پست های مشابه

کلینیک بانوان

خب دوستان میپردازیم به سندرم تخمدان پلی کیستیک ﺷﺎﯾﻊﺗﺮﯾﻦ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻏﺪﺩ ﺩﺭﻭﻥﺭﯾﺰ ‏ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﺷﺎﯾﻊﺗﺮﯾﻦ ﻋﻠﺖ ﻧﺎﺯﺍﯾﯽ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﻋﺪﻡ ﺗﺨﻤﮏﮔﺬﺍﺭﯼ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﻧﺎﻣﮕﺬﺍﺭﯼ ﺍﯾﻦ ﺳﻨﺪﺭﻡ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻭﺟﻮﺩ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﺤﺘﻮﯼ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﮐﯿﺴﺖ ﮐﻮﭼﮏ ‏(ﺩﺭ ﺍﻏﻠﺐ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﻭ ﻧﻪ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ‏) ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻻﯾﻪ ﺑﯿﺮﻭﻧﯽ ﻫﺮ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻋﻼﯾﻢ ﺷﺎﯾﻌﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ‏( ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺧﻮﻥﺭﻭﺵ ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﯽ ‏( ﺍﻟﯿﮕﻮﻣﻨﻮﺭﻩ (( ، ﻋﻼﯾﻢ ﻫﯿﭙﺮﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻧﯿﺴﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﺮﻣﻮﯾﯽ ‏( ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ‏) ﻭ ﺁﮐﻨﻪ ، ﺭﯾﺰﺵ ﻣﻮ ﻭ ﻧﺎﺯﺍﯾﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺟﺪﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺧﻄﺮ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻭ ﭘﺴﺘﺎﻥ ، ﺩﯾﺲﻟﯿﭙﯿﺪﻣﯽ ، ﻫﯿﭙﺮﺗﺎﻧﺴﯿﻮﻥ ، ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﻗﻠﺒﯽ ﻭﻋﺮﻭﻗﯽ ﻭ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺷﯿﻮﻉ ﭼﺎﻗﯽ ﻭ ﺩﯾﺲﻟﯿﭙﯿﺪﻣﯽ ﺩﺭ ﻣﺒﺘﻼﯾﺎﻥ ﺑﻪ PCOS ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺯﻧﺎﻥ ﺳﺎﻟﻢ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ۴۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ، ﺩﭼﺎﺭ ﭼﺎﻗﯽ ﻣﻔﺮﻁ ﻭ ۷۵ ﺩﺭﺻﺪﺷﺎﻥ ﻧﺎﺯﺍ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ . ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ﺩﺭ ۶ ﺗﺎ ۱۰ ﺩﺭﺻﺪ ﻫﻤﻪ ﺯﻧﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﻨﯿﻦ ﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﻋﻠﺖ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ ﺍﻣﺎ ﻣﺤﻘﻘﺎﻥ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﻭﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺍﺭﺛﯽ ﻭ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﺩﺭ ﻇﻬﻮﺭ ﺁﻥ ﻧﻘﺶ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ﻗﺎﻋﺪﮔﯽﻫﺎﯼ ﻧﺎ ﻣﻨﻈﻢ، ﺭﺷﺪ ﻣﻮﻫﺎﯼ ﺯﺍﯾﺪ، ﺟﻮﺷﻬﺎﯼ ﭘﻮﺳﺘﯽ ‏( ﺁﮐﻨﻪ ‏) ﻭ ﭼﺎﻗﯽ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺳﻨﺪﺭﻡ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﭘﻠﯽ ﮐﯿﺴﺘﯿﮏ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﻋﺎﺭﺿﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﯽ ﺑﺎ ﺩﻭﺭﻩﻫﺎﯼ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﻧﺎ ﻣﻨﻈﻢ ﻣﺸﺨﺺ ﮔﺮﺩﺩ ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻌﺪﻫﺎ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻭﺯﻥ ﯾﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ. ﻋﻠﺖ ﺩﻗﯿﻖ ﺳﻨﺪﺭﻡ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﭘﻠﯽ ﮐﯿﺴﺘﯿﮏ ﻫﻨﻮﺯ ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ . ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻩ ﺩﺭ ﺗﺨﻤﮏ ﮔﺬﺍﺭﯼ، ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﺷﺪﻥ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺷﻮﻧﺪ . ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺯﻭﺩﻫﻨﮕﺎﻡ ﻭ ﺷﺮﻭﻉ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪﺕ ﺁﻥ ﻣﺜﻞ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﻧﻮﻉ ۲، ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﻗﻠﺒﯽ ﻭ ﺳﮑﺘﻪ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﺪ. ⬅⬅⬅ توی پست بعد راجع به روند درمان و بهبودی این بیماری صحبت میکنیم. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹

24 بهمن 1393 09:02:48

1 بازدید

کلینیک بانوان

گفتن ما عجله داریم، گفتم می تونن برن جای دیگه، گفتن گواهی نده باشه ولی معاینه بکن، گفتم باشه بیاد تو دخترک تا اومد داخل درو بست بغضش ترکید و شروع کرد به گریه کردن... از چهره ش معلوم بود سنی هم ندارن بیچاره، گفتم بشین تعریف کن ببینم چی شده نشست، بغضشو قورت داد گفت من تا حالا با کسی ارتباط نداشتم، دیشب با نامزدم رابطه داشتیم، ولی خون نیومد، حالا بهم میگه تو باکره نیستی، قبلاً با کسی بودی، من تورو نمیخوام... گفتم مگه دخول کامل داشتی؟ گفت نمیدونم فقط خیلی درد داشتم... گفتم باشه برو بخواب تا معاینه بشی، رفت خوابید... راست میگفت، رابطه نداشته بود، بکارتش سالم بود و عمقی، نمیدونم چجوری انجام داده بودن ولی سرجاش بود، بنظر نمیومد ارتجاعی هم باشه. خیالش رو راحت کردم گفتم رابطه قبل از ازدواج با بعد از ازدواج فرق داره، بعضی پرده ها ممکنه بعد از چندین بار نزدیکی خونریزی بدن، بعضیا ممکنه ندن، گفت اینارو به نامزدم میگی؟ گفتم باشه بیاد تو یه خانم با یه قیافه درمونده که نمیدونست واقعا چیکار کنه و یه پسر با یه قیافه کاملا حق به جانب که معلوم بود تصمیم گرفته هیچ کدوم از حرفهای منو نشنوه اومد داخل، براش توضیح دادم این دخترک بکارت سالمی داره، توضیح دادم صدها نوع پرده بکارت داریم، توضیح دادم همه قرار نیست مثل هم باشن و خون‌ریزی کنن، گاهی اوقات بکارت اصلا پاره نمیشه، گاهی اوقات پاره میشه خون هم میاد گاهی اوقات پاره میشه ولی خون نمیاد، گاهی اوقات با یک بار نزدیکی پاره نمیشه، گاهی اوقات با یه نزدیکی سطحی هم پاره میشه... اینقدر انواع مختلفی وجود داره که واقعا نمیشه یه نسخه رو برای همه پیچوند... کلی براش توضیح دادم و آخرش رفتن، ولی هیچ چیزی از اون همه نگرانی و استرسی که تو قیافه دخترک وجود داشت کم نشده بود... خدا می‌دونه من تا حالا چندتا از این موارد داشتم، باید چند مرد رو راضی می کردم بابا این دختر بدبخت هیچیش نیست و تنها گناهش اینه که بکارتش خونریزی نداده... اصلا من چرا باید اینارو توضیح بدم؟ جالب اینجاست که قشر به ظاهر مذهبی جامعه خیلی راحتتر با این موضوع کنار میان و قبول میکنن و اصلا خیلی کمتر مراجعه میکنن برای این موضوع، ولی قشر به اصطلاح به ظاهر دور از مذهب (حالا چیزی که من از ظاهرشون میبینم و واقعا نمیشه قضاوت کرد) بیشترین تعداد مراجعه و بیشترین مقاومت در مقابل فهمیدن این قضیه رو دارن😑 #نه_به_گواهی_بکارت #التماس_تفکر #زن_کالا_نیست

26 فروردین 1400 15:47:11

21 بازدید

کلینیک بانوان

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ این پست هیچ جنبه #فمینیستی نداره و صرفا اون رو به عنوان یک نوع #چالش در نظر بگیرید. اما شاید واقعا اینکه قانون گذارها مرد هستن در این قوانین #تبعیض_جنسیتی بی تاثیر نیست. شاید اگر روزی زن ها قانون گذار بشن این روند تبدیل بشه به درخواست گواهی صداقت و وفاداری... اینکه من یک زن هستم شاید در نوشتن این کپشن بی تاثیر نیست ولی واقعا تمایل دارم بدونم نظر آقایون درمورد این قانون یک طرفه چیه؟! شاید یه نفر باید یادتون بندازه این جریان هیچ‌کاری برای دور زدن نداره پس چرا اینقدر اصرار به تحقیر جنس زن دارید؟ من فک میکنم هر کس که این گواهی رو از من خواست یه دل شکستگی ناچارانه ای تو نگاهش بود، چه اون باکره ای که باید خودش رو ثابت میکرد و چه اون کسی که به هر دلیلی نیاز داشت خودش رو باکره نشون بده... شما فکر کنید من به حمایت از هیچ‌کدوم از این دو‌دسته حرف نمیزنم، فقط حرفم اینه چرا فقط جنس زن نیاز به رفع اتهام داره ؟ مگر غیر از اینه که هرکس این گواهی رو میخواد تحت اتهام قرار گرفته؟؟؟؟ به امید روزی که این درخواست از هیچ کس نشه.... . . . . . #گواهی_بکارت #بکارت #تبعیض_جنسیتی #virginity

19 آذر 1398 19:16:15

6 بازدید

کلینیک بانوان

↙↙↙ بوی ناحیه تناسلی خیلی از خانم ها راجع به بوی ناحیه تناسلیشون سوال داشتن و فکر میکردن که این تا حدی زیاد هست که دیگران خصوصا شریک جنسیشون رو اذیت میکنه. راجع به این بو لازمه بدونید تمام چیزهایی که ما میخوریم روی این بو و کیفیتش تاثیر میذاره. ازجمله، غذاها، نوشیدنی ها، داروها، مواد مخدر، الکل و... روی بوی ترشحات واژن تاثیر میذاره. خوردن آب زیاد، میوه ها و سبزیجات برای بهبود کیفیت این بوها بسیار موثر هستند. و همینطور ترک عاداتی مثل سیگار کشیدن و نوشیدن الکل. نکته ای که راجع به این بو ها وجود دارد این است که تشخیص بدیم چه زمانی این بوها از حالت طبیعی خارج شده و نشان دهنده عفونت واژینال هستند. که معمولا همراه با عفونت های واژینال ترشحات بوی ماهی گندیده میدهند. روش های پیشگیری از باداری نیز روی این بوها تاثیر گذارند. چه روش هورمونی باشد چه غیر هورمونی بنابراین اگر با انتخاب روشی بوی ترشحات شما به حالت ناخوشایندی تغییر کرد، در کنار رعایت بهداشت استفاده از تغذیه سالم و تازه بسیار مفید است خصوصا استفاده از محصولات پروبیوتیک. 💥دوستان لطفا سوالاتتون رو توی کامنت ها نپرسید. فقط به سوالات تلگرام و دایرکت پاسخ داده میشه. 🌹شاد و سلامت باشید🌹

17 دی 1394 09:32:36

4 بازدید

کلینیک بانوان

شاید خیلیاتون سال هاست دارید از کاندوم استفاده میکنید ولی نحوه استفاده صحیح اون رو ندونید! اتوی این کلیپ سعی شده خیلی راحت و آسون براتون توضیح داده بشه! ☑️ شاید خیلی ها کاندوم رو بخاطر اینکه حسشون رو کم می‌کنه استفاده نکنند! که باید بهتون بگم برای این هم راه حال وجود داره! کاندوم هایی مثل کاندوم سه صفر کادکس فوق‌العاده نازک هستند به طوریکه واقعا شما به سختی حسش میکنید و اگر درست تعبیه بشه کمترین میزان ممکن حسش میکنید! ☑️ بنظرتون کاندوم برای خانم هایی که بعد از زایمان طبیعی یا یائسگی دچار کاهش حس واژن و صاف شدن برجستگی های داخل واژن شدن مناسبه؟ بله که مناسبه! کاندوم های شیاردار و خاردار و دارای برجستگی تا حد بسیار زیادی برای این دسته از عزیزان مناسبه و باعث تحریک واژن حین رابطه و لذت جنسی میشه! ☑️ اگر کاندوم خشک شد چیکار کنیم؟ خیلی هاتون این مشکل رو دارید متاسفانه. یکی از راه کار های مناسب استفاده از لوبریکانت های بر پایه آب هستش. یعنی روان کننده هایی که برپایه آب ساخته شده باشن و هیچ نوع ماده روغنی در اونها به کار نرفته باشه. چون در این صورت باعث نازک شدن، پارگی یا سوراخ شدن کاندوم میشن. ☑️ اگر به کاندوم حساسیت داشته باشیم چی؟ خب شما احتمالا یک بار و یک مارک رو امتحان کردید! بهتره چندین مارک رو یه صورت سطحی و کم امتحان کنید ببینید به کدوم مارک حساسیت دارید به کدوم مارک ندارید. ☑️ کاندوم باعث عفونت میشه؟ اگر از کاندوم به درستی همون‌طور که توضیح داده شد استفاده بشه، احتمال ایجاد عفونت خیلی کمه! و یا برای اطمینان میتونید از مارک های آنتی فونگال (ضدقارچ) و آنتی باکتریال استفاده کنید. . . سوال و توضیحات راجع به کاندوم خیلی زیاده سعی کردم مهم هاش رو بگم ولی بازم اگر سوال داشتید تو کامنت ها در خدمتتون هستم. مثل همیشه ممنون از همراهیتون ♥️ . . . . . #کاندوم #کاندوم_خاردار #کاندوم_تاخیری #کاندوم_تنگ_کننده #خرید_کاندوم #گذاشتن_کاندوم #جلوگیری_از_بارداری #پیشگیری_از_بارداری #بارداری_ناخواسته #کلینیک_بانوان

21 آبان 1400 13:53:06

38 بازدید

کلینیک بانوان

ﺩﻧﯿــﺎ ﻫــﻢ ﮐــــﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗـــــﻮ ﺑﺎﺷـــــــــــﺪ ؛ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻥ ﻗﻠــــــﺐ ﯾـــــﮏ ﺯﻥ ﺟﺎﯾـــــﯽ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯽ ؛ ﺗﺎ ﺩﺭﻭﻥ ﺁﻭﺍﺯﻫـــــﺎﯼ ﻋﺎﺷﻘﺎﻧــــــﻪ ﺯﻧــــــﯽﺯﻧﺪﮔــــــﯽ ﻧﮑﻨـــــي ؛ ﻭ ﺳﻬﻤﯽ ﺍﺯ ﺩﻟﺸﻮﺭﻩ ﻫﺎﯼ ﺯﻧﯽ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯽ...... ﻓﻘﯿﺮﺗﺮین مردی..(شكسپير)..... (٨مارس،روز جهاني زن بر تمام مهر بانو هاي سرزمينم مبارك باد)

17 اسفند 1393 16:13:58

1 بازدید

نعیمه انصاری

0

0

🔽🔽🔽 ﻫﯿﭙﻮ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪﯼ ﯾﺎ ﮐﻢﮐﺎﺭﯼ ﻏﺪﻩ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﻏﺪﺩ ﺩﺭﻭﻥ ﺭﯾﺰ ﺷﺎﯾﻊﺗﺮﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ . ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺳﺎﺩﻩ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻏﺪﻩ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﻧﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﺪﻥ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﺪ. ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﻏﺪﻩ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺗﺮﯼ ﯾﺪﻭﺗﯿﺮﻭﻧﯿﻦ ‏( T ۳ ‏) ﻭ ﺗﯿﺮﻭﮐﺴﯿﻦ ‏( T ۴ ‏) ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﻬﺎ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻣﺼﺮﻑ ﺍﻧﺮﮊﯼ، ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮔﺮﻣﺎ ﻭ ﺗﺴﻬﯿﻞ ﺭﺷﺪ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﺳﻪ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺷﺎﯾﻊﺗﺮ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺍﺳﺖ. ◀ﻋﻼﺋﻢ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ: ﺿﻌﻒ ﻭ ﺧﺴﺘﮕﯽ، ﺧﻮﺍﺏﺁﻟﻮﺩﮔﯽ، ﭘﻮﺳﺖ ﺧﺸﮏ، ﺧﺸﻦ ﻭ ﺳﺮﺩ، ﻋﺪﻡ ﺗﺤﻤﻞ ﺑﻪ ﺳﺮﻣﺎ، ﮐﺎﻫﺶ ﺗﻌﺮﯾﻖ، تپش قلب کند، ﺯﺑﺎﻥ ﺑﺰﺭﮒ، ﻭﺭﻡ ‏ ﺻﻮﺭﺕ ، ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﮑﺎﺭﯼ، ﯾﺒﻮﺳﺖ ، ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻭﺯﻥ، ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ، ﺳﻘﻄﻬﺎﯼ ﻣﮑﺮﺭ، ﺗﺎﺧﯿﺮ ﺩﺭ ﺭﻓﻠﮑﺴﻬﺎ ، ﮐﻢﺧﻮﻧﯽ ﻭ ﺩﺭﺩ ﻣﻔﺎﺻﻞ ﻭ ﻋﻀﻼﺕ . ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺑﺎﻟﻐﯿﻦ ﺳﯿﺮ ﮐﻨﺪﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﺪﺭﯾﺠﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ کم کاری تیروئید ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻧﻮﺯﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻧﺸﻮﺩ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻋﻘﺐﻣﺎﻧﺪﮔﯽ ﺭﺷﺪ ﺟﺴﻤﯽ ﯾﺎ ﺁﺳﯿﺐ ﺫﻫﻨﯽ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺑﯿﻔﺘﺪ . ﻣﻌﺮﻭﻓﺘﺮﯾﻦ ﻋﻼﻣﺖ کم کاری تیروئید ﺩﺭ ﻧﻮﺯﺍﺩﯼ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺯﺑﺎﻥ، ﮐﻢ ﺑﻮﺩﻥ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻭ ﺗﺤﺮﮎ ﻭ ﺩﯾﺮ ﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﻣﻼﺝ ﺳﺮ ‏ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ‏ ◀ﻋﻠﺖﻫﺎﯼ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ کم کاری تیروئید ﺍﻭﻟﯿﻪ: ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻦ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺑﺎ ﺟﺮﺍﺣﯽ ‏( ﻣﺜﻼ ﺩﺭ ﮔﻮﺍﺗﺮ ﺷﺪﯾﺪ ﯾﺎ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ‏) ﮐﻤﺒﻮﺩ ﯾﺪ، ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﻏﺪﻩ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﯽﺷﻮﺩ ‏( ﮔﻮﺍﺗﺮ ‏) ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﯾﺪ ﺭﺍﺩﯾﻮﺍﮐﺘﯿﻮ ﯾﺎ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺿﺪ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺳﺎﯾﺮ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﻣﺼﺮﻑ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯾﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻟﯿﺘﯿﻮﻡ ﺩﻭﺯ ﺑﺎﻻﯼ ﯾﺪ ﻭ ﺁﻣﯿﻮﺩﺍﺭﻭﻥ ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪﯼ ﺗﺤﺖ ﺣﺎﺩ ﻫﯿﭙﻮﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪﯼ ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻤﻨﯽ ‏( ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪﯾﺖ ﻫﺎﺷﯿﻤﻮﺗﻮ ‏) ◀ﻫﯿﭙﻮﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪﯼ ﺛﺎﻧﻮﯾﻪ، ﮐﻪ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﮐﻢﮐﺎﺭﯼ ﻏﺪﻩ ﻫﯿﭙﻮﻓﯿﺰ ﺍﺳﺖ. ◀ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺍﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﮐﻢ ﮐﺎﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻧﺸﺪﻩ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ : ﮔﻮﺍﺗﺮ ‏( ﺑﺰﺭﮒ ﺷﺪﻥ ﻏﺪﻩ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ‏).‏ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﻗﻠﺒﯽ. ‏ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺭﻭﺣﯽ ﺭﻭﺍﻧﯽ .‏ ﻧﻮﺭﻭﭘﺎﺗﯽ ﻣﺤﯿﻄﯽ. ‏ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ. ‏ ﻧﻘﺺﻫﺎﯼ ﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩﯼ.‏ ◀ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ: ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻗﻄﻌﯽ ﺑﺎ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩﮔﯿﺮﯼ ﺳﻄﺢ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥﻫﺎﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺩﺭ ﺧﻮﻥ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﻣﺼﺮﻑ ﻣﺎﺩﺍﻡﺍﻟﻌﻤﺮ ﻗﺮﺹ ﻟﻮﻭﺗﯿﺮﻭﮐﺴﯿﻦ ﺳﺪﯾﻢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﺑﺨﺸﯽ ﺩﺍﺭﺩ . 🌹شاد و سلامت باشید🌹

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

کلینیک بانوان

نعیمه انصاری

0

0

🔽🔽🔽 ﻫﯿﭙﻮ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪﯼ ﯾﺎ ﮐﻢﮐﺎﺭﯼ ﻏﺪﻩ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﻏﺪﺩ ﺩﺭﻭﻥ ﺭﯾﺰ ﺷﺎﯾﻊﺗﺮﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ . ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺳﺎﺩﻩ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻏﺪﻩ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﻧﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﺪﻥ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﺪ. ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﻏﺪﻩ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺗﺮﯼ ﯾﺪﻭﺗﯿﺮﻭﻧﯿﻦ ‏( T ۳ ‏) ﻭ ﺗﯿﺮﻭﮐﺴﯿﻦ ‏( T ۴ ‏) ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﻬﺎ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻣﺼﺮﻑ ﺍﻧﺮﮊﯼ، ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮔﺮﻣﺎ ﻭ ﺗﺴﻬﯿﻞ ﺭﺷﺪ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﺳﻪ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺷﺎﯾﻊﺗﺮ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺍﺳﺖ. ◀ﻋﻼﺋﻢ ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ: ﺿﻌﻒ ﻭ ﺧﺴﺘﮕﯽ، ﺧﻮﺍﺏﺁﻟﻮﺩﮔﯽ، ﭘﻮﺳﺖ ﺧﺸﮏ، ﺧﺸﻦ ﻭ ﺳﺮﺩ، ﻋﺪﻡ ﺗﺤﻤﻞ ﺑﻪ ﺳﺮﻣﺎ، ﮐﺎﻫﺶ ﺗﻌﺮﯾﻖ، تپش قلب کند، ﺯﺑﺎﻥ ﺑﺰﺭﮒ، ﻭﺭﻡ ‏ ﺻﻮﺭﺕ ، ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﮑﺎﺭﯼ، ﯾﺒﻮﺳﺖ ، ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻭﺯﻥ، ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ، ﺳﻘﻄﻬﺎﯼ ﻣﮑﺮﺭ، ﺗﺎﺧﯿﺮ ﺩﺭ ﺭﻓﻠﮑﺴﻬﺎ ، ﮐﻢﺧﻮﻧﯽ ﻭ ﺩﺭﺩ ﻣﻔﺎﺻﻞ ﻭ ﻋﻀﻼﺕ . ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺑﺎﻟﻐﯿﻦ ﺳﯿﺮ ﮐﻨﺪﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﺪﺭﯾﺠﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ کم کاری تیروئید ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻧﻮﺯﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻧﺸﻮﺩ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻋﻘﺐﻣﺎﻧﺪﮔﯽ ﺭﺷﺪ ﺟﺴﻤﯽ ﯾﺎ ﺁﺳﯿﺐ ﺫﻫﻨﯽ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺑﯿﻔﺘﺪ . ﻣﻌﺮﻭﻓﺘﺮﯾﻦ ﻋﻼﻣﺖ کم کاری تیروئید ﺩﺭ ﻧﻮﺯﺍﺩﯼ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺯﺑﺎﻥ، ﮐﻢ ﺑﻮﺩﻥ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻭ ﺗﺤﺮﮎ ﻭ ﺩﯾﺮ ﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﻣﻼﺝ ﺳﺮ ‏ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ‏ ◀ﻋﻠﺖﻫﺎﯼ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ کم کاری تیروئید ﺍﻭﻟﯿﻪ: ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻦ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺑﺎ ﺟﺮﺍﺣﯽ ‏( ﻣﺜﻼ ﺩﺭ ﮔﻮﺍﺗﺮ ﺷﺪﯾﺪ ﯾﺎ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ‏) ﮐﻤﺒﻮﺩ ﯾﺪ، ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﻏﺪﻩ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﯽﺷﻮﺩ ‏( ﮔﻮﺍﺗﺮ ‏) ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﯾﺪ ﺭﺍﺩﯾﻮﺍﮐﺘﯿﻮ ﯾﺎ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺿﺪ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺳﺎﯾﺮ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﻣﺼﺮﻑ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯾﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻟﯿﺘﯿﻮﻡ ﺩﻭﺯ ﺑﺎﻻﯼ ﯾﺪ ﻭ ﺁﻣﯿﻮﺩﺍﺭﻭﻥ ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪﯼ ﺗﺤﺖ ﺣﺎﺩ ﻫﯿﭙﻮﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪﯼ ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻤﻨﯽ ‏( ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪﯾﺖ ﻫﺎﺷﯿﻤﻮﺗﻮ ‏) ◀ﻫﯿﭙﻮﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪﯼ ﺛﺎﻧﻮﯾﻪ، ﮐﻪ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﮐﻢﮐﺎﺭﯼ ﻏﺪﻩ ﻫﯿﭙﻮﻓﯿﺰ ﺍﺳﺖ. ◀ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺍﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﮐﻢ ﮐﺎﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻧﺸﺪﻩ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ : ﮔﻮﺍﺗﺮ ‏( ﺑﺰﺭﮒ ﺷﺪﻥ ﻏﺪﻩ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ‏).‏ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﻗﻠﺒﯽ. ‏ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺭﻭﺣﯽ ﺭﻭﺍﻧﯽ .‏ ﻧﻮﺭﻭﭘﺎﺗﯽ ﻣﺤﯿﻄﯽ. ‏ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ. ‏ ﻧﻘﺺﻫﺎﯼ ﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩﯼ.‏ ◀ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ: ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻗﻄﻌﯽ ﺑﺎ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩﮔﯿﺮﯼ ﺳﻄﺢ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥﻫﺎﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺩﺭ ﺧﻮﻥ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﻣﺼﺮﻑ ﻣﺎﺩﺍﻡﺍﻟﻌﻤﺮ ﻗﺮﺹ ﻟﻮﻭﺗﯿﺮﻭﮐﺴﯿﻦ ﺳﺪﯾﻢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﺑﺨﺸﯽ ﺩﺍﺭﺩ . 🌹شاد و سلامت باشید🌹

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن