کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️ طبق پرسش و پاسخ هایی که دیشب داشتیم چندین درخواست برای پست راجع به پستان فیبروکیستیک داشتیم، و این پست تقدیم به شما، هر آنچه که باید درمورد پستان پلی کیستیک بدانید: تغییرات فیبروکیستیک پستان شایع ترین اختلال یا حالت خوش خیم پستان بوده ودر حدود ده درصد زنان جوانتر از 21 سال دیده می شود و با افزایش سن شیوع آن نیز افزایش میابد.( 50 درصد زنان حوالی یائسگی) ✔️علت این بیماری به درستی شناخته نشده است ولی به نظر می رسد افزایش نسبت استوژن به پروژسترون نقش اصلی را ایفا می کند. ✔️این اختلال معمولا دو طرفه و در ناحیه زیر هاله قهوه ای و یا قسمت فوقانی خارجی پستان بوده و معمولا دو هفته اول سیکل ماهانه بارزتر است. ✔️در حدود یک سوم بیماران ترشح از نوک سینه که معمولا غیر خودبخودی است نیز وجود دارد که به سبز مایل به قهوه ای یا تیره تر بوده و حاوی چربی، پروتئین سلول های بافتی و گلبول قرمز است. ✔️تشخیص این بیماری از طریق شرح حال و معاینه میباشد ولی ممکن است نیاز به سونوگرافی، ماموگرافی و یا نمونه برداری نیز باشد. ❌فقط در مواردی که تغییر شکل یافتنه سلول ها وجود دارد 4 درصد امکان تبدیل شدن به سرطان سینه وجود دارد. ✔️درمان: ☑️استفاده از سینه بند مناسب ☑️کاهش و یا قطع مصرف متیل گزانتینن مثل قهوه، چای، شکلات، کولا و .... که در بسیاری از بیماران باعث تخفیف علائم و یا برطرف شدن بیماری می شود. ☑️در بیمارانی که قصد جلوگیری از بارداری دارند و منع مصرفی ندارند استفاده از روش های هورمونی با برتری پروژسترون اغلب باعث بهبودی می شود. ☑️اقدامات درمانی تخصصی تر در صورت نیاز تحت نظر پزشک متخصص صورت می گیرد. ✔️رژیم غذایی: یک رژیم مناسب و ترکیبی از مکمل ها در اکثر موارد بیماری را تحت کنترل درآورده و تا حدی نیز درمان نموده. مصرف مایعات به میزان کافی بایستی مد نظر باشد. ✔️مکمل ها: ویتامین ب کمپلکس5 تا 10 برابر مقدار مورد نیاز روزانه توصه می شود که باعث تسریع و تسهیل متابولیسم کبدی استروژن می شود. ویتامین سی 250 تا 500 میلی گرم سه بار در روز ویتامین ای، استفاده تحت نظر پزشک بتاکاروتن 50000 تا 300000 واحد در روز ید روغن بذر کتان لاکتوباسیل . . . . #پستان_فیبروکیستیک سینه_فیبروکیستیک #بیماری_های_سینه #سرطان_سینه #سرطان_پستان #بیماری_های_زنان #متخصص_زنان #ماما #مامایی #دانشجومامایی
28 تیر 1399 16:46:32
17 بازدید
کلینیک بانوان
◀️ مراقبت از واژن چیزی هست که خیلی از ما خانم ها ازش غافل میشیم و بعد کلی شاکی میشیم از عفونت واژینال، خارش، سوزش، درد حین نزدیکی و خلاصه اینجور مسائل... ⏪ در حالیکه اگر این چنتا نکته ریز کوچولو رو رعایت کنیم خیلی از این مسائل پیش نخواهد آمد. ✔️ اهمیت تغذیه تو این موضوع خیلی مهمه، خیلی اوقات ما ازش غافل میشیم و فک میکنیم تاثیری نداره، درصورتی که مثلا یه خانم که مدام درگیر عفونت قارچی میشه دیگه نباید مثل قبل شیریجات و آجیل بخوره و تغذیه ش رو ببره سمت محصولات پروبیوتیک، کپسول های پروبیوتیک هم تو داروخانه ها موجود هست. ✅ یه نکته دیگه که تو متن بهش اشاره نشده، استفاده بیش از حد از بعضی داروها خصوصا آنتی بیوتیک هاست. 👈 پس حواستون باشه هر دکتری که بیشتر دارو مینویسه بهتر نیست، هنر پزشک اونجایی مشخص میشه که با کمترین میزان دارو شمارو درمان کنه! ⁉️ نظر شما چیه؟؟؟ . . . . . #مراقبت_از_واژن #بیماری_های_زنان #عفونت_واژینال #زنان #بهداشت_زنان #بهداشت_قاعدگی #متخصص_زنان #بهداشت_جنسی #مامایی #واژن #دانشجومامایی #سلامت_زنان #کاپ_قاعدگی #فنجان_قاعدگی #پریودی #منس#قاعدگی #مطب_زنان
02 مهر 1399 09:48:44
23 بازدید
کلینیک بانوان
👶👶👶 تکامل دوران جنینی : ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺩﻭ ﺗﺎ ﺳﻮﻡ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻣﯿﮑﺮﻭﺳﮑﻮﭘﯿﮏ ﺍﺳﺖ . ﺳﻠﻮﻝ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﯽ ﻫﺴﺘﻪﺩﺍﺭ،ﺩﺭ ﮐﯿﺴﻪ ﺯﺭﺩﻩ ﻭ ﻻﯾﻪﻫﺎﯼ ﻣﺰﻭﺗﻠﯿﺎﻝ ﺟﻔﺖ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺗﮑﺎﻣﻞ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ . ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻫﻔﺘﻪٔ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻗﻠﺐ ﺟﻨﯿﻦ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺗﭙﯿﺪﻥ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﻪٔ ﺑﺨﺸﻬﺎﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﻣﯽﺭﺳﺎﻧﺪ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﭼﺸﻢ، ﺑﯿﻨﯽ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﯿﺮﻭﻧﯽ ﻫﻨﻮﺯ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﺩﯾﺪﻩ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ . ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﮔﻮﺍﺭﺵ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺟﻮﺍﻧﻪﻫﺎﯼ ﮐﻮﭼﮑﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺩﺳﺘﻬﺎ ﻭ ﭘﺎﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩٔ ﺟﻨﯿﻦ ۶ ﺗﺎ ۱۰ ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ . ﯾﻌﻨﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩٔ ﯾﮏ ﺗﺨﻢ ﺳﯿﺐ ﺩﺭﺧﺘﯽ . ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺷﺸﻢ ﮐﺒﺪ ﺟﻨﯿﻦ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ . ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻫﻔﺘﻪٔ ﻫﺸﺘﻢ ﻭﺯﻥ ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ﯾﮏ ﮔﺮﻡ ﻭ ﻃﻮﻝ ﻗﺪ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۲ /۵ ﺳﺎﻧﺘﯿﻤﺘﺮ ﺍﺳﺖ . ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻥ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ، ﺑﺎﺯﻭ، ﺁﺭﻧﺞ، ﺳﺎﻋﺪ، ﺩﺳﺘﻬﺎ، ﺭﺍﻥ، ﺳﺎﻕ ﭘﺎﻫﺎ ﮐﻢ ﻭ ﺑﯿﺶ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﺨﺸﯽ ﮐﻪ ﻗﺒﻼ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺩﻡ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﺪ، ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽﺭﻭﺩ . ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻫﻔﺘﻪٔ ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻢ ﻭﺯﻥ ﺟﻨﯿﻦ ۳۰ ﮔﺮﻡ ﻭ ﻃﻮﻝ ﻗﺪ ﺍﻭ ۷٫۵ ﺗﺎ ۹ ﺳﺎﻧﺘﯿﻤﺘﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ، ﻃﺤﺎﻝ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﺑﺎﻓﺖﻫﺎﯼ ﻟﻨﻔﺎﻭﯼ ﺑﺪﻥ ﻧﯿﺰ ﺳﺎﺧﺖ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﯽ ﺭﺍ ﺍﻏﺎﺯ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ . ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎ ﮐﺎﻣﻼ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ . ﺑﺎﺯﻭﻫﺎ، ﺍﻧﮕﺸﺘﺎﻥ ، ﺩﺳﺘﻬﺎ ﻭ ﭘﺎﻫﺎ ﮐﺎﻣﻼ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺑﺎﻓﺘﻬﺎ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ . ﮔﻮﺵ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﭼﺸﻢ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﮐﺎﻣﻞ ﺷﺪﻩ ﻭﻟﯽ ﭘﻠﮑﻬﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺴﺘﻪﺍﻧﺪ . ﺿﺮﺑﺎﻥ ﻗﻠﺐ ﺟﻨﯿﻦ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﻭ ﺩﻗﯿﻖ ﻓﺮﺍﺻﻮﺗﯽ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺩﺍﺩ . ﺳﻪﻣﺎﻫﻪٔ ﺩﻭﻡ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺳﻪﻣﺎﻫﻪٔ ﻧﺨﺴﺖ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺍﻧﺤﺼﺎﺭﯼ ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ، ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﻪﻣﺎﻩٔ ﺩﻭﻡ ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎﯼ ﭘﺪﯾﺪﺁﻣﺪﻩ ﻧﻤﻮ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺗﺪﺭﯾﺞ ﺗﮑﺎﻣﻞ ﻣﯽﯾﺎﺑﻨﺪ . ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺷﺶﻣﺎﻫﮕﯽ، ﻃﻮﻝ ﻗﺪ ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۲۷ /۵ ﺗﺎ ۳۰ ﺳﺎﻧﺘﯿﻤﺘﺮ ﻭﺯﻥ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۶۰۰ ﺗﺎ ۷۲۰ ﮔﺮﻡ ﻣﯽﺭﺳﺪ . ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺪﻥ ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﻣﺎﻫﻬﺎﯼ ﭘﻨﺠﻢ ﻭ ﺷﺸﻢ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺭﻧﮓ ﻗﺮﻣﺰ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻢﮐﻢ ﻏﺪﺩ ﭼﺮﺑﯽ ﭘﻮﺳﺖ، ﭼﺮﺑﯽ ﺗﺮﺍﻭﺵ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﯾﺎﺧﺘﻪﻫﺎﯼ ﻣﺮﺩﻩٔ ﭘﻮﺳﺖ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﺎﺩﻩٔ ﺳﻔﯿﺪ ﺭﻧﮕﯽ ( ﭘﻨﯿﺮﯼ ﺷﮑﻞ) ﺭﺍ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﭘﻮﺳﺖ ﺟﻨﯿﻦ ﺭﺍ ﻣﯽﭘﻮﺷﺎﻧﺪ ﻭ ﻋﻤﻞ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﭘﻮﺳﺖ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﭘﻠﮑﻬﺎ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺟﺪﺍ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻣﮋﻩﻫﺎﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﻧﯿﺰ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﮔﺮﺩﯾﺪﻩﺍﻧﺪ . ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﺳﻮﻡ ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ ﻭﺯﻥ ﺟﻨﯿﻦ ﺑﻪ ۴۵۰ ﮔﺮﻡ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ . 🔻🔻🔻 این پست ادامه دارد...
12 اردیبهشت 1395 14:48:33
4 بازدید
کلینیک بانوان
خب دوستان میپردازیم به سندرم تخمدان پلی کیستیک ﺷﺎﯾﻊﺗﺮﯾﻦ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻏﺪﺩ ﺩﺭﻭﻥﺭﯾﺰ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﺷﺎﯾﻊﺗﺮﯾﻦ ﻋﻠﺖ ﻧﺎﺯﺍﯾﯽ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﻋﺪﻡ ﺗﺨﻤﮏﮔﺬﺍﺭﯼ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﻧﺎﻣﮕﺬﺍﺭﯼ ﺍﯾﻦ ﺳﻨﺪﺭﻡ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻭﺟﻮﺩ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﺤﺘﻮﯼ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﮐﯿﺴﺖ ﮐﻮﭼﮏ (ﺩﺭ ﺍﻏﻠﺐ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﻭ ﻧﻪ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ) ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻻﯾﻪ ﺑﯿﺮﻭﻧﯽ ﻫﺮ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻋﻼﯾﻢ ﺷﺎﯾﻌﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ( ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺧﻮﻥﺭﻭﺵ ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﯽ ( ﺍﻟﯿﮕﻮﻣﻨﻮﺭﻩ (( ، ﻋﻼﯾﻢ ﻫﯿﭙﺮﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻧﯿﺴﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﺮﻣﻮﯾﯽ ( ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ) ﻭ ﺁﮐﻨﻪ ، ﺭﯾﺰﺵ ﻣﻮ ﻭ ﻧﺎﺯﺍﯾﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺟﺪﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺧﻄﺮ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻭ ﭘﺴﺘﺎﻥ ، ﺩﯾﺲﻟﯿﭙﯿﺪﻣﯽ ، ﻫﯿﭙﺮﺗﺎﻧﺴﯿﻮﻥ ، ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﻗﻠﺒﯽ ﻭﻋﺮﻭﻗﯽ ﻭ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺷﯿﻮﻉ ﭼﺎﻗﯽ ﻭ ﺩﯾﺲﻟﯿﭙﯿﺪﻣﯽ ﺩﺭ ﻣﺒﺘﻼﯾﺎﻥ ﺑﻪ PCOS ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺯﻧﺎﻥ ﺳﺎﻟﻢ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ۴۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ، ﺩﭼﺎﺭ ﭼﺎﻗﯽ ﻣﻔﺮﻁ ﻭ ۷۵ ﺩﺭﺻﺪﺷﺎﻥ ﻧﺎﺯﺍ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ . ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ﺩﺭ ۶ ﺗﺎ ۱۰ ﺩﺭﺻﺪ ﻫﻤﻪ ﺯﻧﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﻨﯿﻦ ﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﻋﻠﺖ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ ﺍﻣﺎ ﻣﺤﻘﻘﺎﻥ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﻭﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺍﺭﺛﯽ ﻭ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﺩﺭ ﻇﻬﻮﺭ ﺁﻥ ﻧﻘﺶ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ﻗﺎﻋﺪﮔﯽﻫﺎﯼ ﻧﺎ ﻣﻨﻈﻢ، ﺭﺷﺪ ﻣﻮﻫﺎﯼ ﺯﺍﯾﺪ، ﺟﻮﺷﻬﺎﯼ ﭘﻮﺳﺘﯽ ( ﺁﮐﻨﻪ ) ﻭ ﭼﺎﻗﯽ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺳﻨﺪﺭﻡ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﭘﻠﯽ ﮐﯿﺴﺘﯿﮏ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﻋﺎﺭﺿﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﯽ ﺑﺎ ﺩﻭﺭﻩﻫﺎﯼ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﻧﺎ ﻣﻨﻈﻢ ﻣﺸﺨﺺ ﮔﺮﺩﺩ ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻌﺪﻫﺎ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻭﺯﻥ ﯾﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ. ﻋﻠﺖ ﺩﻗﯿﻖ ﺳﻨﺪﺭﻡ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﭘﻠﯽ ﮐﯿﺴﺘﯿﮏ ﻫﻨﻮﺯ ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ . ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻩ ﺩﺭ ﺗﺨﻤﮏ ﮔﺬﺍﺭﯼ، ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﺷﺪﻥ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺷﻮﻧﺪ . ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺯﻭﺩﻫﻨﮕﺎﻡ ﻭ ﺷﺮﻭﻉ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪﺕ ﺁﻥ ﻣﺜﻞ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﻧﻮﻉ ۲، ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﻗﻠﺒﯽ ﻭ ﺳﮑﺘﻪ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﺪ. ⬅⬅⬅ توی پست بعد راجع به روند درمان و بهبودی این بیماری صحبت میکنیم. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
24 بهمن 1393 09:02:48
1 بازدید
کلینیک بانوان
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ خشکی واژن یه مشکله که خیلی از خانم ها تو شرایط مختلفی حتی به صورت طبیعی دچارش بشن، مثلا در دوران #یائسگی یا #شیردهی و جز بارزترین ویژگی هاش درد و سوزش واژن هنگام #نزدیکی و #ادرار کردن هستش. یکی از راه حل های این موضوع که خصوصا برای خانم های یائسه پیشنهاد میدم، چون هورمون نداره استفاده از کرم #واژیسان هستش. این یه پست تبلیغاتی نیست و من صرفا برای اطلاعات خودتون این محصول رو معرفی میکنم. استفاده از این محصول تو دوران بارداری منع مصرف نداره. کرم مرطوب کننده #واژیسانVagisan این کرم فاقد هورمون برای #خشکی #واژن است. برخلاف محصولاتی که بصورت ژل و پایه آب هستند، کرم مرطوب کننده واژیسان برپایه کرم است. کرم ها همیشه، علاوه بر میزان آب بالا، حاوی ترکیبات چرب و نرم کننده می باشند. این کرم سفید و نرم، فاقد #هورمون ها (استروژن) می باشد، و بنابراین می توانند هم زمان در کنار درمان های جایگزین هورمون استفاده شود و یا جایگزین شیاف ها و کرم های واژینال حاوی استروژن شود. به دلیل اضافه شدن اسید لاکتیک، سطح pH این کرم 4/5 می باشد. به همین دلیل کرم مرطوب کننده واژیسان به حفظ و نگهداری pH اسیدی واژن کمک می کند. استفاده دائمی ازکرم مرطوب کننده واژیسان به پیشگیری از سوزش و التهاب ناحیه خارجی تناسلی و واژن که ناشی از خشکی می باشد، کمک می کند. قبل از استفاده حتما بروشور محصول رو مطالعه کنید. . . . . . پیج دوم مخصوص خانم های باردار: @bardarigram @bardarigram @bardarigram @bardarigram . . . #خشکی_واژن #درد_زمان_نزدیکی_جنسی #یائسگی #مامایی #مطب_مامایی #دانشجومامایی
12 فروردین 1399 16:42:48
10 بازدید
کلینیک بانوان
رفلاکس ﻣﻌﺪﻩﺍﯼ ﻣﺮﻭﯼ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺁﺳﯿﺐﻫﺎﯼ ﻣﻮﮐﻮﺯﯼ ﻭ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺰﻣﻦ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﻏﯿﺮ ﻋﺎﺩﯼ ﻣﺤﺘﻮﯾﺎﺕ ﻭ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﻌﺪﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﯼ ﺍﺳﺖ . ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﺭفلاکس ﻣﻌﺪﻩ ﺍﯼ ﻣﺮﻭﯼ ﺳﻮﺯﺵ ﺷﮑﻢ (Heartburn ) ﺍﺳﺖ. ﯾﮏ ﭘﻨﺠﻢ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺭﯾﻔﻼﮐﺲ ﻣﻌﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﯾﻌﻨﯽ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻫﻔﺘﻪﺍﯼ ﯾﮏ ﯾﺎ ﺩﻭﺑﺎﺭ ﺗﺮﺵ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. *ﻋﻮﺍﻣﻞ: ﻋﻠﻞ ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﻞ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﺳﻔﻨﮕﺘﺮ ﺗﺤﺘﺎﻧﯽ ﻣﺮﯼ ﯾﺎ ﺯﯾﺎﺩ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﻓﻌﺎﺕ ﺷﻞ ﺷﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﻔﻨﮕﺘﺮ ﯾﺎ ﺿﻌﻒ ﻣﮑﺎﻧﯿﺴﻤﻬﺎﯼ ﺩﻓﺎﻋﯽ ﺍﻧﺘﻬﺎﯼ ﻣﺮﯼ ﻣﻮﺟﺐ ﺍﯾﻦ ﺁﺳﯿﺐ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺩﺍﺋﻤﯽ ﯾﺎ ﻧﺎﭘﺎﯾﺪﺍﺭ ﺩﺭ ﻣﺎﻧﻊ ﺑﯿﻦ ﻣﻌﺪﻩ ﻭ ﻣﺮﯼ ﻣﻮﺟﺐ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺍﻓﺮﺍﺩﯾﮑﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻭﺯﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺣﺠﯿﻢ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﻧﺪ، ﻟﺒﺎﺳﻬﺎﯼ ﺗﻨﮓ ﻣﯽ ﭘﻮﺷﻨﺪ ﯾﺎ ﺳﯿﮕﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﺸﻨﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﺧﻄﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ . *ﺗﺸﺨﯿﺺ: ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﺎ ﺳﻨﺠﺶ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺎﻋﺘﻪ PH ﻣﺮﯼ ﻭ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺁﻥ ﺑﺎ ﻋﻼﺋﻢ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﯾﺎ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺑﻪ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺣﺪﺳﯽ ﺍﺳﺖ . *ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎ ﻭ ﻋﻼﯾﻢ: ﻋﻼﯾﻢ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ : -ﺳﻮﺯﺵ ﺳﺮﺩﻝ ﻭ ﺟﻨﺎﻍ ﺳﯿﻨﻪ -ﺍﺳﺘﻔﺮﺍﻍ -ﻧﺎﺭﺳﺎﯾﯽ ﺑﻠﻊ *ﻋﻼﯾﻢ ﮐﻤﺘﺮ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﻧﯿﺰ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ : -ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﻠﻊ -ﺗﺮﺷﺢ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺑﺰﺍﻕ -ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻬﻮﻉ -ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﻣﺤﻞ ﻗﻔﺴﻪٔ ﺳﯿﻨﻪ *ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ: ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﺭﯾﻔﻼﮐﺲ ﻣﺮﻭﯼ ﺑﺎ ﺁﻧﺘﯽ ﺍﺳﯿﺪ، ﻣﻬﺎﺭﮐﻨﻨﺪﻩ ﭘﻤﭗ ﻫﯿﺪﺭﻭﮊﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻧﮕﺰﯾﻮﻡ ﻭﺍﻣﭙﺮﺍﺯﻭﻝ ﻭ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺗﻮﻥ ﻋﻀﻼﻧﯽ ﺍﺳﻔﻨﮕﺘﺮ ﺗﺤﺘﺎﺗﻨﯽ ﻣﺮﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﺍﻣﭙﺮﮐﺲ ﻭ ﻣﺘﻮﮐﻠﻮﭘﺮﺍﻣﯿﺪ ﻭ ﺳﯿﺰﺍﭘﺮﺍﯾﺪ ﺍﺳﺖ. ﻧﻮﺷﯿﺪﻧﯽﻫﺎ ﻭ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽﻫﺎﯼ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﮐﺎﻓﺌﯿﻦ ﯾﺎ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﺜﻞ ﮐﺎﮐﺎﺋﻮ، ﻗﻬﻮﻩ، ﭼﺎﯼ، ﻧﻮﺷﺎﺑﻪﻫﺎﯼ ﮔﺎﺯﺩﺍﺭ ﻭ ﻣﺮﮐﺒﺎﺕ ( ﭘﺮﺗﻘﺎﻝ، ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﻭ ... ) ﺑﺎﻋﺚ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺍﻟﮑﻞ، ﮐﺸﯿﺪﻥ ﺳﯿﮕﺎﺭ، ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﺨﺪﺭ ، ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻏﺬﺍ، ﻣﺼﺮﻑ ﺣﺠﻢ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﻣﺎﯾﻌﺎﺕ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻏﺬﺍ ﻭ ﻣﺼﺮﻑ ﻏﺬﺍﻫﺎﯼ ﭼﺮﺏ، ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺍﺳﯿﺪ ﺭﺍ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻣﺼﺮﻑ ﻏﺬﺍﻫﺎﯼ ﺗﻨﺪ ﻭ ﺳﺒﺰﯾﺠﺎﺗﯽ ﻣﺜﻞ ﭘﯿﺎﺯ، ﺳﯿﺮ ﻭ ﻧﻌﻨﺎﻉ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﮐﻨﻨﺪ . ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺩﻥ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺑﺎﻻﺗﻨﻪ ﺑﺪﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﯿﻦﺗﻨﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﻭ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﻌﺪﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﮐﻨﺪ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻧﺒﺎﯾﺴﺘﯽ ﮐﻤﺮﺑﻨﺪ ﻭ ﻟﺒﺎﺱ ﺗﻨﮓ ﭘﻮﺷﯿﺪ.
16 خرداد 1394 19:40:18
3 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ این پست هیچ جنبه #فمینیستی نداره و صرفا اون رو به عنوان یک نوع #چالش در نظر بگیرید. اما شاید واقعا اینکه قانون گذارها مرد هستن در این قوانین #تبعیض_جنسیتی بی تاثیر نیست. شاید اگر روزی زن ها قانون گذار بشن این روند تبدیل بشه به درخواست گواهی صداقت و وفاداری... اینکه من یک زن هستم شاید در نوشتن این کپشن بی تاثیر نیست ولی واقعا تمایل دارم بدونم نظر آقایون درمورد این قانون یک طرفه چیه؟! شاید یه نفر باید یادتون بندازه این جریان هیچکاری برای دور زدن نداره پس چرا اینقدر اصرار به تحقیر جنس زن دارید؟ من فک میکنم هر کس که این گواهی رو از من خواست یه دل شکستگی ناچارانه ای تو نگاهش بود، چه اون باکره ای که باید خودش رو ثابت میکرد و چه اون کسی که به هر دلیلی نیاز داشت خودش رو باکره نشون بده... شما فکر کنید من به حمایت از هیچکدوم از این دودسته حرف نمیزنم، فقط حرفم اینه چرا فقط جنس زن نیاز به رفع اتهام داره ؟ مگر غیر از اینه که هرکس این گواهی رو میخواد تحت اتهام قرار گرفته؟؟؟؟ به امید روزی که این درخواست از هیچ کس نشه.... . . . . . #گواهی_بکارت #بکارت #تبعیض_جنسیتی #virginity