کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
👶👶👶 تکامل دوران جنینی : ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺩﻭ ﺗﺎ ﺳﻮﻡ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻣﯿﮑﺮﻭﺳﮑﻮﭘﯿﮏ ﺍﺳﺖ . ﺳﻠﻮﻝ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﯽ ﻫﺴﺘﻪﺩﺍﺭ،ﺩﺭ ﮐﯿﺴﻪ ﺯﺭﺩﻩ ﻭ ﻻﯾﻪﻫﺎﯼ ﻣﺰﻭﺗﻠﯿﺎﻝ ﺟﻔﺖ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺗﮑﺎﻣﻞ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ . ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻫﻔﺘﻪٔ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻗﻠﺐ ﺟﻨﯿﻦ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺗﭙﯿﺪﻥ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﻪٔ ﺑﺨﺸﻬﺎﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﻣﯽﺭﺳﺎﻧﺪ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﭼﺸﻢ، ﺑﯿﻨﯽ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﯿﺮﻭﻧﯽ ﻫﻨﻮﺯ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﺩﯾﺪﻩ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ . ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﮔﻮﺍﺭﺵ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺟﻮﺍﻧﻪﻫﺎﯼ ﮐﻮﭼﮑﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺩﺳﺘﻬﺎ ﻭ ﭘﺎﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩٔ ﺟﻨﯿﻦ ۶ ﺗﺎ ۱۰ ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ . ﯾﻌﻨﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩٔ ﯾﮏ ﺗﺨﻢ ﺳﯿﺐ ﺩﺭﺧﺘﯽ . ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺷﺸﻢ ﮐﺒﺪ ﺟﻨﯿﻦ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ . ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻫﻔﺘﻪٔ ﻫﺸﺘﻢ ﻭﺯﻥ ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ﯾﮏ ﮔﺮﻡ ﻭ ﻃﻮﻝ ﻗﺪ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۲ /۵ ﺳﺎﻧﺘﯿﻤﺘﺮ ﺍﺳﺖ . ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻥ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ، ﺑﺎﺯﻭ، ﺁﺭﻧﺞ، ﺳﺎﻋﺪ، ﺩﺳﺘﻬﺎ، ﺭﺍﻥ، ﺳﺎﻕ ﭘﺎﻫﺎ ﮐﻢ ﻭ ﺑﯿﺶ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﺨﺸﯽ ﮐﻪ ﻗﺒﻼ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺩﻡ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﺪ، ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽﺭﻭﺩ . ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻫﻔﺘﻪٔ ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻢ ﻭﺯﻥ ﺟﻨﯿﻦ ۳۰ ﮔﺮﻡ ﻭ ﻃﻮﻝ ﻗﺪ ﺍﻭ ۷٫۵ ﺗﺎ ۹ ﺳﺎﻧﺘﯿﻤﺘﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ، ﻃﺤﺎﻝ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﺑﺎﻓﺖﻫﺎﯼ ﻟﻨﻔﺎﻭﯼ ﺑﺪﻥ ﻧﯿﺰ ﺳﺎﺧﺖ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﯽ ﺭﺍ ﺍﻏﺎﺯ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ . ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎ ﮐﺎﻣﻼ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ . ﺑﺎﺯﻭﻫﺎ، ﺍﻧﮕﺸﺘﺎﻥ ، ﺩﺳﺘﻬﺎ ﻭ ﭘﺎﻫﺎ ﮐﺎﻣﻼ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺑﺎﻓﺘﻬﺎ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ . ﮔﻮﺵ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﭼﺸﻢ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﮐﺎﻣﻞ ﺷﺪﻩ ﻭﻟﯽ ﭘﻠﮑﻬﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺴﺘﻪﺍﻧﺪ . ﺿﺮﺑﺎﻥ ﻗﻠﺐ ﺟﻨﯿﻦ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﻭ ﺩﻗﯿﻖ ﻓﺮﺍﺻﻮﺗﯽ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺩﺍﺩ . ﺳﻪﻣﺎﻫﻪٔ ﺩﻭﻡ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺳﻪﻣﺎﻫﻪٔ ﻧﺨﺴﺖ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺍﻧﺤﺼﺎﺭﯼ ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ، ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﻪﻣﺎﻩٔ ﺩﻭﻡ ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎﯼ ﭘﺪﯾﺪﺁﻣﺪﻩ ﻧﻤﻮ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺗﺪﺭﯾﺞ ﺗﮑﺎﻣﻞ ﻣﯽﯾﺎﺑﻨﺪ . ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺷﺶﻣﺎﻫﮕﯽ، ﻃﻮﻝ ﻗﺪ ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۲۷ /۵ ﺗﺎ ۳۰ ﺳﺎﻧﺘﯿﻤﺘﺮ ﻭﺯﻥ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۶۰۰ ﺗﺎ ۷۲۰ ﮔﺮﻡ ﻣﯽﺭﺳﺪ . ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺪﻥ ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﻣﺎﻫﻬﺎﯼ ﭘﻨﺠﻢ ﻭ ﺷﺸﻢ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺭﻧﮓ ﻗﺮﻣﺰ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻢﮐﻢ ﻏﺪﺩ ﭼﺮﺑﯽ ﭘﻮﺳﺖ، ﭼﺮﺑﯽ ﺗﺮﺍﻭﺵ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﯾﺎﺧﺘﻪﻫﺎﯼ ﻣﺮﺩﻩٔ ﭘﻮﺳﺖ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﺎﺩﻩٔ ﺳﻔﯿﺪ ﺭﻧﮕﯽ ( ﭘﻨﯿﺮﯼ ﺷﮑﻞ) ﺭﺍ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﭘﻮﺳﺖ ﺟﻨﯿﻦ ﺭﺍ ﻣﯽﭘﻮﺷﺎﻧﺪ ﻭ ﻋﻤﻞ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﭘﻮﺳﺖ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﭘﻠﮑﻬﺎ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺟﺪﺍ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻣﮋﻩﻫﺎﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﻧﯿﺰ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﮔﺮﺩﯾﺪﻩﺍﻧﺪ . ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﺳﻮﻡ ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ ﻭﺯﻥ ﺟﻨﯿﻦ ﺑﻪ ۴۵۰ ﮔﺮﻡ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ . 🔻🔻🔻 این پست ادامه دارد...
12 اردیبهشت 1395 14:48:33
4 بازدید
کلینیک بانوان
🔽🔽🔽 ◀پرده بکارت سالم و پاره : چند وقت پیش چنتا پست راجع به پرده بکارت انواع اون و سوالات رایج گذاشتم، پیشنهاد میکنم اگر نخوندید حتما یه نگاهی بندازید 👌 ولی سوالی که بارها و بارها تو دایرکت یا کیک پرسیدن راجع به پرده بکارت آسیب دیده بود، و اینکه جای پرده بکارت کجاست و آیا پرده بکارت ترمیم میشه یانه، بنابراین تصمیم گرفتم باز یه پست جدید بذارم و توضیحاتی بدم 💉اول اینکه جای پرده بکارت رو فرد خودش به تنهایی نمیتونه تشخیص بده خصوصا اینکه ازش هیچ زمینه ای هم نداشه باشه بنابراین این 🚫اخطار🚫 رو جدی بگیرید و خودتون برای معاینه پرده بکارتتون اقدام نکنین چون ممکن باعث آسیبش بشید 💉این عکسارو گذاشتم تا یه زمینه ای داشته باشین، عکس اول پرده بکارت سالم و عکس دوم و سوم پرده بکارت پاره هستن، همونطور که میبینید جاهای پارگی معلومه و اصطلاحا بهشون شجره های بکارت گفته میشه 💉 ترمیم پرده بکارت به وسیله پزشک متخصص زنان یا ماما انجام میشه ولی کاری کاملا غیر قانونیه مگر اینکه فردی گواهی پزشکی قانونی مبنی بر تجاوز داشته باشه 💉 بنده هم مثه خیلی از همکاران این کار رو بدون نامه پزشکی قانونی به هیچ عنوان انجام نمیدم پس خواهش میکنم سوال نکنید. ◀دوستاتون رو تگ کنید تا سوالات اونا هم برطرف شه. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
10 اردیبهشت 1394 17:45:28
1 بازدید
کلینیک بانوان
@clinic.banovan.ir ماه گذشته دقت کردم دیدم تعداد دانشجو هاییم که تو دوران پیش از قاعدگیشون حالشون چه از لحاظ روحی چه جسمی داره بدتر میشه، بیشتر از قبل شده! خب این مساوی بود با افزایش فشار های ناشی از کارورزی هاشون. شب کاری هاشون و استرس هاشون بیشتر شده بود و این باعث شده بود که سندرم پیش از قاعدگی یا همون پی ام اس شدیدتری رو تجربه کنن. من زیاد به دانشجوها سخت نمیگیرم ولی یکیشون بود که حتی با یک احوال پرسی ساده من میزد زیر گریه! خب وقتی باهاش حرف میزدم میدیدم که اصلا دلیل خاصی برای این زودرنجی ها و اشک ها نداشت و فقط نمیدونست چش شده، احساس تنهایی مطلق داشت و این عدم آگاهی از وضعیت جدید فعلیش حالش رو بدتر میکرد، وقتی ازش پرسیدم بهم گفت یک هفته دیگه موعد پریودیش هست و من باهاش صحبت کردم و بهش اطمینان دادم نگران نباشه و تا زمان پریودیش به خودش فرصت بده، اشک بریزه ولی احساس نکنه که این وضعیت ماندگار و همیشگیه. دو هفته بعد که سراغش رو گرفتم خداراشکر شاد و سرحال بود و خندون! یا یکی دیگه شون حال جسمیش بد میشد و نیاز به وصل سرم پیدا کرده بود. تو همه این موارد چیزی که مشترک بود، افزایش استرس و فشارهای روحی و جسمی بود. خیلی از ماها ممکنه در کمال سلامت روان و جسمی، پی ام اس های شدیدی داشته باشیم. خودم سالهاست درگیر این قضیه هستم ولی با کمک کارهایی که تو این پست و پست های قبل براتون توضیح دادم تا حد خیلی زیادی کنترلش کردم. من تونستم، پس شما هم میتونید.😊👌 خودتون رو دوست داشته باشید و به خودتون فرصت بدید.❤️ @clinic.banovan.ir . . . #pms #سندرم_پیش_از_قاعدگی #پی_ام_اس #افسردگی #گریه #مشکلات_روحی #درمان_پی_ام_اس #درمان #بیماری_های_زنان #مشاوره_بیماری_های_زنان #مشاوره #زندگی_شاد #شادی #زندگی_بهتر #کلینیک_بانوان #مامایی
22 آبان 1400 16:24:23
36 بازدید
کلینیک بانوان
خیلی از پدر مادر ها در این باره سوال میپرسن که بچه ما وقتی مارو در حال سکس میبینه باید چطوری باهاش برخورد کنیم؟ اگه سوال پرسید چه جوابی بهش بدیم؟ در ابتدا باید بگم که روانپزشک ها توصیه میکنن حتی تو اتاقی که بچه نوزاد شما خوابه هم هم نزدیکی نداشته باشین وشدیدا منع شده از اینکه تو شرایطی نزدیکی کنین که بچه شما متوجه بشه یا ببینه، اگر بچه تو اتاق خواب شما میخوابه میتونید وقتی که به خواب عمیق رفت به یه اتاق دیگه برید یا اگر اتاق خواب بچه با شما یکی نیست باید حتما به بچتون آموزش بدین که بدون در زدن و اجازه شما وارد اتاق نشه. حالا اگر با همه این تفاسیر بچه شما متوجه شد چی؟ تو این موارد چون اکثرا مرد بالا قرار میگیره و زن در زیر، بچه پیش خودش فکر میکنه که پدر در حال آسیب رسوندن به مادره و باعث میشه توی ناخودآگاهش از پدر بدش بیاد، معمولا این وضعیت تو پسربچه ها شدیدتره، پس بهتره بلافاصله پدر با بچه صحبت کنه که اون و مادرش داشتن یه بازی میکردن و به هیچ وجه به مادرش آسیب نرسونده. نکته مهم اینه که همون موقع سو ضن های تو ذهن بچه رو برطرف کنید و نذارید که همراه بچه بمونه و تبدیل به عقده بشه. و باز هم تاکید میکنم که نزدیکی رو طوری انجام بدین که بچه اصلا حضور نداشته باشه. چون این موضوع ممکنه باعث مشکلات روانی و حتی بلوغ زودرس در آینده بچه هاتون بشه. ✴این پست رو به هرکس که فکر میکنید نیاز به دونستن این مسائل داره پیشنهاد بدین.
08 خرداد 1394 08:04:08
2 بازدید
کلینیک بانوان
خیلی خلاصه وار بخوام علائم رو بگیم میشه این عکس. لطفاً تا جایی که براتون امکان داره تو خونه بمونید، از منابع موثق اطلاعات بگیرید، استرس نداشته باشید و مواظب خودتون باشید. . . . . #در_خانه_بمانیم #کروناویروس #کوید۱۹ #علائم_کرونا #crona
03 فروردین 1399 18:43:04
11 بازدید
کلینیک بانوان
✔علت ایجاد #زخم_دهانه_رحم : ***پست مربوط به زخم دهانه رحم را مطالعه کنید. ✔علائم زخم دهانه رحم : ﺯﺧﻢ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﺑﺪﻭﻥ ﻋﻼﻣﺖ ﺍﺳﺖ . ﺍﻣﺎ ﮔﺎﻫﯽ ﻋﻼﺋﻤﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ #ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ_ﻭﺍﮊﻥ، ﺩﺭﺩ، ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﯽ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺩﺭﺍﺭ ﻭ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. #ﺗﺴﺖ_ﭘﺎﭖ_ﺍﺳﻤﯿﺮ ﺯﺧﻢ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﻣﺎ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺁﻥ ﺍﻏﻠﺐ ﻧﺮﻣﺎﻝ ﺍﺳﺖ. ✔#فریز_زخم دهانه رحم و پیشگیری از #سرطان : ﺍﮔﺮ ﺯﺧﻢ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﺩﭼﺎﺭ #ﺗﺮﺷﺢ_ﭼﺮﮐﯽ ﻭ #ﻋﻔﻮﻧﺖ ﺷﻮﺩ ﯾﺎ ﺑﺎﻋﺚ #ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻫﺮ ﺑﺎﺭ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺷﻮﺩ، ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﺩﺍﺭﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﺴﺖ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﻧﯿﺰ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﻮﺩ . ﺩﺭ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ، ﺍﮔﺮ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎﯼ ﻏﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﯾﺪﻩ ﺷﺪ ، ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺍﻗﺪﺍﻡ ، #ﮐﻮﻟﭙﻮﺳﮑﻮﭘﯽ ﺍﺳﺖ . ﻫﺮﮔﺰ ﭼﺸﻢ ﺑﺴﺘﻪ ، ﻓﺮﯾﺰ ﻧﮑﻨﯿﺪ . ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺯﺧﻢ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ِ ﻋﻔﻮﻧﯽ ( #ﺳﺮﻭﯾﺴﯿﺖ ) ، ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﺑﺎ ﺩﺍﺭﻭ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﭘﺬﯾﺮ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺟﻮﺍﺏ ﻧﺪﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺩﻭﺭﻩ، ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺭ ﺩﻭﻡ ﺍﺯ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩ . ﻣﺜﻞ ﻫﺮ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ( ﻋﻔﻮﻧﺖ ﮔﻠﻮ ...ﺩﻧﺪﺍﻥ ﻭ ... ) ، ﺩﻫﺎﻧﻪ ﯼ ﺭﺣﻢ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺩﺍﺭﻭ ﺟﻮﺍﺏ ﺧﻮﺑﯽ ﻣﯿﺪﻫﺪ . ﺩﺭ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺍﮔﺮ ﻋﻼﯾﻢ ﺁﺯﺍﺭ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺩﺍﺷﺘﯿﺪ ﻭ ﺑﺎ 3-2 ﺩﻭﺭﻩ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﮕﺮﻓﺖ ، ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺍﻋﻤﺎﻟﯽ ﻣﺜﻞ #ﻓﺮﯾﺰ ( #ﮐﺮﺍﯾﻮ ) ﯾﺎ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻥ ( #ﮐﻮﺗﺮ ) ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩ . ﻓﺮﯾﺰ ﯾﺎ ﮐﺮﺍﯾﻮ، ﯾﮏ ﺭﻭﺵ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺟﻬﺖ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺮﺩﻥ ﯾﮏ ﻻﯾﻪ ﺍﺯ ﺑﺎﻓﺖ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﯼ ﺭﺣﻢ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻻﺯﻡ ﺑﺎﺷﺪ ﯾﮏ ﯾﺎ ﭼﻨﺪ ﻻﯾﻪ ﺍﺯ ﺑﺎﻓﺖ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﯼ ﺭﺣﻢ ﺑﻄﻮﺭ ﮐﺎﻣﻞ ﺗﺨﺮﯾﺐ ﺷﻮﺩ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﮔﺎﺯ ، ﺑﺎ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺩﻣﺎﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﭘﺎﯾﯿﻦ ، ﺳﻮﻟﻬﺎﯼ ﺳﻄﺤﯽ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺘﻪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺭﺷﺪ ﺳﻠﻮﻫﺎﯼ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯾﻢ . ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﯼ ﺍﺻﻠﯽ ﮐﺮﺍﯾﻮ ، ﺩﺭ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﭘﯿﺶ ﺳﺮﻃﺎﻧﯽ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﯼ ﺭﺣﻢ ﺍﺳﺖ . ﺍﻣﺎ ﺧﺐ ، ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﯼ ﻓﺮﻋﯽ ِ ﮐﺮﺍﯾﻮ ، ﻫﻤﯿﻦ ﺯﺧﻢ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﯼ ﺭﺣﻢ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. #ﮐﺮﺍﯾﻮﺗﺮﺍﭘﯽ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ، ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺩﺭ ﻣﻄﺐ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺑﯿﻬﻮﺷﯽ ﻭ ... ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﮐﻞ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 3-2 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻃﻮﻝ ﻧﻤﯽ ﮐﺸﺪ . ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮐﺮﺍﯾﻮ ، ﻧﯿﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ .ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ 1 ﻫﻔﺘﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﮐﺰﺍﯾﻮ ، ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺯﯾﺎﺩ ﻭ ﺧﻮﻧﺎﺑﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ . ﻣﻌﻤﻮﻻ ﭘﺎﻧﺴﻤﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﻣﺤﻞ ﺗﻌﺒﯿﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻧﻬﺎﯾﺘﺎ ﺗﺎ 3-2 ﻫﻔﺘﻪ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ #ﻭﺍﮊﯾﻨﺎﻝ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ. ✔موارد منع فریز کردن: ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ ﺍﻧﺪﺍﻡ ﻫﺎﯼ ﻟﮕﻨﯽ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ #ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ( ﺍﮔﺮ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﺎﺷﺪ.) ✔بعد از فریز دهانه رحم : ﻓﺮﯾﺰ ﺯﺧﻢ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﺍﻏﻠﺐ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺁﻣﯿﺰ ﺍﺳﺖ؛ ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻓﺮﯾﺰ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺩﻟﺨﻮﺍﻩ ﺣﺎﺻﻞ ﻧﺸﻮﺩ، ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ #ﭘﺰﺷﮏ ﺭﻭﺵ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﮐﻨﺪ. ﮔﺎﻫﯽ ﻧﯿﺰ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﺨﺺ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺳﻪ ﺗﺎ ﺷﺶ ﻣﺎﻩ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺗﺴﺖ ﭘﺎﭖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ.
27 آبان 1394 13:05:48
3 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
✅چه غذاهایی باید مصرف شود؟ • مواد غذایی حاوی امگا 3 مثل انواع ماهی، دانههای گیاهی به خصوص دانه کتان و گردو که تا حد زیادی از آزاد شدن پروستاگلاندینها و بروز درد و انقباضهای رحمی جلوگیری میکند. منابع منیزیم هم مثل سبزیهای برگ سبز تیره، ماهی تن، گردو و دانههای گیاهی و بادامزمینی ضدافسردگی هستند و درد و تحریکپذیری پستان را کم میکنند و بهتر است در این دوران مصرف شوند. ✅برخی خانمها دورههای قاعدگی نامرتبی دارند. این مشکل هم با اصلاح تغذیه درمانپذیر است؟ • لازم است دلیل این مسئله روشن شود اما به طور کلی رژیمهای غذایی فقیر از روی، بر نظم دوران قاعدگی اثر میگذارد. افرادی که رژیمهای سخت میگیرند یا میزان مصرف مواد غذایی در آنها بسیار پایین است و مرتب وزن کم میکنند، دچار عقب افتادن عادت ماهیانه میشوند. البته برای مرتب شدن دورهها، کلسیم بهترین مکمل است. اگر شیر نمیخورید، میتوانید کلمپیچ یا بروکلی را انتخاب کنید. اگر دچار عدم تحمل به لاکتوز شیر هستید، شیر سویا یا شیربرنج را امتحان کنید. ویتامین E موجود در جگر، زرده تخممرغ و آووکادو هم در این مورد مفید است. به علاوه، باید به اندازه کافی آب خورد و میزان مصرف هلههوله، مواد غذایی تصفیهشده، مواد غذایی پرچرب و شیرینیها را هم کاهش داد. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹