیخوام برم اتاق عمل و زد زیر گریه... - خانم نری اتاق عمل تا چند دقیقه دیگه میمیری + من حاضرم بمیرم اما بچه م بمونه، بچه منو نکشید خواهش میکنم بذارید بمونه... ما و تمام پرسنلی که اونجا بود از استرس اون وضعیت داشتیم قالب تهی میکردیم، بیمار تمام علائم مسمومیت بارداری رو داشت و هر زمان امکان تشنج یا مرگ وجود داشت، همه چیز باید سریع پیش می رفت، کسی انگار به التماس های اون گوش نمیکرد، چون همه نگران جون مادر بودن، این یه قانونه، موقع خطر، جون مادر به جون جنین ارجحیت داره... خوشبختانه به موقع اتاق عمل آماده شد و مریض سزارین شد و به بخش مراقبتهای ویژه منتقل شد، مادر زنده موند ولی بچه... بعد حدود یک ساعت بخش آروم شد و یه خورده از شوکش بیرون اومدیم که یهو صدای در اورژانس شنیده شد، این بار هم مثل همیشه یه خانم با حالت استرس خودش رو انداخت رو نزدیک ترین تخت... + مشکلت چیه؟ - باردارم، خونریزی دارم + چند هفته ای؟ - 18 هفته + سونوهات کو؟ ⬇️⬇️⬇️ ادامه در کامنت اول ⬇️⬇️⬇️