پست های مشابه

کلینیک بانوان

امروز اولین های کادر درمان واکسن زدن... هنوز کلی سوال تو ذهن ما هست... کلی تردید... کلی ترس... ولی در کنار همه اینها هنوز امید هست... با آرزوی سلامت برای تمام هموطنان عزیزم، خصوصا همکاران فداکارم🙏⁦❤️⁩ نظرتون راجع به واکسن چیه؟ تا چه اندازه تمایل به تزریقش دارید!؟؟ . . . . #واکسن #واکسن_کرونا #واکسن_بخرید #واکسن_کرونا_مطالبه_ملی #واکسن_روسی #واکسن_فایزر

21 بهمن 1399 18:44:59

24 بازدید

کلینیک بانوان

این همون آمپول قرمز بزرگ ست که خییییییییلی درد داره تزریقش 😅😅 من خودم با توجه به شرایط بدنی که دارم هر سه ماه یک بار با سلام و صلوات تزریق می‌کنم. البته من از شرایط بدنم آگاهم و داروی خاصی هم استفاده نمیکنم که تداخل برام ایجاد کنه. ⁉️ شما تا حالا تجربه تزریق این بمب انرژی رو داشتید؟! . . . . . #تقویت_سیستم_ایمنی #سیستم_ایمنی_بدن #نروبیون #آمپول_نروبیون #آسترازنکا #آپ_تو_دیت #کلینیک_بانوان #زنان #بیماری_های_زنان #متخصص_زنان #مطب_آنلاین_مامایی #ویزیت_آنلاین #ترفندهای_جالب #ترفند_سلامتی

11 شهریور 1400 07:51:39

29 بازدید

کلینیک بانوان

مریضا وقتی میان تو از طرز سلام کردنشون خیلی چیزارو میشه فهمید، مثلا مددجویی که بعد از مدتها با نذر و نیاز باردار شده وقتی میاد تو با خنده سلام می‌کنه و برگه آزمایش مثبت بارداریش رو مثل یه آسِ دل میذاره رو میز، همینقدر پیروزمندانه، همینقدر عاشقانه... اما وای به حال اونی که برگه مثبت آزمایشش نه تنها برگه برنده نیست، بلکه پلی شده که مسبب ورود به دنیایی از چه کنم هاست... اون روز زنگ هشدار رو که زدم درو باز کرد، احساس گیجی داشت، نه اینکه حال جسمیش بد باشه، حال روحیش خراب بود. فک کنم سلام هم نکرد، سلام تو اون لحظه چه اهمیتی داشت فقط عاجزانه گفت توروخدا یه کاری برام کنید... گفتم چی شده؟ مشکلت چیه؟ قبل از اینکه بخواد حرفی بزنه بغضش شکست، جعبه دستمال رو بش دادم گفتم تو کرونا دستتو به چشمت نزن همینجور که با دستاش چشماشو پاک کرد گفت کاش کرونا گرفته بودم... بدتر از اون سرم اومده، داشتم از شوهر نامردم بلاخره طلاق میگرفتم حتی از مهریه ‌م هم گذشته بودم که این بلا سرم اومد... دیگه فهمیده بودم چی شده، تو دلم کوهی از غم بود براش، من نمیشناختمش ولی داشتم غمش رو می‌خوردم... بارداری که خبرش برای خیلی ها باید نویدبخش باشه برای اون خبر از گرفتار و بدبختی میداد، خیلی دلم میخواست دلداریش بدم ولی من که نمیشناختمش.... گفتم گریه نکن، هدیه خداست ناشکر نباش گفت من خودمو دارم از دست اون معتاد هیولا نجات میدم همین الانشم خانواده م به چشم سربار نگام میکنن، این بچه رو چیکارش کنم... نمیتونم به اون جهنم برگردم اونم با یه بچه، توروخدا برام بندازش.. من که سقط انجام نمیدم، توهم این کارو نکن یهو برگشت طوری نگاهم کرد که انگار هیچ کدوم از حرفاشو نشنیدم و نفهمیدم، حق داشت همینجور که داشت گریه میکرد گفت دو نفریم، توروخدا یه کاری برامون بکن. گفتم یعنی چی دو نفر! گفت خواهرمم تازه فهمیده بارداره، ولی اون عقده، اگر خانوادم بفهمن کشتنش... گفتم خب عروسی بگیرن برن سر خونه زندگیشون، بچه ها خدا داده مبارکه باز بدتر از قبل نگام کرد، گفت برم به خواهرم بگم بیاد، گفتم برو ⬇️⬇️⬇️ ادامه تو کامنت اول⬇️⬇️⬇️ #زیرپوست_شهر

07 شهریور 1400 04:29:21

29 بازدید

کلینیک بانوان

دوست خوبمون راجع به ترشحات واژن سوال پرسیده بودن، البته این مبحث بسیار گسترده است پی اونو تو سه قسمت براتون توضیح میدم، قسمت اول راجع به ترشحات طبیعی : ﺗﻤﺎﻡ ﺧﺎﻧﻮﻣﺎ ‏( ﻣﺠﺮﺩ ﯾﺎ ﻣﺘﺎﻫﻞ ﻭ ﺍﺯ ﺳﻦ ﺑﻠﻮﻍ ﺗﺎ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ‏) ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺮﺷﺢ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ . ﺍﺻﻮﻻ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﻮﺍﺣﯽ ﺑﺪﻥ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﺎﺯ ﻣﯿﺸﻦ ، ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﺭﻭ ﺩﺍﺭﻥ . ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﯿﮑﺮﻭﺑﻬﺎ ﻭ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎﯼ ﻣﺮﺩﻩ ﻭ ... ﺭﻭ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﺮﯾﺰﻥ . ﻣﺜﻞ ﮔﻮﺵ . ﺑﯿﻨﯽ . ﭼﺸﻢ . ﻭﻟﯽ ﻣﻬﻢ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ " ﻋﻔﻮﻧﯽ" ﻧﺒﺎﺷﻪ . ﺧﻮﺩ ﺗﺮﺷﺢ ، ﺑﻪ ﺧﻮﺩﯼ ﺧﻮﺩ ، ﻧﺸﻮﻧﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﯾﺎ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻧﯿﺴﺖ . ﺑﺮﺧﯽ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﻣﺠﺮﺩ ﻭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﮐﻪ ﺗﺎﺯﻩ ﺑﻪ ﺳﻦ ﺑﻠﻮﻍ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻋﻤﻮﻣﺎ ﺯﯾﺮ 18 ﺳﺎﻝ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﺗﺮﺷﺤﺎﺗﺸﻮﻥ ﺗﻮﺟﻪ ﺷﻮﻥ ﺭﻭ ﺟﻠﺐ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﻭ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﯿﮑﻨﻦ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﻣﻦ ﺗﺮﺷﺢ ﺳﻔﯿﺪ ﺩﺍﺭﻡ ؟ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ ﻋﺰﯾﺰﻡ، ﺩﺧﺘﺮﺍﯼ ﻣﺠﺮﺩ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﭼﺎﺭ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻭﺍﮊﻥ ﻧﻤﯿﺸﻦ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻫﺎ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺧﻮﺩ ﻭﺍﮊﻥ ﻭ ﺭﺣﻢ ﻭ ...ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﯿﺎﺩ . ﺍﮔﻪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻧﯿﺎﻥ ﭘﺲ ﮐﺠﺎ ﺑﺮﻥ ﺍﯾﻨﺎ ؟ ﺍﺻﻮﻻ ﺗﺮﺷﺤﯽ ﮐﻪ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﻭ ﺧﺎﺭﺵ ﻭ ﺳﻮﺯﺵ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻧﮑﻨﻪ ، ﺑﻮﯼ ﺑﺪ ﻭ ﺗﻌﻔﻦ ‏(ﺷﺒﯿﻪ ﻣﺎﻫﯽ ‏) ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻪ ﻭ ﺣﺎﻟﺘﺶ ﺗﮑﻪ ﭘﻨﯿﺮﮐﯽ ﯾﺎ ﮐﻔﯽ ﻭ ﺣﺒﺎﺑﺪﺍﺭ ﻧﺒﺎﺷﻪ ﺭﻭ ﻣﯽ ﺗﻮﻧﯿﻢ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺗﻠﻘﯽ ﮐﻨﯿﻢ . ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻭﺍﮊﻥ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﺑﺎ ﺳﯿﮑﻞ ﻫﺎﯼ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻣﻨﻈﻢ : .1 ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺭﻭﺯ 7-1 ﺳﯿﮑﻞ ، ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﻭ ﻟﮑﻪ ﺑﯿﻨﯽ ﯾﻪ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺧﺎﻧﻮﻣﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ، ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺭﻭﺯ ﻭ ﺣﺠﻢ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﻪ .2ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭘﺎﮎ ﺷﺪﻥ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺑﯽ ﺭﻧﮓ ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﻣﺘﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺳﻔﯿﺪ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﺸﻦ ﮐﻪ ﺑﻮﯼ ﺯﻧﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺭﻥ . ﺁﺑﮑﯽ ﻫﺴﺘﻦ . ﺍﺯ ﺭﻭﺯ 7 ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﺸﻦ ﻭ ﻫﺮ ﭼﯽ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ 14 ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻣﯿﺸﯿﻢ ﻣﻘﺪﺍﺭﺵ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯿﺸﻪ ﻭ ﺣﺘﯽ ﮔﺎﻫﯽ ﻣﻤﮑﻨﻪ ﺷﻮﺭﺕ ﺭﻭ ﮐﺎﻣﻼ ﺧﯿﺲ ﮐﻨﻦ . ﻫﻤﻮﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﮔﻔﺘﻢ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﻮﯼ ﺑﺪ ﻭ ﺧﺎﺭﺵ ﻭ ﺳﻮﺯﺵ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ . ﺣﻮﻝ ﻭ ﺣﻮﺵ ﺭﻭﺯ 12 ﺗﺎ 14 ﮐﻪ ﺗﺨﻤﮏ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ، ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺑﻪ ﺍﻭﺝ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﻣﯿﺮﺳﻦ ﻭ ﻣﻤﮑﻨﻪ ﮐﺶ ﻫﻢ ﺑﯿﺎﻥ . ﺍﯾﻨﺠﻮﺭﯼ‏(ﺭﻭﺯ 14-12‏) : .3 ﺗﺨﻤﮏ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﮐﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪ ، ﮐﻢ ﮐﻢ ﭘﺮﻭﮊﺳﺘﺮﻭﻥ ﺑﺪﻥ ﺯﯾﺎﺩ ﻣﯿﺸﻪ ... ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﮐﻢ ﮐﻢ ﻣﻘﺪﺍﺭﺷﻮﻥ ﮐﻢ ﻣﯿﺸﻪ . ﺍﺯ ﺭﻭﺯ 14 ﺗﺎ 28 ﺭﻭﻧﺪ ﮐﺎﻫﺸﯽ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺭﻭ ﺩﺍﺭﯾﻢ . ﺭﻓﺘﻪ ﺭﻓﺘﻪ ﺭﻧﮕﺸﻮﻥ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻟﯿﻤﻮﯾﯽ ﻣﯿﺰﻧﻪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺭﻭﺯ 25-24 ﺳﯿﮑﻞ ،ﻣﻤﮑﻨﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﭼﺴﺒﻮﻧﮑﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻦ ‏( ﺧﻤﯿﺮﯼ‏) ﻭ ﮐﻤﯽ ﺑﻮﯼ ﺗﺮﺵ ﺑﺪﻥ . ﻭﻟﯽ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺳﻮﺯﺵ ﻭ ﺧﺎﺭﺵ ﻭ ﺑﻮﯼ ﺗﻌﻔﻦ ﻭ نباید ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ . ‏( ﺧﺎﺭﺵ ﺧﻔﯿﻒ ﻭ ﮔﺎﻩ ﮔﺎﻩ ﻣﺸﮑﻞ ﻧﺪﺍﺭﻩ . ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ﮔﺎﻫﯽ ﭘﻮﺳﺖ ﺁﺩﻡ ﻫﻢ ﻣﻤﮑﻨﻪ ﺑﺨﺎﺭﻩ . ﺩﻟﯿﻞ ﺑﺮ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻧﯿﺴﺖ) ✔✔✔ خصوصیات ترشحات غیر طبیعی رو توی پست بعد دنبال کنید. 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹

20 بهمن 1393 05:16:23

5 بازدید

کلینیک بانوان

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ خشکی واژن یه مشکله که خیلی از خانم ها تو شرایط مختلفی حتی به صورت طبیعی دچارش بشن، مثلا در دوران #یائسگی یا #شیردهی و جز بارزترین ویژگی هاش درد و سوزش واژن هنگام #نزدیکی و #ادرار کردن هستش. یکی از راه حل های این موضوع که خصوصا برای خانم های یائسه پیشنهاد میدم، چون هورمون نداره استفاده از کرم #واژیسان هستش. این یه پست تبلیغاتی نیست و من صرفا برای اطلاعات خودتون این محصول رو معرفی میکنم. استفاده از این محصول تو دوران بارداری منع مصرف نداره. کرم مرطوب کننده #واژیسانVagisan این کرم فاقد هورمون برای #خشکی #واژن است. برخلاف محصولاتی که بصورت ژل و پایه آب هستند، کرم مرطوب کننده واژیسان برپایه کرم است. کرم ها همیشه، علاوه بر میزان آب بالا، حاوی ترکیبات چرب و نرم کننده می باشند. این کرم سفید و نرم، فاقد #هورمون ها (استروژن) می باشد، و بنابراین می توانند هم زمان در کنار درمان های جایگزین هورمون استفاده شود و یا جایگزین شیاف ها و کرم های واژینال حاوی استروژن شود. به دلیل اضافه شدن اسید لاکتیک، سطح pH این کرم 4/5 می باشد. به همین دلیل کرم مرطوب کننده واژیسان به حفظ و نگهداری pH اسیدی واژن کمک می کند. استفاده دائمی ازکرم مرطوب کننده واژیسان به پیشگیری از سوزش و التهاب ناحیه خارجی تناسلی و واژن که ناشی از خشکی می باشد، کمک می کند. قبل از استفاده حتما بروشور محصول رو مطالعه کنید. . . . . . پیج دوم مخصوص خانم های باردار: @bardarigram @bardarigram @bardarigram @bardarigram . . . #خشکی_واژن #درد_زمان_نزدیکی_جنسی #یائسگی #مامایی #مطب_مامایی #دانشجومامایی

12 فروردین 1399 16:42:48

10 بازدید

کلینیک بانوان

خب دوست خوبمون راجع به زگیل تناسلی سوال داشتن زگیل ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ از طریق ﻭﯾﺮﻭﺱ ﭘﺎﭘﯿﻠﻮﻣﺎﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ میاد، علاءمش شامل ﺗﻮﺭﻡ ﮐﻮﭼﮏ ﺧﺎﮐﺴﺘﺮﯼ ﺭﻧﮓ ﺩﺭ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺗﻌﺪﺍﺩ زیادی ﺯﮔﯿﻞ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﮔﻞ ﮐﻠﻤﯽ ﭘﯿﺪﺍ میکنن، ﺧﺎﺭﺵ ﻭ ﯾﺎ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﺑﺎ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺟﻨﺴﯽ، خب راه انتقال این ویروس اکثرا به دلیل تماس جنسی با افراد آلودست ولی امکان انتقال از طریق اپیلاسیون، استخر و دستشویی و وسایل آلوده هم وجود داره، پس مخصوص افراد متاهل و فعال از نظر جنسی نیست، این بیماری درمان پذیره که البته روش های درمان اون از حوصله بحث خارجه، و همینقدر بدونید که فریز کردن یا کرایوتراپی تا به حال بهترین روش بوده، و اگر مایل بودین بیشتر از این به بحث درمان میپردازیم. و واکسن اون هم بنام گارداسیل توی سه نوبت وجود داره. لازمه بدونید که حتی با بهترین روش های درمان هم امکان عود بیماری خصوصا زمانی که سیستم ایمنی ضعیف میشه وجود داره، پس به خانم های حامله ای که مبتلا هستند و یا از قبل مبتلا بودن توصیه میشه که تو هفته ۳۸ بارداری و قبل از پارگی کیسه آب سزارین کنن. و چون یکی از عوامل خطر سرطان دهانه رحم ابتلا به این ویروسه توصیه میشه انجام تست پاپ اسمیر و معاینه واژن و گردن رحم توسط پزشک یا ماما فراموش نشه. دوستان عزیزم سعی کردم مطالب رو با زبان خیلی ساده و به اندازه بگم تا متوجه بشین، البته مطلب گسترده تر از اینه پس هرجاییش که احساس کردین نیازه بیشتر بدونید سوال کنید. 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹

19 بهمن 1393 19:25:19

3 بازدید

نعیمه انصاری

0

0

⬅ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﯾﺎ ﭘﺮﻣﻮﯾﯽ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺑﻪ ﺭﺷﺪ ﻏﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻣﻮﻫﺎﯼ ﺿﺨﯿﻢ ﺩﺭ ﻧﻮﺍﺣﯽ ﺣﺴﺎﺱ ﺑﻪ ﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻥ‏( ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﻬﺎﯼ ﻣﺮﺩﺍﻧﻪ ‏) ﺩﺭﺻﻮﺭﺕ ﻭﺑﺪﻥ ﺑﺎﻧﻮﺍﻥ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﯼ ﺭﯾﺶ ﻭﺳﺒﯿﻞ ﺍﻃﻼﻕ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ . ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻮﻫﺎﯼ ﺿﺨﯿﻢ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﺍﺣﯽ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﺑﺎﻧﻮﺍﻥ ﻟﺰﻭﻣﺎ ﻏﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻧﻤﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺍﻟﮕﻮﯼ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺭﺷﺪ ﻣﻮ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﯼ ﮊﻧﺘﯿﮑﯽ ﻓﺮﺩ ﺩﻗﺖ ﺷﻮﺩ . ﺩﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻫﺎ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺍﯾﺪﯾﻮ ﭘﺎﺗﯿﮏ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ⬅ﻋﻠﺖ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﻬﺎﯼ ﻣﺮﺩﺍﻧﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﻧﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﻏﺪﺩ ﻓﻮﻕ ﮐﻠﯿﻪ ﯾﺎ ﺗﺨﻤﺪﺍﻧﻬﺎ ﻣﻨﺸﺎ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ . ﺑﻨﺎ ﺑﺮﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﺭﮔﺎﻧﻬﺎ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺷﻮﻧﺪ .ﺑﺮﺧﯽ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﮐﻨﻨﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺳﺘﺮﻭﺋﯿﺪﻫﺎ ، ﻓﻨﻮﺗﯿﺎﺯﯾﻨﻬﺎ ، ﻣﯿﻨﻮﮐﺴﯿﺪﯾﻞ ، ﺗﺮﯾﺎﻣﺘﺮﻥ ، ﻓﻨﯽ ﺗﻮﺋﯿﻦ ، ﺍﺳﺘﺎﺯﻭﻻﻣﯿﺪ ، ﭘﻨﯿﺴﯿﻼﻣﯿﻦ ، ﭘﺴﻮﺭﺍﻟﻦ ﻭ ﺟﺰﻭ ﭘﺮﻭﮊﺳﺘﺮﻭﻧﯽ ﻗﺮﺻﻬﺎﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ⬅ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﭘﺰﺷﮏ ﻗﺒﻞ ﺍﺯﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﺷﺮﺡ ﺣﺎﻝ ﻭﻣﻌﺎﯾﻨﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﺯﻧﻈﺮﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﯼ ﺩﺭ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . ﺩﺭ ﻣﯿﺘﻼ ﯾﺎﻥ ﺑﻪ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﯾﮑﺴﺮﯼ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻫﺎ ﺣﺴﺐ ﻧﻈﺮ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺗﺴﺘﻮﺳﺘﺮﻭﻥ، TBG ،ﺁﻧﺪﺭﻭﺳﺘﻨﺪﯾﻮﻥ، FSH ،LH ،ﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻦ،ﺗﺴﺘﻬﺎﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ، DHEAS ﻭ ﺳﻮﻧﻮ ﮔﺮﺍﻓﯽ ﺗﺨﻤﺪﺍﻧﻬﺎ ﻭ ﮔﺎﻫﺎ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﺎﺕ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ . ﻋﺎﻣﻞ ﺍﺻﻠﯽ ﺩﺭ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﻓﻮﻟﯿﮑﻮﻝ ﻣﻮﺑﻪ ﺭﺷﺪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺭﺷﺪ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﻣﻮﻫﺎ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺩﺍﺭﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺑﮑﺎﺭ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪﺍﺯ : ﺍﺳﭙﯿﺮﻭﻧﻮﻻﮐﺘﻮﻥ – ﺳﯿﭙﺮﻭﺗﺮﻭﻥ ﺍﺳﺘﺎﺕ ﻭ ﺳﯿﭙﺮﻭ ﺗﺮﻭﻥ ﮐﺎﻣﭙﺎﻧﺪ - ﺩﮔﺰﺍﻣﺘﺎﺯﻭﻥ - ﻓﻠﻮﺗﺎﻣﯿﺪ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻋﺎﻣﻞ ﺁﻥ ﻭﻭﺿﻌﯿﺖ ﺗﺨﻤﮏ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﻭ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﯾﺎ ﻋﺪﻡ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺑﻪ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ . ﮔﺎﻩ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ﺷﺶ ﻣﺎﻩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﯾﺎﺑﺪ . ﻧﮑﺘﻪ ﯼ ﻣﻬﻢ ﺍﯾﻨﺠﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺷﺮﻭﻉ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﺭﺷﺪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪﻭ ﺑﻪ ﻣﻮﻫﺎﯼ ﺿﺨﯿﻢ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﺻﺮﻓﺎ ﺑﺎ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﺍﺯﺑﯿﻦ ﻧﻤﯽ ﺭﻭﻧﺪ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﺭﻭﺷﻬﺎﯾﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭ ﻟﯿﺰ ﻭ ﻟﯿﺰﺭ ﺟﻬﺖ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺘﻦ ﻣﻮﺩﺍﺭﻧﺪ .ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﭘﺮﻣﻮﯾﯽ ﺑﺪﻻﯾﻞ ﻣﺘﻌﺪﺩﺍﺯ ﻋﻠﻞ ﮊﻧﺘﯿﮑﯽ ﺗﺎ ﺗﻮﻣﻮﺭﻫﺎﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﯼ ﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻥ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ ،ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﮏ ﻭﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﻘﺘﻀﯽ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. دوستان عذرخواهی میکنم اگر این پست دیر شد... 😓 🌹شاد و سلامت باشید 🌹

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

کلینیک بانوان

نعیمه انصاری

0

0

⬅ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﯾﺎ ﭘﺮﻣﻮﯾﯽ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺑﻪ ﺭﺷﺪ ﻏﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻣﻮﻫﺎﯼ ﺿﺨﯿﻢ ﺩﺭ ﻧﻮﺍﺣﯽ ﺣﺴﺎﺱ ﺑﻪ ﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻥ‏( ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﻬﺎﯼ ﻣﺮﺩﺍﻧﻪ ‏) ﺩﺭﺻﻮﺭﺕ ﻭﺑﺪﻥ ﺑﺎﻧﻮﺍﻥ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﯼ ﺭﯾﺶ ﻭﺳﺒﯿﻞ ﺍﻃﻼﻕ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ . ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻮﻫﺎﯼ ﺿﺨﯿﻢ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﺍﺣﯽ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﺑﺎﻧﻮﺍﻥ ﻟﺰﻭﻣﺎ ﻏﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻧﻤﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺍﻟﮕﻮﯼ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺭﺷﺪ ﻣﻮ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﯼ ﮊﻧﺘﯿﮑﯽ ﻓﺮﺩ ﺩﻗﺖ ﺷﻮﺩ . ﺩﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻫﺎ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺍﯾﺪﯾﻮ ﭘﺎﺗﯿﮏ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ⬅ﻋﻠﺖ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﻬﺎﯼ ﻣﺮﺩﺍﻧﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﻧﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﻏﺪﺩ ﻓﻮﻕ ﮐﻠﯿﻪ ﯾﺎ ﺗﺨﻤﺪﺍﻧﻬﺎ ﻣﻨﺸﺎ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ . ﺑﻨﺎ ﺑﺮﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﺭﮔﺎﻧﻬﺎ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺷﻮﻧﺪ .ﺑﺮﺧﯽ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﮐﻨﻨﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺳﺘﺮﻭﺋﯿﺪﻫﺎ ، ﻓﻨﻮﺗﯿﺎﺯﯾﻨﻬﺎ ، ﻣﯿﻨﻮﮐﺴﯿﺪﯾﻞ ، ﺗﺮﯾﺎﻣﺘﺮﻥ ، ﻓﻨﯽ ﺗﻮﺋﯿﻦ ، ﺍﺳﺘﺎﺯﻭﻻﻣﯿﺪ ، ﭘﻨﯿﺴﯿﻼﻣﯿﻦ ، ﭘﺴﻮﺭﺍﻟﻦ ﻭ ﺟﺰﻭ ﭘﺮﻭﮊﺳﺘﺮﻭﻧﯽ ﻗﺮﺻﻬﺎﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ⬅ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﭘﺰﺷﮏ ﻗﺒﻞ ﺍﺯﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﺷﺮﺡ ﺣﺎﻝ ﻭﻣﻌﺎﯾﻨﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﺯﻧﻈﺮﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﯼ ﺩﺭ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . ﺩﺭ ﻣﯿﺘﻼ ﯾﺎﻥ ﺑﻪ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﯾﮑﺴﺮﯼ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻫﺎ ﺣﺴﺐ ﻧﻈﺮ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺗﺴﺘﻮﺳﺘﺮﻭﻥ، TBG ،ﺁﻧﺪﺭﻭﺳﺘﻨﺪﯾﻮﻥ، FSH ،LH ،ﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻦ،ﺗﺴﺘﻬﺎﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ، DHEAS ﻭ ﺳﻮﻧﻮ ﮔﺮﺍﻓﯽ ﺗﺨﻤﺪﺍﻧﻬﺎ ﻭ ﮔﺎﻫﺎ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﺎﺕ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ . ﻋﺎﻣﻞ ﺍﺻﻠﯽ ﺩﺭ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﻓﻮﻟﯿﮑﻮﻝ ﻣﻮﺑﻪ ﺭﺷﺪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺭﺷﺪ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﻣﻮﻫﺎ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺩﺍﺭﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺑﮑﺎﺭ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪﺍﺯ : ﺍﺳﭙﯿﺮﻭﻧﻮﻻﮐﺘﻮﻥ – ﺳﯿﭙﺮﻭﺗﺮﻭﻥ ﺍﺳﺘﺎﺕ ﻭ ﺳﯿﭙﺮﻭ ﺗﺮﻭﻥ ﮐﺎﻣﭙﺎﻧﺪ - ﺩﮔﺰﺍﻣﺘﺎﺯﻭﻥ - ﻓﻠﻮﺗﺎﻣﯿﺪ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻋﺎﻣﻞ ﺁﻥ ﻭﻭﺿﻌﯿﺖ ﺗﺨﻤﮏ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﻭ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﯾﺎ ﻋﺪﻡ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺑﻪ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ . ﮔﺎﻩ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ﺷﺶ ﻣﺎﻩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﯾﺎﺑﺪ . ﻧﮑﺘﻪ ﯼ ﻣﻬﻢ ﺍﯾﻨﺠﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺷﺮﻭﻉ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﺭﺷﺪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪﻭ ﺑﻪ ﻣﻮﻫﺎﯼ ﺿﺨﯿﻢ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﺻﺮﻓﺎ ﺑﺎ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﺍﺯﺑﯿﻦ ﻧﻤﯽ ﺭﻭﻧﺪ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﺭﻭﺷﻬﺎﯾﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭ ﻟﯿﺰ ﻭ ﻟﯿﺰﺭ ﺟﻬﺖ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺘﻦ ﻣﻮﺩﺍﺭﻧﺪ .ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﭘﺮﻣﻮﯾﯽ ﺑﺪﻻﯾﻞ ﻣﺘﻌﺪﺩﺍﺯ ﻋﻠﻞ ﮊﻧﺘﯿﮑﯽ ﺗﺎ ﺗﻮﻣﻮﺭﻫﺎﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﯼ ﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻥ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ ،ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﮏ ﻭﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﻘﺘﻀﯽ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. دوستان عذرخواهی میکنم اگر این پست دیر شد... 😓 🌹شاد و سلامت باشید 🌹

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن