پست های مشابه

کلینیک بانوان

ﺗﻮﺑﮑﺘﻮﻣﯽ ﺗﻮﺑﮑﺘﻮﻣﯽ ﯾﺎ ﻋﻘﯿﻢﺳﺎﺯﯼ ﻟﻮﻟﻪﺍﯼ، ﺑﺴﺘﻦ ﯾﺎ ﻗﻄﻊ ﻣﺠﺎﺭﯼ ﻓﺎﻟﻮﭖ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﻮﺑﮑﺘﻮﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ. ﺗﻮﺑﮑﺘﻮﻣﯽ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺑﺮﺵ، ﺧﺸﮏ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﺎ ﮐﻮﺗﺮ ﮐﺮﺩﻥ، ﺑﮑﺎﺭ ﺑﺮﺩﻥ ﮔﯿﺮﻩ، ﺑﺎﻧﺪ ﺳﯿﻠﯿﮑﻮﻧﯽ ﯾﺎ ﺑﺴﺘﻦ ﻟﻮﻟﻪﻫﺎﯼ ﻓﺎﻟﻮﭖ، ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮔﯿﺮﺩ .‏ ﺍﯾﻦ ﻋﻤﻞ ﻫﯿﭻ ﺗﺎﺛﯿﺮﯼ ﺩﺭ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﻭ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﻭ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺯﯾﺮﺍ ﺗﺨﻤﺪﺍﻧﻬﺎ ﻓﻌﺎﻝ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ⬅ﻋﻮﺍﺭﺽ: ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﺍﺯﻣﺤﻞ ﺑﺨﯿﻪﻫﺎ ، ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻣﺤﻞ ﻋﻤﻞ ﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﻪ ﻧﺪﺭﺕ ‏( ﺑﺨﺼﻮﺹ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺗﮑﻨﯿﮏ ﻏﻠﻂ ﺟﺮﺍﺣﯽ ‏) ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﻣﺠﺪﺩ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺭﺣﻢ ﺑﺎ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﻭﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ، خصوصا از نوع بارداری نا بجا. مبحث پیشگیری رو به همین جا ختم میکنیم، البته روش های دیگه هم هستن مثه روش عقب کشیدن یا همون طبیعی، استفاده از دیافراگم یا کلاهک دهانه رحم که البته توی ایران نیست، استفاده از آمپول یا چسب های هرمونی و همینطور روش های اورژانسی جلوگیری از بارداری، استفاده از اسپرم کش ها و یا دوش های واژینال و عقیم سازی مردان. راجع به هر کدوم از این روش ها سوال داشتید من در خدمتتون هستم. 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹

27 بهمن 1393 19:53:11

2 بازدید

کلینیک بانوان

⬅ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺩﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ: ﺩﺭ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺯﻥ ﻭ ﺷﻮﻫﺮﯼ ﺩﺭ ﺳﻦ ﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ۱۲ ﻣﺎﻩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻋﻠﯽﺭﻏﻢ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺭﻭﺷﻬﺎﯼ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ، ﺑﭽﻪ ﺩﺍﺭ ﻧﺸﻮﻧﺪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺯﻭﺟﯿﻦ ﺩﭼﺎﺭ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﻋﺪﻡ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮔﺎﻣﺖ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻠﮑﻪ ﻋﺪﻡ ﺗﻮﺍﻥ ﺗﻮﻟﺪ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺯﻧﺪﻩ ﺭﺍ ﮔﻮﯾﻨﺪ. ◀ﻋﻠﻞ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ: ﻋﻠﻞ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻋﻠﻞ ﻋﻔﻮﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﻞ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺗﺎ ﻋﻠﻞ ﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩﯼ، ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ، ﺿﺮﺑﻪ ﻭ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﻏﺪﺩﯼ ﻣﺤﺘﻤﻞ ﺍﺳﺖ. ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺩﻻﯾﻞ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺩﺭ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ : ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﺎﯼ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﮐﻮﺩﮐﯽ ﻣﺜﻞ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺑﯿﻀﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﺑﺎﻻ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﯿﻀﻪ ﻭ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻭﺍﺭﯾﮑﻮﺳﻞ ‏( ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺷﺎﯾﻊ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﺎﻣﻞ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﮐﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ ‏) ، ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺩﺭ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﻫﺎﯼ ﻫﯿﭙﻮﻓﯿﺰ ﯾﺎ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﻫﺎﯼ ﺟﻨﺴﯽ، ﺭﺷﺪ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﯿﻀﻪ ﻫﺎ، ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﮊﻧﺘﯿﮏ ﻣﺜﻞ ﮐﻮﭼﮏ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﯿﻀﻪ، ﺑﺮﺧﯽ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻫﺎﯼ ﻣﺰﻣﻦ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺑﯿﻀﻪ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻣﺜﻼ ‏« ﺳﻞ‏» ﮐﻪ ﻟﻮﻟﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺍﺳﭙﺮﻡ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮﺩ، ﺑﺮﺧﯽ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ، ﺑﺮﺧﯽ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻫﺎﯼ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﻣﺜﻞ ﺳﻮﺯﺍﮎ ﺑﻪ ﺷﺮﻃﯽ ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺗﻨﮕﯽ ﻣﺠﺮﺍ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺧﺮﻭﺝ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻫﺎﯼ ﺗﺐ ﺩﺍﺭ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪﺕ ﮐﻪ ﺑﺮ ﻧﻄﻔﻪ ﺳﺎﺯﯼ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﺩ ﻋﻠﺖ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺳﭙﺮﻡ ﺩﺭ ﺑﯿﻀﻪ ﺩﺭ ﺩﺭﺟﻪ ﺣﺮﺍﺭﺗﯽ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺩﺭﺟﻪ ﺣﺮﺍﺭﺕ ﺑﺪﻥ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﺍﺭﺕ ﺑﺎﻻ ﻭ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪﺕ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺘﻦ ﺍﺳﭙﺮﻡ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ. ﭘﺮﮐﺎﺭﯼ ﻭ ﮐﻢ ﮐﺎﺭﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺍﺯ ﻋﻠﻞ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﯽ ﺁﯾﻨﺪ، ﺗﺎ ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ﺩﺭ ﻓﺮﺩ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﮕﯿﺮﺩ .‏ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻋﻠﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ؛ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮﯾﻮﺯ ، ﻋﺪﻡ ﺗﺨﻤﮏ ﮔﺬﺍﺭﯼ ، ﺗﺨﻤﮏﻫﺎﯼ ﺿﻌﯿﻒ ، ﺳﻨﺪﺭﻭﻡ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﭘﻠﯽ ﮐﯿﺴﺘﯿﮏ ، ﺍﻧﺴﺪﺍﺩ ﻟﻮﻟﻪﻫﺎﯼ ﺭﺣﻤﯽ ‏(ﻓﺎﻟﻮﭖ ‏) ، ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﺑﻪ ﺍﺳﭙﺮﻡ ، ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﯿﻪ ﻭ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻣﺮﮐﺐ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺭﺍﻩﺣﻞﻫﺎﯾﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ‏ 💊ﺩﺭﻣﺎﻥ: ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺯﻣﯿﻨﻪﺍﯼ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﺜﻼً ﻭﺍﺭﯾﮑﻮﺳﻞ ﺩﺭ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻗﺎﺑﻞ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﺍﺳﺖ ﯾﺎ ﺑﺎﻻﺑﻮﺩﻥ ﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻦ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﺑﺮﻭﻣﻮﮐﺮﯾﭙﺘﯿﻦ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﯿﺸﻮﺩ. ﺩﺭ ﮐﻞ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ ﮐﻪ ﮔﺎﻣﺖ ﺳﺎﺯﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﺜﻼً ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﺯﻧﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩﯼ ﻓﺎﻗﺪ ﺭﺣﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭﻟﯽ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﺳﺎﻟﻤﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺑﺎ ﻟﻘﺎﺡ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ ‏( IVF ‏) ﻭ ﮐﺎﺷﺖ ﺟﻨﯿﻦ ﺣﺎﺻﻠﻪ ﺩﺭ ﺭﺣﻢ ﺯﻥ ﺩﯾﮕﺮﯼ، ‏( ﺭﺣﻢ ﺍﺟﺎﺭﻩ ﺍﯼ ‏) ﺯﻭﺝ ﻧﺎﺑﺎﺭﻭﺭ ﺭﺍ ﺻﺎﺣﺐ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻧﻤﻮﺩ . ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﺪﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﮔﺎﻣﺖ ﻧﺮ ﯾﺎ ﻣﺎﺩﻩ ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻢ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺗﻮﻟﺪ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺍﺯ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎﯼ ﺳﻮﻣﺎﺗﯿﮏ ﺑﺪﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ. 🌹شاد و سلامت باشید🌹

31 خرداد 1394 11:21:00

4 بازدید

کلینیک بانوان

📃📃📃 عفونت واژن یا ﻭﺍﮊﯾﻨﯿﺖ ‏ﺑﻪ ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺯﻧﺎﻧﻪ ﺧﺎﺭﺟﯽ ‏ﮐﻪ ﺑﺮﺍﺛﺮ ﻋﻮﺍﻣل بیماری زا ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺑﺮﺧﯽ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﭘﺎﯾﯿﻦ، ﺩﯾﺎﺑﺖ ، ﻭﺟﻮﺩ IUD ﺩﺭ ﺭﺣﻢ ﻭ ... ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺳﺎﺯ ﻭﺍﮊﯾﻨﯿﺘﻬﺎﯼ ﻣﮑﺮﺭ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻤﻬﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ . ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ ﻭﺍﮊﻥ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻋﺎﺭﺿﻪﺍﯼ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﺪﻡ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺮ ﺩﺳﺘﮕﺎﻫﻬﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺭﺣﻢ ﻭ ﻣﺜﺎﻧﻪ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﯾﺎﺑﺪ. 👇ﻋﻼﺋﻢ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ: ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺷﮑﺎﯾﺖ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺧﺎﺭﺵ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﻣﻬﺒﻞ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ . ﮔﺎﻩ ﺳﻮﺯﺵ ﺍﺩﺭﺍﺭ، ﺩرد هنگام نزدیکی ﻭ ... ﻧﯿﺰ ﺩﺍﺭﯾﻢ. 👇ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ ﺩﺭ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ .1 ﺁﻧﺘﯽ ﺑﯿﻮﺗﯿﮑﻬﺎ ‏( ﺑﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻓﻠﻮﺭ ﻧﺮﻣﺎﻝ ‏) .2 ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﺭ ﺳﻄﻮﺡ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﻬﺎﯼ ﺑﺪﻥ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ، ﺷﯿﺮﺩﻫﯽ ﻭ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺭﺥ ﻣﯽﺩﻫﺪ. .3 ﺷﺴﺘﺸﻮﯼ ﻣﻬﺒﻞ ، ﺩﺋﻮﺩﻭﺭﺍﻧﺘﻬﺎﯼ ﻣﻬﺒﻞ ﻭ ﺻﺎﺑﻮﻧﻬﺎ .4 ﻣﻮﺍﺩ ﺍﺳﭙﺮﻡ ﮐﺶ .5 ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺟﻨﺴﯽ .6 ﺑﯿﻤﺎﺭﯾﻬﺎﯼ ﻣﻨﺘﻘﻠﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺟﻨﺴﯽ .7 ﺗﺤﺮﯾﮏ .8 ﻣﻮﺍﺩ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻣﺜﻞ ﻧﻮﺍﺭ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ 👇ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻣﻬﺒﻞ: ﺳﻪ ﻧﻮﻉ ﻭﺍﮊﯾﻨﯿﺖ ﺧﺎﻧﻤﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭﮔﯿﺮ ﻣﯽﮐﻨﺪ : ۱ - ﻗﺎﺭﭼﯽ : ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺭﺷﺪ ﻗﺎﺭﭼﻬﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮐﺎﻧﺪﯾﺪﺍ ﺁﻟﺒﯿﮑﻨﺲ ﺩﺭ ﻣﻬﺒﻞ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﯾﺎ ﻗﻨﺪ ﺧﻮﻥ ﺑﺎﻻ ﯾﺎ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻣﯽﺍﻓﺘﺪ ﮐﻪ ﻋﻼﺋﻢ ﺁﻥ ﺷﺎﻣﻞ : ﺍﻟﻒ - ﺳﻮﺯﺵ ﻭ ﺧﺎﺭﺵ ﺣﺘﯽ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﺩﺭﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﺎ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺏ - ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺳﻔﯿﺪ ﻣﺘﺮﺍﮐﻢ ﺝ - ﺑﻮﯼ ﺧﻔﯿﻒ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺁﻥ ﺷﺎﻣﻞ ﮐﺮﻣﻬﺎ ﯾﺎ ﺷﯿﺎﻓﻬﺎﯼ ﻣﻬﺒﻠﯽ ﺿﺪﻗﺎﺭﺝ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ۲ - ﺗﺮﯾﮑﻮﻣﻮﻧﺎﺳﯽ: ﺗﺮﯾﮑﻮﻣﻮﻧﺎﺱ ﻭﺍﮊﯾﻨﺎﻟﯿﺲ ﻧﻮﻋﯽ ﺍﻧﮕﻞ ﺗﮏ ﯾﺎﺧﺘﻪﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﺯ ﺷﺨﺼﯽ ﺑﻪ ﺷﺨﺺ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻋﻼﺋﻢ ﺁﻥ ﺷﺎﻣﻞ : ﺍﻟﻒ - ﺧﺎﺭﺵ ﻭ ﺳﻮﺯﺵ ﻭ ﺗﻮﺭﻡ ﺷﺪﯾﺪ ﻣﻬﺒﻞ ﺏ - ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﮐﻒ ﺁﻟﻮﺩ ﺧﺎﮐﺴﺘﺮﯼ ﯾﺎ ﺯﺭﺩ - ﺳﺒﺰ ﺝ - ﺑﻮﯼ ﻧﺎﻣﻄﺒﻮﻉ ﻣﺎﻫﯽ ﺩ - ﺩﺭﺩ ﺣﯿﻦ ﺍﺩﺭﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﺎ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺁﻥ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺗﺠﻮﯾﺰ ﺁﻧﺘﯽ ﺑﯿﻮﺗﯿﮏ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﻏﻠﺐ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺩﻭﺯ ﺩﺍﺭﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ. ﻫﻤﺴﺮ ﺷﺨﺺ ﻣﺒﺘﻼ ﻫﻢ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﺎ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻭﯼ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﺷﻮﺩ ﭼﻮﻥ ﺑﺎﻋﺚ ﺁﻟﻮﺩﮔﯽ ﻣﺠﺪﺩ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ۳ - ﺑﺎﮐﺘﺮﯾﺎﯾﯽ : ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻭﺍﮊﯾﻨﻮﺯ ﺑﺎﮐﺘﺮﯾﺎﯾﯽ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺭﺷﺪ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﺎﮐﺘﺮﯾﻬﺎ ﺩﺭ ﻣﻬﺒﻞ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎ ﻋﻠﺖ ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﯾﺎ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﯾﺎﺑﺪ . ﻋﻼﺋﻢ ﺁﻥ ﺷﺎﻣﻞ : ﺍﻟﻒ - ﺧﺎﺭﺵ، ﺳﻮﺯﺵ ﻭ ﺗﻮﺭﻡ ﻣﻬﺒﻞ ﺏ - ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺁﺑﮑﯽ ﺧﺎﮐﺴﺘﺮﯼ ﺝ - ﺑﻮﯼ ﻧﺎﻣﻄﺒﻮﻉ ﻣﺎﻫﯽ ﺩ - ﺩﺭﺩ ﺣﯿﻦ ﺍﺩﺭﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﺎ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺁﻥ ﺷﺎﻣﻞ ﺁﻧﺘﯽ ﺑﯿﻮﺗﯿﮏ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ ﯾﺎ ﺭﻭﺷﻬﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﻫﻤﺴﺮ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﻫﻢ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺷﻮﺩ. ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﺷﻮﺩ . 👇 ✅خواندن این پست را به دوستان خود نیز پیشنهاد دهید. 🌹شاد و سلامت باشید🌹

25 اردیبهشت 1394 09:09:47

1 بازدید

کلینیک بانوان

⤵⤵⤵⤵ #لونژیل یا #لوونورژسترول یکی از معمول ترین و رایج ترین قرص ها و روش های جلوگیری اورژانسیه که اکثرا باهاش آشنا هستیم، این دارو باید حداکثر تا 72 ساعت بعد از رابطه جنسی محافظت نشده استفاده بشه، و سوالی که خیلی از خانم ها در مورد این قرص دارن اینه که باید چنتا از این قرص بخورن؟ خب این دارو باید 1.5 میلی گرم یکجا خورده بشه، و اگر هر قرص 1.5 میلی گرم باشه یک عدد کافیه ولی اگر دوزش 0.75 میلی گرم باشه باید دوتا باهم خورده بشه و نیاز به دوز دوم نداره اشتباه رایجی که درمورد این قرص میشه استفاده مکرر از این قرص در طول یک دوره ماهانه خانم هاست، یادتون باشه هر دوره ماهانه فقط یکبار میتونید از این روش استفاده کنید و استفاده مکرر عملا بی اثر هست و عوارضش رو بیشتر هم می‌کنه. اشتباه رایج دوم خانم ها اینه که فک میکنن بعد از خوردن این قرص ها، دارو اثرش رو با خونریزی نشون میده، در صورتی که هیچ لزومی نداره شما بعدش قاعدگیتون شروع بشه، البته ممکن هم هست لکه بینی یا خونریزی نامنظم داشته باشید که از عوارض این دارو هستش و اگر خیلی شدید نباشه جای نگرانی نیست. بعضی #داروها اثر این قرصها را کاهش میدن، مثلا اگر از فنی توئین یا ریفامپین استفاده می کنید ، اثر این روش کم میشه بنابراین در صورت مصرف همزمان این داروها باقرصهای پیشگیری ، تعداد قرصهای #پیشگیری را دو برابر کنید. ⛔موارد منع مصرف: در صورت بارداری،بیماری شدید شریانی،آدنومای کبدی، پروفیری،سرطان پستان و دستگاه تناسلی 🚫هشدار: در صورت ابتلا به بیماری قلبی، سابقه بارداری نابجا،سندرم های سو جذب، کیست های فعال تخمدانی، بیماری فعال کبدییرقان انسدادی عود کننده و یا سابقه یرقان در دوران بارداری، دارو با احتیاط مصرف شود. ❌عوارض جانبی: نامنظم شدن قاعدگی، تهوع، استفراغ،سردرد، احساس ناراحتی در سینه ها،افسردگی ،اختلالات پوستی، تغییرات وزن بدن ✔نکات قابل توصیه: * در صورت مصرف همزمان این دارو با ریفامپین، حتما باید از یک روش دیگر جلوگیری نیز استفاده کرد. *  طی دوران مصرف باید فشار خون فرد دائما کنترل شود. ✅گرچه این روش درصورت استفاده صحیح ، تا 97-99درصد موثر واقع میشه ولی در تمام روشها شانس شکست وجود داره بنابراین تاکید می کنم تا زمان #قاعدگی بعدی حتما ازیک روش دیگر مانند #کاندوم استفاده کنید. در صورت وقوع #حاملگی همزمان با این روش ، با توجه به اینکه این روش برای #جنین خطری ندارد ، نیازی به #سقط و ختم حاملگی نخواهد بود. 🌹 اگه از این مطلب راضی بودید با دوستاتون به اشتراک بذارید، سوالاتون رو از طریق دایرکت بپرسید.

06 شهریور 1397 17:40:54

2 بازدید

کلینیک بانوان

مساله ای که تا به حال ممکنه نگرانتون کرده باشه بحث خواب های جنسی و به ارگاسم رسیدن تو خواب میتونه باشه، که برای آقایون همراه با انزال و برای خانم ها با یا بدون انزال میتونه باشه! بنابراین بیشتر به اسم #رویای_خیس شناخته میشه. اولین نکته اینه که در زمان شروع بلوغ جنسی این خواب هم طبیعی هستن، و تا چندین سال میتونه ادامه داشته باشه خصوصا در افرادی که رابطه جنسی منظم ندارن و یا از رابطه جنسیشون رضایت ندارن. البته ممکنه برای کسایی که هیچ کدوم از این ویژگی ها رو ندارن هم اتفاق بیافته پس هیچ جای نگرانی نیست. . . . . . #رویای_خیس #رابطه_جنسی #بلوغ #انزال #نعوظ #خواب #فانتزی #سکسولوژی

18 تیر 1399 11:21:25

18 بازدید

کلینیک بانوان

به طور کلی یبوست به مواردی اطلاق می‌شود که فرد کمتر از دو بار در هفته دفع مدفوع داشته باشد. ﻋﻠﻞ ﺑﺮﻭﺯ ﺍﯾﻦ ﻋﺎﺭﺿﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ، ﺑﺮ ﻫﻢ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺗﻌﺎﺩﻝ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ مثل یبوست در دوران حاملگی، ﺍﺛﺮ ﺟﺎﻧﺒﯽ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﺼﺮﻓﯽ ﻭ ﯾﺎ ﺁﻧﺎﺗﻮﻣﯽ ﺑﺪﻥ ﺑﺎﺷﺪ. ﺭﻭﺵﻫﺎﯼ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺷﺎﻣﻞ ﺍﺻﻼﺡ ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﻭ ﺗﻤﺮﯾﻨﺎﺕ ﻭﺭﺯﺷﯽ ﺍﺳﺖ . ﻋﻠﻞ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﻋﻠﺖ ﺍﺻﻠﯽ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﮐﻨﺪﯼ ﺳﺮﻋﺖ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﻮﺍﺩ ﺍﺯ ﮐﻮﻟﻮﻥ ﻭ ﯾﺎ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺩﻓﻊ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎ ﻣﻮﺟﺐ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺭﮊﯾﻢ ﮐﻢﻓﯿﺒﺮ ﯾﺎ ﮐﻢﺁﺑﯽ، ﮐﻢﮐﺎﺭﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ، ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﯾﺎﺑﺖ ، ﺗﻮﻣﻮﺭﻫﺎ ﻭ ﺳﺮﻃﺎﻥﻫﺎﯼ ﺭﻭﺩﻩ. ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﻏﺬﺍ ﻭﺍﺭﺩ ﺭﻭﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺁﺏ ﻭ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﻐﺬﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺪﺍ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻣﻮﺍﺩ ﺯﺍﺋﺪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺪﻓﻮﻉ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺍﻧﻘﺒﺎﺽ ﻣﺎﻫﯿﭽﻪ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺭﻭﺩﻩ ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ .ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻢ ﻓﯿﺒﺮ ﻭ ﺁﺏ ﻭ ﻧﺪﺍﺷﺘﻦ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﺪﻧﯽ ﻭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺩﻓﻊ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﺭﺍ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﻭ ﺳﺨﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ .‏ 💉ﺭﻭﺵ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺭﻭﺵ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﻋﻠﺖ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﺻﻼﺡ ﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻧﺸﺪ، ﺍﺯ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﻠﯿﻦ استفاده می‌شود. ﺗﻮﺻﯿﻪﻫﺎﯼ ﺗﻐﺬﯾﻪﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺒﻮﺳﺖ : ✅ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ۱۰- ۸ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﻣﺎﯾﻌﺎﺕ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ ﻣﺜﻼً ﻫﺮﯾﮏ ﺳﺎﻋﺖ ﯾﮑﺒﺎﺭ ۱ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﺁﺏ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ . ✅ﺁﻟﻮ ﯾﺎ ﺁﺏ ﺁﻟﻮﯼ ﮔﺮﻡ ﻣﻠﯿﻦ ﺍﺳﺖ . ﺳﺎﯾﺮ ﻣﯿﻮﻩﻫﺎﯼ ﻣﻠﯿﻦ ﺷﺎﻣﻞ : ﺍﻧﺠﯿﺮ ، ﺍﻧﮕﻮﺭ ، ﻫﻨﺪﻭﺍﻧﻪ ، ﺗﻮﺕ ﻓﺮﻧﮕﯽ ، ﮔﻼﺑﯽ ، ﺯﺭﺩﺁﻟﻮ ، ﺯﯾﺘﻮﻥ ، ﻫﻠﻮ ، ﺁﺏ ﺳﯿﺐ ، ﮐﯿﻮﯼ ﻭ ... . ✅ﺑﻪ ، ﺳﯿﺐ ﻭ ﻣﻮﺯ ﻧﺨﻮﺭﯾﺪ. ✅ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻧﺎﻥ ﻭ ﻏﻼﺕ ﺳﺒﻮﺳﺪﺍﺭ ﻭ ﺣﺒﻮﺑﺎﺕ ﻭ ﻣﯿﻮﻩ ﻭ ﺳﺒﺰﯼ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ . ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ۱ﻗﺎﺷﻖ ﻣﺮﺑﺎﺧﻮﺭﯼ ﺳﺒﻮﺱ ﺑﺮﻧﺞ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎﺁﺏ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ . ‏ ✅ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ۵ﻭﺍﺣﺪ ﻣﯿﻮﻩ ﻭ ﺳﺒﺰﯼ ﺗﺎﺯﻩ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ . ✅ﺭﻭﻏﻦ ﮐﺮﭼﮏ ﺑﻪ ﺩﻓﻊ ﮐﻤﮏ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭﻟﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪﺕ ﺳﺒﺐ ﮐﺎﻫﺶ ﺟﺬﺏ ﮐﻠﺴﯿﻢ ﻭ ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦﻫﺎﯼ ﻣﺤﻠﻮﻝ ﺩﺭ ﭼﺮﺑﯽ ﻣﺜﻞ A,D ، E,K ﻣﯽﺷﻮﺩ. ✅ﺳﻨﺎ، ﺩﺍﻧﻪ ﮐﺘﺎﻥ، ﺷﻨﺒﻠﯿﻠﻪ، ﺭﯾﻮﺍﺱ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ‏( ﺳﻨﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ۲ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ. ‏) ✅ﻧﻌﻨﺎﻉ ﻭ ﭼﺎﯼ ﺑﺎﺑﻮﻧﻪ ﺳﺒﺐ ﮐﺎﻫﺶ ﻋﻼﯾﻢ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ✅ﭼﺎﯼ ﺯﯾﺎﺩ ﭘﺮ ﺭﻧﮓ ﻧﺨﻮﺭﯾﺪ. ✅ﺩﺭ ﻣﺪﺗﯽ ﮐﻪ ﯾﺒﻮﺳﺖ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﻣﺎﺳﺖ ﻧﺨﻮﺭﯾﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺁﻥ ﺷﯿﺮ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ . ✅ﻣﺮﺯﻩ ﻭ ﺩﺍﺭﭼﯿﻦ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﮑﻨﯿﺪ . ✅ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻏﺬﺍﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻧﺎﻥ ﺳﺒﻮﺳﺪﺍﺭ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﮐﻤﺘﺮ ﺑﺮﻧﺞ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ. ✅ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺮﺱ ﻭ ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﺧﻮﺩ ﺑﮑﺎﻫﯿﺪ. ✅ﺣﺘﻤﺎً ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﺪﻧﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ۳۰ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺭﻭﯼ ﮐﻨﯿﺪ . ✅ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﻧﻈﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻓﻊ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻭﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺩﻓﻊ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻣﺰﺍﺝ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮔﯿﺮﺩ. ✅خواندن این پست را به دوستان خود نیز پیشنهاد دهید. 🌹شاد و سلامت باشید🌹

19 اردیبهشت 1394 07:41:57

4 بازدید

نعیمه انصاری

0

0

اول اینکه برای تهیه این پست ها من خیلی وقت میذارم، پس لطفا لایک یادتون نره دوم بریم سراغ اصل مهم وازکتومی: خب در اینکه درصد موفقیت این عمل بسیار بالاست هیچ شکی نیست و در حدود 99.9% هست!!! این عمل معمولا هم یک طرفه نیست، یعنی اینکه تا حدود 30% امکان موفقیت آمیز بودن عمل ترمیم یا باز کردن لوله ها وجود داره. پاسخ چنتا سوال متداول: - آیا این عمل از بیماری های مقاربتی مثل ایدز یا زگیل جلوگیری میکند؟ - ابدا! این روش صرفا فقط از بارداری جلوگیری می کند. + آیا این عمل از میل جنسی یا قدرت مردانگی یا جنسی مرد کم می کند؟ - ابدا! هیییییییچ تاثیری روی این مسائل نمیذاره و کسانی هم که بعد از عمل احساس بروز تغییراتی میشن، فقط بخاطر تلقین و مسائل روحی روانی این قضیه ناشی از عدم قدرت باروری اونهاست. + این عمل محدودیت جنسی داره؟ - خیر، بعد از اتمام مراحل بلوغ در صورت نیاز قابل انجام است. + دوره نقاهت این عملچگونه است؟ - 30 دقیقه پس از عمل قادر به راه رفتن و رانندگی می باشد. در صورت صلاح دید پزشک آنتی بیوتیک تجویز می شود. مراقبت از زخم روی پوست تا زمان بهبودی کامل لازم است. سه ماه پس از عمل، در طی سه مرحله آزمایش آزمایش اندازه گیری اسپرم انجام شود و اگر صفر بود عمل موفقیت آمیز بوده و نیاز به روش کمکی برای جلوگیری از بارداری نیست. ولی تا قبل از اون باید از روش کمکی استفاده کرد. . . . . #وازکتومی #بستن_لوله_مردان #عقیم #عقیم_سازی #جلوگیری_از_بارداری #جلوگیری_از_حاملگی #میل_جنسی #قدرت_جنسی #قدرت_باروری #عمل_وازکتومی #ترمیم_وازکتومی #مامایی #کلیه_و_مجاری_ادراری #ماما

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

کلینیک بانوان

نعیمه انصاری

0

0

اول اینکه برای تهیه این پست ها من خیلی وقت میذارم، پس لطفا لایک یادتون نره دوم بریم سراغ اصل مهم وازکتومی: خب در اینکه درصد موفقیت این عمل بسیار بالاست هیچ شکی نیست و در حدود 99.9% هست!!! این عمل معمولا هم یک طرفه نیست، یعنی اینکه تا حدود 30% امکان موفقیت آمیز بودن عمل ترمیم یا باز کردن لوله ها وجود داره. پاسخ چنتا سوال متداول: - آیا این عمل از بیماری های مقاربتی مثل ایدز یا زگیل جلوگیری میکند؟ - ابدا! این روش صرفا فقط از بارداری جلوگیری می کند. + آیا این عمل از میل جنسی یا قدرت مردانگی یا جنسی مرد کم می کند؟ - ابدا! هیییییییچ تاثیری روی این مسائل نمیذاره و کسانی هم که بعد از عمل احساس بروز تغییراتی میشن، فقط بخاطر تلقین و مسائل روحی روانی این قضیه ناشی از عدم قدرت باروری اونهاست. + این عمل محدودیت جنسی داره؟ - خیر، بعد از اتمام مراحل بلوغ در صورت نیاز قابل انجام است. + دوره نقاهت این عملچگونه است؟ - 30 دقیقه پس از عمل قادر به راه رفتن و رانندگی می باشد. در صورت صلاح دید پزشک آنتی بیوتیک تجویز می شود. مراقبت از زخم روی پوست تا زمان بهبودی کامل لازم است. سه ماه پس از عمل، در طی سه مرحله آزمایش آزمایش اندازه گیری اسپرم انجام شود و اگر صفر بود عمل موفقیت آمیز بوده و نیاز به روش کمکی برای جلوگیری از بارداری نیست. ولی تا قبل از اون باید از روش کمکی استفاده کرد. . . . . #وازکتومی #بستن_لوله_مردان #عقیم #عقیم_سازی #جلوگیری_از_بارداری #جلوگیری_از_حاملگی #میل_جنسی #قدرت_جنسی #قدرت_باروری #عمل_وازکتومی #ترمیم_وازکتومی #مامایی #کلیه_و_مجاری_ادراری #ماما

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن