کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
دوستان توی این پست هامون میپردازیم به روش های پیشگیری از بارداری، از آی یو دی شروع میکنیم : ﺁﯼ ﯾﻮ ﺩﯼ ، ﯾﺎ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺩﺭﻭﻥ رحمی ﻭﺳﯿﻠﻪﺍﯼ ﺑﻪ ﺷﮑﻞﻫﺎﯼ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ، ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﭘﻼﺳﺘﯿﮏ ﯾﺎ ﻓﻠﺰ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ بارداری ﺩﺭ رحم ﺟﺎﮔﺬﺍﺭﯼ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺍﺳﺖ . ﺁﯼ ﯾﻮ ﺩﯼ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﺕ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺍﺳﺖ، ﮐﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺎﺋﯿﺪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﭘﺮﻣﺼﺮﻑﺗﺮﯾﻦ ﻭ ﺭﺍﯾﺞﺗﺮﯾﻦ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ. ﺷﮑﻞ ﮐﻠﯽ ﺁﯼ ﯾﻮ ﺩﯼ ﺍﻏﻠﺐ ﺷﺒﯿﻪ ﺣﺮﻑ T ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺍﺳﺖ. ﺩﻭ ﻧﻮﻉ ﺁﯼ . ﯾﻮ . ﺩﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ، ﺩﺭ ﯾﮏ ﻧﻮﻉ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﮐﻤﯽ ﻓﻠﺰ ﻣﺲ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻮﻉ ﺩﯾﮕﺮ ﭘﺮﻭﮊﺳﺘﯿﻦ ﯾﺎ ﻓﺮﻡ ﺻﻨﺎﻋﯽ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﭘﺮﻭﮊﺳﺘﺮﻭﻥ ﺗﻌﺒﯿﻪ ﺷﺪﻩﺍﺳﺖ. ﻣﺤﻞ ﺍﺻﻠﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺣﻔﺮﻩ ﺭﺣﻢ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺑﻪ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮﯼ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻧﯿﺴﺖ . ﺩﺧﺎﻟﺖ ﻣﺼﺮﻑﮐﻨﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﻧﺤﻮﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻧﺎﭼﯿﺰ ﺍﺳﺖ . ﺷﯿﻮﻩ ﺗﺎﺛﯿﺮ: ﻭﺟﻮﺩ IUD ﺩﺭ ﺭﺣﻢ ﺑﺎ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﺤﯿﻂ ﺩﺍﺧﻞ ﺭﺣﻢ ﻣﺎﻧﻊ ﺍﺯ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺣﻀﻮﺭ ﺍﯾﻦ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺩﺭ ﺭﺣﻢ ﻣﻮﺟﺐ ﺁﺳﯿﺐ ﺩﯾﺪﮔﯽ ﯾﺎ ﺗﺨﺮﯾﺐ ﺍﺳﭙﺮﻡﻫﺎ ﻭ ﺗﺨﻤﮏ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﻋﻤﻞ ﻟﻘﺎﺡ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﻮﺩ، ﻣﺎﻧﻊ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻨﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺨﻢ ﻟﻘﺎﺡ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﺩﺭ ﺟﺪﺍﺭﻩ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺭﺣﻢ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ . ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺁﯼ ﯾﻮ ﺩﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﺣﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺮ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﯾﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺷﯿﺮ ﻣﺎﺩﺭ ﺗﺎﺛﯿﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. IUD ﯾﮑﯽ ﺍﺭ ﻣﻄﻤﺌﻦﺗﺮﯾﻦ ﺭﻭﺵﻫﺎﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯾﮑﻪ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﯾﮏ ﺳﺎﻝ ﺍﺯ ۱۰۰۰ ﻧﻔﺮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺣﺪﻭﺩ ۱ ﺗﺎ ۶ ﻧﻔﺮ (ﺑﺮ ﺣﺴﺐ ﻧﻮﻉ IUD ) ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ . ﺍﯾﻦ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺭﻭﺵ ﺩﺍﺋﻤﯽ ﺑﺴﺘﻦ ﻟﻮﻟﻪﻫﺎﯼ ﺭﺣﻢ ﺍﺳﺖ، ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﺰﯾﺖ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﮐﻪ ﻓﺮﺩ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ، ﻗﺎﺑﻞ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻦ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺭﻭﺵﻫﺎﯾﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻗﺮﺹ ﺿﺪ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻧﯿﺰ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﯾﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﻣﺼﺮﻑ ﺷﻮﻧﺪ. ﺩﺭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ IUD ﭘﺰﺷﮏ ﯾﺎ ﻣﺎﻣﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﻭ ﮐﺎﻓﯿﺴﺖ ﻫﺮ ﻣﺎﻩ ﺗﻮﺳﻂ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﺩ، ﭼﮏ ﺷﻮﺩ . این وسیله در روز ۳ تا ۵ قاعدگی جا گذاشته میشود چون هم در آن زمان مطمئن هستیم مددجو حامله نیست هم دهانه رحم تا حدودی باز است. ﺁﯼ ﯾﻮ ﺩﯼ ﺭﺍ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﺳﯿﮑﻞ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﻫﻢ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺭﺍ ﺁﻏﺎﺯ ﮐﺮﺩ . ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﻓﺮﺩ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ IUD ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. 😉با ما همراه باشید... 🌹 این پست ادامه دارد... 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
26 بهمن 1393 20:14:59
1 بازدید
کلینیک بانوان
⬇️⬇️⬇️ اسلاید ها گویای نکات مهم بودن، دیگه جای توضیح اضافه نمونه! فقط اگر سوالای هست توی کامنت ها بپرسید. جوابگو هستم.😊 خوشحال میشم از تجربیاتتون راجع به این تست برام بگید❤️ #پاپ_اسمیر
24 آذر 1399 10:30:58
33 بازدید
کلینیک بانوان
🌸🌸🌸🌸 خانم ها بعد از یائسگی دچار تغییرات هورمونی خیلی زیادی میشن که تقریبا روی تمام سیستم های بدنشون تاثیر میذاره، مواردی که توی عکس اشاره شده فقط بعضی از اونا هستن. یک سری از عوارض ناشی از نبود هورمون های استروژن و پروژسترون با صلاح دید پزشک، با هورمون درمانی از بین میرن یا کمتر میشن. استفاده خودسرانه از این هورمون ها اصلا توصیه نمیشه چون عوارض جانبی زیادی داره. تغییرات خلق و خویی این عزیزان رو باید درک کنیم و بهشون سخت نگیریم. #یائسگی #سلامتی #سلامت_بانوان #مامایی #بارداری #باروری #بهداشت #menopause #obstetrics #gynecology #midwifery #old_ladies #health_care
23 مرداد 1398 17:36:54
7 بازدید
کلینیک بانوان
ﺳﺮﻃﺎﻥ ﮔﺮﺩﻥ ﺭﺣﻢ ﯾﺎ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺩﻫﺎﻧﻪٔ ﺭﺣﻢ ﻧﻮﻋﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﺷﺪ ﺑﺎﻓﺖ ﺳﺮﻃﺎﻧﯽ ﺑﺪﺧﯿﻢ ﺍﺯ ﻧﺎﺣﯿﻪٔ ﮔﺮﺩﻥ ﺭﺣﻢ ﻧﺸﺄﺕ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻧﺎﻣﻨﻈﻢ ﻭ ﻓﺰﺍﯾﻨﺪﻩﺍﯼ ﺗﮑﺜﯿﺮ ﻭ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺗﺮﺍﺭﯾﺨﺘﮕﯽ ﺁﻥ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺳﺮﻃﺎﻥ ﮔﺮﺩﻥ ﺭﺣﻢ ﺩﻭﻣﯿﻦ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺭﺍﯾﺞ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﺳﺎﻝ ﺣﺪﻭﺩ ۵۰۰ ﻫﺰﺍﺭ ﺯﻥ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﺒﺘﻼ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺣﺪﻭﺩ ۳۰۰ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺟﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ✔راه های پیشگیری : ﻣﻌﺎﯾﻨﺎﺕ ﻣﻨﻈﻢ ﻭ ﺩﻭﺭﻩﺍﯼ ﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺛﺮﺗﺮﯾﻦ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﺍﻧﻪ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺭﺣﻢ ﻭ ﺍﻟﮕﻮﯾﯽ ﻣﻮﻓﻖ ﺩﺭ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺑﺮﻭﺯ ﻭ ﺗﻠﻔﺎﺕ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﻉ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺑﺸﻤﺎﺭ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ . ﺍﯾﻦ ﺗﺴﺖ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻤﻬﺎ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺷﺮﻭﻉ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺟﻨﺴﯽ، ﺳﺎﻟﯽ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺗﺴﺖ (در بعضی منابع سه تست) ﻣﻨﻔﯽ، ﻫﺮ ﺳﻪ ﺳﺎﻝ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺩﻭ ﻫﻔﺘﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﺗﻤﺎﻡ ﻋﺎﺩﺕ ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ ﻭ ﺣﺪﺍﻗﻞ ۴۸ﺳﺎﻋﺖ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﻭﺍﮐﺴﻦ ﮔﺎﺭﺩﺍﺳﯿﻞ ( Gardasil ) ﮐﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺮﮎ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﻭ ﺯﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺳﻨﯽ ۹ ﺗﺎ ۲۶ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺗﺠﻮﯾﺰ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭ ﻭ ﻣﻮﺍﺩ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺍﯾﻦ ﻭﺍﮐﺴﻦ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﮔﺎﺭﺩﺍﺳﯿﻞ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ۱۰۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﻭﯾﺮﻭﺱ ﭘﺎﭘﯿﻠﻮﻣﺎﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ عامل ایجاد کننده زگیل تناسلی ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ . 🌹شاد و سلامت باشید🌹
26 تیر 1394 06:04:38
4 بازدید
کلینیک بانوان
◀️ مراقبت از واژن چیزی هست که خیلی از ما خانم ها ازش غافل میشیم و بعد کلی شاکی میشیم از عفونت واژینال، خارش، سوزش، درد حین نزدیکی و خلاصه اینجور مسائل... ⏪ در حالیکه اگر این چنتا نکته ریز کوچولو رو رعایت کنیم خیلی از این مسائل پیش نخواهد آمد. ✔️ اهمیت تغذیه تو این موضوع خیلی مهمه، خیلی اوقات ما ازش غافل میشیم و فک میکنیم تاثیری نداره، درصورتی که مثلا یه خانم که مدام درگیر عفونت قارچی میشه دیگه نباید مثل قبل شیریجات و آجیل بخوره و تغذیه ش رو ببره سمت محصولات پروبیوتیک، کپسول های پروبیوتیک هم تو داروخانه ها موجود هست. ✅ یه نکته دیگه که تو متن بهش اشاره نشده، استفاده بیش از حد از بعضی داروها خصوصا آنتی بیوتیک هاست. 👈 پس حواستون باشه هر دکتری که بیشتر دارو مینویسه بهتر نیست، هنر پزشک اونجایی مشخص میشه که با کمترین میزان دارو شمارو درمان کنه! ⁉️ نظر شما چیه؟؟؟ . . . . . #مراقبت_از_واژن #بیماری_های_زنان #عفونت_واژینال #زنان #بهداشت_زنان #بهداشت_قاعدگی #متخصص_زنان #بهداشت_جنسی #مامایی #واژن #دانشجومامایی #سلامت_زنان #کاپ_قاعدگی #فنجان_قاعدگی #پریودی #منس#قاعدگی #مطب_زنان
02 مهر 1399 09:48:44
23 بازدید
کلینیک بانوان
👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️ توی هر فرهنگی یه داستان و افسانه راجع به پریودی هست که وجه اشتراک همشون هم اینه که خانم ها تو اون دوران یه جوری محکوم به ناپاکی یا سرکوب شدن. درسته که این جریانات بیشتر برا قبلا بوده ولی هنوز هم بعضی جاها وجود داره و گاهی اوقات از من راجع بهشون سوال میشه! خصوصا توی باورهای دینی یه خانم پریود ناپاک خطاب میشه و توصیه میشه ازش دوری کنن، قبول دارم اینا خرافات تحریف شده ست و هیچ دینی از جانب خدا زن رو توی جایگاه بی ارزشی قرار نداده، حالا کاری به مسائل دینیش ندارم، بحث من بهداشت و مسائل جنسی این دوران هستش. همونطور که قبلا هم گفتم رعایت مسائل بهداشتی خیلی خیلی خیلی مهمه تو این دوران! خودتون رو خوب بشورید، خشک کنید، دوش بگیرید، از وسایل بهداشتی با کیفیت و بدون بو استفاده کنید و در نهایت خودتون رو دوست داشته باشید، خصوصا تو زمان پریودی، چون چرخه جنسی شما باز داره کار خودشو شروع میکنه و شما در آستانه یک سیکل جدید هستید! خودتون و محکوم به تحمل درد نکنید، به روش هایی که قبلا توضیح دادم دردتون رو آروم کنید، شما بخاطر تغییرات هورمونی تو فشار روحی و روانی هستید، نذارید فشار و درد جسمی هم بهش وارد بشه. تو دوران پریودی خودتون رو محدود به استراحت نکنید، به زندگی قبلتون ادامه بدید. به هزار و یک دلیل نزدیکی نداشته باشید، حتی اگر لذت جنسی بیشتری میبرید. . . . . یکی از مسخره ترین خرافاتی که راجع به پریودی شنیدم اینه که میگن تو دوران پریودی نباید ترشی انداخت چون خراب میشه!!! 😄😄😄😄 کیا تو دوران پریودی ترشی انداختن؟! 😃 . . . . . #پریودی #قاعدگی #دانشجومامایی #مطب_مامایی #مطب_زنان #بهداشت_جنسی #منس #خرافه #خونریزی #ماما #عادت_ماهانه #فرهنگ_سازی #پریودی_کاملا_طبیعی_است #درد_پریودی
18 خرداد 1399 10:59:31
16 بازدید
نعیمه انصاری
0
1
بچه ها لطفا وقت بذارید و کپشن رو تا آخر بخونید. من تا قبل از اینکه وارد این حیطه کاری بشم فک میکردم خیلی از چیزها داستانه و امکان ندارن تو زندگی واقعی باشن... اصلا فک نمیکردم برادری به خواهر خودش تجاوز کنه و باردارش کنه، اصلا فک نمیکردم مادری دخترش رو به تن فروشی مجبور کنه، اصلا فک نمیکردم مادری نوزاد تازه به دنیا اومدش رو بفروشه و صدها داستان دیگه که شاید خیلی از شماها به فکرتون هم خطور نکنه ولی زیر پوست شهر در جریانه... برای تعیین جنسیت کردن چندتا دلیل دارم. فک کنم دیگه برای همه مشخص شده اکثرا برای دختر اقدام میکنن... ☑️ اولین و مهم ترین دلیلم هم اینه که خانواده ای که پذیرش نوزاد دختر رو ندارن پس بهتره این وجود ارزشمند رو نداشته باشن ببخشید خیلی تند گفتم به کسی توهین نشه ولی واقعا دلم میسوزه برای دختری که وارد خانواده ای میشه که انتظارش رو ندارن. البته خیلی از خانواده ها بعد از به دنیا اومدن دختر اونو با جون و دل میپذیرن ولی من فکر میکنم دوران جنینی هم جز بخش مهمی از زندگی ماست و اینکه پدر مادر چقدر اون بچه رو بخوان خیلی اهمیت داره. ☑️ دوم اینکه سقط بچه ها یک جنایته و من تحت هیچ شرایطی این کارو توجیه نمیکنم. ولی بنظرتون مادری که همینجوری میذاره تا بچه دار بشه و در نهایت بچه ش اگر چیزی که دلش میخواد نبود سقطش کنه نباید قبل از بارداری راه جلوی پاش گذاشت؟! درسته که باید فرهنگ سازی بشه، باید به مادر فهمونده بشه که کارش و دیدگاهش اشتباهه ولی بنظرتون فرهنگ جامعه ما به این سادگی عوض میشه؟! ☑️ سوم متاسفانه دلسرد شدن بعضی از آقایون بعد از داشتن چندتا دختره، البته نه همه آقایون، بعضی ها، خیلی کم شایدم هیچ وقت نکن ولی خب هستند متاسفانه... و البته برعکسشم هست، موارد زیادی دیدم چندتا پسر دارن و واقعا نیاز به یه دختر دارن. میدونید که امید به زندگی رو دخترای خونه افزایش میدن♥️ ☑️ چهارم اینکه خیلی ها هیچ کدوم از موارد بالارو ندارند، نه از داشتن چندتا بچه فقط دختر یا پسر ناراحتن، نه قصد سقط دارن نه همسر و خانواده همسرشون کاری دارن، فقط دوست دارن و دلشون میخواد. خب اینم هیچ مشکلی ندارن و میشه بهشون کمک کرد. ☑️ مورد آخر، شما وقتی وارد پروسه تعیین جنسیت میشید، مجبور میشید که حداقل سه ماه با برنامه پیش برید و تمام مدت این سه ماه من باهاتون همراه هستم و حتی از جنسیت هم که بگذریم، شما وارد یک پروسه برنامه ریزی برای بارداری میشید و این خیلی خوبه، هم برای شخص شما، هم خانواده و هم نوزاد در آینده. ☑️ سایر موارد رو شما بگید... . . . . #تعیین_جنسیت #دختردارشدن #پسردارشدن #رژیم_غذای