کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
🚫🚫🚫 3- ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﺟﻨﺴﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺟﻨﺲ ﻳﻚ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺍﺳﺖ. ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ ﺧﺎﻧﻢﻫﺎ ﻭﺳﻴﻠﻪﺍﻱ ﺍﺟﺒﺎﺭﻱ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﺯﻥ ﻭ ﻣﺮﺩ ﻣﺪﺗﻲ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﺟﻨﺴﻲ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺎ ﻣﻴﻞ ﻭ ﺭﻏﺒﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻫﺮ ﺑﺎﺭ ﻧﺰﺩﻳﻜﻲ ﻭ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺍﺭﮔﺎﺳﻢ ﺑﺎﺷﺪ، ﺗﻤﺎﻡ ﻋﻀﻼﺕ ﺑﺪﻥ ( ﺣﺘﻲ ﻋﻀﻼﺕ ﻣﻮﻫﺎ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﻣﻮﻫﺎﻱ ﺑﺪﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﻏﻴﺮ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻭ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﻋﻀﻠﻪﺍﻱ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻛﻮﭼﻚ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻮﻗﻊ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻥ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺨﺮ ﻳﺎ ﺗﺮﺱ ﻭ ... ﻣﻨﻘﺒﺾ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻣﻮﻫﺎ ﺭﺍ ﺭﺍﺳﺖ ﻣﻲﻛﻨﺪ ) ﺑﻪ ﻳﻚ ﺑﺎﺭﻩ ﻣﻨﻘﺒﺾ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﺍﺯ ﺫﺧﻴﺮﻩ ﺍﻧﺮﮊﻱ ﺑﺪﻥ ﻣﻲﻛﺎﻫﺪ . ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺧﺴﺘﮕﻲ ﺷﺪﻳﺪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻫﻤﻴﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺍﺳﺖ . ﺳﺨﻦ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻮﻋﻠﻲ ﺳﻴﻨﺎ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎ ﻫﺮ ﺑﺎﺭ ﻣﺠﺎﻣﻌﺖ ﻳﻚ ﻣﻴﺦ ﺑﻪ ﺗﺎﺑﻮﺗﺶ ﻣﻲﺯﻧﺪ ﻭ ﭼﻪ ﺑﺴﺎ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺍﻓﺮﺍﻁ، ﺳﺮﻳﻌﺎ ﺑﻪ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺟﻨﺴﻲ ﻭ ﺩﻧﻴﻮﻱ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺳﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﻋﻠﻢ ﺣﻜﻢ ﻣﻲﻛﻨﺪ ﺍﺟﺒﺎﺭﺍ ﻫﻢ ﻛﻪ ﺷﺪﻩ، ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﺕ ﺧﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﺴﺮﺗﺎﻥ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﻛﻨﻴﺪ . 4-ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ، ﻻﻳﻪ ﺩﺍﺧﻠﻲ ﺭﺣﻢ، ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﻭ ﻣﺠﺮﺍﻱ ﺩﺍﺧﻠﻲ ﻣﻬﺒﻞ ﺭﻳﺰﺵ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺳﻄﻮﺡ ﻭ ﻻﻳﻪﻫﺎﻱ ﺯﻳﺮﻳﻦ ﺗﺎ ﺍﺗﻤﺎﻡ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻧﺎﺯﻙ ﻭ ﺷﻜﻨﻨﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺗﻤﺎﺳﻲ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺧﺮﺍﺵ ﻭ ﺁﺳﻴﺐﺩﻳﺪﮔﻲ ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ ﻛﻪ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﺮﻭﺯ ﻋﻔﻮﻧﺖﻫﺎﻱ ﺑﻌﺪﻱ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ . 5- اﻏﻠﺐ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺰﺩﻳﻜﻲ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﭘﺎﺭﮔﻲﻫﺎﻭ ﺁﺳﻴﺐﻫﺎﻱ ﺑﺎﻓﺘﻲ ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺑﻪ ﻟﺤﺎﻅ ﺣﻀﻮﺭ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺍﻳﻦ ﺁﺳﻴﺐﻫﺎﻱ ﺟﺰﺋﻲ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺗﻜﺜﻴﺮ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎ ﺗﺮﺳﻴﻢ ﻣﻲﺷﻮﺩ . ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻭﺍﮊﻥ ( ﻣﻬﺒﻞ ) ﺣﻀﻮﺭ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻟﺬﺍ ﺗﺮﻣﻴﻢ ﺑﺎ ﺍﺷﻜﺎﻝ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﻣﻲﮔﺮﺩﺩ. ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻧﺰﺩﻳﻜﻲ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﻴﺮﺩ ﺑﺎ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺳﻮﺯﺵ ﻭ ﺩﺭﺩ ﺗﻮﺃﻡ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ . 6-ﻃﻮﻝ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺳﻴﻜﻞ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ 28 ﺭﻭﺯ ﻓﺮﺽ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺗﺨﻤﻚﮔﺬﺍﺭﻱ 14 ﺭﻭﺯ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺑﺮﻭﺯ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻲﭘﺬﻳﺮﺩ . ﻟﺬﺍ ﭘﻴﺶﺑﻴﻨﻲ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺨﻤﻚﮔﺬﺍﺭﻱ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺑﺮﺧﻲ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺨﻤﻚﮔﺬﺍﺭﻱ ﺑﻪ ﺟﻠﻮ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻭﺍﺧﺮ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ (ﻗﺎﻋﺪﮔﻲﻫﺎﻱ ﻃﻮﻻﻧﻲ ) ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻲﮔﻴﺮﺩ . ﻟﺬﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺯﻭﺟﻴﻨﻲ ﻛﻪ ﻗﺼﺪ ﭘﻴﺸﮕﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﻱ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻧﺰﺩﻳﻜﻲ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺑﺎﺭﻭﺭﻱ ﻣﻲﺷﻮﺩ. 7-ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻛﺜﺮ ﺧﺎﻧﻢﻫﺎ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺩﺭﺩﻫﺎﻱ ﻟﮕﻨﻲ، ﺷﻜﻤﻲ، ﻛﻤﺮﺩﺭﺩ، ﺍﺣﺘﻘﺎﻥ ﻧﺎﺣﻴﻪ ﺷﻜﻢ، ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺳﻨﮕﻴﻨﻲ ﻭ ﺩﺭﺩ ﻧﺎﺣﻴﻪ ﭘﺴﺘﺎﻥﻫﺎ ﻭ ... ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺍﺳﺖ . ﺑﻪ ﻋﻼﻭﻩ ﻓﺮﺩ ﺩﭼﺎﺭ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﻲ ﻭ ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﻭ ﺑﺮﺧﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﻋﻼﺋﻢ ﺭﻭﺣﻲ - ﺭﻭﺍﻧﻲ ﻧﻴﺰ ﻫﺴﺖ. ﻟﺬﺍ ﺗﺤﻤﻴﻞ ﻧﺰﺩﻳﻜﻲ ﺩﺭ ﭼﻨﻴﻦ ﺣﺎﻟﺖِ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﮔﻮﻧﻪﺍﻱ ﺻﺤﻴﺢ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﻭ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻣﻨﻔﻲ ﺑﻪ ﺑﺎﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻭﺭﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺁﺗﻲ ﺯﻧﺎﺷﻮﻳﻲ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﺸﻜﻞ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ. 🔸 🔸 🔸 ✅خواندن این پست را به دوستان خود نیز پیشنهاد دهید. 🌹شاد و سلامت باشید🌹
17 اردیبهشت 1394 08:20:33
2 بازدید
کلینیک بانوان
تمام این 6 تا موردی که گفتم جز روتین های زندگی ما هستن، البته بجز الکل که ممکنه روتین خیلی ها نباشه... بخاطر همین ترک این عادات تو دوران پریودی ممکنه سخت بنظر بیاد. خیلی ها به خورد آب خنک و ماست و نوشیدن قهوه و چای عادت دارن، ولی وقتی بحث سلامتی مد نظر باشه، این عادت ها تو پریودی غلط محسوب میشن و باید ترک بشه. راجع به تعویض تامپون و کاپ و پد، واقعا بچه ها جدی بگیرید، چون میتونن زمینه ساز عفونت های بسیار وحشتناکی باشن... بودن بیمارانی که به دلیل همین عدم تعویض به موقع دچار عفونت و شوک عفونی شدن و تا پای مرگ رفتن... پس خواهشا بهداشت دوران پریودی رو خیلی جدی بگیرید. موردی که هست اینه که این موارد هم توی طب نوین منع شده، بنا به دلایلی که توی پست توضیح دادم، و هم از طرف طب سنتی! پس حتما یه چیزی هست که میگن😀 . . . مثل همیشه ممنون از همراهیتون 🌹 تجربیات استفاده از اینهارو تو کامنت ها با من به اشتراک بذارید، همه کامنت هارو میخونم❤️ شاد و سلامت باشید 🌹 . . . . #پریودی #قاعدگی #خونریزی_قاعدگی #لبنیات #کافئین #قهوه #چای #الکل #ماست #درد_پریودی #درد_قاعدگی #نزدیکی_درزمان_پریودی #مسکن #آب_سرد #مامایی #ماما #مطب_زنان #مطب_آنلاین #کاپ_قاعدگی #نواربهداشتی #تامپون #عفونت #عفونت_واژینال
08 آذر 1399 07:25:50
14 بازدید
کلینیک بانوان
👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️👩🏻⚕️ تقریبا ۸ تا ۹ سال که مدت زمان زیادی هم هست، حالا این مساله بماند که چقدر خون و ذخیره آهن از دست میره و چقدر درد و اعصاب خوردی باید تحمل کنیم.... ولی در نهایت یک پریودی منظم و مرتب و حتی تا حدودی دردناک بخشی از سلامتی و تندرستی ما محسوب میشه و بهتره هرکس تا الان با این مساله کنار نیومده، کنار بیاد و حتی دوسش داشته باشیم چون جزیی از ماست.😊 . . . . #پریودی #منسچوریشن #قاعدگی #عادت_ماهانه #خونریزی #menstruation #vaginal_bleeding
30 دی 1398 20:38:27
8 بازدید
کلینیک بانوان
💢💢💢 ⬅ﻻﺑﯿﺎﭘﻼﺳﺘﯽ: ﻫﺪﻑ ﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﻻﺑﯿﺎ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻻﺑﯿﺎﭘﻼﺳﺘﯽ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﺎﻫﺶ ﺳﺎﯾﺰ ﻻﺑﯿﺎ ﻣﯿﻨﻮﺭ ( ﻟﺒﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﻭﺍﮊﻥ ) ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﺟﻬﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻋﻤﻞ ﻻﺑﯿﺎﭘﻼﺳﺘﯽ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﯾﮏ ﺟﺮﺍﺡ ﺣﺎﺫﻕ ﮐﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﻫﺎﯼ ﻻﺯﻡ ﺟﻬﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﻋﻤﺎ ﻝ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﻭ ﺗﺮﻣﯿﻤﯽ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺯﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺍ ﺑﺎﺷﺪ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ . ✅ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﮐﺎﻧﺪﯾﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻋﻤﻞ ﻻﺑﯿﺎﭘﻼﺳﺘﯽ ﺍﺳﺖ؟ ﻓﺮﻡ ﻇﺎﻫﺮﯼ ﻻﺑﯿﺎ ﻣﯿﻨﻮﺭ ﺩﺭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻋﻠﺖ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺗﻘﺎﺭﻥ ﻻﺑﯿﺎ ﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩﯼ ﻭ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﯾﺎ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﯾﺎ ﺧﻮﺩ ﺍﺭﺿﺎﺋﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ . ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺧﺎﻧﻢ ﻫﺎ ﻣﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻋﻤﻞ ﻻﺑﯿﺎ ﺑﺪﻻﯾﻞ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﮔﺮﭼﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻋﻼﺋﻤﯽ ﻧﻈﯿﺮ : ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺩﺭﺩ ﻭ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﯽ ﺣﯿﻦ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﯽ ﺣﯿﻦ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﻭﺭﺯﺷﯽ ﯾﺎ ﺑﺎ ﭘﻮﺷﯿﺪﻥ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﯼ ﺗﻨﮓ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﻭ ﭘﺨﺶ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﺍﺩﺭﺍﺭﯼ ﺑﻮﯼ ﺑﺪ ﻭ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺗﯿﺮﮔﯽ ﺭﻧﮓ ﻻﺑﯿﺎ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺗﻘﺎﺭﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻭ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺩﻥ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻪ ﻧﻔﺲ ﺟﻬﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﻋﻤﻞ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ . ﻋﻤﻞ ﻻﺑﯿﺎﭘﻼﺳﺘﯽ ﺗﺤﺖ ﺑﯿﻬﻮﺷﯽ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﯾﺎ ﺑﯽ ﺣﺴﯽ ﻣﻮﺿﻌﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺣﺪﻭﺩﺍ " ﺑﯿﻦ 30 ﺗﺎ 45 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻃﻮﻝ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﻭ 2 ﺳﺎﻋﺖ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻃﺮﯾﻘﻪ ﺑﯿﻬﻮﺷﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﺮﺧﺺ ﺷﻮﺩ . ✅ﻋﻮﺍﺭﺽ ﻻﺑﯿﺎﭘﻼﺳﺘﯽ: ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻋﻤﻞ ﻻﺑﯿﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﯾﮏ ﺟﺮﺍﺡ ﻣﺎﻫﺮ ﻭ ﺁﺷﻨﺎ ﺑﻪ ﺟﺪﯾﺪﺗﺮﯾﻦ ﺗﮑﻨﯿﮏ ﻫﺎﯼ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﺭﻭﺯ ﺩﻧﯿﺎ ﻫﯿﭻ ﻋﺎﺭﺿﻪ ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺑﻬﺒﻮﺩﯼ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﮔﺮﺩﺵ ﺧﻮﻧﯽ ﺑﺎﻻﯼ ﺍﯾﻦ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺳﺮﯾﻊ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ 3 ﺭﻭﺯ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﻋﺎﺩﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﺮ ﮔﯿﺮﻧﺪ. ﺩﺭﺩ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﻣﺤﻞ ﻋﻤﻞ ﺑﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﺴﮑﻦ ﻫﺎﯼ ﺗﺠﻮﯾﺰﯼ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﮐﺎﻣﻼ " ﻗﺎﺑﻞ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺍﺳﺖ .
28 مهر 1394 17:37:21
2 بازدید
کلینیک بانوان
بچه ها لطفا وقت بذارید و کپشن رو تا آخر بخونید. من تا قبل از اینکه وارد این حیطه کاری بشم فک میکردم خیلی از چیزها داستانه و امکان ندارن تو زندگی واقعی باشن... اصلا فک نمیکردم برادری به خواهر خودش تجاوز کنه و باردارش کنه، اصلا فک نمیکردم مادری دخترش رو به تن فروشی مجبور کنه، اصلا فک نمیکردم مادری نوزاد تازه به دنیا اومدش رو بفروشه و صدها داستان دیگه که شاید خیلی از شماها به فکرتون هم خطور نکنه ولی زیر پوست شهر در جریانه... برای تعیین جنسیت کردن چندتا دلیل دارم. فک کنم دیگه برای همه مشخص شده اکثرا برای دختر اقدام میکنن... ☑️ اولین و مهم ترین دلیلم هم اینه که خانواده ای که پذیرش نوزاد دختر رو ندارن پس بهتره این وجود ارزشمند رو نداشته باشن ببخشید خیلی تند گفتم به کسی توهین نشه ولی واقعا دلم میسوزه برای دختری که وارد خانواده ای میشه که انتظارش رو ندارن. البته خیلی از خانواده ها بعد از به دنیا اومدن دختر اونو با جون و دل میپذیرن ولی من فکر میکنم دوران جنینی هم جز بخش مهمی از زندگی ماست و اینکه پدر مادر چقدر اون بچه رو بخوان خیلی اهمیت داره. ☑️ دوم اینکه سقط بچه ها یک جنایته و من تحت هیچ شرایطی این کارو توجیه نمیکنم. ولی بنظرتون مادری که همینجوری میذاره تا بچه دار بشه و در نهایت بچه ش اگر چیزی که دلش میخواد نبود سقطش کنه نباید قبل از بارداری راه جلوی پاش گذاشت؟! درسته که باید فرهنگ سازی بشه، باید به مادر فهمونده بشه که کارش و دیدگاهش اشتباهه ولی بنظرتون فرهنگ جامعه ما به این سادگی عوض میشه؟! ☑️ سوم متاسفانه دلسرد شدن بعضی از آقایون بعد از داشتن چندتا دختره، البته نه همه آقایون، بعضی ها، خیلی کم شایدم هیچ وقت نکن ولی خب هستند متاسفانه... و البته برعکسشم هست، موارد زیادی دیدم چندتا پسر دارن و واقعا نیاز به یه دختر دارن. میدونید که امید به زندگی رو دخترای خونه افزایش میدن♥️ ☑️ چهارم اینکه خیلی ها هیچ کدوم از موارد بالارو ندارند، نه از داشتن چندتا بچه فقط دختر یا پسر ناراحتن، نه قصد سقط دارن نه همسر و خانواده همسرشون کاری دارن، فقط دوست دارن و دلشون میخواد. خب اینم هیچ مشکلی ندارن و میشه بهشون کمک کرد. ☑️ مورد آخر، شما وقتی وارد پروسه تعیین جنسیت میشید، مجبور میشید که حداقل سه ماه با برنامه پیش برید و تمام مدت این سه ماه من باهاتون همراه هستم و حتی از جنسیت هم که بگذریم، شما وارد یک پروسه برنامه ریزی برای بارداری میشید و این خیلی خوبه، هم برای شخص شما، هم خانواده و هم نوزاد در آینده. ☑️ سایر موارد رو شما بگید... . . . . #تعیین_جنسیت #دختردارشدن #پسردارشدن #رژیم_غذای
17 خرداد 1400 13:01:10
49 بازدید
کلینیک بانوان
اگر قبلا تامپون استفاده کردید پس جای گذاری کاپ یا فنجون پریودی نباید براتون سخت باشه. برای جای گذاری میتونید طبق مراحلی که توی ویدئو دیدید پیش برید به این ترتیب که: - دستاتون و کاپ رو تمیز بشورید، بعضی ها توصیه میکنن کاپ رو 20 دقیقه تو آب جوش بجوشونید - کاپ رو یا با آب خیس کنید یا اینکه از ژل لوبریکانت استفاده کنید، البته اگر حساسیت ندارید - حالت نشسته یا ایستاده که یه پاتون رو بالا نگه داشتید یا زیر دوش آب قرار بگیرید - کاپ رو همون طور که توی ویدئو دیدید به یکی از اون سه شکل تا بزنید - کاپ رو با زاویه به سمت استخوان دمبالچه وارد واژن کنید و چند سانت زیر دهانه رحم قرار بدید - وقتی وارد شد یه کم بچرخونید تا کاملا اون مسیر رو مهر و موم کنه البته این کار رو طوری انجام بدید که هوا وارد واژن نشه اگر کاپ رو به درستی جا داده باشید میتونید 10 تا 12 ساعت اون رو نگه دارید و تمام کارهای عادی روزمرتون رو انجام بدید، راحت بشینید، بدوید، بپرید، راه برید حتی استخر برید و شنا کنید ( که البته زیاد توصیه نمیکنم ) برای در آوردنش هم تو همون وضعیتی که برای جای گذاریش قرار گرفتید میتونید قرار بگیرید و انگشتتون رو ببرید داخل واژن و کاپ رو بیرون بکشید. حواستون باشه که کاپ الان توش خون هست و ممکنه با بیرون کشیدنش زیرتون کثیف بشه، پس بهتره این کار رو تو سرویس بهداشتی یا حمام انجام بدید. بعد از خارج کردنش اون رو تمیز بشورید، ضد عفونی کنید و مجدد استفاده کنید. #کاپ_قاعدگی #فنجان_قاعدگی #پریودی #منس #قاعدگی #خونریزی_پریودی #خونریزی_قاعدگی #مامایی #دانشجومامایی #سلامت_زنان #بهداشت #بهداشت_قاعدگی #بهداشت_زنان #متخصص_زنان #menstrural_cup #menstrual_bleeding #midwife #midwifery
25 شهریور 1399 12:24:43
29 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
⤵⤵⤵⤵ #لونژیل یا #لوونورژسترول یکی از معمول ترین و رایج ترین قرص ها و روش های جلوگیری اورژانسیه که اکثرا باهاش آشنا هستیم، این دارو باید حداکثر تا 72 ساعت بعد از رابطه جنسی محافظت نشده استفاده بشه، و سوالی که خیلی از خانم ها در مورد این قرص دارن اینه که باید چنتا از این قرص بخورن؟ خب این دارو باید 1.5 میلی گرم یکجا خورده بشه، و اگر هر قرص 1.5 میلی گرم باشه یک عدد کافیه ولی اگر دوزش 0.75 میلی گرم باشه باید دوتا باهم خورده بشه و نیاز به دوز دوم نداره اشتباه رایجی که درمورد این قرص میشه استفاده مکرر از این قرص در طول یک دوره ماهانه خانم هاست، یادتون باشه هر دوره ماهانه فقط یکبار میتونید از این روش استفاده کنید و استفاده مکرر عملا بی اثر هست و عوارضش رو بیشتر هم میکنه. اشتباه رایج دوم خانم ها اینه که فک میکنن بعد از خوردن این قرص ها، دارو اثرش رو با خونریزی نشون میده، در صورتی که هیچ لزومی نداره شما بعدش قاعدگیتون شروع بشه، البته ممکن هم هست لکه بینی یا خونریزی نامنظم داشته باشید که از عوارض این دارو هستش و اگر خیلی شدید نباشه جای نگرانی نیست. بعضی #داروها اثر این قرصها را کاهش میدن، مثلا اگر از فنی توئین یا ریفامپین استفاده می کنید ، اثر این روش کم میشه بنابراین در صورت مصرف همزمان این داروها باقرصهای پیشگیری ، تعداد قرصهای #پیشگیری را دو برابر کنید. ⛔موارد منع مصرف: در صورت بارداری،بیماری شدید شریانی،آدنومای کبدی، پروفیری،سرطان پستان و دستگاه تناسلی 🚫هشدار: در صورت ابتلا به بیماری قلبی، سابقه بارداری نابجا،سندرم های سو جذب، کیست های فعال تخمدانی، بیماری فعال کبدییرقان انسدادی عود کننده و یا سابقه یرقان در دوران بارداری، دارو با احتیاط مصرف شود. ❌عوارض جانبی: نامنظم شدن قاعدگی، تهوع، استفراغ،سردرد، احساس ناراحتی در سینه ها،افسردگی ،اختلالات پوستی، تغییرات وزن بدن ✔نکات قابل توصیه: * در صورت مصرف همزمان این دارو با ریفامپین، حتما باید از یک روش دیگر جلوگیری نیز استفاده کرد. * طی دوران مصرف باید فشار خون فرد دائما کنترل شود. ✅گرچه این روش درصورت استفاده صحیح ، تا 97-99درصد موثر واقع میشه ولی در تمام روشها شانس شکست وجود داره بنابراین تاکید می کنم تا زمان #قاعدگی بعدی حتما ازیک روش دیگر مانند #کاندوم استفاده کنید. در صورت وقوع #حاملگی همزمان با این روش ، با توجه به اینکه این روش برای #جنین خطری ندارد ، نیازی به #سقط و ختم حاملگی نخواهد بود. 🌹 اگه از این مطلب راضی بودید با دوستاتون به اشتراک بذارید، سوالاتون رو از طریق دایرکت بپرسید.