پست های مشابه

کلینیک بانوان

اگر قبلا تامپون استفاده کردید پس جای گذاری کاپ یا فنجون پریودی نباید براتون سخت باشه. برای جای گذاری میتونید طبق مراحلی که توی ویدئو دیدید پیش برید به این ترتیب که: - دستاتون و کاپ رو تمیز بشورید، بعضی ها توصیه میکنن کاپ رو 20 دقیقه تو آب جوش بجوشونید - کاپ رو یا با آب خیس کنید یا اینکه از ژل لوبریکانت استفاده کنید، البته اگر حساسیت ندارید - حالت نشسته یا ایستاده که یه پاتون رو بالا نگه داشتید یا زیر دوش آب قرار بگیرید - کاپ رو همون طور که توی ویدئو دیدید به یکی از اون سه شکل تا بزنید - کاپ رو با زاویه به سمت استخوان دمبالچه وارد واژن کنید و چند سانت زیر دهانه رحم قرار بدید - وقتی وارد شد یه کم بچرخونید تا کاملا اون مسیر رو مهر و موم کنه البته این کار رو طوری انجام بدید که هوا وارد واژن نشه اگر کاپ رو به درستی جا داده باشید میتونید 10 تا 12 ساعت اون رو نگه دارید و تمام کارهای عادی روزمرتون رو انجام بدید، راحت بشینید، بدوید، بپرید، راه برید حتی استخر برید و شنا کنید ( که البته زیاد توصیه نمیکنم ) برای در آوردنش هم تو همون وضعیتی که برای جای گذاریش قرار گرفتید میتونید قرار بگیرید و انگشتتون رو ببرید داخل واژن و کاپ رو بیرون بکشید. حواستون باشه که کاپ الان توش خون هست و ممکنه با بیرون کشیدنش زیرتون کثیف بشه، پس بهتره این کار رو تو سرویس بهداشتی یا حمام انجام بدید. بعد از خارج کردنش اون رو تمیز بشورید، ضد عفونی کنید و مجدد استفاده کنید. #کاپ_قاعدگی #فنجان_قاعدگی #پریودی #منس #قاعدگی #خونریزی_پریودی #خونریزی_قاعدگی #مامایی #دانشجومامایی #سلامت_زنان #بهداشت #بهداشت_قاعدگی #بهداشت_زنان #متخصص_زنان #menstrural_cup #menstrual_bleeding #midwife #midwifery

25 شهریور 1399 12:24:43

29 بازدید

کلینیک بانوان

ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺟﻨﺴﯽ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻣﻤﻨﻮﻋﯿﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺟﻨﯿﻦ ﻫﯿﭻ ﺁﺳﯿﺒﯽ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ. ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺭﺣﻢ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻭ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮﺩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ، ﺍﻣﺎ ﺩﺭﻭﺍﻗﻊ ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﮐﯿﺴﻪ ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺧﺎﺻﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﺎﻣﻼ ﺍﺯ ﺟﻨﯿﻦ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﻓﯽ ﺩﺭ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺟﻨﯿﻦ ﻣﺎﯾﻊ ﺁﻣﻨﯿﻮﺗﯿﮏ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻧﻘﺶ ﺿﺮﺑﻪ ﮔﯿﺮ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ ﺿﺮﺑﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﮑﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ، ﺑﻪ ﺟﻨﯿﻦ ﺁﺳﯿﺒﯽ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ . ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﺩﯾﻮﺍﺭﻩ ﮔﻮﺷﺘﯽ ﺭﺣﻢ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺤﯿﻂ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﻫﯿﭻ ﺁﺳﯿﺒﯽ ﺑﻪ ﺟﻨﯿﻦ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺎﻧﺪ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺧﻄﺮﺍﺕ ﺧﺎﺹ، ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺩﺭ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﯾﺎ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺳﻘﻂ ﻣﮑﺮﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﯾﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﻪ ﻣﺎﻫﻪ ﺳﻮﻡ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺩﭼﺎﺭ ﺟﻔﺖ ﺳﺮﺭﺍﻫﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺟﻔﺖ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ، ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﭼﺎﺭ ﻧﺎﺭﺳﺎﯾﯽ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﻭ ﮐﻮﺗﺎﻫﯽ ﺳﺮﻭﯾﮑﺲ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺑﺨﺼﻮﺹ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻣﺜﻞ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﭼﺎﺭ ﺍﻧﻘﺒﺎﺿﺎﺕ ﺭﺣﻤﯽ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﯾﺎ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﮔﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ، ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﺍﺯ ﻭﺍﮊﻥ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺎ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯﯼ ﺍﺯ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﮐﺮﺩ ﺗﺎ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﻗﻄﻊ ﺷﻮﺩ. ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﺮﺩ، ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺧﻮﻧﺮﺳﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺟﻨﯿﻦ ﺑﺨﺼﻮﺹ ﺩﺭ ﺳﻪ ﻣﺎﻫﻪ ﺁﺧﺮ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ‏( ﻃﺎﻗﺒﺎﺯ ‏) ﺑﺨﻮﺍﺑﺪ، ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﮐﺎﻫﺶ ﺧﻮﻧﺮﺳﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺟﻨﯿﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺣﯿﻦ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻗﺖ ﮐﺮﺩ. ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﻤﻨﻮﻋﯿﺖ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺮﺩ ﺩﭼﺎﺭ ﺗﺒﺨﺎﻝ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺯﯾﺮﺍ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺑﻪ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﺧﻄﺮﻧﺎﮎ ﺍﺳﺖ. ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﺩ، ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻣﺎﺩﺭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺍﻓﺖ ﺷﺪﯾﺪ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﻫﺎﯼ ﺟﻨﺴﯽ، ﺑﺎﻓﺖ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺑﺪﻥ ﻣﺎﺩﺭ ﻣﺜﻞ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﯾﺎﺋﺴﻪ ﺧﺸﮏ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺩﺭﺩﻧﺎﮎ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺍﺯ ﻃﺮﻓﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ ﺧﻔﯿﻒ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ، ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﮐﻢ ﺧﻮﻧﯽ ﻭ ﮐﻢ ﺧﻮﺍﺑﯽ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺷﯿﺮﺩﻫﯽ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ، ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺸﺪﺕ ﺍﻓﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺑﺎ ﮐﻤﯽ ﻣﻼﺣﻈﻪ، ﺻﺒﺮ ﻭ ﺗﺤﻤﻞ، ﻭﺿﻊ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﻋﺎﺩﯼ ﺑﺮﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﺩﺭ ﻣﺎﺩﺭﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺗﺎ ﺷﺶ ﻫﻔﺘﻪ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﺳﺰﺍﺭﯾﻦ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﺍﯾﻦ ﻣﺪﺕ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻫﻔﺘﻪ ﺗﻘﻠﯿﻞ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ، ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﻮﺟﻪ ﻭﯾﮋﻩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻣﻌﻄﻮﻑ ﺷﻮﺩ.

26 خرداد 1394 09:57:36

2 بازدید

کلینیک بانوان

👶👶👶 ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻟﺤﻈﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﻩ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﺁﻏﻮﺵ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﮑﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻭﯼ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﭘﻮﺳﺘﯽ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﺭ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺍﺻﻞ ﺩﺭﻫﻨﮕﺎﻡ ﺗﻮﻟﺪ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺍﺳﺖ. ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺑﺎ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺟﻨﯿﻨﯽ ﻭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺳﺨﺘﯽ ﮐﻪ ﺣﯿﻦ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﺭﺥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﭘﺎ ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ. ﺩﻗﺎﯾﻖ ﻭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭﻝ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﻮﻟﺪ ﺍﺯ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﻭ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺧﺎﺻﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭﻝ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽﮔﺬﺭﺩ ﺑﺮ ﺑﻘﺎ ﻭ ﺭﺷﺪ ﮐﻮﺩﮎ ﻭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺍﺛﺮﮔﺬﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﺳﻼﻣﺖ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺗﺤﮑﯿﻢ ﺩﻟﺒﺴﺘﮕﯽ ﻣﺎﺩﺭﺍﻧﻪ، ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﺗﻤﺎﺱ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺎ ﭘﻮﺳﺖ ﻭ ﺗﻼﻗﯽ ﻧﮕﺎﻩ ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺗﻮﻟﺪ ﻭ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺷﺮﻭﻉ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺑﺎ ﺷﯿﺮﻣﺎﺩﺭ ﻃﯽ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭﻝ ﻋﻤﺮ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ . ﻭﻗﺘﯽ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﻮﻟﺪ ﺭﻭﯼ ﺷﮑﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺘﯽ ﺗﻮﺍﻡ ﺑﺎ ﻫﻮﺷﯿﺎﺭﯼ ﻭ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺩﺍﺭﺩ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺪﺭﺕ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽﺭﺳﺪ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺷﺎﯼ ﭼﻬﺮﻩ ﻣﺎﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﻟﺬﺕ ﻣﯽﺑﺮﺩ . ﺩﻗﺎﯾﻖ ﻭ ﺳﺎﻋﺎﺕ ﺍﻭﻝ ﺗﻮﻟﺪ، ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺩﺭ ﺍﻭﺝ ﻫﻮﺷﯿﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ. ﭼﺸﻢﻫﺎ ﮐﺎﻣﻼ ﺑﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﻓﺮﺻﺖ ﺑﯽﺑﺪﯾﻠﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﺯ ﺩﻭﺭﻩ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺁﻏﺎﺯ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻩ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺎ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺗﻼﻗﯽ ﻧﮕﺎﻩ ﻭ ﺗﻤﺎﺱ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺑﺎ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﻗﻮﯼﺗﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﻫﺮ ﭼﻪ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﺑﺎ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﻭ ﻗﻮﯼﺗﺮ ﺷﮑﻞ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﺍﺯ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺩﻟﭙﺬﯾﺮﺗﺮ ﻭ ﻣﻄﻠﻮﺏﺗﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺑﻪ ﻋﻼﻭﻩ ﺷﯿﺮﺩﻫﯽ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﯼ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺗﻮﺍﻡ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺳﻮﺀ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺑﺎ ﮐﻮﺩﮎ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ. ﻧﻬﺎﯾﺘﺎ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﻓﻮﻕ ﺭﻭﻧﺪ ﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﮐﺎﻣﻞ ﮐﻮﺩﮎ ﺭﺍ ﺗﺴﺮﯾﻊ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩﻫﺎﯼ ﺑﺎﻟﻘﻮﻩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺷﮑﻮﻓﺎ ﻣﯽﺳﺎﺯﺩ. ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﯾﺎﺩﺁﻭﺭ ﺷﺪ : ﺗﻤﺎﺱ ﭘﻮﺳﺘﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭﻝ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﻮﻟﺪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ 15 ﺗﺎ 20 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺑﺴﺰﺍﯾﯽ ﺩﺭ ﺷﺮﻭﻉ ﻭ ﺗﺪﺍﻭﻡ ﺷﯿﺮﺩﻫﯽ ﺩﺍﺭﺩ، ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻋﻤﻞ ﺣﺘﯽ ﻣﺎﺩﺭﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺷﺎﻥ ﺷﯿﺮ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﺑﻪ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺷﯿﺮﺧﻮﺍﺭ ﺑﺎ ﺷﯿﺮ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺗﺮﻏﯿﺐ ﻭ ﻋﻼﻗﻪﻣﻨﺪ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ. ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﺗﻤﺎﺱ ﭘﻮﺳﺘﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭﻝ ﺗﻮﻟﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﮔﺮﻡ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻓﺖ ﺩﻣﺎﯼ ﺑﺪﻥ ﺍﻭ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﻭ ﺗﻨﻔﺲ ﻭ ﺿﺮﺑﺎﻥ ﻗﻠﺐ ﺍﻭ ﻣﻨﻈﻢ ﻣﯽﺷﻮﺩ .

28 مرداد 1394 18:55:20

4 بازدید

کلینیک بانوان

❤❤❤ این کوچکترین قلب انسانه که تا حالا ازش عکس گرفته شده در هفته بیست حاملگی، که بی شک لایق جایزه است. در واقع قلب اولین عضو عملکردی قلبی عروقی جنین است. قلب در انسان از چهار هفتگی به صورت خود به خود شروع به پمپ کردن خون میکند. از آن به بعد قلب تنها رشد میکند، بزرگتر و قدرتمند تر میشود. همانطور که در تصویر میبینید تا آن زمان هردو بطن و دهلیزها قابل تشخیص هستند و دارای عملکرد کامل هستند. 🌹این پست رو به همه کسانی که براتون مهمه پیشنهاد بدید.

31 مرداد 1394 13:29:52

4 بازدید

کلینیک بانوان

@clinic.banovan.ir کم خونی چیست؟ - کم خونی اصطلاحی است برای زمانی که فرد مقدار کافی از چیزی به نام "هموگلوبین" در خون خود ندارد. هموگلوبین به گلبول های قرمز کمک می کند تا اکسیژن را به تمام قسمت های بدن منتقل کنند. اگر سطح هموگلوبین شما پایین باشد، ممکن است بدن شما تمام اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت نکند. کم خونی ممکن است به چند دلیل اتفاق بیفتد. یک دلیل رایج کمبود آهن است. به این «کم خونی فقر آهن» می گویند. ⁉️ چرا دچار کمبود آهن میشید؟! ● مقدار زیادی خون از دست داده اید - این می تواند به آرامی و در طول زمان یا به طور ناگهانی اتفاق بیفتد. شایع ترین علت کم خونی فقر آهن است. ●بدن شما نمی تواند آهن کافی را از غذا جذب کند – اگر روی معده یا روده خود جراحی کرده باشید این اتفاق می افتد. همچنین در صورت ابتلا به بیماری مانند بیماری سلیاک که بر سلول های دستگاه گوارش شما تأثیر می گذارد، ممکن است این اتفاق بیفتد. ●آهن کافی در غذا دریافت نمی کنید – این می تواند در نوزادانی که شیر بدون آهن می نوشند یا در نقاطی از جهان که افراد در رژیم غذایی خود آهن کافی دریافت نمی کنند، مشکل ساز باشد. آیا آزمایشی برای کم خونی وجود دارد؟ — بله، پزشک شما می تواند خون شما را از نظر کم خونی آزمایش کند. چیزهایی که آنها اغلب بررسی می کنند "هموگلوبین" و "هماتوکریت" هستند. اینها در آزمایشی به نام "شمارش کامل خون" یا "CBC" نشان داده می شوند. کم خونی ناشی از فقر آهن چگونه درمان می شود؟ — اولین قدم در درمان این است که بفهمید آیا کم خونی شما ناشی از از دست دادن خون است یا خیر. اگر چنین است، پزشک شما می خواهد علت خونریزی شما را دریابد. از دست دادن خون می تواند مربوط به زخم معده، مشکلات روده یا سایر مسائل باشد. قاعدگی های سنگین و بارداری نیز می توانند باعث از دست دادن خون شوند. اگر کم خونی شما شدید باشد، ممکن است نیاز به تزریق خون داشته باشید. همچنین ممکن است برای علت خونریزی خود نیاز به درمان داشته باشید. قرص آهن می تواند عوارضی مانند ناراحتی معده و یبوست (حرکت خیلی کم روده) ایجاد کند. برخی از افراد نمی توانند آهن کافی از قرص ها دریافت کنند. این ممکن است در مواردی که جراحی کاهش وزن یا شرایطی به نام بیماری التهابی روده انجام داده اید، یا اگر باردار هستید و به پایان بارداری خود نزدیک شده اید، صدق می کند. اگر عوارض جانبی دارید یا نمی توانید آهن کافی از قرص ها دریافت کنید، از پزشک خود بپرسید که چه کاری انجام دهید. آنها می توانند راه هایی را برای کاهش این عوارض جانبی پیشنهاد دهند. #کمخونی

09 بهمن 1400 17:52:49

46 بازدید

کلینیک بانوان

این پست رو اختصاص دادم به یائسگی و تعریف اون و همینطور یائسگی زدورس،چنتا از دوستان هم مثه اینکه سوال داشتن در این مورد. خب حالا بریم ببینیم اصلا چی هست؟ ⬅ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﻓﺮﺁﯾﻨﺪ ﺑﯿﻮﻟﻮﮊﯾﻜﯽ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻭ ﮔﺬﺭ ﺍﺯ ﻣﺮﺣﻠﻪﺍﯼ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﻓﺮﺁﯾﻨﺪ ﺑﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ، ﻓﯿﺰﯾﻜﯽ ﻭ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻣﯽﺍﻓﺘﺪ ﻭ ﻛﺎﻣﻼ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺩﻻﯾﻞ ﻣﺘﻌﺪﺩﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥﻫﺎ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺗﺤﺮﯾﻜﺎﺕ ﻫﯿﭙﻮﻓﯿﺰ ﻛﻪ ﺗﻨﻈﯿﻢﻛﻨﻨﺪﻩ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥﻫﺎﺳﺖ، ﭘﺎﺳﺦ ﻧﺪﻫﻨﺪ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻣﯽﺍﻓﺘﺪ. ﯾﻜﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻠﯽ ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﻣﺼﺮﻑ ﺑﺮﺧﯽ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ ﯾﺎ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﺍﺳﺖ؛ ﻫﯿﺴﺘﺮﻭﻛﺘﻮﻣﯽ ﻛﺎﻣﻞ ‏(ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻦ ﺭﺣﻢ ﻭ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥﻫﺎ ‏) ﺩﺭ ﺳﻨﯿﻦ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺑﺎﻋﺚ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﺍﮔﺮ ﻓﻘﻂ ﺭﺣﻢ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻪ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥﻫﺎ ﺧﺎﺭﺝ ﻧﺸﻮﻧﺪ، ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﺎﻋﺚ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ. ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺷﯿﻤﯽﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﻭ ﺍﺷﻌﻪﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺳﺮﻃﺎﻥﻫﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ . ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﮐﻪ ﺗﺤﺖ ﺍﯾﻦﮔﻮﻧﻪ ﺩﺭﻣﺎﻥﻫﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﯿﺮﻧﺪ، ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﺗﺪﺭﯾﺞ ﺭﺥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﻭ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﻜﻪ ﺧﺎﻧﻤﯽ ﺑﻪ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺑﺮﺳﺪ، ﻣﺎﻩﻫﺎ ﯾﺎ ﺳﺎﻝﻫﺎ ﻋﻼﯾﻢ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻛﺮﻭﻣﻮﺯﻭﻣﯽ ﺑﻪﻋﻠﺖ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩﯼ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻛﺮﻭﻣﻮﺯﻭﻡﻫﺎﯼ ﺧﺎﺹ ﻧﯿﺰ ﯾﻜﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﯽﺭﻭﺩ. ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎ ﯾﺎ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻤﻨﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺎﺭﺳﺎﯾﯽ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺑﻪﺩﻟﯿﻞ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺪﻥ ﺿﺪﺗﺨﻤﺪﺍﻥﻫﺎ ﻭ ﺭﺣﻢ ﭘﺎﺩﺗﻦ ﻣﯽﺳﺎﺯﺩ، ﺩﺭ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥﻫﺎ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ ﻣﯽﺍﻓﺘﻨﺪ. ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﯽ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ . ﻋﻔﻮﻧﺖﻫﺎﯼ ﻭﯾﺮﻭﺳﯽ ﻣﺜﻞ ﻭﯾﺮﻭﺱ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺍﻭﺭﯾﻮﻥ ﻧﯿﺰ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﺷﻮﺩ. درادامه راجع به اقدامات درمانی و پیشگیری صحبت میکنیم، با ما باشید ✋ ✅این پست ادامه دارد..... 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹

22 بهمن 1393 07:41:33

1 بازدید

نعیمه انصاری

0

0

#خاطره.... امروز یهو دوران دانشجوییم اومد تو ذهنم... اینکه برای یه دانشجوی سال اولی سوچر یا همون بخیه زدن یکی از دست نیافتنی ترین آرزوها بود... اون دوران دانشجوها دو دسته میشدم، گروهی که میترسیدن و هررررکاری میکردن که باهاش مواجهه نشن، و گروهی هم که با جسارت و شجاعت تمام دل به دریا میزدن و میرفتن که این مهارت مهم رو یاد بگیرن. به نظرم از جمله فهمیده ترین و باشعورترین مردم اونایی هستن که با به بیمارستان آموزشی میرفتن و در مقابل یادگیری دانشجوها حوصله و صبر به خرج میدادن... من واقعا مریض هارو درک میکردم چون وقتی یه آدم ناوارد بخواد برات پروسیجری انجام بده حتی اگر درست و با کمترین خطای ممکن هم انجامش بده ولی باز بیشتر نسبت به یه آدم حرفه ای طول میکشه. ولی 90% بیمارها مارو درک می‌کردن و بعضا درد و رنج بیشتر رو تحمل میکردن تا سهمی در یادگیری کادر درمان آینده داشته باشن و چه زیبا بود این صبر و حوصله اونها ❤️❤️🌹🌹 اگر شما تا به حال همچین اجازه ای رو به کارآموزها دادید من از همین جا ازتون کمال تشکر و قدردانی رو دارم❤️❤️❤️ و این رو هم بدونید هر یک از اعضای کادر درمان که امروز با مهارت و سرعت تمام به درستی سوچر یا همون بخیه رو میزنه یه روز تو همین نخ و سوزن و سوزن گیرا دست و پاشو گم کرده از جمله خودم😅😅😅 خاطره از دوران دانشجویی و بیمارستان که زیاد هست ولی همه اعضای کادر درمان با این قسمت که عرض کردم خدمتتون خاطره زیاد دارن، اگه دوست داشتید برام از خاطراتتون بنویسید حتما میخونم😊 . . . #آموزش_سوچر_زدن: این نوع سوچر سابکوتیکولار هست و بیشتر تو جراحی های پلاستیک و یا جاهایی که مهمه اسکار نمونه زده میشه، مثلا سوچر های صورت توی زایمان طبیعی و ترمیم #اپیزیاتومی هم قسمت فاشیا رو از این طریق با نخ دوصفر گرفته میشه و اینطوری نیاز به سوچر اسکین کمتر میشه و اسکار کمتری به جا میمونه، البته مطمئن بشید که خوب گرفتید. توی سزارین هم با نخ نایلون معمولا زیر پوست رو با این تکنیک میگیرن و اصطلاحا یه بخیه یه سره میمونه در نهایت. . . . #سوچر #زایمان_طبیعی #سزارین #دانشجومامایی #دانشجو_علوم_پزشکی #جراحی #اسکار

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

کلینیک بانوان

نعیمه انصاری

0

0

#خاطره.... امروز یهو دوران دانشجوییم اومد تو ذهنم... اینکه برای یه دانشجوی سال اولی سوچر یا همون بخیه زدن یکی از دست نیافتنی ترین آرزوها بود... اون دوران دانشجوها دو دسته میشدم، گروهی که میترسیدن و هررررکاری میکردن که باهاش مواجهه نشن، و گروهی هم که با جسارت و شجاعت تمام دل به دریا میزدن و میرفتن که این مهارت مهم رو یاد بگیرن. به نظرم از جمله فهمیده ترین و باشعورترین مردم اونایی هستن که با به بیمارستان آموزشی میرفتن و در مقابل یادگیری دانشجوها حوصله و صبر به خرج میدادن... من واقعا مریض هارو درک میکردم چون وقتی یه آدم ناوارد بخواد برات پروسیجری انجام بده حتی اگر درست و با کمترین خطای ممکن هم انجامش بده ولی باز بیشتر نسبت به یه آدم حرفه ای طول میکشه. ولی 90% بیمارها مارو درک می‌کردن و بعضا درد و رنج بیشتر رو تحمل میکردن تا سهمی در یادگیری کادر درمان آینده داشته باشن و چه زیبا بود این صبر و حوصله اونها ❤️❤️🌹🌹 اگر شما تا به حال همچین اجازه ای رو به کارآموزها دادید من از همین جا ازتون کمال تشکر و قدردانی رو دارم❤️❤️❤️ و این رو هم بدونید هر یک از اعضای کادر درمان که امروز با مهارت و سرعت تمام به درستی سوچر یا همون بخیه رو میزنه یه روز تو همین نخ و سوزن و سوزن گیرا دست و پاشو گم کرده از جمله خودم😅😅😅 خاطره از دوران دانشجویی و بیمارستان که زیاد هست ولی همه اعضای کادر درمان با این قسمت که عرض کردم خدمتتون خاطره زیاد دارن، اگه دوست داشتید برام از خاطراتتون بنویسید حتما میخونم😊 . . . #آموزش_سوچر_زدن: این نوع سوچر سابکوتیکولار هست و بیشتر تو جراحی های پلاستیک و یا جاهایی که مهمه اسکار نمونه زده میشه، مثلا سوچر های صورت توی زایمان طبیعی و ترمیم #اپیزیاتومی هم قسمت فاشیا رو از این طریق با نخ دوصفر گرفته میشه و اینطوری نیاز به سوچر اسکین کمتر میشه و اسکار کمتری به جا میمونه، البته مطمئن بشید که خوب گرفتید. توی سزارین هم با نخ نایلون معمولا زیر پوست رو با این تکنیک میگیرن و اصطلاحا یه بخیه یه سره میمونه در نهایت. . . . #سوچر #زایمان_طبیعی #سزارین #دانشجومامایی #دانشجو_علوم_پزشکی #جراحی #اسکار

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن