پست های مشابه

کلینیک بانوان

این پست و چنتا پست رو اختصاص میدم به مساله خیلی مهم و مشکل خیلی از خانم ها که باهام درمیون گذاشتن، این پست ها رو با دقت دنبال کنید تا ان شاالله در این باره مشکل نداشته باشید. ﺩﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺯﻧﺎﻥ ﮐﺎﻫﺶ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ، ﺍﺳﺘﺮﺱ ﻫﺎﯼ ﺷﻐﻠﯽ، ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺑﯿﻦ ﻓﺮﺩﯼ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮ، ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺘﻦ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ . ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﻓﺘﻦ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺷﺎﯾﻊ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﺁﻣﯿﺰﺷﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﻨﯿﻦ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺩﺭﮔﯿﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺑﺮﺧﻼﻑ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﮐﻪ ﻋﺪﻡ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﻧﻌﻮﻅ ﺷﺎﯾﻊ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺯﻧﺎﻥ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺍﺯ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ ﻭ ﺭﻭﺣﯽ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺩﺭ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﭼﯿﺰﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﺑﺎ ﺗﺠﻮﯾﺰ ﯾﮏ ﺩﺍﺭﻭ، ﺩﺭﻣﺎﻥ ﭘﺬﯾﺮ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. ﺍﻣﺎ ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ، ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺍﯾﻦ ﻏﺮﯾﺰﻩ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺭﺍ ﺗﺎ ﺣﺪﻭﺩﯼ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﭘﺬﯾﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ. ⬅ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻥ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺗﺼﻮﺭ ﻋﺎﻣﻪ، ﻣﺘﺨﺼﺼﺎﻥ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺁﻣﯿﺰﺵ ﺟﻨﺴﯽ ﻣﺘﻮﺍﻟﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮﯼ ﺑﺮ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﻭ ﯾﺎ ﺧﺸﻨﻮﺩﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ . ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺎ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﭼﯿﺰﯼ ﻓﺮﺍﺗﺮ ﺍﺯ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﮐﺎﻫﺶ ﺍﯾﻦ ﻣﯿﻞ ﺍﺳﺖ. ﺍﻧﮕﯿﺰﺵ ﺟﻨﺴﯽ ﯾﮏ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﺑﯿﻮﻟﻮﮊﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻣﯿﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﺗﺎﺏ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﮕﯿﺰ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﻔﮑﺮ ﺟﻨﺴﯽ، ﺗﺨﯿﻞ ﺷﻬﻮﺕﺯﺍ ﻭ ﺭﻭﯾﺎ ﺑﺮﻭﺯ ﻣﯽﮐﻨﺪ . ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺳﯿﮕﻨﺎﻝ ﺑﺪﻥ ﭼﯿﺰﯼ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﺳﺖ. ﻣﯿﻞ ﻭ ﺍﻧﮕﯿﺰﺵ ﺟﻨﺴﯽ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺳﻦ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ. ﺍﻣﺎ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺍﺯ ﻓﺎﮐﺘﻮﺭﻫﺎﯼ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﻭ ﺑﯿﻦ ﻓﺮﺩﯼ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺑﺮ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺑﺎﻋﺚ ﺁﻣﺎﺩﮔﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺁﻣﯿﺰﺵ ﺍﺳﺖ. ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻭ ﻓﺮﺍﺗﺮ ﺍﺯ ﺷﻬﻮﺕ ﭼﯿﺰﯼ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺻﻤﯿﻤﯿﺖ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺁﻣﺎﺩﮔﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻣﯿﺰﺵ ﺟﻨﺴﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺜﺎﻝ ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﻫﻤﺴﺮ ﺧﻮﺩ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺑﺎﺷﯿﺪ ، ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺑﺮﻫﻪ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺩﭼﺎﺭ ﺷﻬﻮﺕ ﺷﻮﯾﺪ ﻭﻟﯽ ﺣﺎﺿﺮ ﻧﺨﻮﺍﻫﯿﺪ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮ ﺧﻮﺩ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺷﻮﯾﺪ . ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺟﻨﺒﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺛﺮ ﺩﺭ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﺩ ﺗﺎ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺻﻠﯽ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﻮﺩ. ﺷﺎﯾﻊ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﻓﺘﻦ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ: (این پست ادامه دارد..) 🌹شاد و سلامت باشید 🌹

07 اسفند 1393 18:58:51

1 بازدید

کلینیک بانوان

👆👆👆👆 نماهایی جالب از لقاح و خلقت جنین👌 🌹فتبارک الله احسن الخالقین🌹

29 اردیبهشت 1394 05:42:08

1 بازدید

کلینیک بانوان

#خاطره.... امروز یهو دوران دانشجوییم اومد تو ذهنم... اینکه برای یه دانشجوی سال اولی سوچر یا همون بخیه زدن یکی از دست نیافتنی ترین آرزوها بود... اون دوران دانشجوها دو دسته میشدم، گروهی که میترسیدن و هررررکاری میکردن که باهاش مواجهه نشن، و گروهی هم که با جسارت و شجاعت تمام دل به دریا میزدن و میرفتن که این مهارت مهم رو یاد بگیرن. به نظرم از جمله فهمیده ترین و باشعورترین مردم اونایی هستن که با به بیمارستان آموزشی میرفتن و در مقابل یادگیری دانشجوها حوصله و صبر به خرج میدادن... من واقعا مریض هارو درک میکردم چون وقتی یه آدم ناوارد بخواد برات پروسیجری انجام بده حتی اگر درست و با کمترین خطای ممکن هم انجامش بده ولی باز بیشتر نسبت به یه آدم حرفه ای طول میکشه. ولی 90% بیمارها مارو درک می‌کردن و بعضا درد و رنج بیشتر رو تحمل میکردن تا سهمی در یادگیری کادر درمان آینده داشته باشن و چه زیبا بود این صبر و حوصله اونها ❤️❤️🌹🌹 اگر شما تا به حال همچین اجازه ای رو به کارآموزها دادید من از همین جا ازتون کمال تشکر و قدردانی رو دارم❤️❤️❤️ و این رو هم بدونید هر یک از اعضای کادر درمان که امروز با مهارت و سرعت تمام به درستی سوچر یا همون بخیه رو میزنه یه روز تو همین نخ و سوزن و سوزن گیرا دست و پاشو گم کرده از جمله خودم😅😅😅 خاطره از دوران دانشجویی و بیمارستان که زیاد هست ولی همه اعضای کادر درمان با این قسمت که عرض کردم خدمتتون خاطره زیاد دارن، اگه دوست داشتید برام از خاطراتتون بنویسید حتما میخونم😊 . . . #آموزش_سوچر_زدن: این نوع سوچر سابکوتیکولار هست و بیشتر تو جراحی های پلاستیک و یا جاهایی که مهمه اسکار نمونه زده میشه، مثلا سوچر های صورت توی زایمان طبیعی و ترمیم #اپیزیاتومی هم قسمت فاشیا رو از این طریق با نخ دوصفر گرفته میشه و اینطوری نیاز به سوچر اسکین کمتر میشه و اسکار کمتری به جا میمونه، البته مطمئن بشید که خوب گرفتید. توی سزارین هم با نخ نایلون معمولا زیر پوست رو با این تکنیک میگیرن و اصطلاحا یه بخیه یه سره میمونه در نهایت. . . . #سوچر #زایمان_طبیعی #سزارین #دانشجومامایی #دانشجو_علوم_پزشکی #جراحی #اسکار

18 مرداد 1399 16:33:44

22 بازدید

کلینیک بانوان

🚫🚫🚫 ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺍﻳﺎﻡ ﻋﺎﺩﺕ ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ ﻧﺰﺩﻳﻜﻲ ﺑﺎ ﺯﻥ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ ؟ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﭼﻨﺪ ﻋﻠﺖ ﺫﻛﺮ ﻣﻲﺷﻮﺩ : -1 ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻻﺯﻡ ﺟﻬﺖ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖِ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺭﻭﺣﻲ ﻭ ﻣﻴﻞ ﺟﻨﺴﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺑﻪ ﺁﻥ ‏( Libido ‏) ﻳﺎ ﻣﻴﻞ ﺟﻨﺴﻲ ﮔﻮﻳﻨﺪ. ﻳﻌﻨﻲ ﻃﺮﻓﻴﻦ ﻣﻴﻞ ﺑﻪ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺍﻻ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﺪﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻴﻞ ﺍﺯ ﻳﻚ ﻳﺎ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ ﻋﻤﻞ ﺟﻨﺴﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻃﺮﻓﻲ ﻛﻪ ﻣﻴﻞ ﻛﺎﻓﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﻭ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﻠﻜﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺗﻨﻔﺮ ﻧﻴﺰ ﻣﻲﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺍﺯ ﻳﻚ ﻃﺮﻑ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻛﺎﻫﺶ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﻲ، ﻋﻮﺍﻃﻒ ﻭ ﺭﻭﺣﻴﻪ ﺧﺎﻧﻢﻫﺎ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺣﺴﺎﺱ ﻭ ﺯﻭﺩﺭﻧﺞ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻛﺞﺧﻠﻘﻲ ﻭ ﺑﻲﺣﻮﺻﻠﮕﻲ ﺧﺎﻧﻢﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﻭ ﺣﺘﻲ ﮔﺎﻩ ﺗﺤﻤﻞ ﺑﭽﻪﺩﺍﺭﻱ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺩﻳﮕﺮ ﺧﻮﻧﺮﻳﺰﻱ ﺍﺯ ﺗﻮﺍﻥ ﺟﺴﻤﻲ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻲﻛﺎﻫﺪ ‏ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺩﺭ ﭘﺮﯾﻮﺩ ﻋﻔﻮﻧﺘﻬﺎﯼ ﺷﺪﯾﺪ ﺭﺣﻤﯽ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮﯾﻮﺯ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﺣﺎﻝ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺍﻭﺻﺎﻑ ﺁﻳﺎ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﻛﻪ ﻫﻢ ﺁﻣﺎﺩﮔﻲ ﺭﻭﺣﻲ ﻣﻲﺧﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻢ ﺁﻣﺎﺩﮔﻲ ﺟﺴﻤﻲ ﺻﺤﻴﺢ ﺍﺳﺖ؟ ﻣﺴﻠﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﻮﺍﻗﻊ ﻓﻘﻂ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺑﻪ ﻟﺬﺕ ﺟﻨﺴﻲ ﻣﻲﺭﺳﻨﺪ، ﻭﻟﻲ ﺯﻥ ﺑﻪ ﻟﺤﺎﻅ ﻋﺪﻡ ﺁﻣﺎﺩﮔﻲ ﺑﻪ ﺍﻭﺝ ﻟﺬﺕ ﺟﻨﺴﻲ ﻳﺎ ﺍُﺭﮔﺎﺳﻢ ﻧﻤﻲﺭﺳﺪ ﻭ ﺩﭼﺎﺭ ﺩﺭﺩ ﻧﺎﺣﻴﻪ ﻛﻤﺮ ﻭ ﻟﮕﻦ ﻭ ... ﺷﺪﻩ ﻭ ﺣﺘﻲ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺳﺮﺩﻣﺰﺍﺟﻲ ﻭ ﻛﺎﻫﺶ ﻣﻴﻞ ﺟﻨﺴﻲ ﺣﺘﻲ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻃﻬﺎﺭﺕ ﻭ ﭘﺎﻛﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻭ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ . ﺣﺘﻲ ﮔﺎﻫﻲ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻋﺪﻡ ﺁﻣﺎﺩﮔﻲ ﺭﻭﺣﻲ ﻭ ﺟﻨﺴﻲِ ﺯﻥ، ﺧﻮﺩ ﻣﺮﺩ ﻫﻢ ﺁﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﻟﺬﺕ ﻧﻤﻲﺑﺮﺩ؛ ﻳﻌﻨﻲ ﻏﺪﺩ ﺗﺮﺷﺤﻲ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺗﻨﺎﺳﻠﻲ ﺯﻥ ﻛﻪ ﻣﺴﻴﺮ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺭﺍ ﻟﺰﺝ ﻭ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ، ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻲ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻧﻤﻲﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﻣﻘﺎﺭﺑﺘﻲ ﺩﺭﺩﻧﺎﻙ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺧﺎﻃﺮﻩﺍﻱ ﺑﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﺯﻥ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺧﻮﺩ ﻣﺮﺩ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺍﺭﮔﺎﺳﻢ ﻧﺮﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺗﻮﺻﻴﻪﻫﺎﻱ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ، ﻣﻘﺎﺭﺑﺘﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺟﻨﺲ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻳﻚ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﻳﺎ ﺑﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﻧﺪﻙ ﺑﻪ ﺍﻭﺝ ﻟﺬﺕ ﺟﻨﺴﻲ ‏( ﺍُﺭﮔﺎﺳﻢ ‏) ﺑﺮﺳﻨﺪ . -2 ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ، ﺗﻜﺜﻴﺮ ﻧﺴﻞ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺁﺑﺴﺘﻨﻲ ﺯﻥ ﺩﺭ ﺍﻳﺎﻡ ﻋﺎﺩﺕ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻛﻢ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻲ اگر حاملگی رخ دهد ﺑﻴﻤﺎﺭﻱﻫﺎﻱ ﺍﺭﺛﻲ ﻭ ﻧﻮﺍﻗﺺ ﮊﻧﺘﻴﻜﻲ ﻣﺘﻌﺪﺩﻱ ﺩﺭ ﺑﭽﻪﻫﺎ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ میشود ﻭ ﺣﺘﻲ ﺩﺭ ﻛﺘﺐ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺛﺒﺖ ﻭ ﺿﺒﻂ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺟﻬﺖ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﺍﺯ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩﻥ ﭼﻨﻴﻦ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﻧﺎﻗﺺ ﺍﻟﺨﻠﻘﻪﺍﻱ، ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻩﺗﺮ ﺍﺳﺖ . ⚫ ⚫ ⚫ 👈این پست ادامه دارد... 🌹شاد و سلامت باشید🌹

16 اردیبهشت 1394 19:01:15

1 بازدید

کلینیک بانوان

خب دوستای گلم، میریم سر وقت کیست های تخمدان، اصلا ببینیم چی هست. کیست تخمدان در واقع معمولا کیسه ای پر از مایع هستش که ممکن داخل تخمدان و یا روی تخمدان تشکیل بشه. البته کیست هایی با محتوای جامد هم وجود داره که بسته به اندازه ای که دارن بدخیم محسوب میشن و نیاز به جراحی دارن، در غیر این صورت اگه اندازه خیلی بزرگ نباشه تعداد زیادی هم نباشه ممکنه حتی خود فرد هم متوجه نشه. کیست های تخمدان اکثرا با قرص های جلوگیری دفع میشن و اگه تبدیل به تخمدان پلی کیستیک نشه مشکلی حتی برای باروری هم ایجاد نمیکنه. از علائم کیست تخمدان درد زیر شکم، به هم خوردن عادت ماهانه، لکه بینی بین دو سیکل باشه. ﺳﻪ ﺭﺍﻫﮑﺎﺭ ﺍﺻﻠﯽ ﮐﻪ بیشتر ﭘﺰﺷﮑﺎ ﺩﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﮐﯿﺴﺖ ﻫﺎﯼ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ اونارو ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ – ﻋﺪﻡ ﻣﺼﺮﻑ ﯾﺎ ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ ﻧﻈﯿﺮ : ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ ﺟﺎﺕ ﻭ ﮐﯿﮏ ﻭ ﮐﻠﻮﭼﻪ، ﻣﺎﮐﺎﺭﻭﻧﯽ ﻭ ﭘﺎﺳﺘﺎ، ﻏﺬﺍﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺷﮑﺮ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺁﺑﻤﯿﻮﻩ ﻫﺎﯼ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺻﻨﻌﺘﯽ، ﻧﻮﺷﺎﺑﻪ، ﻧﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﺳﻔﯿﺪ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺳﺒﻮﺱ . – ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﯿﻮﻩ، ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﺼﺮﻑ ﺳﺒﺰﯾﺠﺎﺗﯽ ﻣﺜﻞ ﻫﻮﯾﺞ، ﻓﻠﻔﻞ، ﮐﺎﻫﻮ، ﮐﻠﻢ، ﺍﺳﻔﻨﺎﺝ ﻭ … – ﻣﺼﺮﻑ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﺿﺪ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﮔﻠﻮﮐﻮﻓﺎﮊ ‏(ﻣﺘﻔﻮﺭﻣﯿﻦ ‏) ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻭﻋﺪﻩ ﻏﺬﺍﯾﯽ، که البته این برای خانم هایی که دچار تخمدان پلی کیستیک شدن توصیه میشه. ⬅⬅⬅تو پست بعد بیشتر راجع به تخمدان پلی کیستیک صحبت میکنیم. 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹

23 بهمن 1393 22:43:48

1 بازدید

کلینیک بانوان

🔽🔽🔽 ﻫﯿﭙﻮ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪﯼ ﯾﺎ ﮐﻢﮐﺎﺭﯼ ﻏﺪﻩ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﻏﺪﺩ ﺩﺭﻭﻥ ﺭﯾﺰ ﺷﺎﯾﻊﺗﺮﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ . ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺳﺎﺩﻩ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻏﺪﻩ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﻧﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﺪﻥ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﺪ. ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﻏﺪﻩ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺗﺮﯼ ﯾﺪﻭﺗﯿﺮﻭﻧﯿﻦ ‏( T ۳ ‏) ﻭ ﺗﯿﺮﻭﮐﺴﯿﻦ ‏( T ۴ ‏) ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﻬﺎ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻣﺼﺮﻑ ﺍﻧﺮﮊﯼ، ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮔﺮﻣﺎ ﻭ ﺗﺴﻬﯿﻞ ﺭﺷﺪ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﺳﻪ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺷﺎﯾﻊﺗﺮ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺍﺳﺖ. ◀ﻋﻼﺋﻢ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ: ﺿﻌﻒ ﻭ ﺧﺴﺘﮕﯽ، ﺧﻮﺍﺏﺁﻟﻮﺩﮔﯽ، ﭘﻮﺳﺖ ﺧﺸﮏ، ﺧﺸﻦ ﻭ ﺳﺮﺩ، ﻋﺪﻡ ﺗﺤﻤﻞ ﺑﻪ ﺳﺮﻣﺎ، ﮐﺎﻫﺶ ﺗﻌﺮﯾﻖ، تپش قلب کند، ﺯﺑﺎﻥ ﺑﺰﺭﮒ، ﻭﺭﻡ ‏ ﺻﻮﺭﺕ ، ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﮑﺎﺭﯼ، ﯾﺒﻮﺳﺖ ، ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻭﺯﻥ، ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ، ﺳﻘﻄﻬﺎﯼ ﻣﮑﺮﺭ، ﺗﺎﺧﯿﺮ ﺩﺭ ﺭﻓﻠﮑﺴﻬﺎ ، ﮐﻢﺧﻮﻧﯽ ﻭ ﺩﺭﺩ ﻣﻔﺎﺻﻞ ﻭ ﻋﻀﻼﺕ . ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺑﺎﻟﻐﯿﻦ ﺳﯿﺮ ﮐﻨﺪﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﺪﺭﯾﺠﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ کم کاری تیروئید ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻧﻮﺯﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻧﺸﻮﺩ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻋﻘﺐﻣﺎﻧﺪﮔﯽ ﺭﺷﺪ ﺟﺴﻤﯽ ﯾﺎ ﺁﺳﯿﺐ ﺫﻫﻨﯽ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺑﯿﻔﺘﺪ . ﻣﻌﺮﻭﻓﺘﺮﯾﻦ ﻋﻼﻣﺖ کم کاری تیروئید ﺩﺭ ﻧﻮﺯﺍﺩﯼ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺯﺑﺎﻥ، ﮐﻢ ﺑﻮﺩﻥ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻭ ﺗﺤﺮﮎ ﻭ ﺩﯾﺮ ﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﻣﻼﺝ ﺳﺮ ‏ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ‏ ◀ﻋﻠﺖﻫﺎﯼ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ کم کاری تیروئید ﺍﻭﻟﯿﻪ: ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻦ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺑﺎ ﺟﺮﺍﺣﯽ ‏( ﻣﺜﻼ ﺩﺭ ﮔﻮﺍﺗﺮ ﺷﺪﯾﺪ ﯾﺎ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ‏) ﮐﻤﺒﻮﺩ ﯾﺪ، ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﻏﺪﻩ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﯽﺷﻮﺩ ‏( ﮔﻮﺍﺗﺮ ‏) ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﯾﺪ ﺭﺍﺩﯾﻮﺍﮐﺘﯿﻮ ﯾﺎ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺿﺪ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺳﺎﯾﺮ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﻣﺼﺮﻑ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯾﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻟﯿﺘﯿﻮﻡ ﺩﻭﺯ ﺑﺎﻻﯼ ﯾﺪ ﻭ ﺁﻣﯿﻮﺩﺍﺭﻭﻥ ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪﯼ ﺗﺤﺖ ﺣﺎﺩ ﻫﯿﭙﻮﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪﯼ ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻤﻨﯽ ‏( ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪﯾﺖ ﻫﺎﺷﯿﻤﻮﺗﻮ ‏) ◀ﻫﯿﭙﻮﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪﯼ ﺛﺎﻧﻮﯾﻪ، ﮐﻪ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﮐﻢﮐﺎﺭﯼ ﻏﺪﻩ ﻫﯿﭙﻮﻓﯿﺰ ﺍﺳﺖ. ◀ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺍﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﮐﻢ ﮐﺎﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻧﺸﺪﻩ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ : ﮔﻮﺍﺗﺮ ‏( ﺑﺰﺭﮒ ﺷﺪﻥ ﻏﺪﻩ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ‏).‏ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﻗﻠﺒﯽ. ‏ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺭﻭﺣﯽ ﺭﻭﺍﻧﯽ .‏ ﻧﻮﺭﻭﭘﺎﺗﯽ ﻣﺤﯿﻄﯽ. ‏ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ. ‏ ﻧﻘﺺﻫﺎﯼ ﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩﯼ.‏ ◀ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ: ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻗﻄﻌﯽ ﺑﺎ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩﮔﯿﺮﯼ ﺳﻄﺢ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥﻫﺎﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺩﺭ ﺧﻮﻥ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﻣﺼﺮﻑ ﻣﺎﺩﺍﻡﺍﻟﻌﻤﺮ ﻗﺮﺹ ﻟﻮﻭﺗﯿﺮﻭﮐﺴﯿﻦ ﺳﺪﯾﻢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﺑﺨﺸﯽ ﺩﺍﺭﺩ . 🌹شاد و سلامت باشید🌹

05 تیر 1394 10:55:32

3 بازدید

نعیمه انصاری

0

0

🔽🔽🔽 ◀تشخیص : ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺍﺳﮑﺮﯾﻨﯿﻨﮓ ‏( ﻏﺮﺑﺎﻟﮕﺮﯼ ‏) ﺑﯿﻤﺎﺭﯾﺎﺑﯽ ﺭﻭﺗﯿﻦ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺪﻭﻥ ﻋﻼﻣﺖ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ ﺯﯾﺮﺍ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ #ﺩﺭﻣﺎﻥ ﭘﺬﯾﺮ ﺍﺳﺖ . ﻧﺘﺎﯾﺞ #ﻣﻌﺎﯾﻨﻪ ﻟﮕﻨﯽ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺍﻭﻟﯿﻪ #ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺍﻏﻠﺐ ﻧﺮﻣﺎﻝ ﺍﺳﺖ. ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺩﺭ ﺷﮑﻞ ﻭ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻭ ﻗﻮﺍﻡ #ﺭﺣﻢ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ .ﺩﺭ ﺍﮐﺜﺮ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺩﺍﺭﺍﯼ #ﮐﺎﻧﺴﺮﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﺮﻣﺎﻝ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﯾﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺳﻠﻮﻟﯽ ﻏﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ . ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺴﺖ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﺍﻏﻠﺐ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﯾﺎﺑﯽ #ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩﻭ ﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ سرطان ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻟﺬﺍ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺗﺴﺖ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺗﺼﻮﺭ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺭﺣﻢ ﯾﺎ ﮐﺎﻧﺴﺮ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺭﺍﺍﺷﺘﺒﺎﻫﺎ ﺍﻟﻘﺎ ﮐﻨﺪ . ﺍﺧﯿﺮﺍً ﺍﺯ ﺳﻮﻧﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ﻭﺍﮊﯾﻨﺎﻝ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﺿﺨﺎﻣﺖ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ‏( ﻻﯾﻪ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺭﺣﻢ ‏) ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ #ﯾﺎﺋﺴﻪ ﺩﭼﺎﺭ #ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﻫﺎﯼ ﺭﺣﻤﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﭼﻨﺎﭼﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ #ﻫﯿﭙﺮ ﭘﻼﺯﯼﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻋﻤﺪﺗﺎً ﺟﻬﺖ ﺭﺩ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺎﻧﺴﺮ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ، ﺗﻮﺻﯿﻪ ﺟﻬﺖ نمونه گیری از ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﺁﺯﻣﻮﻥﻫﺎ ﺗﺸﺨﯿﺼﯽ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﺮﺍﯼ #ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺸﺨﺺ ﮐﺮﺩﻥ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺑﺪﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽﭘﺬﯾﺮﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﺁﺯﻣﻮﻥﻫﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺷﺎﻣﻞ ﺁﺯﻣﻮﻥﻫﺎﯼ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ ﺧﻮﻥ، ﭘﺎﭖﺍﺳﻤﯿﺮ، ﺁﺯﻣﻮﻥﻫﺎﯼ ﮐﺎﺭﮐﺮﺩ ﮐﺒﺪ، ﺭﺍﺩﯾﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ﻗﻔﺴﻪ ﺳﯿﻨﻪ . ﺳﯽﺗﯽ ﺍﺳﮑﻦ ، #ﻣﺎﻣﻮﮔﺮﺍﻓﯽ، ﺗﻨﻘﯿﻪ ﺑﺎﺭﯾﻮﻡ، ﺍﻡﺁﺭﺁﯼ، ﺳﻮﻧﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ﻭﺍﮊﯾﻨﺎﻝ ﯾﺎ ﻣﻬﺒﻠﯽ، ﺑﯿﻮﭘﺴﯽ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻭ ﺍﺗﺴﺎﻉ ﻭ #ﮐﻮﺭﺗﺎﮊ ‏( D&C ‏) ﺑﺎﺷﻨﺪ. ◀ﺩﺭﻣﺎﻥ: ﺑﻪ ﻭﺳﻌﺖ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺷﺪ : #ﺟﺮﺍﺣﯽ، ﭘﺮﺗﻮﺗﺎﺑﯽ، #ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﻭ ﺷﯿﻤﯽ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ. ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺭﻭﺍﻥ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﯾﺎ #ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﮔﺮﺩﺩ. ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺿﺪ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﮐﻮﺭﺗﯿﺰﻭﻧﯽ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ◀ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ: ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺧﺎﺻﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭﻟﯽ ﺣﺘﯽ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﭘﺮﺗﻮﺗﺎﺑﯽ ﯾﺎ ﺩﺍﺭﻭ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺍﺷﺘﻬﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﺎﺷﯿﺪ، ﺍﺯ ﯾﮏ ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﮐﺎﻣﻼً ﻣﺘﻌﺎﺩﻝ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﺪ . ﻣﮑﻤﻞﻫﺎﯼ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻨﯽ ﻭ ﻣﻌﺪﻧﯽ ﮐﻤﮏﮐﻨﻨﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ◀ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﮏ: ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺑﻪ #ﭘﺰﺷﮏ ﺧﻮﺩ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ : ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺩ ﯾﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩﺗﺎﻥ ﻋﻼﯾﻢ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺭﺣﻢ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ. ﺍﮔﺮ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﯾﺮ ﺭﺥ ﺩﻫﻨﺪ : ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ‏( ﺧﯿﺲ ﺷﺪﻥ ﻧﻮﺍﺭ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ ﯾﺎ ﺗﺎﻣﭙﻮﻥ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ‏) ﻋﻼﯾﻢ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻣﺜﻞ ﺗﺐ، ﺩﺭﺩﻫﺎﯼ ﻋﻀﻼﻧﯽ ﻭ ﺳﺮﺩﺭﺩ ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺩﭼﺎﺭ ﻋﻼﯾﻢ ﺟﺪﯾﺪ ﻭ ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﯿﻪ ﺷﺪﻩﺍﯾﺪ . ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺟﺎﻧﺒﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﻨﻨﺪ. 💁خواندن این پست را به دوستان خود پیشنهاد دهید. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

کلینیک بانوان

نعیمه انصاری

0

0

🔽🔽🔽 ◀تشخیص : ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺍﺳﮑﺮﯾﻨﯿﻨﮓ ‏( ﻏﺮﺑﺎﻟﮕﺮﯼ ‏) ﺑﯿﻤﺎﺭﯾﺎﺑﯽ ﺭﻭﺗﯿﻦ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺪﻭﻥ ﻋﻼﻣﺖ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ ﺯﯾﺮﺍ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ #ﺩﺭﻣﺎﻥ ﭘﺬﯾﺮ ﺍﺳﺖ . ﻧﺘﺎﯾﺞ #ﻣﻌﺎﯾﻨﻪ ﻟﮕﻨﯽ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺍﻭﻟﯿﻪ #ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺍﻏﻠﺐ ﻧﺮﻣﺎﻝ ﺍﺳﺖ. ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺩﺭ ﺷﮑﻞ ﻭ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻭ ﻗﻮﺍﻡ #ﺭﺣﻢ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ .ﺩﺭ ﺍﮐﺜﺮ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺩﺍﺭﺍﯼ #ﮐﺎﻧﺴﺮﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﺮﻣﺎﻝ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﯾﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺳﻠﻮﻟﯽ ﻏﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ . ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺴﺖ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﺍﻏﻠﺐ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﯾﺎﺑﯽ #ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩﻭ ﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ سرطان ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻟﺬﺍ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺗﺴﺖ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺗﺼﻮﺭ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺭﺣﻢ ﯾﺎ ﮐﺎﻧﺴﺮ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺭﺍﺍﺷﺘﺒﺎﻫﺎ ﺍﻟﻘﺎ ﮐﻨﺪ . ﺍﺧﯿﺮﺍً ﺍﺯ ﺳﻮﻧﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ﻭﺍﮊﯾﻨﺎﻝ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﺿﺨﺎﻣﺖ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ‏( ﻻﯾﻪ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺭﺣﻢ ‏) ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ #ﯾﺎﺋﺴﻪ ﺩﭼﺎﺭ #ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﻫﺎﯼ ﺭﺣﻤﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﭼﻨﺎﭼﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ #ﻫﯿﭙﺮ ﭘﻼﺯﯼﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻋﻤﺪﺗﺎً ﺟﻬﺖ ﺭﺩ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﻭﺟﻮﺩ ﮐﺎﻧﺴﺮ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ، ﺗﻮﺻﯿﻪ ﺟﻬﺖ نمونه گیری از ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﺁﺯﻣﻮﻥﻫﺎ ﺗﺸﺨﯿﺼﯽ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﺮﺍﯼ #ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺸﺨﺺ ﮐﺮﺩﻥ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺑﺪﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽﭘﺬﯾﺮﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﺁﺯﻣﻮﻥﻫﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺷﺎﻣﻞ ﺁﺯﻣﻮﻥﻫﺎﯼ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ ﺧﻮﻥ، ﭘﺎﭖﺍﺳﻤﯿﺮ، ﺁﺯﻣﻮﻥﻫﺎﯼ ﮐﺎﺭﮐﺮﺩ ﮐﺒﺪ، ﺭﺍﺩﯾﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ﻗﻔﺴﻪ ﺳﯿﻨﻪ . ﺳﯽﺗﯽ ﺍﺳﮑﻦ ، #ﻣﺎﻣﻮﮔﺮﺍﻓﯽ، ﺗﻨﻘﯿﻪ ﺑﺎﺭﯾﻮﻡ، ﺍﻡﺁﺭﺁﯼ، ﺳﻮﻧﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ﻭﺍﮊﯾﻨﺎﻝ ﯾﺎ ﻣﻬﺒﻠﯽ، ﺑﯿﻮﭘﺴﯽ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻭ ﺍﺗﺴﺎﻉ ﻭ #ﮐﻮﺭﺗﺎﮊ ‏( D&C ‏) ﺑﺎﺷﻨﺪ. ◀ﺩﺭﻣﺎﻥ: ﺑﻪ ﻭﺳﻌﺖ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺷﺪ : #ﺟﺮﺍﺣﯽ، ﭘﺮﺗﻮﺗﺎﺑﯽ، #ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﻭ ﺷﯿﻤﯽ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ. ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺭﻭﺍﻥ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﯾﺎ #ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﮔﺮﺩﺩ. ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺿﺪ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﮐﻮﺭﺗﯿﺰﻭﻧﯽ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ◀ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ: ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺧﺎﺻﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭﻟﯽ ﺣﺘﯽ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﭘﺮﺗﻮﺗﺎﺑﯽ ﯾﺎ ﺩﺍﺭﻭ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺍﺷﺘﻬﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﺎﺷﯿﺪ، ﺍﺯ ﯾﮏ ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﮐﺎﻣﻼً ﻣﺘﻌﺎﺩﻝ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﺪ . ﻣﮑﻤﻞﻫﺎﯼ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻨﯽ ﻭ ﻣﻌﺪﻧﯽ ﮐﻤﮏﮐﻨﻨﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ◀ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﮏ: ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺑﻪ #ﭘﺰﺷﮏ ﺧﻮﺩ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ : ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺩ ﯾﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩﺗﺎﻥ ﻋﻼﯾﻢ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺭﺣﻢ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ. ﺍﮔﺮ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﯾﺮ ﺭﺥ ﺩﻫﻨﺪ : ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ‏( ﺧﯿﺲ ﺷﺪﻥ ﻧﻮﺍﺭ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ ﯾﺎ ﺗﺎﻣﭙﻮﻥ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ‏) ﻋﻼﯾﻢ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻣﺜﻞ ﺗﺐ، ﺩﺭﺩﻫﺎﯼ ﻋﻀﻼﻧﯽ ﻭ ﺳﺮﺩﺭﺩ ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺩﭼﺎﺭ ﻋﻼﯾﻢ ﺟﺪﯾﺪ ﻭ ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﯿﻪ ﺷﺪﻩﺍﯾﺪ . ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺟﺎﻧﺒﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﻨﻨﺪ. 💁خواندن این پست را به دوستان خود پیشنهاد دهید. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن