کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
دوست عزیزمون راجع به سردرد های میگرنی درحین و یا بعد از رابطه جنسی سوال داشتن، ﺳﺮﺩﺭﺩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ Postcoital Headache ﮐﻪ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺭﻭﺍﻧﭙﺰﺷﮑﯽ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻃﺒﻘﻪ ﮐﮋﮐﺎﺭﯼ ﺟﻨﺴﯽ ﻧﺎﻣﻌﯿﻦ Sexual Dysfunction NOS ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﻏﻠﺐ ﺳﺮﺩﺭﺩﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﺍﻭﺝ ﻟﺬﺕ ﺟﻨﺴﯽ ﯾﺎ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺯﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﺭﺥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﻭ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺖ ﻃﻮﻝ ﺑﮑﺸﺪ . ﺍﯾﻦ ﺳﺮﺩﺭﺩﻫﺎ ﺍﻏﻠﺐ ﮔﺎﻩﺑﻪﮔﺎﻩ ﺭﻭﯼ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﺵﺧﯿﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪﻃﻮﺭ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﺿﺮﺑﺎﻧﺪﺍﺭ ﺗﻮﺻﯿﻒ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﻪﻃﻮﺭ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺑﻪ ﻧﻮﺍﺣﯽ ﭘﺲﺳﺮﯼ ﯾﺎ ﭘﯿﺸﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺩﺭﺩ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﺭﺩﯼ ﻣﺒﻬﻢ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻋﻠﻞ ﺁﻥ ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﯽ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺯﯾﺮ ﺭﺍ ﺗﺎ ﺣﺪﻭﺩﯼ ﺩﺧﯿﻞ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ : ✔ مصرف بعضی از قرص های ضد بارداری ✔ ﭘﻮﺯﯾﺸﻦ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ ﺣﯿﻦ ﺳﮑﺲ ﻭ ﻓﺸﺎﺭ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺑﻪ ﮔﺮﺩﻥ ﻭ ﻋﻀﻼﺕ ﭘﺲ ﺳﺮﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻧﻘﺒﺎﺽ ﺍﯾﻦ ﻋﻀﻼﺕ ﻭ ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ✔ ﺍﻓﺖ ﻗﻨﺪ ﺧﻮﻥ ﺩﺭ ﺣﯿﻦ ﺳﮑﺲ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﮔﺮﺳﻨﮕﯽ ﯾﺎ ﻋﺪﻡ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻣﻮﺍﺩ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺍﺯ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﺳﺎﻋﺖ ﻗﺒﻞ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺟﻨﺴﯽ، ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺳﮑﺲ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ✔ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺳﮑﺲ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﻭ ﺗﻨﺸﯽ ﻋﺼﺒﯽ ﻭ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﻓﺸﺎﺭ ﺧﻮﻥ ﺩﺭ ﺣﯿﻦ ﺳﮑﺲ ﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺳﺮﺩﺭﺩ ✔ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﻌﻀﯽ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺟﻨﺴﯽ ﻣﺜﻞ ﻭﯾﺎﮔﺮﺍ ﻗﺒﻞ ﺳﮑﺲ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺷﺎﯾﻊ ﺁﻥ ﺳﺮﺩﺭﺩ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ✔ ﺷﮏ ﺑﻪ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﻐﺰﯼ ﻋﺮﻭﻗﯽ ﻣﺜﻞ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﻣﯿﮕﺮﻥ ﯾﺎ ﺳﺮﺩﺭﺩ ﺧﻮﺷﻪ ﺍﯼ ﻗﺒﻠﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺑﺎ ﺳﮑﺲ ﯾﺎ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﻣﻐﺰﯼ ✔ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻓﺸﺎﺭ ﺧﻮﻥ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﮐﺜﺮ ﺣﺮﮐﺎﺕ ﺟﻨﺴﯽ ﺗﻮﺳﻂ ﯾﮏ ﺷﺮﯾﮏ ﺟﻨﺴﯽ ✔ ﻭ ﻋﻠﻞ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺩﯾﮕﺮ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺍﯾﻦ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﻓﻘﻂ ﺑﺎﯾﺪ ﺯﯾﺮ ﻧﻈﺮ ﭘﺰﺷﮏ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﭼﻮﻥ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻋﻠﺖ ﺳﺮﺩﺭﺩ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻋﺮﻭﻗﯽ ﻣﻐﺰﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺻﺤﯿﺢ ﺁﻥ ﺳﻼﻣﺖ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺟﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻄﺮ ﺑﯿﺎﻧﺪﺍﺯﺩ *************************************************** ﺩﺭﻣﺎﻥ ( ﻓﻘﻂ ﺯﯾﺮ ﻧﻈﺮ ﭘﺰﺷﮏ ﺑﺎﯾﺪ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﯿﺮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩﺳﺮﺍﻧﻪ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﮔﺮﺩﺩ ) *************************************************** ⬅ﺑﻬﺘﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﭘﻮﺯﯾﺸﻦ ﺳﮑﺲ ﻭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﭘﻮﺯﯾﺸﻦ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺑﯿﻮﻣﮑﺎﻧﯿﮏ ﺑﺪﻧﯽ ﻃﺮﻓﯿﻦ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺍﺳﺖ ⬅ﻣﺼﺮﻑ ﻏﺬﺍ ﺣﺪﻭﺩ ۲ ﺗﺎ ۳ ﺳﺎﻋﺖ ﻗﺒﻞ ﺳﮑﺲ ﻭ ﻧﯿﺰ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻤﯽ ﻣﺎﺩﻩ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﻌﺪ ﺳﮑﺲ ⬅ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺳﮑﺲ ﺩﺭ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻭ ﺩﺭ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺭﻭﺣﯽ ﺭﻭﺍﻧﯽ ⬅ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﯾﺎ ﻋﺪﻡ ﻣﺼﺮﻑ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﺴﺒﺐ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﺯﯾﺮ ﻧﻈﺮ ﭘﺰﺷﮏ ⬅ ﺗﻌﻮﯾﺾ ﭘﻮﺯﯾﺸﻦ ﻫﺎ ( ﮔﺎﻫﯽ ﻣﺮﺩ ﺑﺎﻻ ﺑﺎﺷﺪ ﮔﺎﻫﯽ ﺯﻥ ﻭ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﺜﻞ ﭘﻬﻠﻮ ﺑﻪ ﭘﻬﻠﻮ ﻭ ﻏﯿﺮﻩ ) ﺑﺎﻋﺚ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺑﯿﻦ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺧﺴﺘﮕﯽ ﺑﺪﻧﯽ ﯾﺎ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﻓﺸﺎﺭ ﺧﻮﻥ ﻣﯿﮕﺮﺩﺩ. ⬅ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺳﺮﺩﺭﺩ ﻫﺎﯼ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺘﻪ ﻣﺨﺼﻮﺻﺎ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺗﻬﻮﻉ ﻭ ﺍﺳﺘﻔﺮﺍﻍ ﯾﺎ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ ﯾﺎ ﺳﺮﮔﯿﺠﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﻭﺭﺍﻧﯽ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺗﻌﺎﺩﻝ ﺣﺘﻤﺎ ﻣﺮﺍﺟﻊ ﻓﻮﺭﯼ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﮏ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﯿﺮﺩ.
20 بهمن 1393 04:41:43
1 بازدید
کلینیک بانوان
⬅ ادامه غذاهایی که نباید مصرف کنیم: ⬅مواد سرخ شده یا پر ادویه بهتر است مصرف مواد غذایی سرخشده و مواد غذایی چرب مثل گوشت را در این دوران کاهش داد زیرا این مواد غذایی سطح ترشح هورمون استروژن را افزایش میدهند و میتوانند عامل تشدید انقباضها و دردهای شکمی باشند ⬅لبنیات شیر، پنیر و ماست حاوی اسید چرب آراشیدونیک هستند که باعث تولید بیشتر پروستاگلاندینها میشود و آزاد شدن تدریجی این ترکیبها در بافتهای بدن، عامل افزایش انقباضهای رحمی است. البته از آنجا که خانمها باید روزانه 1200 میلیگرم کلسیم دریافت کنند، باید کلم بروکلی، کلمپیچ، کلم سبز و کلم چینی را که از بهترین منابع کلسیم هستند، در برنامه غذاییشان بگنجانند. البته اگر زیاد نفخ میکنند، بهتر است که این سبزیها را بخارپز شده مصرف کنند. ⬅✅تو پست بعد راجع به غذاهایی که باید مصرف کنیم صحبت میکنیم 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
25 بهمن 1393 10:42:19
2 بازدید
کلینیک بانوان
سلام دوستان عزیزم این پست بسیار کاربردی رو مخصوص دوستانی گذاشتم که از تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک متاسفانه رنج میبرن. خیلی ما درمانگرها به بیمارانمون همیشه میگیم رژیم غذایی و فعالیت هدفمند بدنی موثر داشته باشید، ولی کو گوش شنوا؟ شاید باورتون نشه ولی درصد بالایی از تخمدان های پلی کیستیک و نازایی های در پی اون با رژیم غذایی مناسب و وزن کم کردن درمان میشن، فقط کافیه یه کم همت کنید و باور کنید که میشه. مواردی که تو اسلایدها گفتم چیزهایی هستن که باید تو رژیم غذایی شما گنجانده بشن، موادی که به روند بهبود بیماری و کاهش علائم اون کمک میکنه، نیازی نیست مکمل های اون هارو تهیه کنید، میتونید خیلی راحت مواد غذایی حاوی اونها رو استفاده کنید. 1️⃣ اُمگا٣ رو توی اسلاید توضیح دادم، اگر هفته ای دوبار ماهی میخورید حله و اصلا نیازی نیست مکمل تهیه کنید. 2️⃣ منیزیم: مواد غذایی مثل بادام، کنجد، تخمه آفتابگردان، تخم کتان، شیر کم چرب، بلغور جو دوسر، کلم بروکلی، ذرت و نخود فرنگی سرشار از منیزیم هستن. 3️⃣ دارچین: دمنوش سیب دارچین رو حتما امتحان کنید، چای دارچین رو هم که دیگه همه دوسش دارن. 4️⃣ اِن استیل سیستئین: این یه آمینو اسیده که به صورت مکمل توی بازار موجود هست، به صورت قرص جوشان، آمپول و قرص وجود داره، توی بعضی از مکمل های تقویت تخمک گذاری هم موجوده، اگر تمایل به استفاده از اون دارید بهتره با پزشکتون مشورت کنید. 5️⃣ اینوزیتول: مواد غذایی مثل مرکبات، طالبی، کلم، مغزها، برنج قهوه ای، کنجد، سبوس گندم و مخمر آبجو سرشار از اینوزیتول هستن. 6️⃣ زینک: مواد غذایی مثل گوشت، تخم مرغ، صدف، لوبیا، نخود، عدس، سویا، تخم کدو، آجیل ها و غلات سرشار از زینک هستن. 7️⃣ پنج انگشت: به صورت چای و یا پودرش رو میتونید تهیه کنید و هفته دو تا سه بار میل کنید. 8️⃣ ویتامین دی: اگر بزرگسال هستید ماهانه یک عدد ویتامین دی ۵۰٠۰۰ رو همراه با غذا میل کنید، اگر قصد بارداری دارید،روزانه یک عدد ویتامین دی ١٠۰۰ رو همراه با غذا میل کنید. موادی مثل روغن کبد ماهی، زرده تخم مرغ و لبنیات غنی شده هم دارای ویتامین دی هستن. یادتون نره حتما همراه با مصرف ویتامین دی آفتاب هم بگیرید. . . . این پست رو به خانم هایی که تخمدان پلی کیستیک دارند هدیه بدید و لطفا لایک کنید تا افراد بیشتری بتونن این پست رو ببینن. اگر سوالی دارید توی کامنت ها بپرسید🌹 . . . #تخمدان_پلی_کیستیک #تنبلی_تخمدان #قاعدگی #پریودی #نازایی #بیماری_های_زنان #بی_نظمی_پریودی #امگا۳ #ویتامین_دی #زینک #منیزیم #پنج_انگشت #اینوزیتول #دارچین #pco #nac
06 دی 1399 07:47:18
19 بازدید
کلینیک بانوان
خیلی سال پیش، زمانی که دانشجو بودم و توی تریاژ مامایی یکی از بزرگ ترین بیمارستان های شهرمون نشسته بودم، یهو در اورژانس باز شد و یه خانم که حالت برآشفته ای داشت وارد شد و خودش رو روی نزدیک ترین تخت اورژانس انداخت... استرس از تمام اجزای صورتش میبارید و با وحشت داشت مارو نگاه میکرد، منو دوستم اون لحظه بدون اینکه حتی بپرسیم چی شده سریعا استادمون رو صدا زدیم، استاد و بعد از اون پرسنل بخش وارد شدن... - مشکلت چیه خانم؟ + حالم خوب نیست... - چرا؟ چی شده؟ + از صب که بیدار شدم همش ورم داشتم، رفتم بهداشت، فشارمو گرفتن گفتن بالاست باید بری بیمارستان - چند بوده؟ + پونزده در همین حین من که داشتم علائم حیاتی مریض رو چک میکردم متوجه شدم که نبض خیلی پری داره و احتمالا فشارش خیلی بالاست... بله فشار بالای چیزی بود که فک میگفت و بین 180 و 190 در نوسان بود... پزشک کشیک رو خبر کردن، اقدامات سریع دارویی براش شروع شد، آزمایشات فرستاده شد و این بین مشکل بعدی که وجود داشت سن بارداری بود، با سن بارداری 25 هفته... بعد از حدود 15 دقیقه که جواب آزمایشات آماده شد و فشار مادر با وجود دارو ها به بالای 200 رسید، با تشخیص پره اکلامپسی حاد شدید، یا همون مسمومیت بارداری طیق دستور پزشک آماده اتاق عمل شد... مادر وحشت زده تر از همیشه از ما سوال میکرد + خانم چرا اتاق عمل؟ - باید بچه دنیا بیاد، جفت جدا بشه تا حالت خوب بشه + بچه تو 25 هفته میمونه؟ - نه + نه من نمیخوام برم اتاق عمل و زد زیر گریه... - خانم نری اتاق عمل تا چند دقیقه دیگه میمیری + من حاضرم بمیرم اما بچه م بمونه، بچه منو نکشید خواهش میکنم بذارید بمونه... ما و تمام پرسنلی که اونجا بود از استرس اون وضعیت داشتیم قالب تهی میکردیم، بیمار تمام علائم مسمومیت بارداری رو داشت و هر زمان امکان تشنج یا مرگ وجود داشت، همه چیز باید سریع پیش می رفت، کسی انگار به التماس های اون گوش نمیکرد، چون همه نگران جون مادر بودن، این یه قانونه، موقع خطر، جون مادر به جون جنین ارجحیت داره... خوشبختانه به موقع اتاق عمل آماده شد و مریض سزارین شد و به بخش مراقبتهای ویژه منتقل شد، مادر زنده موند ولی بچه... بعد حدود یک ساعت بخش آروم شد و یه خورده از شوکش بیرون اومدیم که یهو صدای در اورژانس شنیده شد، این بار هم مثل همیشه یه خانم با حالت استرس خودش رو انداخت رو نزدیک ترین تخت... + مشکلت چیه؟ - باردارم، خونریزی دارم + چند هفته ای؟ - 18 هفته + سونوهات کو؟ ⬇️⬇️⬇️ ادامه در کامنت اول ⬇️⬇️⬇️
28 آذر 1399 12:27:19
19 بازدید
کلینیک بانوان
👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️ خب حقیقتش اینه که این روزا من ثبت بارداری هام یه مقدار بیشتر شده! و چیزی که برام جالبه اینه که اکثرا بدون برنامه ریزی و ناخواسته باردار شدن، درصد قابل توجهی از اونها هم روش پیشگیری داشتن ولی سوالی که پیش میاد اینه که چرا روش جلوگیری از بارداری شکست میخوره؟! اول بگم که من از بارداری کسی ناراحت نمیشم ولی از اینکه مادر باردار از باردار شدنش حالا به هر علت ناراحت و ناراضی باشه ناراحت میشم... خب بارداری ناخواسته هم که زیاد بشه آمار سقط غیرقانونی هم بالا میره... 😑 بنابراین تصمیم گرفتم چندتا پست بعدیم رو به آموزش صحیح روش های جلوگیری از بارداری اختصاص بدم.😊 لطفا عزیزانی که هنوز ازدواج نکردن هم به این پست ها توجه کنن. سعی کردم که اسلایدها کاملا گویا باشن ولی اگر سوالی داشتید یا نکته ای بنظرتون رسید زیر همین پست کامنت کنید، حتما جواب میدم. 👌 . . . . #کاندم #جلوگیری_از_بارداری #مامایی #دانشجومامایی #بهداشت_باروری #رابطه_جنسی #رابطه_محافظت_شده #سقط #بارداری_ناخواسته #حاملگی #سقط_عمدی
19 خرداد 1399 10:12:09
20 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
امروز اولین های کادر درمان واکسن زدن... هنوز کلی سوال تو ذهن ما هست... کلی تردید... کلی ترس... ولی در کنار همه اینها هنوز امید هست... با آرزوی سلامت برای تمام هموطنان عزیزم، خصوصا همکاران فداکارم🙏❤️ نظرتون راجع به واکسن چیه؟ تا چه اندازه تمایل به تزریقش دارید!؟؟ . . . . #واکسن #واکسن_کرونا #واکسن_بخرید #واکسن_کرونا_مطالبه_ملی #واکسن_روسی #واکسن_فایزر