کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
دوستان عزیزم، لازمه اینو بدونید که همیشه و تمام سیکل ها ممکنه با تخمک گذاری همراه نباشه و یک خانم در طول تمام دوران باروری خودش 400 عدد تخمک بیشتر آزاد نکنه. پس همیشه انتظار این علائم رو تو همه سیکل هاتون نداشته باشید. همینطور این علائم شدت و تعدادش در افراد مختلف هم فرق میکنه، یکی ممکنه تمام این علائم رو باهم داشته باشه، یکی ممکنه هیچ علامت قابل توجهی نداشته باشه ولی تخمک هم آزاد کنه! چیزهایی مثل کیت تخمک گذاری، تقویم پریودی و اندازه گیری دمای پایه بدن هم بهتون کمک میکنه👌 . . . سوالاتتون رو زیر همین پست بپرسید. لطفا با لایک و کامنت هاتون کمک کنید پست ها به افراد بیشتری نشون داده بشه 👌 . . . #تخمک_گذاری #سیکل_قاعدگی #چرخه_جنسی #سیکل_پریودی #میل_جنسی #افزایش_میل_جنسی #قاعدگی #پریودی #علائم_تخمک_گذاری #ویزیت_انلاین #مطب_آنلاین #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #اقدام_به_بارداری #متخصص_زنان
15 دی 1399 08:03:49
17 بازدید
کلینیک بانوان
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ شاید باورتون نشه ولی هستن خانم هایی که تو دهه دوم، سوم زندگیشون هستن ولی هنوز با قضیه پریودی کنار نیومدن. بین دوستان خودم که خیلی زیاد بودن. دلیلش رو هم که میپرسیدم اکثرا اون شوک عظیمی که اولین بار که پریود شدن بهشون وارد کرده بود میدونستن و کلا دیگه با این قضیه آشتی نکرده بودن. خب شما فک کنید دختر بچه ای که از همه جا بی خبر یهو ببینه از جایی که حتی فکرشم نمیکرد داره خونریزی میکنه.... اولین چیزی که به ذهنش میرسه اینه که یه مریضی بد گرفته و به زودی میمیره. به دلیل جای خونریزی هم شاید روش نشه یا بازیه که به کسی بگه، بنابراین میشه گفت بزرگترین شوک جسمی و روحی رو یه دختر تو اون لحظه میبینه، اما اگر قبلش راجع به این مساله بی اطلاع بوده باشه. از تجربه خودم بخوام بهتون بگم، وقتی ۹ سالم شد خواهرای بزرگترم منو کشیدن کنار و گفتن که من دیگه دارم بزرگ میشم و میخوان راجع به یه مساله با من حرف بزنن. تمام پروسه بلوغ رو شامل رشد سینه، رشد موهای زائد، پریودی، تغییرات بدن و خلق و خو رو به من توضیح دادن. همین توضیح اونا باعث شد بلوغ برای من یه معظل نباشه و اولین روز پریودیم بجای ترس و وحشت خوشحال شدم، چون اونا به من فهمونده بودن این نشونه رشد صحیح و سالم بودن منه😊 اگر خداوند به شما دختری هدیه داده، قبل از اینکه بلوغش شروع بشه این آموزش هارو بهشون بدید، همه چیز رو به مدرسه واگذار نکنید. و با این کارتون کمک بزرگی به دخترتون کنید، بهترین سن هم ۹-۱۰ سالگی هست. شاد و سلامت باشید🌹 این پست رو به والدین دختردار هدیه بدید🙏🏻🌹 . . . پیج دوم مخصوص خانم های باردار: @bardarigram @bardarigram @bardarigram @bardarigram . . . #بلوغ #بلوغ_دختران #دختر #آموزش_بلوغ #پریودی #قاعدگی #خونریزی_واژینال #مشاوره #مشاوره_دوران_بلوغ #آموزش_جنسی_کودکان #ماما #مامایی #دانشجومامایی
16 فروردین 1399 16:46:50
14 بازدید
کلینیک بانوان
#ﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻦ ﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻦ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﭘﺮﻭﺗﺌﯿﻨﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺑﺨﺶ ﻗﺪﺍﻣﯽ ﻏﺪﻩ ﻫﯿﭙﻮﻓﯿﺰ ﺁﺯﺍﺩ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺗﺮﺷﺢ: ﺗﺮﺷﺢ ﺿﺮﺑﺎﻧﺪﺍﺭ ﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻦ ﺑﺎ ﺁﺯﺍﺩ ﺷﺪﻥ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﻬﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﻫﯿﭙﻮﺗﺎﻻﻣﻮﺱ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽﺭﺳﺪ ﺩﻭﭘﺎﻣﯿﻦ ﺑﺎ ﺍﺛﺮ ﺑﺮ ﮔﯿﺮﻧﺪﻩ ﻫﺎﯼ D2 ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻬﺎﺭﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﺻﻠﯽ ﺗﺮﺷﺢ ﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻦ ﺍﺳﺖ. ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺁﺯﺍﺩﮐﻨﻨﺪﻩ ﺗﯿﺮﻭﺗﺮﻭﭘﯿﻦ ( TRH ) ، ﻏﺬﺍ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﺮﻭﮊﻥ ﻣﻮﺟﺐ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﺗﺮﺷﺢ ﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻦ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ . ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﮐﻢﮐﺎﺭﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻦ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺎﯾﺮ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥﻫﺎﯼ ﻣﺘﺮﺷﺤﻪ ﺍﺯ ﺁﺩﻧﻮﻫﯿﭙﻮﻓﯿﺰ ﺗﺮﺷﺢ ﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻦ ﻧﯿﺰ ﻃﯽ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﺍﺭﺩ ( ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﺗﺮﺷﺢ ﺁﻥ ﻃﯽ ﺧﻮﺍﺏ ﻭ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺁﻥ ﺑﯿﻦ 10 ﺻﺒﺢ ﺗﺎ 12 ﻇﻬﺮ ﺍﺳﺖ ) . ﺍﺛﺮﺍﺕ ﺍﯾﻦ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺛﺮ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻭ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺷﯿﺮ ﺩﺭ ﻣﺎﺩﺭﺍﻥ ﺷﯿﺮﺩﻩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺗﺮﺷﺢ ﺁﻥ ﻣﻮﺟﺐ ﺁﻣﻨﻮﺭﻩ ﻭ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺳﯿﺼﺪ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺩﺭ ﻣﻬﺮﻩ ﺩﺍﺭﺍﻥ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.ﺩﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺩﺭ ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﯿﺴﻢ ، ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺍﯾﻤﻨﯽ ﻭ ﭘﺎﻧﮑﺮﺍﺱ ﻧﯿﺰ ﻧﻘﺶ ﺩﺍﺭﺩ. ﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻦ ﺑﺎ ﻣﻬﺎﺭ ﺗﺮﺷﺢ GnRH ﺍﺯ ﻋﻠﻞ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺷﯿﺮﺩﻫﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻦ ﺑﺎ ﻣﻬﺎﺭ ﺗﺮﺷﺢ GnRH ﻣﻮﺟﺐ ﻣﻬﺎﺭ ﺗﺮﺷﺢ ﭘﺎﻟﺴﯽ ﮔﻮﻧﺎﺩﻭﺗﺮﻭﭘﯿﻦﻫﺎ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﻲ LH ﺩﺭ ﻭﺳﻂ ﺳﻴﮑﻞ ﺭﺍ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺮ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﻋﺪﻡ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺗﺨﻤﮏﮔﺬﺍﺭﯼ ﻭ ﯾﺎ ﮐﺎﻫﺶ ﺁﻥ ﻣﯿﺸﻮﺩ . ﭘﺮﻭﻻﻛﺘﻴﻦ ﺭﻭﻧﺪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻥ ﺁﺩﺭﻧﺎﻝ ﺭﺍ ﺗﺤﺮﻳﻚ ﻣﯿﻜﻨﺪ. ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻥ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﺳﺒﺐ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻭﺯﻥ ﻭ ﭘﺮﻣﻮﯾﯽ ﮔﺮﺩﺩ. ﻫﺎﯾﭙﺮﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻨﻤﯽ (پرولاکتین بالای خون): ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻦ ﺧﻮﻥ ﯾﮏ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻧﺴﺒﺘﺎً ﺷﺎﯾﻊ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻋﺎﺩﺍﺕ ﻣﺎﻫﯿﺎﻧﻪ ﻭ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻤﻬﺎ ﻭ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﺟﻨﺴﯽ ﺩﺭ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺷﻮﺩ . ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻋﻼﺋﻢ ﻣﻬﻢ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻤﻬﺎ ﺗﺮﺷﺢ ﻧﺎﺑﺠﺎﯼ ﺷﯿﺮ ﻭ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻣﻨﻮﺭﻩ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﻋﻠﺖ ﺍﺻﻠﯽ ﺁﻥ ﺍﻏﻠﺐ ﺁﺩﻧﻮﻡ ﻫﯿﭙﻮﻓﯿﺰ ( ﺗﻮﻣﻮﺭ ﺧﻮﺵﺧﻴﻢ ﺩﺭ ﻗﺎﻋﺪﻩ ﻏﺪﻩ ﻫﻴﭙﻮﻓﻴﺰ ) ﺍﺳﺖ ؛ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﻫﺎﯾﭙﺮﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻨﻮﻣﺎ، ﯾﮏ ﺳﯽ ﺗﯽ ﺍﺳﮑﻦ ﯾﺎ MRI ﺍﺯ ﻣﻨﻄﻘﺔ sella turcica ﻧﯿﺰ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﻮﺩ . ﭘﺮﻭﻻﻛﺘﻴﻨﻮﻣﺎ ﻋﻠﺖ 15-20 ٪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺁﻣﻨﻮﺭﻩ ﺛﺎﻧﻮﻳﻪ ﺍﺳﺖ. ﻣﺼﺮﻑ ﺑﺮﺧﯽ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺿﺪ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ، ﺁﺭﺍﻣﺒﺨﺶﻫﺎ ﻭ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺿﺪﺗﻬﻮﻉ ﻧﯿﺰ ﻣﺤﺘﻤﻞ ﺍﺳﺖ . ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﭘﺮﻭﻻﻛﺘﻴﻦ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﻭ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺑﺎ ﺁﮔﻮﻧﯿﺴﺘﻬﺎﯼ ﺩﻭﭘﺎﻣﯿﻦ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﺮﻭﻣﻮﮐﺮﯾﭙﺘﯿﻦ ﯾﺎ ﮐﺎﺑﺮﮔﻮﻟﯿﻦ ﻭ ﺩﺭﺻﻮﺭﺕ ﻋﺪﻡ ﭘﺎﺳﺦ ﺟﺮﺍﺣﯽ ( ﺟﺮﺍﺣﯽ ﺗﺮﺍﻧﺲ ﺍﺳﻔﻨﻮﺋﯿﺪﺍﻝ ) ﺍﺳﺖ.
14 خرداد 1394 07:57:33
2 بازدید
کلینیک بانوان
◀️ مراقبت از واژن چیزی هست که خیلی از ما خانم ها ازش غافل میشیم و بعد کلی شاکی میشیم از عفونت واژینال، خارش، سوزش، درد حین نزدیکی و خلاصه اینجور مسائل... ⏪ در حالیکه اگر این چنتا نکته ریز کوچولو رو رعایت کنیم خیلی از این مسائل پیش نخواهد آمد. ✔️ اهمیت تغذیه تو این موضوع خیلی مهمه، خیلی اوقات ما ازش غافل میشیم و فک میکنیم تاثیری نداره، درصورتی که مثلا یه خانم که مدام درگیر عفونت قارچی میشه دیگه نباید مثل قبل شیریجات و آجیل بخوره و تغذیه ش رو ببره سمت محصولات پروبیوتیک، کپسول های پروبیوتیک هم تو داروخانه ها موجود هست. ✅ یه نکته دیگه که تو متن بهش اشاره نشده، استفاده بیش از حد از بعضی داروها خصوصا آنتی بیوتیک هاست. 👈 پس حواستون باشه هر دکتری که بیشتر دارو مینویسه بهتر نیست، هنر پزشک اونجایی مشخص میشه که با کمترین میزان دارو شمارو درمان کنه! ⁉️ نظر شما چیه؟؟؟ . . . . . #مراقبت_از_واژن #بیماری_های_زنان #عفونت_واژینال #زنان #بهداشت_زنان #بهداشت_قاعدگی #متخصص_زنان #بهداشت_جنسی #مامایی #واژن #دانشجومامایی #سلامت_زنان #کاپ_قاعدگی #فنجان_قاعدگی #پریودی #منس#قاعدگی #مطب_زنان
02 مهر 1399 09:48:44
23 بازدید
کلینیک بانوان
⬅ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺩﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ: ﺩﺭ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺯﻥ ﻭ ﺷﻮﻫﺮﯼ ﺩﺭ ﺳﻦ ﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ۱۲ ﻣﺎﻩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻋﻠﯽﺭﻏﻢ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺭﻭﺷﻬﺎﯼ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ، ﺑﭽﻪ ﺩﺍﺭ ﻧﺸﻮﻧﺪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺯﻭﺟﯿﻦ ﺩﭼﺎﺭ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﻋﺪﻡ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮔﺎﻣﺖ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻠﮑﻪ ﻋﺪﻡ ﺗﻮﺍﻥ ﺗﻮﻟﺪ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺯﻧﺪﻩ ﺭﺍ ﮔﻮﯾﻨﺪ. ◀ﻋﻠﻞ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ: ﻋﻠﻞ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻋﻠﻞ ﻋﻔﻮﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﻞ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺗﺎ ﻋﻠﻞ ﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩﯼ، ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ، ﺿﺮﺑﻪ ﻭ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﻏﺪﺩﯼ ﻣﺤﺘﻤﻞ ﺍﺳﺖ. ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺩﻻﯾﻞ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺩﺭ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ : ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﺎﯼ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﮐﻮﺩﮐﯽ ﻣﺜﻞ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺑﯿﻀﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﺑﺎﻻ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﯿﻀﻪ ﻭ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻭﺍﺭﯾﮑﻮﺳﻞ ( ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺷﺎﯾﻊ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﺎﻣﻞ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﮐﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ ) ، ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺩﺭ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﻫﺎﯼ ﻫﯿﭙﻮﻓﯿﺰ ﯾﺎ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﻫﺎﯼ ﺟﻨﺴﯽ، ﺭﺷﺪ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﯿﻀﻪ ﻫﺎ، ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﮊﻧﺘﯿﮏ ﻣﺜﻞ ﮐﻮﭼﮏ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﯿﻀﻪ، ﺑﺮﺧﯽ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻫﺎﯼ ﻣﺰﻣﻦ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺑﯿﻀﻪ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻣﺜﻼ « ﺳﻞ» ﮐﻪ ﻟﻮﻟﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺍﺳﭙﺮﻡ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮﺩ، ﺑﺮﺧﯽ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ، ﺑﺮﺧﯽ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻫﺎﯼ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﻣﺜﻞ ﺳﻮﺯﺍﮎ ﺑﻪ ﺷﺮﻃﯽ ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺗﻨﮕﯽ ﻣﺠﺮﺍ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺧﺮﻭﺝ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﺎﯼ ﺗﺐ ﺩﺍﺭ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪﺕ ﮐﻪ ﺑﺮ ﻧﻄﻔﻪ ﺳﺎﺯﯼ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﺩ ﻋﻠﺖ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺳﭙﺮﻡ ﺩﺭ ﺑﯿﻀﻪ ﺩﺭ ﺩﺭﺟﻪ ﺣﺮﺍﺭﺗﯽ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺩﺭﺟﻪ ﺣﺮﺍﺭﺕ ﺑﺪﻥ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﺍﺭﺕ ﺑﺎﻻ ﻭ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪﺕ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺘﻦ ﺍﺳﭙﺮﻡ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ. ﭘﺮﮐﺎﺭﯼ ﻭ ﮐﻢ ﮐﺎﺭﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺍﺯ ﻋﻠﻞ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﯽ ﺁﯾﻨﺪ، ﺗﺎ ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺩﺭ ﻓﺮﺩ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﮕﯿﺮﺩ . ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻋﻠﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ؛ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮﯾﻮﺯ ، ﻋﺪﻡ ﺗﺨﻤﮏ ﮔﺬﺍﺭﯼ ، ﺗﺨﻤﮏﻫﺎﯼ ﺿﻌﯿﻒ ، ﺳﻨﺪﺭﻭﻡ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﭘﻠﯽ ﮐﯿﺴﺘﯿﮏ ، ﺍﻧﺴﺪﺍﺩ ﻟﻮﻟﻪﻫﺎﯼ ﺭﺣﻤﯽ (ﻓﺎﻟﻮﭖ ) ، ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﺑﻪ ﺍﺳﭙﺮﻡ ، ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﯿﻪ ﻭ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻣﺮﮐﺐ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺭﺍﻩﺣﻞﻫﺎﯾﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. 💊ﺩﺭﻣﺎﻥ: ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺯﻣﯿﻨﻪﺍﯼ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﺜﻼً ﻭﺍﺭﯾﮑﻮﺳﻞ ﺩﺭ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻗﺎﺑﻞ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﺍﺳﺖ ﯾﺎ ﺑﺎﻻﺑﻮﺩﻥ ﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻦ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﺑﺮﻭﻣﻮﮐﺮﯾﭙﺘﯿﻦ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﯿﺸﻮﺩ. ﺩﺭ ﮐﻞ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ ﮐﻪ ﮔﺎﻣﺖ ﺳﺎﺯﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﺜﻼً ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩﯼ ﻓﺎﻗﺪ ﺭﺣﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭﻟﯽ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﺳﺎﻟﻤﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺑﺎ ﻟﻘﺎﺡ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ ( IVF ) ﻭ ﮐﺎﺷﺖ ﺟﻨﯿﻦ ﺣﺎﺻﻠﻪ ﺩﺭ ﺭﺣﻢ ﺯﻥ ﺩﯾﮕﺮﯼ، ( ﺭﺣﻢ ﺍﺟﺎﺭﻩ ﺍﯼ ) ﺯﻭﺝ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭ ﺭﺍ ﺻﺎﺣﺐ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻧﻤﻮﺩ . ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﺪﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﮔﺎﻣﺖ ﻧﺮ ﯾﺎ ﻣﺎﺩﻩ ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻢ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺗﻮﻟﺪ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺍﺯ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎﯼ ﺳﻮﻣﺎﺗﯿﮏ ﺑﺪﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ. 🌹شاد و سلامت باشید🌹
31 خرداد 1394 11:21:00
4 بازدید
کلینیک بانوان
درکل بخوام بگم وقتی درد زیر دل یا موقع نزدیکی ندارید، ترشحاتتون هم کیفیتش مثل اون چیزیه که تو اسلایدها توضیح دادم، پاپ اسمیر تون هم خوبه، پس شما هیچ مشکلی ندارید. بعضی ها هستن هیچ کدوم از اینارو ندارن، فقط ترشحاتتون تو تمام طول سیکلشون خییییلی بیش از حده، درحدی که مجبورن پد بذارن، خب این میتونه طبیعی نباشه و باید معاینه بشن. ممکن هم هست تو معاینه هیچ مشکلی نباشه و به دلیل سطح بالای هورمون هاشون باشه، ولی خب تو تشخیص عفونت های واژینال معاینه حرف اول رو میزنه. اگه دیدید ترشحاتتون زیاد شده لطفا خود درمانی نکنید، چیزی توی واژنتون قرار ندید و هرکی هرچی گفت نذارید داخل😑 شاید باورتون نشه چه چیزایی تا حالا از ته واژن مراجعه کننده ها درآوردم.... زاغ، سیر، برگ سی و... که همه اینها خودشون اون تو گندیده بودن و عفونت رو تشدید کرده بودن.... سوالی یا تجربه ای در این مورد اگر دارید زیر همین پست کامنت کنید❤️ . . . #عفونت_واژنیال #ترشحات_واژن #ترشحات_طبیعی_واژن #واژن #واژن_سالم #بهداشت #بهداشت_زنان #بهداشت_واژن #معاینه_واژینال #مامایی #ماما #متخصص_زنان #مطب_زنان #دانشجومامایی
05 مهر 1399 18:24:00
15 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
دوست خوبمون راجع به ترشحات واژن سوال پرسیده بودن، البته این مبحث بسیار گسترده است پی اونو تو سه قسمت براتون توضیح میدم، قسمت اول راجع به ترشحات طبیعی : ﺗﻤﺎﻡ ﺧﺎﻧﻮﻣﺎ ( ﻣﺠﺮﺩ ﯾﺎ ﻣﺘﺎﻫﻞ ﻭ ﺍﺯ ﺳﻦ ﺑﻠﻮﻍ ﺗﺎ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ) ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺮﺷﺢ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ . ﺍﺻﻮﻻ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﻮﺍﺣﯽ ﺑﺪﻥ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﺎﺯ ﻣﯿﺸﻦ ، ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﺭﻭ ﺩﺍﺭﻥ . ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﯿﮑﺮﻭﺑﻬﺎ ﻭ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎﯼ ﻣﺮﺩﻩ ﻭ ... ﺭﻭ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﺮﯾﺰﻥ . ﻣﺜﻞ ﮔﻮﺵ . ﺑﯿﻨﯽ . ﭼﺸﻢ . ﻭﻟﯽ ﻣﻬﻢ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ " ﻋﻔﻮﻧﯽ" ﻧﺒﺎﺷﻪ . ﺧﻮﺩ ﺗﺮﺷﺢ ، ﺑﻪ ﺧﻮﺩﯼ ﺧﻮﺩ ، ﻧﺸﻮﻧﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﯾﺎ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻧﯿﺴﺖ . ﺑﺮﺧﯽ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﻣﺠﺮﺩ ﻭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﮐﻪ ﺗﺎﺯﻩ ﺑﻪ ﺳﻦ ﺑﻠﻮﻍ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻋﻤﻮﻣﺎ ﺯﯾﺮ 18 ﺳﺎﻝ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﺗﺮﺷﺤﺎﺗﺸﻮﻥ ﺗﻮﺟﻪ ﺷﻮﻥ ﺭﻭ ﺟﻠﺐ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﻭ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﯿﮑﻨﻦ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﻣﻦ ﺗﺮﺷﺢ ﺳﻔﯿﺪ ﺩﺍﺭﻡ ؟ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ ﻋﺰﯾﺰﻡ، ﺩﺧﺘﺮﺍﯼ ﻣﺠﺮﺩ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﭼﺎﺭ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻭﺍﮊﻥ ﻧﻤﯿﺸﻦ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻫﺎ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺧﻮﺩ ﻭﺍﮊﻥ ﻭ ﺭﺣﻢ ﻭ ...ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﯿﺎﺩ . ﺍﮔﻪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻧﯿﺎﻥ ﭘﺲ ﮐﺠﺎ ﺑﺮﻥ ﺍﯾﻨﺎ ؟ ﺍﺻﻮﻻ ﺗﺮﺷﺤﯽ ﮐﻪ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﻭ ﺧﺎﺭﺵ ﻭ ﺳﻮﺯﺵ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻧﮑﻨﻪ ، ﺑﻮﯼ ﺑﺪ ﻭ ﺗﻌﻔﻦ (ﺷﺒﯿﻪ ﻣﺎﻫﯽ ) ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻪ ﻭ ﺣﺎﻟﺘﺶ ﺗﮑﻪ ﭘﻨﯿﺮﮐﯽ ﯾﺎ ﮐﻔﯽ ﻭ ﺣﺒﺎﺑﺪﺍﺭ ﻧﺒﺎﺷﻪ ﺭﻭ ﻣﯽ ﺗﻮﻧﯿﻢ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺗﻠﻘﯽ ﮐﻨﯿﻢ . ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻭﺍﮊﻥ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﺑﺎ ﺳﯿﮑﻞ ﻫﺎﯼ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻣﻨﻈﻢ : .1 ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺭﻭﺯ 7-1 ﺳﯿﮑﻞ ، ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﻭ ﻟﮑﻪ ﺑﯿﻨﯽ ﯾﻪ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺧﺎﻧﻮﻣﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ، ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺭﻭﺯ ﻭ ﺣﺠﻢ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﻪ .2ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭘﺎﮎ ﺷﺪﻥ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺑﯽ ﺭﻧﮓ ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﻣﺘﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺳﻔﯿﺪ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﺸﻦ ﮐﻪ ﺑﻮﯼ ﺯﻧﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺭﻥ . ﺁﺑﮑﯽ ﻫﺴﺘﻦ . ﺍﺯ ﺭﻭﺯ 7 ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﺸﻦ ﻭ ﻫﺮ ﭼﯽ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ 14 ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻣﯿﺸﯿﻢ ﻣﻘﺪﺍﺭﺵ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯿﺸﻪ ﻭ ﺣﺘﯽ ﮔﺎﻫﯽ ﻣﻤﮑﻨﻪ ﺷﻮﺭﺕ ﺭﻭ ﮐﺎﻣﻼ ﺧﯿﺲ ﮐﻨﻦ . ﻫﻤﻮﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﮔﻔﺘﻢ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﻮﯼ ﺑﺪ ﻭ ﺧﺎﺭﺵ ﻭ ﺳﻮﺯﺵ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ . ﺣﻮﻝ ﻭ ﺣﻮﺵ ﺭﻭﺯ 12 ﺗﺎ 14 ﮐﻪ ﺗﺨﻤﮏ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ، ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺑﻪ ﺍﻭﺝ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﻣﯿﺮﺳﻦ ﻭ ﻣﻤﮑﻨﻪ ﮐﺶ ﻫﻢ ﺑﯿﺎﻥ . ﺍﯾﻨﺠﻮﺭﯼ(ﺭﻭﺯ 14-12) : .3 ﺗﺨﻤﮏ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﮐﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪ ، ﮐﻢ ﮐﻢ ﭘﺮﻭﮊﺳﺘﺮﻭﻥ ﺑﺪﻥ ﺯﯾﺎﺩ ﻣﯿﺸﻪ ... ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﮐﻢ ﮐﻢ ﻣﻘﺪﺍﺭﺷﻮﻥ ﮐﻢ ﻣﯿﺸﻪ . ﺍﺯ ﺭﻭﺯ 14 ﺗﺎ 28 ﺭﻭﻧﺪ ﮐﺎﻫﺸﯽ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺭﻭ ﺩﺍﺭﯾﻢ . ﺭﻓﺘﻪ ﺭﻓﺘﻪ ﺭﻧﮕﺸﻮﻥ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻟﯿﻤﻮﯾﯽ ﻣﯿﺰﻧﻪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺭﻭﺯ 25-24 ﺳﯿﮑﻞ ،ﻣﻤﮑﻨﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﭼﺴﺒﻮﻧﮑﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻦ ( ﺧﻤﯿﺮﯼ) ﻭ ﮐﻤﯽ ﺑﻮﯼ ﺗﺮﺵ ﺑﺪﻥ . ﻭﻟﯽ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺳﻮﺯﺵ ﻭ ﺧﺎﺭﺵ ﻭ ﺑﻮﯼ ﺗﻌﻔﻦ ﻭ نباید ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ . ( ﺧﺎﺭﺵ ﺧﻔﯿﻒ ﻭ ﮔﺎﻩ ﮔﺎﻩ ﻣﺸﮑﻞ ﻧﺪﺍﺭﻩ . ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ﮔﺎﻫﯽ ﭘﻮﺳﺖ ﺁﺩﻡ ﻫﻢ ﻣﻤﮑﻨﻪ ﺑﺨﺎﺭﻩ . ﺩﻟﯿﻞ ﺑﺮ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻧﯿﺴﺖ) ✔✔✔ خصوصیات ترشحات غیر طبیعی رو توی پست بعد دنبال کنید. 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹