کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
رفلاکس ﻣﻌﺪﻩﺍﯼ ﻣﺮﻭﯼ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺁﺳﯿﺐﻫﺎﯼ ﻣﻮﮐﻮﺯﯼ ﻭ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺰﻣﻦ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﻏﯿﺮ ﻋﺎﺩﯼ ﻣﺤﺘﻮﯾﺎﺕ ﻭ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﻌﺪﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﯼ ﺍﺳﺖ . ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﺭفلاکس ﻣﻌﺪﻩ ﺍﯼ ﻣﺮﻭﯼ ﺳﻮﺯﺵ ﺷﮑﻢ (Heartburn ) ﺍﺳﺖ. ﯾﮏ ﭘﻨﺠﻢ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺭﯾﻔﻼﮐﺲ ﻣﻌﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﯾﻌﻨﯽ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻫﻔﺘﻪﺍﯼ ﯾﮏ ﯾﺎ ﺩﻭﺑﺎﺭ ﺗﺮﺵ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. *ﻋﻮﺍﻣﻞ: ﻋﻠﻞ ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﻞ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﺳﻔﻨﮕﺘﺮ ﺗﺤﺘﺎﻧﯽ ﻣﺮﯼ ﯾﺎ ﺯﯾﺎﺩ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﻓﻌﺎﺕ ﺷﻞ ﺷﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﻔﻨﮕﺘﺮ ﯾﺎ ﺿﻌﻒ ﻣﮑﺎﻧﯿﺴﻤﻬﺎﯼ ﺩﻓﺎﻋﯽ ﺍﻧﺘﻬﺎﯼ ﻣﺮﯼ ﻣﻮﺟﺐ ﺍﯾﻦ ﺁﺳﯿﺐ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺩﺍﺋﻤﯽ ﯾﺎ ﻧﺎﭘﺎﯾﺪﺍﺭ ﺩﺭ ﻣﺎﻧﻊ ﺑﯿﻦ ﻣﻌﺪﻩ ﻭ ﻣﺮﯼ ﻣﻮﺟﺐ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺍﻓﺮﺍﺩﯾﮑﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻭﺯﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺣﺠﯿﻢ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﻧﺪ، ﻟﺒﺎﺳﻬﺎﯼ ﺗﻨﮓ ﻣﯽ ﭘﻮﺷﻨﺪ ﯾﺎ ﺳﯿﮕﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﺸﻨﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﺧﻄﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ . *ﺗﺸﺨﯿﺺ: ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﺎ ﺳﻨﺠﺶ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺎﻋﺘﻪ PH ﻣﺮﯼ ﻭ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺁﻥ ﺑﺎ ﻋﻼﺋﻢ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﯾﺎ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺑﻪ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺣﺪﺳﯽ ﺍﺳﺖ . *ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎ ﻭ ﻋﻼﯾﻢ: ﻋﻼﯾﻢ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ : -ﺳﻮﺯﺵ ﺳﺮﺩﻝ ﻭ ﺟﻨﺎﻍ ﺳﯿﻨﻪ -ﺍﺳﺘﻔﺮﺍﻍ -ﻧﺎﺭﺳﺎﯾﯽ ﺑﻠﻊ *ﻋﻼﯾﻢ ﮐﻤﺘﺮ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﻧﯿﺰ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ : -ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﻠﻊ -ﺗﺮﺷﺢ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺑﺰﺍﻕ -ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻬﻮﻉ -ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﻣﺤﻞ ﻗﻔﺴﻪٔ ﺳﯿﻨﻪ *ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ: ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﺭﯾﻔﻼﮐﺲ ﻣﺮﻭﯼ ﺑﺎ ﺁﻧﺘﯽ ﺍﺳﯿﺪ، ﻣﻬﺎﺭﮐﻨﻨﺪﻩ ﭘﻤﭗ ﻫﯿﺪﺭﻭﮊﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻧﮕﺰﯾﻮﻡ ﻭﺍﻣﭙﺮﺍﺯﻭﻝ ﻭ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺗﻮﻥ ﻋﻀﻼﻧﯽ ﺍﺳﻔﻨﮕﺘﺮ ﺗﺤﺘﺎﺗﻨﯽ ﻣﺮﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﺍﻣﭙﺮﮐﺲ ﻭ ﻣﺘﻮﮐﻠﻮﭘﺮﺍﻣﯿﺪ ﻭ ﺳﯿﺰﺍﭘﺮﺍﯾﺪ ﺍﺳﺖ. ﻧﻮﺷﯿﺪﻧﯽﻫﺎ ﻭ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽﻫﺎﯼ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﮐﺎﻓﺌﯿﻦ ﯾﺎ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﺜﻞ ﮐﺎﮐﺎﺋﻮ، ﻗﻬﻮﻩ، ﭼﺎﯼ، ﻧﻮﺷﺎﺑﻪﻫﺎﯼ ﮔﺎﺯﺩﺍﺭ ﻭ ﻣﺮﮐﺒﺎﺕ ( ﭘﺮﺗﻘﺎﻝ، ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﻭ ... ) ﺑﺎﻋﺚ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺍﻟﮑﻞ، ﮐﺸﯿﺪﻥ ﺳﯿﮕﺎﺭ، ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﺨﺪﺭ ، ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻏﺬﺍ، ﻣﺼﺮﻑ ﺣﺠﻢ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﻣﺎﯾﻌﺎﺕ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻏﺬﺍ ﻭ ﻣﺼﺮﻑ ﻏﺬﺍﻫﺎﯼ ﭼﺮﺏ، ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺍﺳﯿﺪ ﺭﺍ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻣﺼﺮﻑ ﻏﺬﺍﻫﺎﯼ ﺗﻨﺪ ﻭ ﺳﺒﺰﯾﺠﺎﺗﯽ ﻣﺜﻞ ﭘﯿﺎﺯ، ﺳﯿﺮ ﻭ ﻧﻌﻨﺎﻉ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﮐﻨﻨﺪ . ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺩﻥ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺑﺎﻻﺗﻨﻪ ﺑﺪﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﯿﻦﺗﻨﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﻭ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﻌﺪﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﮐﻨﺪ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻧﺒﺎﯾﺴﺘﯽ ﮐﻤﺮﺑﻨﺪ ﻭ ﻟﺒﺎﺱ ﺗﻨﮓ ﭘﻮﺷﯿﺪ.
16 خرداد 1394 19:40:18
3 بازدید
کلینیک بانوان
✅چه غذاهایی باید مصرف شود؟ • مواد غذایی حاوی امگا 3 مثل انواع ماهی، دانههای گیاهی به خصوص دانه کتان و گردو که تا حد زیادی از آزاد شدن پروستاگلاندینها و بروز درد و انقباضهای رحمی جلوگیری میکند. منابع منیزیم هم مثل سبزیهای برگ سبز تیره، ماهی تن، گردو و دانههای گیاهی و بادامزمینی ضدافسردگی هستند و درد و تحریکپذیری پستان را کم میکنند و بهتر است در این دوران مصرف شوند. ✅برخی خانمها دورههای قاعدگی نامرتبی دارند. این مشکل هم با اصلاح تغذیه درمانپذیر است؟ • لازم است دلیل این مسئله روشن شود اما به طور کلی رژیمهای غذایی فقیر از روی، بر نظم دوران قاعدگی اثر میگذارد. افرادی که رژیمهای سخت میگیرند یا میزان مصرف مواد غذایی در آنها بسیار پایین است و مرتب وزن کم میکنند، دچار عقب افتادن عادت ماهیانه میشوند. البته برای مرتب شدن دورهها، کلسیم بهترین مکمل است. اگر شیر نمیخورید، میتوانید کلمپیچ یا بروکلی را انتخاب کنید. اگر دچار عدم تحمل به لاکتوز شیر هستید، شیر سویا یا شیربرنج را امتحان کنید. ویتامین E موجود در جگر، زرده تخممرغ و آووکادو هم در این مورد مفید است. به علاوه، باید به اندازه کافی آب خورد و میزان مصرف هلههوله، مواد غذایی تصفیهشده، مواد غذایی پرچرب و شیرینیها را هم کاهش داد. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
25 بهمن 1393 10:45:38
1 بازدید
کلینیک بانوان
🔸🔸🔸 خارش دستگاه تناسلی خانم ها از جمله شکایات عمده خانم ها بوده که در این پست اطلاعاتی راجع به علل و درمان آن در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. خارش ها ممکن است به علت حساسیت، بیماری های پوستی، عفونت و... باشد. ﺧﺎﺭﺵ ﻣﺰﻣﻦ ﻭ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪﺕ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ . ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﭼﻨﺪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻋﺎﻣﻞ ﺧﺎﺭﺵ ﺩﺭ ﯾﮏ ﻓﺮﺩ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ . 🚫ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺧﺎﺭﺵ ﺩﺭ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ: _ﺷﺴﺘﺸﻮﯼ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺑﺎ ﻟﯿﻒ ﻭ ﺻﺎﺑﻮﻥ _ﭘﻮﺷﯿﺪﻥ ﻟﺒﺎﺱ ﺗﻨﮓ _ﺧﺸﮏ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺎ ﺳﺸﻮﺍﺭ _ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﮐﺮﻣﻬﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ _ﻧﻮﺍﺭ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ _ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﮐﺎﻧﺪﻭﻡ ﻭ ﮊﻟﻬﺎﯼ ﺭﻭﺍﻥ ﮐﻨﻨﺪﻩ ✅ﭼﻨﺪ ﻧﮑﺘﻪ ﻣﻬﻢ ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺧﺎﺭﺵ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ: ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ : -1 ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺧﺎﺭﺵ ﯾﺎ ﺳﻮﺯﺵ ﯾﺎ ﻫﺮ ﻋﻼﻣﺖ ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺭ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺗﻤﺎﺱ ﺟﻨﺴﯽ ﻧﯿﺴﺖ . ﻭ ﺑﯿﺨﻮﺩ ﻓﮑﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻧﮑﻨﯿﺪ. ﺍﺳﺘﺮﺱ ﺍﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺁﻣﯿﺰﺷﯽ ﺧﻮﺩ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺧﺎﺭﺵ ﺩﺭ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. -2 ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺭﻭﺣﯽ ﺩﺭ ﺧﺎﺭﺵ ﻣﺰﻣﻦ ﻭ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪﺕ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺍﮔﺮ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ ﺑﺪﻭﻥ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ ﺧﺎﺭﺵ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﯾﺎﻓﺖ. -3ﺩﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺧﺎﺭﺵ ﻭ ﺳﻮﺯﺵ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﻠﯽ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ ﺍﺭﺟﺤﻨﺪ. ﺍﺯ ﭘﺰﺷﮏ ﺧﻮﺩ ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﺪ ﺗﺎ ﺁﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺗﺠﻮﯾﺰ ﮐﻨﺪ. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﻣﺎﻟﯿﺪﻧﯽ ﭘﺎﯾﻪ ﭘﻤﺎﺩ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﻪ ﮐﺮﻡ ﺍﺭﺟﺢ ﺍﺳﺖ . -4 ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺑﺮﺧﯽ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﺧﺎﺭﺵ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺷﺪﻥ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺟﺪﯾﺪ ﻣﺜﻼ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺷﺪﻥ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻗﺎﺭﭼﯽ ﯾﺎ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﺑﻪ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺗﺠﻮﯾﺰﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ . ﻣﻌﻤﻮﻻ ﭘﺰﺷﮑﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻗﺎﺭﭼﯽ ﺛﺎﻧﻮﯾﻪ ﭘﯿﺸﺎﭘﯿﺶ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﺍﻧﻪ ﺗﺠﻮﯾﺰ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ . ✔در پست بعد راجع به درمان های بسیار ساده این مشکل صحبت میکنیم، پس با ما همراه باشید. 🌹شاد و سلامت باشید🌹
26 اردیبهشت 1394 10:22:08
1 بازدید
کلینیک بانوان
و اما رسیدیم به مهم ترین بخش، که همون پیشگیری باشه، این پست رو با دقت بخونید و عمل کنید تا به مشکل برنخورید، ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﻋﻮﺍﻣﻠﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﯿﺪ ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﻧﺘﯽ ﺑﯿﻮﺗﯿﮑﻬﺎ، ﭘﻮﺷﯿﺪﻥ ﻟﺒﺎﺱ ﺯﯾﺮﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮﭘﻨﺒﻪ ﺍﯼ، ﭘﻮﺷﯿﺪﻥ ﻟﺒﺎﺳﻬﺎﯼ ﺯﯾﺮ ﺗﻨﮓ ﺩﺭ ﺣﯿﻦ ﻭﺭﺯﺵ، ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻣﻌﻄﺮﮐﻪ ﻣﺨﺎﻁ ﻣﻬﺒﻞ ﺭﺍ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﯾﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﻗﺮﺻﻬﺎﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﻋﻔﻮﻧﺘﻬﺎﯼ ﻣﮑﺮﺭ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺑﻪ ﻗﻄﻊ ﺩﺍﺭﻭ ﻧﯿﺴﺖ . ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﻮﻉ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﯾﺎ ﻗﺪﺭﺕ ﺁﻥ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﻣﺸﮑﻞ ﮐﺎﻓﯽ ﺑﺎﺷﺪ . ﺍﮔﺮ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﻫﺴﺘﯿﺪ، ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺳﻄﺢ ﻗﻨﺪ ﺧﻮﻥ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﻋﻔﻮﻧﺘﻬﺎﯼ ﺭﺍﺟﻌﻪ ﺑﺨﺼﻮﺹ ﻋﻔﻮﻧﺘﻬﺎﯼ ﻗﺎﺭﭼﯽ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﺪ . ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺩﺭ ﺁﺏ ﻭ ﺟﻮﺵ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺟﻬﺖ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻗﺎﺭﭼﯽ ﻭ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺩﺭ ﺁﺏ ﻭ ﺳﺮﮐﻪ ﺟﻬﺖ ﻋﻔﻮﻧﺘﻬﺎﯼ ﺑﺎﮐﺘﺮﺍﯾﯽ ﻣﻔﯿﺪ ﺍﺳﺖ . ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ. دوستان نمیبینم کسی رو تگ کنید😢😢😢 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹
21 بهمن 1393 19:07:04
0 بازدید
کلینیک بانوان
بیست و دو سالش بود و یه کم خجالتی... مردم جنوب رسم دارن دختر رو زود شوهر میدن! اگر بالای بیست و پنج سال داشته باشی و مجرد باشی ... بگذریم... پرسیدم مشکلت چیه عزیزم؟ گفت یک ساله ازدواج کردم از بعد از اولین نزدیکی هنوز درد دارم، حتی یه نزدیکی بدون درد نداشتم خب ما تو اینطور مواقع اولین کاری که میکنیم معاینه ست. بهش گفتم برو رو تخت معاینه بخواب میام میبینمت، با اکراه رفت زمانی که ورودی واژن رو بررسی کردم اسکار یا همون جای زخم دیدم که حالا فیبروز هم شده بود. یعنی بافتی که باید نرم و انعطاف پذیر باشه، حالا سفت و خشک شده بود، درد موقع نزدیکیش هم بخاطر همین بود... پرسیدم عمل کردی؟ گفت معلومه؟ گفتم کاری ندارم، ولی بخاطر عمل غیراستانداردی هست که برات انجام دادن... اینو که گفتم انگار یه کاسه نمک پاشیدن رو زخمش،همونجا رو تخت شروع کرد به گریه کردن گفت قبل از ازدواجش رابطه با یه نفر دیگه داشته، تنهاش میذاره و بعد از اون مجبور میشه عمل ترمیم بکارت کنه، میگفت خیلی درد کشیده، هزینه زیادی هم داده بود گفتم خب شب اول ازدواجت چطور بود، گفت وحشتناک،بدون خونریزی، شوهرمم آخرش فهمید ترمیم کردم... پرسیدم چطور؟ گفت هیستوری سرچ گوشیم رو نگاه کرد و متوجه شد پرسیدم عکس العملش چی بود؟ گفت وقتی راستشو بهش گفتم رفتم چمدونم رو جمع کردم که برم خونه بابام ولی نذاست، گفت چون دوست دارم ازش میگذرم به شرطی که دیگه حتی یک کلمه راجع بهش زده نشه... تو دلم خداراشکر کردم که حداقل نفر دومی که وارد زندگیش شده بود باهاش خوب برخورد کرده بود... گفتم قدرشو بدون، مردای اینطوری کم هستن... . . . . یه عمل ترمیم بکارت اشتباه باعث شده بود هم رابطه های دردناکی رو تجربه کنه و هم به مقصودش که پنهان کردن رابطه قبلیش از شوهرش بود نرسه! راستش راجع به عمل ترمیم بکارت بحث زیاد هست و حتما یک پست کامل راجع به حقایق این عمل براتون میذارم. . . . بنظرتون شوهرش باید میدونست؟؟؟
15 شهریور 1400 07:28:11
41 بازدید
کلینیک بانوان
#سندرم#تخمدان#پلیکیستیک#pco#کیست ⬅⬅⬅ادامه پست قبل، ✅ درمان و دارو ها: ✅ﯾﮏ ﺭﻭﺵ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﺼﺮﻑ ﭘﺮﻭﮊﺳﺘﺮﻭﻥ ﺑﺮﺍﯼ ۱۰ ﺗﺎ۱۴ ﺭﻭﺯ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﺩﻭﺭﻩﻫﺎﯼ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﻧﻘﺶ ﺣﻔﺎﻇﺘﯽ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺍﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﺩﺍﺭﺩ ﻭﻟﯽ ﺳﻄﺢ ﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻥ ﺭﺍ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻧﻤﯽﺑﺨﺸﺪ. ﻋﺎﺭﺿﻪﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﭼﺎﻗﯽ ﻭ ﯾﺎ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺁﻧﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺩﯾﮕﺮ ﺳﯿﺮ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﭼﺎﺭ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﻧﻤﺎﯾﺪ. ✅با ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﺻﻠﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﻮﻟﯿﻦ ﺍﺳﺖ، ﻣﺘﺨﺼﺼﯿﻦ ﺍﺯ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﻣﺘﻔﻮﺭﻣﯿﻦ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﺍﺻﻠﯽ ﺩﺭ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽﻧﻤﺎﯾﻨﺪ . ﻣﺘﻔﻮﺭﻣﯿﻦ ﯾﮏ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺒﺘﻼﯾﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﻧﻮﻉ ۲ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺳﺒﺐ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﻮﻟﯿﻦ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺭﻭ ﺗﺨﻤﮏ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺭﺍ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻣﯽﺑﺨﺸﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺳﺒﺐ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﭼﺮﺧﻪﻫﺎﯼ ﻣﻨﻈﻢ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﭘﯿﺶ ﺩﯾﺎﺑﺘﯽ ﺑﺎﺷﯿﺪ، ﻣﺼﺮﻑ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺭﻭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﺩﯾﺎﺑﺖ ﻧﻮﻉ ۲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺎﺧﯿﺮ ﺑﯿﻨﺪﺍﺯﺩ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺗﺤﺖ ﯾﮏ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﮊﯾﻤﯽ ﻭ ﻭﺭﺯﺷﯽ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺭﻭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﮐﺎﻫﺶ ﻭﺯﻥ ﺷﻤﺎ ﮐﻤﮏ ﮐﻨﺪ.. ﺟﺎﻟﺐ ﺍﺳﺖ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺭﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻋﻼﻣﺘﯽ ﻧﻤﯽﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺁﻥ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ. ⬅⬅⬅ ادامه بحث درمان رو تو پست بعد دنبال کنید. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
24 بهمن 1393 11:47:13
0 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
و اینم ادامه بحث یائسگی، دوستان هرجاش بازم سوال داشتین بپرسید: ﺧﺎﻧﻢﻫﺎ ﺑﺎ ﻭﻗﻮﻉ ﭼﻪ ﻋﻼﯾﻤﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﺷﮏ ﮐﻨﻨﺪ؟ ﺍﮔﺮ ﺧﺎﻧﻤﯽ ﺩﺭ ﺳﻨﯿﻦ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ 45 ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺑﺎ ﻗﻄﻊ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﯽ ﯾﺎ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺷﺪﻥ ﻓﻮﺍﺻﻞ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﻭ ﻋﻼﯾﻤﯽ ﻣﺜﻞ ﮔﺮﮔﺮﻓﺘﮕﯽ، ﺑﺪﺧﻮﺍﺑﯽﻫﺎﯼ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﻭ ﺗﻌﺮﯾﻖ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺷﻮﺩ، ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﮐﻨﺪ . ﺑﺎ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺁﻣﺪﻥ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺍﺳﺘﺮﻭﮊﻥ، ﺑﺎﻓﺖ ﭘﻮﺷﺸﯽ ﻭﺍﮊﻥ ﻭ ﭘﯿﺸﺎﺑﺮﺍﻩ ﺧﺸﻚﺗﺮ، ﻧﺎﺯﻙ ﻭ ﺷﻜﻨﻨﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺧﺎﺻﯿﺖ ﺍﺭﺗﺠﺎﻋﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻣﯽﺩﻫﺪ. ﺑﺎ ﻛﻢﺷﺪﻥ ﻧﺮﻣﯽ ﻭ ﻟﺰﺟﯽ، ﺳﻮﺯﺵ ﻭ ﺧﺎﺭﺵ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺧﻄﺮ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻣﺠﺎﺭﯼ ﺍﺩﺭﺍﺭﯼ ﻭﺍﮊﻥ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯽﺁﯾﺪ . ﻓﺮﺩ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﻜﺮﺭﺍ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺍﺩﺭﺍﺭ ﯾﺎ ﻧﯿﺎﺯ ﻓﻮﺭﯼ ﺑﻪ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﯾﺎ ﺩﭼﺎﺭ ﺑﯽﺍﺧﺘﯿﺎﺭﯼ ﺍﺩﺭﺍﺭ ﺷﻮﺩ . ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻛﺎﻫﺶ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺍﺳﺘﺮﻭﮊﻥ، ﺭﮒﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﮔﺸﺎﺩ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﻓﺮﺩ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮔﺮﻣﺎ ﻭ ﺳﺮﺥ ﺷﺪﻥ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﯽ ﻛﻪ ﺍﺻﻄﻼﺣﺎ ﺑﻪ ﺁﻥ ﮔﺮﮔﺮﻓﺘﮕﯽ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ، ﻣﯽﻛﻨﺪ . ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺖ ﯾﻜﺒﺎﺭ ﯾﺎ ﻓﻘﻂ ﮔﺎﻫﯽ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﯾﺎ ﺷﺐ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺑﯿﻔﺘﺪ . ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﺧﻮﺍﺏ ﻭ ﻋﺮﻕ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺍﺯ ﭘﯿﺎﻣﺪﻫﺎﯼ ﮔﺮﮔﺮﻓﺘﮕﯽ ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯽﭘﺮﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﺪﻧﺸﺎﻥ ﺧﯿﺲ ﻋﺮﻕ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺁﻥ ﺩﭼﺎﺭ ﻟﺮﺯ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺣﺘﯽ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺏ ﺭﻓﺘﻦ ﯾﺎ ﯾﻚ ﺧﻮﺍﺏ ﻋﻤﯿﻖ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﺸﻜﻞ ﺷﻮﻧﺪ. ﻛﻤﺒﻮﺩ ﺧﻮﺍﺏ ﻭ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﺑﺮ ﺧﻠﻖ ﻭ ﺧﻮ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺳﻼﻣﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺳﻮﺀﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺩﭼﺎﺭ ﺧﺴﺘﮕﯽ، ﺑﯽﻗﺮﺍﺭﯼ، ﻛﺎﻫﺶ ﺣﺎﻓﻈﻪ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺗﻤﺮﻛﺰ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ. ﮔﺎﻫﯽ ﻣﯿﻞ ﺟﻨﺴﯽ ﻛﺎﻫﺶ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ ﻛﻪ ﻋﻠﺖ ﺁﻥ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﻭ ﺧﻠﻘﯽ ﻭ ﺗﺤﺮﯾﻚﭘﺬﯾﺮﯼ ﻓﺮﺩ ﺑﺎﺷﺪ. ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﺯﯾﺮﺍ ﺑﺎ ﺑﺮﻭﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﺧﺘﻼﻝ، ﺗﺨﻤﻚﻫﺎﯼ ﺑﺎﻗﯽﻣﺎﻧﺪﻩ ﺗﺨﺮﯾﺐ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﻧﺎﺗﻮﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺩﺍﺭ ﺷﺪﻥ ﺍﺳﺖ . ﺑﺎ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ، ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻧﯿﺰ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ. ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﻓﻌﺎﻝﺷﺪﻥ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺗﺨﻤﻚﻫﺎ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﻛﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﺮﻭﺯ ﻣﺸﻜﻞ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﮊﻧﺘﯿﻜﯽ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ . ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺑﺮﻭﺯ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺩﺭ ﺳﻦ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﯽ ﻧﯿﺰ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﭘﺲ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﻜﻪ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺩﺭ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺳﻨﯽ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺁﻏﺎﺯﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﭼﻨﯿﻦ ﺍﺧﺘﻼﻻﺗﯽ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﺎ ﭘﺰﺷﻚ ﺧﻮﺩ ﻣﺸﻮﺭﺕ ﻛﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﻛﺎﻫﺶ ﺍﺳﺘﺮﺱﻫﺎﯼ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﻭ ﺣﺘﯽ ﮔﺎﻫﯽ ﺑﺮﺭﺳﯽﻫﺎﯼ ﮐﺮﻭﻣﻮﺯﻭﻣﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﻮﺩ. پس دوست گلم اگه علایم رو دارین و تازه تو شما شروع شده، هرچه زودتر به پزشک مراجعه کن تا اقدام درمانی براتون صورت بگیره، 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹