کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
از گذشته تا با حال همیشه مادرانی وجود داشته اند که تمایل زیادی به #تعیین #جنسیت فرزندی که برای بارداری اش برنامه میریزند دارند، و خیلی از ماها از گوشه و کنار داروها یا نسخه هایی شنیده ایم که باعث #پسردار شدن یا #دختردار شدن میشود. اما علم تا کنون 100% موفقیت هیچ کدام از این روش ها را تایید نکرده و حتی بعضی از آنها پایه #علمی ندارند و فقط جنبه تلقینی دارند. در زیر بعضی از راههای #افزایش #شانس #پسردار شدن را که پایه علمی دارند را آورده ایم: ✅#نزدیکی در همان روز #تخمکگذاری انجام شود. چرا که #اسپرم حاوی ژن پسر سرعت بیشتری داشته و زودتر از اسپرم دختر خودش را به #تخمک میرساند. ✅اگر که عمیق ترین حالت را در نزدیکی داشته باشید مثل نزدیکی در حالت پشت. ✅اگر که شما قبل از شریک جنسیتان به #ارگاسم برسید چرا که باعث تولید مایع آلکالین میشود که این مایع نسبت به اسیدیته واژن سازگاری بیشتری با اسپرم پسر دارد. ✅این خیلی مهم است که شریک جنسی شما در هر انزال شمار اسپرم زیادی داشته باشد، چرا که اسپرم پسر نسبت به اسپرم دختر ضعیف تر است و زودتر از بین میرود پس هر چه تعداد اسپرم پسر بیشتر باشد شانس رسیدن آن به تخمک بیشتر میشود. برای افزایش شمار اسپرم شما میتوانید از یک هفته قبل از تخمک گذاری نزدیکی نکنید و یکبار در روز تخمک گذاری نزدیکی داشته باشید برای اینکه شمار اسپرم ها بالا نگه داشته شود. ✅در شب نزدیکی داشته باشید. ✅شریک جنسی شما با پوشیدن شلوارهای گشاد یا شورت های بوکسوری دمای آلتش را پایین نگه داشته باشد. ✅غذاهای نمکی، گوشتی، آرد سفید، پاستا، میوه های تازه، سبزیجات و ماهی در صورتی که بیماری خاصی ندارید مصرف کنید و از خوردن فراورده های لبنی ، آجیل، شکلات، صدف دریایی، و نان سبوس دار خودداری کنید. ⬅لازم به ذکر است که هر کدام از این روش ها تنها شانس پسر دار شدن را افزایش میدهند و 100% نیستند. شما میتوانید از چندین روش به طور همزمان برای فزایش شانس استفاده کنید. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
07 فروردین 1394 15:35:57
8 بازدید
کلینیک بانوان
گفتن ما عجله داریم، گفتم می تونن برن جای دیگه، گفتن گواهی نده باشه ولی معاینه بکن، گفتم باشه بیاد تو دخترک تا اومد داخل درو بست بغضش ترکید و شروع کرد به گریه کردن... از چهره ش معلوم بود سنی هم ندارن بیچاره، گفتم بشین تعریف کن ببینم چی شده نشست، بغضشو قورت داد گفت من تا حالا با کسی ارتباط نداشتم، دیشب با نامزدم رابطه داشتیم، ولی خون نیومد، حالا بهم میگه تو باکره نیستی، قبلاً با کسی بودی، من تورو نمیخوام... گفتم مگه دخول کامل داشتی؟ گفت نمیدونم فقط خیلی درد داشتم... گفتم باشه برو بخواب تا معاینه بشی، رفت خوابید... راست میگفت، رابطه نداشته بود، بکارتش سالم بود و عمقی، نمیدونم چجوری انجام داده بودن ولی سرجاش بود، بنظر نمیومد ارتجاعی هم باشه. خیالش رو راحت کردم گفتم رابطه قبل از ازدواج با بعد از ازدواج فرق داره، بعضی پرده ها ممکنه بعد از چندین بار نزدیکی خونریزی بدن، بعضیا ممکنه ندن، گفت اینارو به نامزدم میگی؟ گفتم باشه بیاد تو یه خانم با یه قیافه درمونده که نمیدونست واقعا چیکار کنه و یه پسر با یه قیافه کاملا حق به جانب که معلوم بود تصمیم گرفته هیچ کدوم از حرفهای منو نشنوه اومد داخل، براش توضیح دادم این دخترک بکارت سالمی داره، توضیح دادم صدها نوع پرده بکارت داریم، توضیح دادم همه قرار نیست مثل هم باشن و خونریزی کنن، گاهی اوقات بکارت اصلا پاره نمیشه، گاهی اوقات پاره میشه خون هم میاد گاهی اوقات پاره میشه ولی خون نمیاد، گاهی اوقات با یک بار نزدیکی پاره نمیشه، گاهی اوقات با یه نزدیکی سطحی هم پاره میشه... اینقدر انواع مختلفی وجود داره که واقعا نمیشه یه نسخه رو برای همه پیچوند... کلی براش توضیح دادم و آخرش رفتن، ولی هیچ چیزی از اون همه نگرانی و استرسی که تو قیافه دخترک وجود داشت کم نشده بود... خدا میدونه من تا حالا چندتا از این موارد داشتم، باید چند مرد رو راضی می کردم بابا این دختر بدبخت هیچیش نیست و تنها گناهش اینه که بکارتش خونریزی نداده... اصلا من چرا باید اینارو توضیح بدم؟ جالب اینجاست که قشر به ظاهر مذهبی جامعه خیلی راحتتر با این موضوع کنار میان و قبول میکنن و اصلا خیلی کمتر مراجعه میکنن برای این موضوع، ولی قشر به اصطلاح به ظاهر دور از مذهب (حالا چیزی که من از ظاهرشون میبینم و واقعا نمیشه قضاوت کرد) بیشترین تعداد مراجعه و بیشترین مقاومت در مقابل فهمیدن این قضیه رو دارن😑 #نه_به_گواهی_بکارت #التماس_تفکر #زن_کالا_نیست
26 فروردین 1400 15:47:11
21 بازدید
کلینیک بانوان
رفلاکس ﻣﻌﺪﻩﺍﯼ ﻣﺮﻭﯼ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺁﺳﯿﺐﻫﺎﯼ ﻣﻮﮐﻮﺯﯼ ﻭ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺰﻣﻦ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﻏﯿﺮ ﻋﺎﺩﯼ ﻣﺤﺘﻮﯾﺎﺕ ﻭ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﻌﺪﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﯼ ﺍﺳﺖ . ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﺭفلاکس ﻣﻌﺪﻩ ﺍﯼ ﻣﺮﻭﯼ ﺳﻮﺯﺵ ﺷﮑﻢ (Heartburn ) ﺍﺳﺖ. ﯾﮏ ﭘﻨﺠﻢ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺭﯾﻔﻼﮐﺲ ﻣﻌﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﯾﻌﻨﯽ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻫﻔﺘﻪﺍﯼ ﯾﮏ ﯾﺎ ﺩﻭﺑﺎﺭ ﺗﺮﺵ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. *ﻋﻮﺍﻣﻞ: ﻋﻠﻞ ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﻞ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﺳﻔﻨﮕﺘﺮ ﺗﺤﺘﺎﻧﯽ ﻣﺮﯼ ﯾﺎ ﺯﯾﺎﺩ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﻓﻌﺎﺕ ﺷﻞ ﺷﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﻔﻨﮕﺘﺮ ﯾﺎ ﺿﻌﻒ ﻣﮑﺎﻧﯿﺴﻤﻬﺎﯼ ﺩﻓﺎﻋﯽ ﺍﻧﺘﻬﺎﯼ ﻣﺮﯼ ﻣﻮﺟﺐ ﺍﯾﻦ ﺁﺳﯿﺐ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺩﺍﺋﻤﯽ ﯾﺎ ﻧﺎﭘﺎﯾﺪﺍﺭ ﺩﺭ ﻣﺎﻧﻊ ﺑﯿﻦ ﻣﻌﺪﻩ ﻭ ﻣﺮﯼ ﻣﻮﺟﺐ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺍﻓﺮﺍﺩﯾﮑﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻭﺯﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺣﺠﯿﻢ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﻧﺪ، ﻟﺒﺎﺳﻬﺎﯼ ﺗﻨﮓ ﻣﯽ ﭘﻮﺷﻨﺪ ﯾﺎ ﺳﯿﮕﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﺸﻨﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﺧﻄﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ . *ﺗﺸﺨﯿﺺ: ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﺎ ﺳﻨﺠﺶ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺎﻋﺘﻪ PH ﻣﺮﯼ ﻭ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺁﻥ ﺑﺎ ﻋﻼﺋﻢ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﯾﺎ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺑﻪ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺣﺪﺳﯽ ﺍﺳﺖ . *ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎ ﻭ ﻋﻼﯾﻢ: ﻋﻼﯾﻢ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ : -ﺳﻮﺯﺵ ﺳﺮﺩﻝ ﻭ ﺟﻨﺎﻍ ﺳﯿﻨﻪ -ﺍﺳﺘﻔﺮﺍﻍ -ﻧﺎﺭﺳﺎﯾﯽ ﺑﻠﻊ *ﻋﻼﯾﻢ ﮐﻤﺘﺮ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﻧﯿﺰ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ : -ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﻠﻊ -ﺗﺮﺷﺢ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺑﺰﺍﻕ -ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻬﻮﻉ -ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﻣﺤﻞ ﻗﻔﺴﻪٔ ﺳﯿﻨﻪ *ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ: ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﺭﯾﻔﻼﮐﺲ ﻣﺮﻭﯼ ﺑﺎ ﺁﻧﺘﯽ ﺍﺳﯿﺪ، ﻣﻬﺎﺭﮐﻨﻨﺪﻩ ﭘﻤﭗ ﻫﯿﺪﺭﻭﮊﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻧﮕﺰﯾﻮﻡ ﻭﺍﻣﭙﺮﺍﺯﻭﻝ ﻭ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺗﻮﻥ ﻋﻀﻼﻧﯽ ﺍﺳﻔﻨﮕﺘﺮ ﺗﺤﺘﺎﺗﻨﯽ ﻣﺮﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﺍﻣﭙﺮﮐﺲ ﻭ ﻣﺘﻮﮐﻠﻮﭘﺮﺍﻣﯿﺪ ﻭ ﺳﯿﺰﺍﭘﺮﺍﯾﺪ ﺍﺳﺖ. ﻧﻮﺷﯿﺪﻧﯽﻫﺎ ﻭ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽﻫﺎﯼ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﮐﺎﻓﺌﯿﻦ ﯾﺎ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﺜﻞ ﮐﺎﮐﺎﺋﻮ، ﻗﻬﻮﻩ، ﭼﺎﯼ، ﻧﻮﺷﺎﺑﻪﻫﺎﯼ ﮔﺎﺯﺩﺍﺭ ﻭ ﻣﺮﮐﺒﺎﺕ ( ﭘﺮﺗﻘﺎﻝ، ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﻭ ... ) ﺑﺎﻋﺚ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺍﻟﮑﻞ، ﮐﺸﯿﺪﻥ ﺳﯿﮕﺎﺭ، ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﺨﺪﺭ ، ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻏﺬﺍ، ﻣﺼﺮﻑ ﺣﺠﻢ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﻣﺎﯾﻌﺎﺕ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻏﺬﺍ ﻭ ﻣﺼﺮﻑ ﻏﺬﺍﻫﺎﯼ ﭼﺮﺏ، ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺍﺳﯿﺪ ﺭﺍ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻣﺼﺮﻑ ﻏﺬﺍﻫﺎﯼ ﺗﻨﺪ ﻭ ﺳﺒﺰﯾﺠﺎﺗﯽ ﻣﺜﻞ ﭘﯿﺎﺯ، ﺳﯿﺮ ﻭ ﻧﻌﻨﺎﻉ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﮐﻨﻨﺪ . ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺩﻥ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺑﺎﻻﺗﻨﻪ ﺑﺪﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﯿﻦﺗﻨﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﻭ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﻌﺪﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﮐﻨﺪ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻧﺒﺎﯾﺴﺘﯽ ﮐﻤﺮﺑﻨﺪ ﻭ ﻟﺒﺎﺱ ﺗﻨﮓ ﭘﻮﺷﯿﺪ.
16 خرداد 1394 19:40:18
3 بازدید
کلینیک بانوان
🌹🌹🌹 ﻧﻮﺯﺍد ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﻌﺼﻮﻣﺎﻧﻪ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻫﺪﯾﻪ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻭ تو ﺍﻭﻟﯿﻦ ﮐﺴﯽ ﻫﺴﺘﯽ ﮐﻪ ﮔﺮﯾﻪ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺻﺒﻮﺭﯼ ﻣﯽ کنی, ﺻﺒﻮﺭﯼ ﻭ ﻣﻌﺼﻮﻣﯿﺖ ﺑﺪﺭﻗﻪ ﺭﺍﻫﺖ✴ 🌹پنجم می، روز جهانی #ماما رو به همه همکاران عزیزم تبریک میگم🌹 🌹شاد و سلامت باشید🌹
15 اردیبهشت 1394 12:41:56
1 بازدید
کلینیک بانوان
@clinic.banovan.ir خب خارج شدن باد از واژن چه با صدا، چه بی صدا یکی از نگرانی هایی هست که معمولا شما عزیزان همیشه دچارش هستید! ☑️ اگر دقت کرده باشید دخترای جوانی که هنوز ازدواج نکردن یا بارداری و زایمان نداشتن دچار این مسأله نمیشن و این مسأله به مرور با افزایش سن و یا بعد از بارداری و زایمان (چه طبیعی چه سزارین) به وجود میاد! ☑️ پس از اینجا مشخص میشه که زیاد بی ربط به شل شدن کف لگن نیست! ☑️☑️ مهم ترین نکته اینه که حتما اگر این مشکل رو دارید به پزشکتون مراجعه کنید تا از نظر افتادگی یا شل شدن اعضای لگن بررسی بشید. ☑️ افتادگی ها بسته به شدتشون با تمرین ها و یا عمل جراحی قابل درمان هستند. ☑️ تمرین هایی مثل ورزش گکل که انواع مختلفی داره برای قوی کردن عضلات کف لگن عالی هستن! ☑️ کگل: قبلا راجع بهش کاملا پست گذاشتم حتما مطالعه کنید. ☑️ اگر هم بهتون گفتن مشکلی از این نظر ندارید پس نگران نباشید. ☑️ اصلا هم فک نکنید که باید زایمان طبیعی کرده باشید که کف لگنتون شل بشه! خود بارداری میتونه باعث این قضیه بشه و حتی سبک زندگی شما تاثیر زیادی میتونه داشته باشه! بنظرتون دیگه چه عواملی میتونه باعث شل شدن کف لگن بشه؟! @clinic.banovan.ir #کگل #خروج_باد_از_واژن #افتادگی_رحم #لگن #بیماری_های_زنان #بی_اختیاری_ادرار #سلامت_زنان #زنان #کلینیک_بانوان
06 آذر 1400 07:19:31
31 بازدید
کلینیک بانوان
به طور کلی یبوست به مواردی اطلاق میشود که فرد کمتر از دو بار در هفته دفع مدفوع داشته باشد. ﻋﻠﻞ ﺑﺮﻭﺯ ﺍﯾﻦ ﻋﺎﺭﺿﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ، ﺑﺮ ﻫﻢ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺗﻌﺎﺩﻝ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ مثل یبوست در دوران حاملگی، ﺍﺛﺮ ﺟﺎﻧﺒﯽ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﺼﺮﻓﯽ ﻭ ﯾﺎ ﺁﻧﺎﺗﻮﻣﯽ ﺑﺪﻥ ﺑﺎﺷﺪ. ﺭﻭﺵﻫﺎﯼ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺷﺎﻣﻞ ﺍﺻﻼﺡ ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﻭ ﺗﻤﺮﯾﻨﺎﺕ ﻭﺭﺯﺷﯽ ﺍﺳﺖ . ﻋﻠﻞ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﻋﻠﺖ ﺍﺻﻠﯽ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﮐﻨﺪﯼ ﺳﺮﻋﺖ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﻮﺍﺩ ﺍﺯ ﮐﻮﻟﻮﻥ ﻭ ﯾﺎ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺩﻓﻊ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎ ﻣﻮﺟﺐ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺭﮊﯾﻢ ﮐﻢﻓﯿﺒﺮ ﯾﺎ ﮐﻢﺁﺑﯽ، ﮐﻢﮐﺎﺭﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ، ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﯾﺎﺑﺖ ، ﺗﻮﻣﻮﺭﻫﺎ ﻭ ﺳﺮﻃﺎﻥﻫﺎﯼ ﺭﻭﺩﻩ. ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﻏﺬﺍ ﻭﺍﺭﺩ ﺭﻭﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺁﺏ ﻭ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﻐﺬﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺪﺍ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻣﻮﺍﺩ ﺯﺍﺋﺪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺪﻓﻮﻉ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺍﻧﻘﺒﺎﺽ ﻣﺎﻫﯿﭽﻪ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺭﻭﺩﻩ ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ .ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻢ ﻓﯿﺒﺮ ﻭ ﺁﺏ ﻭ ﻧﺪﺍﺷﺘﻦ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﺪﻧﯽ ﻭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺩﻓﻊ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﺭﺍ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﻭ ﺳﺨﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . 💉ﺭﻭﺵ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺭﻭﺵ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﻋﻠﺖ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﺻﻼﺡ ﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻧﺸﺪ، ﺍﺯ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﻠﯿﻦ استفاده میشود. ﺗﻮﺻﯿﻪﻫﺎﯼ ﺗﻐﺬﯾﻪﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺒﻮﺳﺖ : ✅ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ۱۰- ۸ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﻣﺎﯾﻌﺎﺕ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ ﻣﺜﻼً ﻫﺮﯾﮏ ﺳﺎﻋﺖ ﯾﮑﺒﺎﺭ ۱ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﺁﺏ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ . ✅ﺁﻟﻮ ﯾﺎ ﺁﺏ ﺁﻟﻮﯼ ﮔﺮﻡ ﻣﻠﯿﻦ ﺍﺳﺖ . ﺳﺎﯾﺮ ﻣﯿﻮﻩﻫﺎﯼ ﻣﻠﯿﻦ ﺷﺎﻣﻞ : ﺍﻧﺠﯿﺮ ، ﺍﻧﮕﻮﺭ ، ﻫﻨﺪﻭﺍﻧﻪ ، ﺗﻮﺕ ﻓﺮﻧﮕﯽ ، ﮔﻼﺑﯽ ، ﺯﺭﺩﺁﻟﻮ ، ﺯﯾﺘﻮﻥ ، ﻫﻠﻮ ، ﺁﺏ ﺳﯿﺐ ، ﮐﯿﻮﯼ ﻭ ... . ✅ﺑﻪ ، ﺳﯿﺐ ﻭ ﻣﻮﺯ ﻧﺨﻮﺭﯾﺪ. ✅ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻧﺎﻥ ﻭ ﻏﻼﺕ ﺳﺒﻮﺳﺪﺍﺭ ﻭ ﺣﺒﻮﺑﺎﺕ ﻭ ﻣﯿﻮﻩ ﻭ ﺳﺒﺰﯼ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ . ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ۱ﻗﺎﺷﻖ ﻣﺮﺑﺎﺧﻮﺭﯼ ﺳﺒﻮﺱ ﺑﺮﻧﺞ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎﺁﺏ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ . ✅ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ۵ﻭﺍﺣﺪ ﻣﯿﻮﻩ ﻭ ﺳﺒﺰﯼ ﺗﺎﺯﻩ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ . ✅ﺭﻭﻏﻦ ﮐﺮﭼﮏ ﺑﻪ ﺩﻓﻊ ﮐﻤﮏ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭﻟﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪﺕ ﺳﺒﺐ ﮐﺎﻫﺶ ﺟﺬﺏ ﮐﻠﺴﯿﻢ ﻭ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦﻫﺎﯼ ﻣﺤﻠﻮﻝ ﺩﺭ ﭼﺮﺑﯽ ﻣﺜﻞ A,D ، E,K ﻣﯽﺷﻮﺩ. ✅ﺳﻨﺎ، ﺩﺍﻧﻪ ﮐﺘﺎﻥ، ﺷﻨﺒﻠﯿﻠﻪ، ﺭﯾﻮﺍﺱ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ( ﺳﻨﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ۲ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ. ) ✅ﻧﻌﻨﺎﻉ ﻭ ﭼﺎﯼ ﺑﺎﺑﻮﻧﻪ ﺳﺒﺐ ﮐﺎﻫﺶ ﻋﻼﯾﻢ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ✅ﭼﺎﯼ ﺯﯾﺎﺩ ﭘﺮ ﺭﻧﮓ ﻧﺨﻮﺭﯾﺪ. ✅ﺩﺭ ﻣﺪﺗﯽ ﮐﻪ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﻣﺎﺳﺖ ﻧﺨﻮﺭﯾﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺁﻥ ﺷﯿﺮ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ . ✅ﻣﺮﺯﻩ ﻭ ﺩﺍﺭﭼﯿﻦ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﮑﻨﯿﺪ . ✅ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻏﺬﺍﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻧﺎﻥ ﺳﺒﻮﺳﺪﺍﺭ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﮐﻤﺘﺮ ﺑﺮﻧﺞ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ. ✅ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺮﺱ ﻭ ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﺧﻮﺩ ﺑﮑﺎﻫﯿﺪ. ✅ﺣﺘﻤﺎً ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﺪﻧﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ۳۰ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺭﻭﯼ ﮐﻨﯿﺪ . ✅ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﻧﻈﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻓﻊ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻭﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺩﻓﻊ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻣﺰﺍﺝ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮔﯿﺮﺩ. ✅خواندن این پست را به دوستان خود نیز پیشنهاد دهید. 🌹شاد و سلامت باشید🌹
19 اردیبهشت 1394 07:41:57
4 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
خب دوستای گلم، میریم سر وقت کیست های تخمدان، اصلا ببینیم چی هست. کیست تخمدان در واقع معمولا کیسه ای پر از مایع هستش که ممکن داخل تخمدان و یا روی تخمدان تشکیل بشه. البته کیست هایی با محتوای جامد هم وجود داره که بسته به اندازه ای که دارن بدخیم محسوب میشن و نیاز به جراحی دارن، در غیر این صورت اگه اندازه خیلی بزرگ نباشه تعداد زیادی هم نباشه ممکنه حتی خود فرد هم متوجه نشه. کیست های تخمدان اکثرا با قرص های جلوگیری دفع میشن و اگه تبدیل به تخمدان پلی کیستیک نشه مشکلی حتی برای باروری هم ایجاد نمیکنه. از علائم کیست تخمدان درد زیر شکم، به هم خوردن عادت ماهانه، لکه بینی بین دو سیکل باشه. ﺳﻪ ﺭﺍﻫﮑﺎﺭ ﺍﺻﻠﯽ ﮐﻪ بیشتر ﭘﺰﺷﮑﺎ ﺩﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﮐﯿﺴﺖ ﻫﺎﯼ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ اونارو ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ – ﻋﺪﻡ ﻣﺼﺮﻑ ﯾﺎ ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ ﻧﻈﯿﺮ : ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ ﺟﺎﺕ ﻭ ﮐﯿﮏ ﻭ ﮐﻠﻮﭼﻪ، ﻣﺎﮐﺎﺭﻭﻧﯽ ﻭ ﭘﺎﺳﺘﺎ، ﻏﺬﺍﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺷﮑﺮ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺁﺑﻤﯿﻮﻩ ﻫﺎﯼ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺻﻨﻌﺘﯽ، ﻧﻮﺷﺎﺑﻪ، ﻧﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﺳﻔﯿﺪ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺳﺒﻮﺱ . – ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﯿﻮﻩ، ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﺼﺮﻑ ﺳﺒﺰﯾﺠﺎﺗﯽ ﻣﺜﻞ ﻫﻮﯾﺞ، ﻓﻠﻔﻞ، ﮐﺎﻫﻮ، ﮐﻠﻢ، ﺍﺳﻔﻨﺎﺝ ﻭ … – ﻣﺼﺮﻑ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﺿﺪ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﮔﻠﻮﮐﻮﻓﺎﮊ (ﻣﺘﻔﻮﺭﻣﯿﻦ ) ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻭﻋﺪﻩ ﻏﺬﺍﯾﯽ، که البته این برای خانم هایی که دچار تخمدان پلی کیستیک شدن توصیه میشه. ⬅⬅⬅تو پست بعد بیشتر راجع به تخمدان پلی کیستیک صحبت میکنیم. 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹