پست های مشابه

کلینیک بانوان

ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺟﻨﺴﯽ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻣﻤﻨﻮﻋﯿﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺟﻨﯿﻦ ﻫﯿﭻ ﺁﺳﯿﺒﯽ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ. ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺭﺣﻢ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻭ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮﺩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ، ﺍﻣﺎ ﺩﺭﻭﺍﻗﻊ ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﮐﯿﺴﻪ ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺧﺎﺻﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﺎﻣﻼ ﺍﺯ ﺟﻨﯿﻦ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﻓﯽ ﺩﺭ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺟﻨﯿﻦ ﻣﺎﯾﻊ ﺁﻣﻨﯿﻮﺗﯿﮏ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻧﻘﺶ ﺿﺮﺑﻪ ﮔﯿﺮ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ ﺿﺮﺑﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﮑﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ، ﺑﻪ ﺟﻨﯿﻦ ﺁﺳﯿﺒﯽ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ . ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﺩﯾﻮﺍﺭﻩ ﮔﻮﺷﺘﯽ ﺭﺣﻢ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺤﯿﻂ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﻫﯿﭻ ﺁﺳﯿﺒﯽ ﺑﻪ ﺟﻨﯿﻦ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺎﻧﺪ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺧﻄﺮﺍﺕ ﺧﺎﺹ، ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺩﺭ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﯾﺎ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺳﻘﻂ ﻣﮑﺮﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﯾﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﻪ ﻣﺎﻫﻪ ﺳﻮﻡ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺩﭼﺎﺭ ﺟﻔﺖ ﺳﺮﺭﺍﻫﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺟﻔﺖ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ، ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﭼﺎﺭ ﻧﺎﺭﺳﺎﯾﯽ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﻭ ﮐﻮﺗﺎﻫﯽ ﺳﺮﻭﯾﮑﺲ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺑﺨﺼﻮﺹ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻣﺜﻞ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﭼﺎﺭ ﺍﻧﻘﺒﺎﺿﺎﺕ ﺭﺣﻤﯽ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﯾﺎ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﮔﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ، ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﺍﺯ ﻭﺍﮊﻥ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺎ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯﯼ ﺍﺯ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﮐﺮﺩ ﺗﺎ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﻗﻄﻊ ﺷﻮﺩ. ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﺮﺩ، ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺧﻮﻧﺮﺳﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺟﻨﯿﻦ ﺑﺨﺼﻮﺹ ﺩﺭ ﺳﻪ ﻣﺎﻫﻪ ﺁﺧﺮ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ‏( ﻃﺎﻗﺒﺎﺯ ‏) ﺑﺨﻮﺍﺑﺪ، ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﮐﺎﻫﺶ ﺧﻮﻧﺮﺳﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺟﻨﯿﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺣﯿﻦ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﻗﺖ ﮐﺮﺩ. ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﻤﻨﻮﻋﯿﺖ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺮﺩ ﺩﭼﺎﺭ ﺗﺒﺨﺎﻝ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺯﯾﺮﺍ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺑﻪ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﺧﻄﺮﻧﺎﮎ ﺍﺳﺖ. ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﺩ، ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻣﺎﺩﺭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺍﻓﺖ ﺷﺪﯾﺪ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﻫﺎﯼ ﺟﻨﺴﯽ، ﺑﺎﻓﺖ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺑﺪﻥ ﻣﺎﺩﺭ ﻣﺜﻞ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﯾﺎﺋﺴﻪ ﺧﺸﮏ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺩﺭﺩﻧﺎﮎ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺍﺯ ﻃﺮﻓﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ ﺧﻔﯿﻒ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ، ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﮐﻢ ﺧﻮﻧﯽ ﻭ ﮐﻢ ﺧﻮﺍﺑﯽ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺷﯿﺮﺩﻫﯽ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ، ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺸﺪﺕ ﺍﻓﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺑﺎ ﮐﻤﯽ ﻣﻼﺣﻈﻪ، ﺻﺒﺮ ﻭ ﺗﺤﻤﻞ، ﻭﺿﻊ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﻋﺎﺩﯼ ﺑﺮﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﺩﺭ ﻣﺎﺩﺭﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺗﺎ ﺷﺶ ﻫﻔﺘﻪ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﺳﺰﺍﺭﯾﻦ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﺍﯾﻦ ﻣﺪﺕ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻫﻔﺘﻪ ﺗﻘﻠﯿﻞ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ، ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﻮﺟﻪ ﻭﯾﮋﻩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻣﻌﻄﻮﻑ ﺷﻮﺩ.

26 خرداد 1394 09:57:36

2 بازدید

کلینیک بانوان

قبل از اینکه ادامه ش رو بخونید باید بگم که تصمیم گرفتم از تجربیاتم توی مطب و بیمارستان باهاتون بگم... خیلیا شاید توی حاشیه امن زندگی خودشون خبر از حقایقی پنهان جامعه و خیلی از زندگی ها نداشته باشن... اگر دوست داشتید و مایل بودید بیشتر از این تجربیاتم بگم حتما برام توی کامنت ها بنویسید. و حالا ادامه:⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ دفترچه رو انداخت روی میز من و همونطور که به اسم روی دفترچه اشاره می‌کرد گفت خانم دکتر این خواهرمه، پنج روز خونه نبوده حالا رفتیم آوردیمش، ببین سالمه یا نه توی این چند جمله ای که گفت کمپلکس کاملی از خشم، شرمندگی، تاسف، درماندگی و استرس بود. سعی کردم آرومش کنم، ولی اصلا نمیشنید من چی میگم. فقط میخواست بدونه چه اتفاقی افتاده... گفتم خواهرت کجاست؟ گفت رفتن بیارنش. گفتم چند سالشه؟ گفت پونزده سال... گفتم مطمئنی از لحاظ روحی روانی مشکلی نداره؟ یه پوزخند زد و گفت هه، این منو شمارو درس میده... بلاخره دخترک رو آوردن، یه دختر بچه پونزده ساله چادری، با یه لبخند که نمیدونم بخاطر چی بود... باهاش تنها شدم، همونطور که داشتم راهنماییش میکردم چطور رو تخت معاینه بشینه ازش پرسیدم کاری هم کردی؟ گفت نه گفتم پس چرا میگن خونه نبودی؟ گفت جایی نبودم فهمیدم این سوالات من فایده نداره پرسیدنش همین که روی تخت معاینه قرار گرفت یک آن از شدت بوی تعفن عفونت من حالت تهوع بهم دست داد، چیزی رو که میدیدم باورم نمیشد... چطور ممکنه یه دختر پونزده ساله این حجم از عفونت واژینال داخلی و خارجی رو باهم داشته باشه... عفونت درحدی بود که ترشحات چرکی از واژن ریخته بود بیرون، واژن متورم شده بود و پوست بیرون تا کشاله های ران هارو هم درگیر کرده بود😑 با یه گاز استریل و سرم شست و شو یه کم شست و شو دادم، تا بتونم بکارت رو چک کنم... بله بکارت مدتها بود از بین رفته بود و اتفاق جدیدی توی این پنج روز نیافتاده بوده... دیگه چیزی به خودش نگفتم، فقط بش گفتم عفونت شدید داره و اگر درمان نشه عواقب بدی در انتظارشه، طریقه مصرف داروهارو براش توضیح دادم. ازم پرسید چیزی شده؟ گفتم بکارتت پاره ست، با تعجب گفت پاره؟ . . . ادامه در کامنت اول⬇️⬇️⬇️⬇️ . . . #بکارت #تجاوز

20 آذر 1399 10:45:49

34 بازدید

کلینیک بانوان

و اینم ادامه بحث یائسگی، دوستان هرجاش بازم سوال داشتین بپرسید: ﺧﺎﻧﻢﻫﺎ ﺑﺎ ﻭﻗﻮﻉ ﭼﻪ ﻋﻼﯾﻤﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﺷﮏ ﮐﻨﻨﺪ؟ ﺍﮔﺮ ﺧﺎﻧﻤﯽ ﺩﺭ ﺳﻨﯿﻦ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ 45 ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺑﺎ ﻗﻄﻊ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﯽ ﯾﺎ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺷﺪﻥ ﻓﻮﺍﺻﻞ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﻭ ﻋﻼﯾﻤﯽ ﻣﺜﻞ ﮔﺮﮔﺮﻓﺘﮕﯽ، ﺑﺪﺧﻮﺍﺑﯽﻫﺎﯼ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﻭ ﺗﻌﺮﯾﻖ ﺭﻭﺑﺮﻭ ‌ ﺷﻮﺩ، ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﮐﻨﺪ . ﺑﺎ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺁﻣﺪﻥ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺍﺳﺘﺮﻭﮊﻥ، ﺑﺎﻓﺖ ﭘﻮﺷﺸﯽ ﻭﺍﮊﻥ ﻭ ﭘﯿﺸﺎﺑﺮﺍﻩ ﺧﺸﻚﺗﺮ، ﻧﺎﺯﻙ ﻭ ﺷﻜﻨﻨﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺧﺎﺻﯿﺖ ﺍﺭﺗﺠﺎﻋﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻣﯽﺩﻫﺪ. ﺑﺎ ﻛﻢﺷﺪﻥ ﻧﺮﻣﯽ ﻭ ﻟﺰﺟﯽ، ﺳﻮﺯﺵ ﻭ ﺧﺎﺭﺵ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺧﻄﺮ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻣﺠﺎﺭﯼ ﺍﺩﺭﺍﺭﯼ ﻭﺍﮊﻥ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯽﺁﯾﺪ . ﻓﺮﺩ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﻜﺮﺭﺍ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺍﺩﺭﺍﺭ ﯾﺎ ﻧﯿﺎﺯ ﻓﻮﺭﯼ ﺑﻪ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﯾﺎ ﺩﭼﺎﺭ ﺑﯽﺍﺧﺘﯿﺎﺭﯼ ﺍﺩﺭﺍﺭ ﺷﻮﺩ . ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻛﺎﻫﺶ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺍﺳﺘﺮﻭﮊﻥ، ﺭﮒﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﮔﺸﺎﺩ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﻓﺮﺩ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮔﺮﻣﺎ ﻭ ﺳﺮﺥ ﺷﺪﻥ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﯽ ﻛﻪ ﺍﺻﻄﻼﺣﺎ ﺑﻪ ﺁﻥ ﮔﺮﮔﺮﻓﺘﮕﯽ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ، ﻣﯽﻛﻨﺪ . ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺖ ﯾﻜﺒﺎﺭ ﯾﺎ ﻓﻘﻂ ﮔﺎﻫﯽ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﯾﺎ ﺷﺐ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺑﯿﻔﺘﺪ . ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﺧﻮﺍﺏ ﻭ ﻋﺮﻕ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺍﺯ ﭘﯿﺎﻣﺪﻫﺎﯼ ﮔﺮﮔﺮﻓﺘﮕﯽ ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯽﭘﺮﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﺪﻧﺸﺎﻥ ﺧﯿﺲ ﻋﺮﻕ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺁﻥ ﺩﭼﺎﺭ ﻟﺮﺯ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺣﺘﯽ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺏ ﺭﻓﺘﻦ ﯾﺎ ﯾﻚ ﺧﻮﺍﺏ ﻋﻤﯿﻖ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﺸﻜﻞ ﺷﻮﻧﺪ. ﻛﻤﺒﻮﺩ ﺧﻮﺍﺏ ﻭ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﺑﺮ ﺧﻠﻖ ﻭ ﺧﻮ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺳﻼﻣﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺳﻮﺀﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺩﭼﺎﺭ ﺧﺴﺘﮕﯽ، ﺑﯽﻗﺮﺍﺭﯼ، ﻛﺎﻫﺶ ﺣﺎﻓﻈﻪ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺗﻤﺮﻛﺰ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ. ﮔﺎﻫﯽ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﻛﺎﻫﺶ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ ﻛﻪ ﻋﻠﺖ ﺁﻥ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﻭ ﺧﻠﻘﯽ ﻭ ﺗﺤﺮﯾﻚﭘﺬﯾﺮﯼ ﻓﺮﺩ ﺑﺎﺷﺪ. ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﺯﯾﺮﺍ ﺑﺎ ﺑﺮﻭﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﺧﺘﻼﻝ، ﺗﺨﻤﻚﻫﺎﯼ ﺑﺎﻗﯽﻣﺎﻧﺪﻩ ﺗﺨﺮﯾﺐ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﻧﺎﺗﻮﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺩﺍﺭ ﺷﺪﻥ ﺍﺳﺖ . ﺑﺎ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ، ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻧﯿﺰ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ. ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﻓﻌﺎﻝﺷﺪﻥ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺗﺨﻤﻚﻫﺎ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﻛﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﺮﻭﺯ ﻣﺸﻜﻞ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﮊﻧﺘﯿﻜﯽ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ . ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺑﺮﻭﺯ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺩﺭ ﺳﻦ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﯽ ﻧﯿﺰ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﭘﺲ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﻜﻪ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺩﺭ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺳﻨﯽ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺁﻏﺎﺯﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﭼﻨﯿﻦ ﺍﺧﺘﻼﻻﺗﯽ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﺎ ﭘﺰﺷﻚ ﺧﻮﺩ ﻣﺸﻮﺭﺕ ﻛﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﻛﺎﻫﺶ ﺍﺳﺘﺮﺱﻫﺎﯼ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﻭ ﺣﺘﯽ ﮔﺎﻫﯽ ﺑﺮﺭﺳﯽﻫﺎﯼ ﮐﺮﻭﻣﻮﺯﻭﻣﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﻮﺩ. پس دوست گلم اگه علایم رو دارین و تازه تو شما شروع شده، هرچه زودتر به پزشک مراجعه کن تا اقدام درمانی براتون صورت بگیره، 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹

22 بهمن 1393 15:20:01

1 بازدید

کلینیک بانوان

ﺩﻧﯿــﺎ ﻫــﻢ ﮐــــﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗـــــﻮ ﺑﺎﺷـــــــــــﺪ ؛ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻥ ﻗﻠــــــﺐ ﯾـــــﮏ ﺯﻥ ﺟﺎﯾـــــﯽ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯽ ؛ ﺗﺎ ﺩﺭﻭﻥ ﺁﻭﺍﺯﻫـــــﺎﯼ ﻋﺎﺷﻘﺎﻧــــــﻪ ﺯﻧــــــﯽﺯﻧﺪﮔــــــﯽ ﻧﮑﻨـــــي ؛ ﻭ ﺳﻬﻤﯽ ﺍﺯ ﺩﻟﺸﻮﺭﻩ ﻫﺎﯼ ﺯﻧﯽ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯽ...... ﻓﻘﯿﺮﺗﺮین مردی..(شكسپير)..... (٨مارس،روز جهاني زن بر تمام مهر بانو هاي سرزمينم مبارك باد)

17 اسفند 1393 16:13:58

1 بازدید

کلینیک بانوان

خب دوست خوبمون راجع به زگیل تناسلی سوال داشتن زگیل ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ از طریق ﻭﯾﺮﻭﺱ ﭘﺎﭘﯿﻠﻮﻣﺎﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ میاد، علاءمش شامل ﺗﻮﺭﻡ ﮐﻮﭼﮏ ﺧﺎﮐﺴﺘﺮﯼ ﺭﻧﮓ ﺩﺭ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺗﻌﺪﺍﺩ زیادی ﺯﮔﯿﻞ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﮔﻞ ﮐﻠﻤﯽ ﭘﯿﺪﺍ میکنن، ﺧﺎﺭﺵ ﻭ ﯾﺎ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﺑﺎ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺟﻨﺴﯽ، خب راه انتقال این ویروس اکثرا به دلیل تماس جنسی با افراد آلودست ولی امکان انتقال از طریق اپیلاسیون، استخر و دستشویی و وسایل آلوده هم وجود داره، پس مخصوص افراد متاهل و فعال از نظر جنسی نیست، این بیماری درمان پذیره که البته روش های درمان اون از حوصله بحث خارجه، و همینقدر بدونید که فریز کردن یا کرایوتراپی تا به حال بهترین روش بوده، و اگر مایل بودین بیشتر از این به بحث درمان میپردازیم. و واکسن اون هم بنام گارداسیل توی سه نوبت وجود داره. لازمه بدونید که حتی با بهترین روش های درمان هم امکان عود بیماری خصوصا زمانی که سیستم ایمنی ضعیف میشه وجود داره، پس به خانم های حامله ای که مبتلا هستند و یا از قبل مبتلا بودن توصیه میشه که تو هفته ۳۸ بارداری و قبل از پارگی کیسه آب سزارین کنن. و چون یکی از عوامل خطر سرطان دهانه رحم ابتلا به این ویروسه توصیه میشه انجام تست پاپ اسمیر و معاینه واژن و گردن رحم توسط پزشک یا ماما فراموش نشه. دوستان عزیزم سعی کردم مطالب رو با زبان خیلی ساده و به اندازه بگم تا متوجه بشین، البته مطلب گسترده تر از اینه پس هرجاییش که احساس کردین نیازه بیشتر بدونید سوال کنید. 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹

19 بهمن 1393 19:25:19

3 بازدید

کلینیک بانوان

🔽🔽🔽 ◀تشخیص : ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺍﺳﮑﺮﯾﻨﯿﻨﮓ ‏( ﻏﺮﺑﺎﻟﮕﺮﯼ ‏) ﺑﯿﻤﺎﺭﯾﺎﺑﯽ ﺭﻭﺗﯿﻦ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺪﻭﻥ ﻋﻼﻣﺖ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ ﺯﯾﺮﺍ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ #ﺩﺭﻣﺎﻥ ﭘﺬﯾﺮ ﺍﺳﺖ . ﻧﺘﺎﯾﺞ #ﻣﻌﺎﯾﻨﻪ ﻟﮕﻨﯽ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺍﻭﻟﯿﻪ #ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺍﻏﻠﺐ ﻧﺮﻣﺎﻝ ﺍﺳﺖ. ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺩﺭ ﺷﮑﻞ ﻭ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻭ ﻗﻮﺍﻡ #ﺭﺣﻢ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ .ﺩﺭ ﺍﮐﺜﺮ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺩﺍﺭﺍﯼ #ﮐﺎﻧﺴﺮﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﺮﻣﺎﻝ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﯾﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺳﻠﻮﻟﯽ ﻏﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ . ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺴﺖ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﺍﻏﻠﺐ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﯾﺎﺑﯽ #ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩﻭ ﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ سرطان ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻟﺬﺍ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺗﺴﺖ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺗﺼﻮﺭ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺭﺣﻢ ﯾﺎ ﮐﺎﻧﺴﺮ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺭﺍﺍﺷﺘﺒﺎﻫﺎ ﺍﻟﻘﺎ ﮐﻨﺪ . ﺍﺧﯿﺮﺍً ﺍﺯ ﺳﻮﻧﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ﻭﺍﮊﯾﻨﺎﻝ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﺿﺨﺎﻣﺖ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ‏( ﻻﯾﻪ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺭﺣﻢ ‏) ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ #ﯾﺎﺋﺴﻪ ﺩﭼﺎﺭ #ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﻫﺎﯼ ﺭﺣﻤﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﭼﻨﺎﭼﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ #ﻫﯿﭙﺮ ﭘﻼﺯﯼﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻋﻤﺪﺗﺎً ﺟﻬﺖ ﺭﺩ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺎﻧﺴﺮ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ، ﺗﻮﺻﯿﻪ ﺟﻬﺖ نمونه گیری از ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﺁﺯﻣﻮﻥﻫﺎ ﺗﺸﺨﯿﺼﯽ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﺮﺍﯼ #ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺸﺨﺺ ﮐﺮﺩﻥ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺑﺪﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽﭘﺬﯾﺮﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﺁﺯﻣﻮﻥﻫﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺷﺎﻣﻞ ﺁﺯﻣﻮﻥﻫﺎﯼ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ ﺧﻮﻥ، ﭘﺎﭖﺍﺳﻤﯿﺮ، ﺁﺯﻣﻮﻥﻫﺎﯼ ﮐﺎﺭﮐﺮﺩ ﮐﺒﺪ، ﺭﺍﺩﯾﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ﻗﻔﺴﻪ ﺳﯿﻨﻪ . ﺳﯽﺗﯽ ﺍﺳﮑﻦ ، #ﻣﺎﻣﻮﮔﺮﺍﻓﯽ، ﺗﻨﻘﯿﻪ ﺑﺎﺭﯾﻮﻡ، ﺍﻡﺁﺭﺁﯼ، ﺳﻮﻧﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ﻭﺍﮊﯾﻨﺎﻝ ﯾﺎ ﻣﻬﺒﻠﯽ، ﺑﯿﻮﭘﺴﯽ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻭ ﺍﺗﺴﺎﻉ ﻭ #ﮐﻮﺭﺗﺎﮊ ‏( D&C ‏) ﺑﺎﺷﻨﺪ. ◀ﺩﺭﻣﺎﻥ: ﺑﻪ ﻭﺳﻌﺖ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺷﺪ : #ﺟﺮﺍﺣﯽ، ﭘﺮﺗﻮﺗﺎﺑﯽ، #ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﻭ ﺷﯿﻤﯽ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ. ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺭﻭﺍﻥ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﯾﺎ #ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﮔﺮﺩﺩ. ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺿﺪ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﮐﻮﺭﺗﯿﺰﻭﻧﯽ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ◀ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ: ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺧﺎﺻﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭﻟﯽ ﺣﺘﯽ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﭘﺮﺗﻮﺗﺎﺑﯽ ﯾﺎ ﺩﺍﺭﻭ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺍﺷﺘﻬﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﺎﺷﯿﺪ، ﺍﺯ ﯾﮏ ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﮐﺎﻣﻼً ﻣﺘﻌﺎﺩﻝ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﺪ . ﻣﮑﻤﻞﻫﺎﯼ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻨﯽ ﻭ ﻣﻌﺪﻧﯽ ﮐﻤﮏﮐﻨﻨﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ◀ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﮏ: ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺑﻪ #ﭘﺰﺷﮏ ﺧﻮﺩ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ : ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺩ ﯾﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩﺗﺎﻥ ﻋﻼﯾﻢ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺭﺣﻢ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ. ﺍﮔﺮ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﯾﺮ ﺭﺥ ﺩﻫﻨﺪ : ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ‏( ﺧﯿﺲ ﺷﺪﻥ ﻧﻮﺍﺭ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ ﯾﺎ ﺗﺎﻣﭙﻮﻥ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ‏) ﻋﻼﯾﻢ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻣﺜﻞ ﺗﺐ، ﺩﺭﺩﻫﺎﯼ ﻋﻀﻼﻧﯽ ﻭ ﺳﺮﺩﺭﺩ ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺩﭼﺎﺭ ﻋﻼﯾﻢ ﺟﺪﯾﺪ ﻭ ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﯿﻪ ﺷﺪﻩﺍﯾﺪ . ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺟﺎﻧﺒﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﻨﻨﺪ. 💁خواندن این پست را به دوستان خود پیشنهاد دهید. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹

04 اردیبهشت 1394 09:26:22

1 بازدید

نعیمه انصاری

0

0

خیلی از پدر مادر ها در این باره سوال میپرسن که بچه ما وقتی مارو در حال سکس میبینه باید چطوری باهاش برخورد کنیم؟ اگه سوال پرسید چه جوابی بهش بدیم؟ در ابتدا باید بگم که روانپزشک ها توصیه میکنن حتی تو اتاقی که بچه نوزاد شما خوابه هم هم نزدیکی نداشته باشین وشدیدا منع شده از اینکه تو شرایطی نزدیکی کنین که بچه شما متوجه بشه یا ببینه، اگر بچه تو اتاق خواب شما میخوابه میتونید وقتی که به خواب عمیق رفت به یه اتاق دیگه برید یا اگر اتاق خواب بچه با شما یکی نیست باید حتما به بچتون آموزش بدین که بدون در زدن و اجازه شما وارد اتاق نشه. حالا اگر با همه این تفاسیر بچه شما متوجه شد چی؟ تو این موارد چون اکثرا مرد بالا قرار میگیره و زن در زیر، بچه پیش خودش فکر میکنه که پدر در حال آسیب رسوندن به مادره و باعث میشه توی ناخودآگاهش از پدر بدش بیاد، معمولا این وضعیت تو پسربچه ها شدیدتره، پس بهتره بلافاصله پدر با بچه صحبت کنه که اون و مادرش داشتن یه بازی میکردن و به هیچ وجه به مادرش آسیب نرسونده. نکته مهم اینه که همون موقع سو ضن های تو ذهن بچه رو برطرف کنید و نذارید که همراه بچه بمونه و تبدیل به عقده بشه. و باز هم تاکید میکنم که نزدیکی رو طوری انجام بدین که بچه اصلا حضور نداشته باشه. چون این موضوع ممکنه باعث مشکلات روانی و حتی بلوغ زودرس در آینده بچه هاتون بشه. ✴این پست رو به هرکس که فکر میکنید نیاز به دونستن این مسائل داره پیشنهاد بدین.

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

کلینیک بانوان

نعیمه انصاری

0

0

خیلی از پدر مادر ها در این باره سوال میپرسن که بچه ما وقتی مارو در حال سکس میبینه باید چطوری باهاش برخورد کنیم؟ اگه سوال پرسید چه جوابی بهش بدیم؟ در ابتدا باید بگم که روانپزشک ها توصیه میکنن حتی تو اتاقی که بچه نوزاد شما خوابه هم هم نزدیکی نداشته باشین وشدیدا منع شده از اینکه تو شرایطی نزدیکی کنین که بچه شما متوجه بشه یا ببینه، اگر بچه تو اتاق خواب شما میخوابه میتونید وقتی که به خواب عمیق رفت به یه اتاق دیگه برید یا اگر اتاق خواب بچه با شما یکی نیست باید حتما به بچتون آموزش بدین که بدون در زدن و اجازه شما وارد اتاق نشه. حالا اگر با همه این تفاسیر بچه شما متوجه شد چی؟ تو این موارد چون اکثرا مرد بالا قرار میگیره و زن در زیر، بچه پیش خودش فکر میکنه که پدر در حال آسیب رسوندن به مادره و باعث میشه توی ناخودآگاهش از پدر بدش بیاد، معمولا این وضعیت تو پسربچه ها شدیدتره، پس بهتره بلافاصله پدر با بچه صحبت کنه که اون و مادرش داشتن یه بازی میکردن و به هیچ وجه به مادرش آسیب نرسونده. نکته مهم اینه که همون موقع سو ضن های تو ذهن بچه رو برطرف کنید و نذارید که همراه بچه بمونه و تبدیل به عقده بشه. و باز هم تاکید میکنم که نزدیکی رو طوری انجام بدین که بچه اصلا حضور نداشته باشه. چون این موضوع ممکنه باعث مشکلات روانی و حتی بلوغ زودرس در آینده بچه هاتون بشه. ✴این پست رو به هرکس که فکر میکنید نیاز به دونستن این مسائل داره پیشنهاد بدین.

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن