کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
⬅ﭼﺮﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﻮﺩ؟ ✅#ﭘﺎﭖ #ﺍﺳﻤﯿﺮ ﺑﺎ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻋﻼﺋﻢ ﺍﻭﻟﯿﻪ #ﺳﺮﻃﺎﻥ #ﺩﻫﺎﻧﻪ.ﺭﺣﻢ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ #ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻫﺪ. ﺍﮔﺮ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﺯﻭﺩ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ، ﺷﺎﻧﺲ ﺑﺎﻻﯾﯽ ﺑﺮﺍﯼ #ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖﺁﻣﯿﺰ ﺩﺍﺭﺩ . ﺍﯾﻦ #ﺗﺴﺖ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﺭﺍ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺳﺮﻃﺎﻧﯽ ﺷﺪﻥ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ . ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺍﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﮐﻨﺪ . ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﻉ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎ ﺍﺳﺖ. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
19 فروردین 1394 20:09:45
1 بازدید
کلینیک بانوان
بچه ها لطفا وقت بذارید و کپشن رو تا آخر بخونید. من تا قبل از اینکه وارد این حیطه کاری بشم فک میکردم خیلی از چیزها داستانه و امکان ندارن تو زندگی واقعی باشن... اصلا فک نمیکردم برادری به خواهر خودش تجاوز کنه و باردارش کنه، اصلا فک نمیکردم مادری دخترش رو به تن فروشی مجبور کنه، اصلا فک نمیکردم مادری نوزاد تازه به دنیا اومدش رو بفروشه و صدها داستان دیگه که شاید خیلی از شماها به فکرتون هم خطور نکنه ولی زیر پوست شهر در جریانه... برای تعیین جنسیت کردن چندتا دلیل دارم. فک کنم دیگه برای همه مشخص شده اکثرا برای دختر اقدام میکنن... ☑️ اولین و مهم ترین دلیلم هم اینه که خانواده ای که پذیرش نوزاد دختر رو ندارن پس بهتره این وجود ارزشمند رو نداشته باشن ببخشید خیلی تند گفتم به کسی توهین نشه ولی واقعا دلم میسوزه برای دختری که وارد خانواده ای میشه که انتظارش رو ندارن. البته خیلی از خانواده ها بعد از به دنیا اومدن دختر اونو با جون و دل میپذیرن ولی من فکر میکنم دوران جنینی هم جز بخش مهمی از زندگی ماست و اینکه پدر مادر چقدر اون بچه رو بخوان خیلی اهمیت داره. ☑️ دوم اینکه سقط بچه ها یک جنایته و من تحت هیچ شرایطی این کارو توجیه نمیکنم. ولی بنظرتون مادری که همینجوری میذاره تا بچه دار بشه و در نهایت بچه ش اگر چیزی که دلش میخواد نبود سقطش کنه نباید قبل از بارداری راه جلوی پاش گذاشت؟! درسته که باید فرهنگ سازی بشه، باید به مادر فهمونده بشه که کارش و دیدگاهش اشتباهه ولی بنظرتون فرهنگ جامعه ما به این سادگی عوض میشه؟! ☑️ سوم متاسفانه دلسرد شدن بعضی از آقایون بعد از داشتن چندتا دختره، البته نه همه آقایون، بعضی ها، خیلی کم شایدم هیچ وقت نکن ولی خب هستند متاسفانه... و البته برعکسشم هست، موارد زیادی دیدم چندتا پسر دارن و واقعا نیاز به یه دختر دارن. میدونید که امید به زندگی رو دخترای خونه افزایش میدن♥️ ☑️ چهارم اینکه خیلی ها هیچ کدوم از موارد بالارو ندارند، نه از داشتن چندتا بچه فقط دختر یا پسر ناراحتن، نه قصد سقط دارن نه همسر و خانواده همسرشون کاری دارن، فقط دوست دارن و دلشون میخواد. خب اینم هیچ مشکلی ندارن و میشه بهشون کمک کرد. ☑️ مورد آخر، شما وقتی وارد پروسه تعیین جنسیت میشید، مجبور میشید که حداقل سه ماه با برنامه پیش برید و تمام مدت این سه ماه من باهاتون همراه هستم و حتی از جنسیت هم که بگذریم، شما وارد یک پروسه برنامه ریزی برای بارداری میشید و این خیلی خوبه، هم برای شخص شما، هم خانواده و هم نوزاد در آینده. ☑️ سایر موارد رو شما بگید... . . . . #تعیین_جنسیت #دختردارشدن #پسردارشدن #رژیم_غذای
17 خرداد 1400 13:01:10
49 بازدید
کلینیک بانوان
ﻧﺤﻮﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺎﻧﺪﻭﻡ ﮐﺎﻧﺪﻭﻡ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﺑﺎﺯ ﮐﻨﯿﺪ، ﻧﻪ ﺑﺎ ﻗﯿﭽﯽ ﺳﭙﺲ ﺑﺎ ﮐﻨﺎﺭﻩﻫﺎﯼ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﻓﻮﯾﻞ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﻭ ﮐﺎﻧﺪﻭﻡ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺭﯾﺪ. ﺩﻗﺖ ﮐﻨﯿﺪ ﻧﺎﺧﻦﺗﺎﻥ ﯾﺎ ﺍﻧﮕﺸﺘﺮ ﻭ ﺣﻠﻘﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺁﺳﯿﺐﺭﺳﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻻﺗﮑﺲ ﺣﺴﺎﺱ ﺭﺍ ﭘﺎﺭﻩ ﮐﻨﺪ . دقت داشته باشید که مرد بعد از انزال برای بیرون کشیدن آلت تناسلی حتما با دست قسمت ته کاندوم رو آلت را بگیرد تا امکان جا ماندن کاندوم و بیرون ریختن اسپرم وجود نداشته باشد. ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻫﻢ ﺣﺘﻤﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﮔﺮﻩ ﺑﺰﻧﯿﺪ ﯾﺎ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﻤﺎﻝ ﮐﺎﻏﺬﯼ ﺑﭙﯿﭽﺎﻧﯿﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ ﺩﻓﻊ ﮐﻨﯿﺪ. ﯾﺎﺩﺗﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﺎﻧﺪﻭﻡ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﭘﻮﺩﺭﯼ ﺑﺎﺷﺪ، ﺣﺎﻟﺖ ﺭﻭﻏﻨﯽ ﻭ ﭼﺮﺑﯽ ﻣﻼﯾﻢ ﻭ ﺣﺎﻟﺖ ﮐﺸﺸﯽ ﺁﻥ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺳﻼﻣﺖ ﮐﺎﻧﺪﻭﻡ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﺣﺲ ﮐﺮﺩﯾﺪ ﺧﺸﮏ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺷﮑﻨﻨﺪﻩ، ﺍﺻﻼ ﺭﯾﺴﮏ ﻧﮑﻨﯿﺪ ﻭ ﺣﺘﯽ ﺍﮔﺮ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻣﺼﺮﻑ ﺩﺍﺷﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺭ ﺑﯿﻨﺪﺍﺯﯾﺪ. ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺳﻼﻣﺖﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻄﺮ ﻣﯽﺍﻧﺪﺍﺯﺩ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻫﻢ ﻣﺤﺘﻤﻞ ﺍﺳﺖ ﻭ ﯾﺎ ﺑﻪ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻧﺎﺧﻮﺍﺳﺘﻪﺍﯼ ﺗﻦ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺧﻮﺷﺎﯾﻨﺪ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ . ﮐﺎﻧﺪﻭﻡﻫﺎﯼ ﺧﺎﺹ ﻧﻮﻉ ﺧﯿﻠﯽ ﻧﺎﺯﮎ « ﺍﻭﻟﺘﺮﺍﺗﯿﻦ» ﮐﺎﻧﺪﻭﻡ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﺻﺤﯿﺢ ﻭ ﺍﺻﻮﻝ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﮐﺮﺩ. ﺍﯾﻦ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﮐﻤﯽ ﮔﺮﺍﻥﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﻧﺎﺯﮎ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺁﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻣﻄﻠﻮﺏ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﻧﺪﻭﻡ ﻧﺎﺯﮎ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺗﻤﺎﺱ ﺑﺎ ﻧﺎﺧﻦ ﯾﺎ ﻓﻠﺰ ﺍﻧﮕﺸﺘﺮﯼ ﺷﻤﺎ ﭘﺎﺭﻩ ﺷﺪ ﺣﺘﻤﺎ ﺩﻗﺖ ﮐﻨﯿﺪ ﺭﻭﺵ ﺍﻭﺭﮊﺍﻧﺲ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺭﺍ ﺍﺟﺮﺍ ﮐﻨﯿﺪ. ﻣﻨﻈﻮﺭﻡ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻗﺮﺹ ﻟﻮﻭﻧﻮﺭﮊﺳﺘﺮﻭﻝ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﺗﺎ ۱۲۰ ﺳﺎﻋﺖ ﻓﺮﺻﺖ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﺎﻧﻊ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺷﻮﯾﺪ . ﺗﺎﮐﯿﺪ ﻣﯽﮐﻨﻢ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﯿﺎﺯ، ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﺪ ﭼﻮﻥ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭﻝ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﻭﻡ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﺑﻪ ﻻﺗﮑﺲ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﮐﺎﻧﺪﻭﻡﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﭘﻠﯽﯾﻮﺭﺗﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﻫﻢ ﻣﻘﺎﻭﻡﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻢ ﺩﯾﺮﺗﺮ ﭘﺎﺭﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﮐﺎﻧﺪﻭﻡ ﻫﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﺍﺳﺖ. ﻫﯿﭻ ﺣﺴﺎﺳﯿﺘﯽ ﻧﻤﯽﺩﻫﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻌﺪﻭﺩﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻻﺗﮑﺲ ﺣﺴﺎﺳﻨﺪ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﺳﺖ. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
27 بهمن 1393 06:53:15
1 بازدید
کلینیک بانوان
ﺗﻮﺑﮑﺘﻮﻣﯽ ﺗﻮﺑﮑﺘﻮﻣﯽ ﯾﺎ ﻋﻘﯿﻢﺳﺎﺯﯼ ﻟﻮﻟﻪﺍﯼ، ﺑﺴﺘﻦ ﯾﺎ ﻗﻄﻊ ﻣﺠﺎﺭﯼ ﻓﺎﻟﻮﭖ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﻮﺑﮑﺘﻮﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ. ﺗﻮﺑﮑﺘﻮﻣﯽ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺑﺮﺵ، ﺧﺸﮏ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﺎ ﮐﻮﺗﺮ ﮐﺮﺩﻥ، ﺑﮑﺎﺭ ﺑﺮﺩﻥ ﮔﯿﺮﻩ، ﺑﺎﻧﺪ ﺳﯿﻠﯿﮑﻮﻧﯽ ﯾﺎ ﺑﺴﺘﻦ ﻟﻮﻟﻪﻫﺎﯼ ﻓﺎﻟﻮﭖ، ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮔﯿﺮﺩ . ﺍﯾﻦ ﻋﻤﻞ ﻫﯿﭻ ﺗﺎﺛﯿﺮﯼ ﺩﺭ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﻭ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﻭ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺯﯾﺮﺍ ﺗﺨﻤﺪﺍﻧﻬﺎ ﻓﻌﺎﻝ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ⬅ﻋﻮﺍﺭﺽ: ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﺍﺯﻣﺤﻞ ﺑﺨﯿﻪﻫﺎ ، ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻣﺤﻞ ﻋﻤﻞ ﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﻪ ﻧﺪﺭﺕ ( ﺑﺨﺼﻮﺹ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺗﮑﻨﯿﮏ ﻏﻠﻂ ﺟﺮﺍﺣﯽ ) ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﻣﺠﺪﺩ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺭﺣﻢ ﺑﺎ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﻭﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ، خصوصا از نوع بارداری نا بجا. مبحث پیشگیری رو به همین جا ختم میکنیم، البته روش های دیگه هم هستن مثه روش عقب کشیدن یا همون طبیعی، استفاده از دیافراگم یا کلاهک دهانه رحم که البته توی ایران نیست، استفاده از آمپول یا چسب های هرمونی و همینطور روش های اورژانسی جلوگیری از بارداری، استفاده از اسپرم کش ها و یا دوش های واژینال و عقیم سازی مردان. راجع به هر کدوم از این روش ها سوال داشتید من در خدمتتون هستم. 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹
27 بهمن 1393 19:53:11
2 بازدید
کلینیک بانوان
خب تو این پست نه جنبه مذهبیش رو بررسی میکنم نه معنویش رو... این پست رو به دقت نگاه کنید و با توجه به بررسی هایی که انجام شده بسنجید که چقدر میتونه مضر باشه این قضیه. خب این بررسی ها بدون هیچ تعصب و مساله دینی انجام شده پس یه جورایی بی طرفانه انجام شده. اگر از این پست خوشتون اومد اعلام کنید تا راهکاری ترک و یا کمتر کردن این قضیه رو هم براتون توضیح بدم. شاد و سلامت باشید🌹 #مضرات_خودارضایی #خودارضایی #عوارض_خودارضایی
10 فروردین 1399 18:40:46
9 بازدید
کلینیک بانوان
مریضا وقتی میان تو از طرز سلام کردنشون خیلی چیزارو میشه فهمید، مثلا مددجویی که بعد از مدتها با نذر و نیاز باردار شده وقتی میاد تو با خنده سلام میکنه و برگه آزمایش مثبت بارداریش رو مثل یه آسِ دل میذاره رو میز، همینقدر پیروزمندانه، همینقدر عاشقانه... اما وای به حال اونی که برگه مثبت آزمایشش نه تنها برگه برنده نیست، بلکه پلی شده که مسبب ورود به دنیایی از چه کنم هاست... اون روز زنگ هشدار رو که زدم درو باز کرد، احساس گیجی داشت، نه اینکه حال جسمیش بد باشه، حال روحیش خراب بود. فک کنم سلام هم نکرد، سلام تو اون لحظه چه اهمیتی داشت فقط عاجزانه گفت توروخدا یه کاری برام کنید... گفتم چی شده؟ مشکلت چیه؟ قبل از اینکه بخواد حرفی بزنه بغضش شکست، جعبه دستمال رو بش دادم گفتم تو کرونا دستتو به چشمت نزن همینجور که با دستاش چشماشو پاک کرد گفت کاش کرونا گرفته بودم... بدتر از اون سرم اومده، داشتم از شوهر نامردم بلاخره طلاق میگرفتم حتی از مهریه م هم گذشته بودم که این بلا سرم اومد... دیگه فهمیده بودم چی شده، تو دلم کوهی از غم بود براش، من نمیشناختمش ولی داشتم غمش رو میخوردم... بارداری که خبرش برای خیلی ها باید نویدبخش باشه برای اون خبر از گرفتار و بدبختی میداد، خیلی دلم میخواست دلداریش بدم ولی من که نمیشناختمش.... گفتم گریه نکن، هدیه خداست ناشکر نباش گفت من خودمو دارم از دست اون معتاد هیولا نجات میدم همین الانشم خانواده م به چشم سربار نگام میکنن، این بچه رو چیکارش کنم... نمیتونم به اون جهنم برگردم اونم با یه بچه، توروخدا برام بندازش.. من که سقط انجام نمیدم، توهم این کارو نکن یهو برگشت طوری نگاهم کرد که انگار هیچ کدوم از حرفاشو نشنیدم و نفهمیدم، حق داشت همینجور که داشت گریه میکرد گفت دو نفریم، توروخدا یه کاری برامون بکن. گفتم یعنی چی دو نفر! گفت خواهرمم تازه فهمیده بارداره، ولی اون عقده، اگر خانوادم بفهمن کشتنش... گفتم خب عروسی بگیرن برن سر خونه زندگیشون، بچه ها خدا داده مبارکه باز بدتر از قبل نگام کرد، گفت برم به خواهرم بگم بیاد، گفتم برو ⬇️⬇️⬇️ ادامه تو کامنت اول⬇️⬇️⬇️ #زیرپوست_شهر
07 شهریور 1400 04:29:21
29 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
به طور کلی یبوست به مواردی اطلاق میشود که فرد کمتر از دو بار در هفته دفع مدفوع داشته باشد. ﻋﻠﻞ ﺑﺮﻭﺯ ﺍﯾﻦ ﻋﺎﺭﺿﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ، ﺑﺮ ﻫﻢ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺗﻌﺎﺩﻝ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ مثل یبوست در دوران حاملگی، ﺍﺛﺮ ﺟﺎﻧﺒﯽ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﺼﺮﻓﯽ ﻭ ﯾﺎ ﺁﻧﺎﺗﻮﻣﯽ ﺑﺪﻥ ﺑﺎﺷﺪ. ﺭﻭﺵﻫﺎﯼ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺷﺎﻣﻞ ﺍﺻﻼﺡ ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﻭ ﺗﻤﺮﯾﻨﺎﺕ ﻭﺭﺯﺷﯽ ﺍﺳﺖ . ﻋﻠﻞ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﻋﻠﺖ ﺍﺻﻠﯽ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﮐﻨﺪﯼ ﺳﺮﻋﺖ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﻮﺍﺩ ﺍﺯ ﮐﻮﻟﻮﻥ ﻭ ﯾﺎ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺩﻓﻊ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎ ﻣﻮﺟﺐ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺭﮊﯾﻢ ﮐﻢﻓﯿﺒﺮ ﯾﺎ ﮐﻢﺁﺑﯽ، ﮐﻢﮐﺎﺭﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ، ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﯾﺎﺑﺖ ، ﺗﻮﻣﻮﺭﻫﺎ ﻭ ﺳﺮﻃﺎﻥﻫﺎﯼ ﺭﻭﺩﻩ. ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﻏﺬﺍ ﻭﺍﺭﺩ ﺭﻭﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺁﺏ ﻭ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﻐﺬﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺪﺍ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻣﻮﺍﺩ ﺯﺍﺋﺪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺪﻓﻮﻉ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺍﻧﻘﺒﺎﺽ ﻣﺎﻫﯿﭽﻪ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺭﻭﺩﻩ ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ .ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻢ ﻓﯿﺒﺮ ﻭ ﺁﺏ ﻭ ﻧﺪﺍﺷﺘﻦ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﺪﻧﯽ ﻭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺩﻓﻊ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﺭﺍ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﻭ ﺳﺨﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . 💉ﺭﻭﺵ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺭﻭﺵ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﻋﻠﺖ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﺻﻼﺡ ﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻧﺸﺪ، ﺍﺯ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﻠﯿﻦ استفاده میشود. ﺗﻮﺻﯿﻪﻫﺎﯼ ﺗﻐﺬﯾﻪﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺒﻮﺳﺖ : ✅ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ۱۰- ۸ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﻣﺎﯾﻌﺎﺕ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ ﻣﺜﻼً ﻫﺮﯾﮏ ﺳﺎﻋﺖ ﯾﮑﺒﺎﺭ ۱ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﺁﺏ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ . ✅ﺁﻟﻮ ﯾﺎ ﺁﺏ ﺁﻟﻮﯼ ﮔﺮﻡ ﻣﻠﯿﻦ ﺍﺳﺖ . ﺳﺎﯾﺮ ﻣﯿﻮﻩﻫﺎﯼ ﻣﻠﯿﻦ ﺷﺎﻣﻞ : ﺍﻧﺠﯿﺮ ، ﺍﻧﮕﻮﺭ ، ﻫﻨﺪﻭﺍﻧﻪ ، ﺗﻮﺕ ﻓﺮﻧﮕﯽ ، ﮔﻼﺑﯽ ، ﺯﺭﺩﺁﻟﻮ ، ﺯﯾﺘﻮﻥ ، ﻫﻠﻮ ، ﺁﺏ ﺳﯿﺐ ، ﮐﯿﻮﯼ ﻭ ... . ✅ﺑﻪ ، ﺳﯿﺐ ﻭ ﻣﻮﺯ ﻧﺨﻮﺭﯾﺪ. ✅ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻧﺎﻥ ﻭ ﻏﻼﺕ ﺳﺒﻮﺳﺪﺍﺭ ﻭ ﺣﺒﻮﺑﺎﺕ ﻭ ﻣﯿﻮﻩ ﻭ ﺳﺒﺰﯼ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ . ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ۱ﻗﺎﺷﻖ ﻣﺮﺑﺎﺧﻮﺭﯼ ﺳﺒﻮﺱ ﺑﺮﻧﺞ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎﺁﺏ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ . ✅ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ۵ﻭﺍﺣﺪ ﻣﯿﻮﻩ ﻭ ﺳﺒﺰﯼ ﺗﺎﺯﻩ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ . ✅ﺭﻭﻏﻦ ﮐﺮﭼﮏ ﺑﻪ ﺩﻓﻊ ﮐﻤﮏ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭﻟﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪﺕ ﺳﺒﺐ ﮐﺎﻫﺶ ﺟﺬﺏ ﮐﻠﺴﯿﻢ ﻭ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦﻫﺎﯼ ﻣﺤﻠﻮﻝ ﺩﺭ ﭼﺮﺑﯽ ﻣﺜﻞ A,D ، E,K ﻣﯽﺷﻮﺩ. ✅ﺳﻨﺎ، ﺩﺍﻧﻪ ﮐﺘﺎﻥ، ﺷﻨﺒﻠﯿﻠﻪ، ﺭﯾﻮﺍﺱ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ( ﺳﻨﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ۲ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ. ) ✅ﻧﻌﻨﺎﻉ ﻭ ﭼﺎﯼ ﺑﺎﺑﻮﻧﻪ ﺳﺒﺐ ﮐﺎﻫﺶ ﻋﻼﯾﻢ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ✅ﭼﺎﯼ ﺯﯾﺎﺩ ﭘﺮ ﺭﻧﮓ ﻧﺨﻮﺭﯾﺪ. ✅ﺩﺭ ﻣﺪﺗﯽ ﮐﻪ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﻣﺎﺳﺖ ﻧﺨﻮﺭﯾﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺁﻥ ﺷﯿﺮ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ . ✅ﻣﺮﺯﻩ ﻭ ﺩﺍﺭﭼﯿﻦ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﮑﻨﯿﺪ . ✅ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻏﺬﺍﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻧﺎﻥ ﺳﺒﻮﺳﺪﺍﺭ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﮐﻤﺘﺮ ﺑﺮﻧﺞ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ. ✅ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺮﺱ ﻭ ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﺧﻮﺩ ﺑﮑﺎﻫﯿﺪ. ✅ﺣﺘﻤﺎً ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﺪﻧﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ۳۰ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺭﻭﯼ ﮐﻨﯿﺪ . ✅ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﻧﻈﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻓﻊ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻭﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺩﻓﻊ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻣﺰﺍﺝ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮔﯿﺮﺩ. ✅خواندن این پست را به دوستان خود نیز پیشنهاد دهید. 🌹شاد و سلامت باشید🌹