کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
خیلی سال پیش، زمانی که دانشجو بودم و توی تریاژ مامایی یکی از بزرگ ترین بیمارستان های شهرمون نشسته بودم، یهو در اورژانس باز شد و یه خانم که حالت برآشفته ای داشت وارد شد و خودش رو روی نزدیک ترین تخت اورژانس انداخت... استرس از تمام اجزای صورتش میبارید و با وحشت داشت مارو نگاه میکرد، منو دوستم اون لحظه بدون اینکه حتی بپرسیم چی شده سریعا استادمون رو صدا زدیم، استاد و بعد از اون پرسنل بخش وارد شدن... - مشکلت چیه خانم؟ + حالم خوب نیست... - چرا؟ چی شده؟ + از صب که بیدار شدم همش ورم داشتم، رفتم بهداشت، فشارمو گرفتن گفتن بالاست باید بری بیمارستان - چند بوده؟ + پونزده در همین حین من که داشتم علائم حیاتی مریض رو چک میکردم متوجه شدم که نبض خیلی پری داره و احتمالا فشارش خیلی بالاست... بله فشار بالای چیزی بود که فک میگفت و بین 180 و 190 در نوسان بود... پزشک کشیک رو خبر کردن، اقدامات سریع دارویی براش شروع شد، آزمایشات فرستاده شد و این بین مشکل بعدی که وجود داشت سن بارداری بود، با سن بارداری 25 هفته... بعد از حدود 15 دقیقه که جواب آزمایشات آماده شد و فشار مادر با وجود دارو ها به بالای 200 رسید، با تشخیص پره اکلامپسی حاد شدید، یا همون مسمومیت بارداری طیق دستور پزشک آماده اتاق عمل شد... مادر وحشت زده تر از همیشه از ما سوال میکرد + خانم چرا اتاق عمل؟ - باید بچه دنیا بیاد، جفت جدا بشه تا حالت خوب بشه + بچه تو 25 هفته میمونه؟ - نه + نه من نمیخوام برم اتاق عمل و زد زیر گریه... - خانم نری اتاق عمل تا چند دقیقه دیگه میمیری + من حاضرم بمیرم اما بچه م بمونه، بچه منو نکشید خواهش میکنم بذارید بمونه... ما و تمام پرسنلی که اونجا بود از استرس اون وضعیت داشتیم قالب تهی میکردیم، بیمار تمام علائم مسمومیت بارداری رو داشت و هر زمان امکان تشنج یا مرگ وجود داشت، همه چیز باید سریع پیش می رفت، کسی انگار به التماس های اون گوش نمیکرد، چون همه نگران جون مادر بودن، این یه قانونه، موقع خطر، جون مادر به جون جنین ارجحیت داره... خوشبختانه به موقع اتاق عمل آماده شد و مریض سزارین شد و به بخش مراقبتهای ویژه منتقل شد، مادر زنده موند ولی بچه... بعد حدود یک ساعت بخش آروم شد و یه خورده از شوکش بیرون اومدیم که یهو صدای در اورژانس شنیده شد، این بار هم مثل همیشه یه خانم با حالت استرس خودش رو انداخت رو نزدیک ترین تخت... + مشکلت چیه؟ - باردارم، خونریزی دارم + چند هفته ای؟ - 18 هفته + سونوهات کو؟ ⬇️⬇️⬇️ ادامه در کامنت اول ⬇️⬇️⬇️
28 آذر 1399 12:27:19
19 بازدید
کلینیک بانوان
⬅ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﯾﺎ ﭘﺮﻣﻮﯾﯽ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺑﻪ ﺭﺷﺪ ﻏﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻣﻮﻫﺎﯼ ﺿﺨﯿﻢ ﺩﺭ ﻧﻮﺍﺣﯽ ﺣﺴﺎﺱ ﺑﻪ ﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻥ( ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﻬﺎﯼ ﻣﺮﺩﺍﻧﻪ ) ﺩﺭﺻﻮﺭﺕ ﻭﺑﺪﻥ ﺑﺎﻧﻮﺍﻥ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﯼ ﺭﯾﺶ ﻭﺳﺒﯿﻞ ﺍﻃﻼﻕ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ . ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻮﻫﺎﯼ ﺿﺨﯿﻢ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﺍﺣﯽ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﺑﺎﻧﻮﺍﻥ ﻟﺰﻭﻣﺎ ﻏﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻧﻤﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺍﻟﮕﻮﯼ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺭﺷﺪ ﻣﻮ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﯼ ﮊﻧﺘﯿﮑﯽ ﻓﺮﺩ ﺩﻗﺖ ﺷﻮﺩ . ﺩﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻫﺎ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺍﯾﺪﯾﻮ ﭘﺎﺗﯿﮏ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ⬅ﻋﻠﺖ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﻬﺎﯼ ﻣﺮﺩﺍﻧﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﻧﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﻏﺪﺩ ﻓﻮﻕ ﮐﻠﯿﻪ ﯾﺎ ﺗﺨﻤﺪﺍﻧﻬﺎ ﻣﻨﺸﺎ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ . ﺑﻨﺎ ﺑﺮﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﺭﮔﺎﻧﻬﺎ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺷﻮﻧﺪ .ﺑﺮﺧﯽ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﮐﻨﻨﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺳﺘﺮﻭﺋﯿﺪﻫﺎ ، ﻓﻨﻮﺗﯿﺎﺯﯾﻨﻬﺎ ، ﻣﯿﻨﻮﮐﺴﯿﺪﯾﻞ ، ﺗﺮﯾﺎﻣﺘﺮﻥ ، ﻓﻨﯽ ﺗﻮﺋﯿﻦ ، ﺍﺳﺘﺎﺯﻭﻻﻣﯿﺪ ، ﭘﻨﯿﺴﯿﻼﻣﯿﻦ ، ﭘﺴﻮﺭﺍﻟﻦ ﻭ ﺟﺰﻭ ﭘﺮﻭﮊﺳﺘﺮﻭﻧﯽ ﻗﺮﺻﻬﺎﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ⬅ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﭘﺰﺷﮏ ﻗﺒﻞ ﺍﺯﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﺷﺮﺡ ﺣﺎﻝ ﻭﻣﻌﺎﯾﻨﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﺯﻧﻈﺮﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﯼ ﺩﺭ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . ﺩﺭ ﻣﯿﺘﻼ ﯾﺎﻥ ﺑﻪ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﯾﮑﺴﺮﯼ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻫﺎ ﺣﺴﺐ ﻧﻈﺮ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺗﺴﺘﻮﺳﺘﺮﻭﻥ، TBG ،ﺁﻧﺪﺭﻭﺳﺘﻨﺪﯾﻮﻥ، FSH ،LH ،ﭘﺮﻭﻻﮐﺘﯿﻦ،ﺗﺴﺘﻬﺎﯼ ﺗﯿﺮﻭﺋﯿﺪ ، DHEAS ﻭ ﺳﻮﻧﻮ ﮔﺮﺍﻓﯽ ﺗﺨﻤﺪﺍﻧﻬﺎ ﻭ ﮔﺎﻫﺎ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﺎﺕ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ . ﻋﺎﻣﻞ ﺍﺻﻠﯽ ﺩﺭ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﻓﻮﻟﯿﮑﻮﻝ ﻣﻮﺑﻪ ﺭﺷﺪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺭﺷﺪ ﻣﺪﺍﻭﻡ ﻣﻮﻫﺎ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺩﺍﺭﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺑﮑﺎﺭ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪﺍﺯ : ﺍﺳﭙﯿﺮﻭﻧﻮﻻﮐﺘﻮﻥ – ﺳﯿﭙﺮﻭﺗﺮﻭﻥ ﺍﺳﺘﺎﺕ ﻭ ﺳﯿﭙﺮﻭ ﺗﺮﻭﻥ ﮐﺎﻣﭙﺎﻧﺪ - ﺩﮔﺰﺍﻣﺘﺎﺯﻭﻥ - ﻓﻠﻮﺗﺎﻣﯿﺪ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﻫﯿﺮﺳﻮﺗﯿﺴﻢ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻋﺎﻣﻞ ﺁﻥ ﻭﻭﺿﻌﯿﺖ ﺗﺨﻤﮏ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﻭ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﯾﺎ ﻋﺪﻡ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺑﻪ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ . ﮔﺎﻩ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ﺷﺶ ﻣﺎﻩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﯾﺎﺑﺪ . ﻧﮑﺘﻪ ﯼ ﻣﻬﻢ ﺍﯾﻨﺠﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺷﺮﻭﻉ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﺭﺷﺪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪﻭ ﺑﻪ ﻣﻮﻫﺎﯼ ﺿﺨﯿﻢ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﺻﺮﻓﺎ ﺑﺎ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯼ ﺍﺯﺑﯿﻦ ﻧﻤﯽ ﺭﻭﻧﺪ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﺭﻭﺷﻬﺎﯾﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭ ﻟﯿﺰ ﻭ ﻟﯿﺰﺭ ﺟﻬﺖ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺘﻦ ﻣﻮﺩﺍﺭﻧﺪ .ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﭘﺮﻣﻮﯾﯽ ﺑﺪﻻﯾﻞ ﻣﺘﻌﺪﺩﺍﺯ ﻋﻠﻞ ﮊﻧﺘﯿﮑﯽ ﺗﺎ ﺗﻮﻣﻮﺭﻫﺎﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﯼ ﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻥ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ ،ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﮏ ﻭﺩﺭﻣﺎﻥ ﻣﻘﺘﻀﯽ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. دوستان عذرخواهی میکنم اگر این پست دیر شد... 😓 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
29 بهمن 1393 10:17:34
1 بازدید
کلینیک بانوان
🚺🚹 ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﻢ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺯﺧﻤﻬﺎ ، ﺩﺭﺩﻧﺎﮎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﺨﺼﻮﺹ ﺍﮔﺮ ﺳﻄﺤﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ . ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﻣﺼﺪﺍﻕ ﺩﺍﺭﺩ . ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭﺩی ﺭﺍ ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﭘﺎﺭﻩ ﺷﺪﻥ ﭘﺮﺩﻩ ﺑﮑﺎﺭﺕ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ. ﻭ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ، ﺩﺭﺩی ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺩﺍﺧﻞ ﺷﺪﻥ ﺁﻟﺖ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻭﺍﮊﻥ ( #ﺩﺧﻮﻝ ) ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ . ﺍﻭﻝ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻭﺷﻦ ﺷﺪﻥ ﻗﻀﯿﻪ ﻋﻠﺖ ﺩﺭﺩ ﺭﺍ ﻣﺮﻭﺭ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ. ﺩﻭ ﻧﻮﻉ ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺗﺠﺮﺑﻪ #ﺟﻨﺴﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﺭﮎ ﺍﺳﺖ : ۱. ﺩﺭﺩ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ #ﭘﺎﺭﮔﯽ #ﭘﺮﺩﻩ #ﺑﮑﺎﺭﺕ . ﺍﯾﻦ ﺩﺭﺩ ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﻻ ﺫﮐﺮ ﺷﺪ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﯾﮏ ﺯﺧﻢ ﺳﻄﺤﯽ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻭﺍﮊﻥ ﺍﺳﺖ . ﮐﻪ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺯﺧﻤﻬﺎ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺩﺭﺩﻧﺎﮎ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺳﺎﯾﺮ ﺯﺧﻤﻬﺎ ﻣﯿﺒﺎﺷﻨﺪ . ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﯾﺎ ﮐﺎﻫﺶ ﺩﺭﺩ ، ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﻌﺎﺷﻘﻪ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺳﺒﺐ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﺗﺎ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ #ﺍﺭﮔﺎﺳﻢ ﯾﺎ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺁﻥ ﺑﺮﺳﺪ . ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﺍﺭﮔﺎﺳﻢ ، ﺁﺳﺘﺎﻧﻪ ﺩﺭﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﻣﯿﺒﺮﺩ ﻭ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭﺩ ﯾﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻢ ﺷﻮﺩ ﯾﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺤﻤﻞ ﮔﺮﺩﺩ . ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺜﺎﻝ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺭﮔﺎﺳﻢ ﺍﮔﺮ ﺷﺨﺺ ﮔﺎﺯ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮﺩ ﺩﺭﺩ ﺭﺍ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ ﯾﺎ ﺩﺭﺩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺟﺰﺋﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ . ۲.ﺩﺭﺩ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺩﺧﻮﻝ ﺍﯾﻦ ﺩﺭﺩ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﺩﺭﺩ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﮐﺸﺶ ﺩﯾﻮﺍﺭﻩ ﻭﺍﮊﻥ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ . ﺷﻤﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺎﺩﮐﻨﮑﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺑﺎﺩ ﻣﯿﮑﻨﯿﺪ ، ﺯﻭﺭ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺑﮑﺎﺭ ﻣﯿﺒﺮﯾﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﯿﺪ ﺩﯾﻮﺍﺭﻩ ﻫﺎﯼ ﺑﺎﺩﮐﻨﮏ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺑﺎﺯ ﮐﻨﯿﺪ . ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﺩر ﻭﺍﮊﻥ ﻫﻢ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯿﺸﻮﺩ . ﻭﺍﮊﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﺎﺯ ﺷﻮﺩ . ﭘﺲ ﺩﺭﺩ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺭﺍ ﺣﺲ ﻣﯿﮑﻨﺪ . ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺍﯾﻦ ﺩﺭﺩ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﻣﺜﻞ ﺑﺎﻻ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻌﺎﺷﻘﻪ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺩﺍﺷﺖ . ﺗﺎ ﻫﻢ ﻭﺍﮊﻥ ﻟﯿﺰ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻫﻢ ﺁﺳﺘﺎﻧﻪ ﺩﺭﺩ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﯾﺎﺑﺪ . ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﺍﺯ ﮊﻝ ﻟﻮﺑﺮﯾﮑﺎﻧﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﻮﺩ . ❇ﺩﺭ ﮐﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻣﯿﺰﺵ ﺑﻬﺘﺮ ﻭ ﮐﻢ ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﮑﺎﺕ ﺯﯾﺮ ﺭﺍ ﺗﻮﺟﻪ ﻧﻤﻮﺩ : ۱. ﻣﻌﺎﺷﻘﻪ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺗﺎ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﺭﮔﺎﺳﻢ ۲. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﮊﻝ ﻟﻮﺑﺮﯾﮑﺎﻧﺖ ۳. ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺧﺘﺮ ﻟﺒﻪ ﺗﺨﺖ ﺩﺭﺍﺯ ﺑﮑﺸﺪ . ﺟﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﭘﺎﻫﺎﯼ ﻭﯼ ﮐﺎﻣﻼ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﮕﯿﺮﺩ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﺩﺭﺩ ﻭ ﻓﺸﺎﺭ ﺑﻪ ﺩﺧﺘﺮ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯿﺸﻮﺩ. ۴. ﺩﺧﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺭﻭﺣﯽ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩ. ۵. ﺩﺭﺻﻮﺭﺕ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺩﺭﺩ ﺷﺪﯾﺪ ﺍﺯ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﮐﻨﯿﺪ. ﭘﺎﺭﮔﯽ ﭘﺮﺩﻩ ﺑﮑﺎﺭﺕ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﮐﻢ ﺍﺳﺖ . ✴این پست ادامه دارد.... منتظر نکات بیشتر در رابطه با شب #زفاف باشید. 🌹شاد و سلامت باشید🌹 ✅نو عروسان را تگ کنید.
02 خرداد 1394 14:25:02
1 بازدید
کلینیک بانوان
خیلی از خانم ها ممکنه از نداشتن ارگاسم یا یک ارگاسم بی کیفیت ناراضی باشن. تمرین ها و آموزش هایی وجود داره که علاوه بر اینکه به شما کمک میکنه ارگاسم با کیفیت تری داشته باشید، حتی آموزش میده که چجوری چندین بار طی یک رابطه به ارگاسم برسید! بنابراین این ویدیو آموزشی رو از دست ندید و اونو به خانم هایی که این مشکل رو دارن هدیه بدید.🌹 #ارگاسم_زنان #ارگاسم #ارگاسم_بانوان #مامایی #مشاوره #مشکلات_جنسی #مشکلات_زناشویی #orgasm #multiple_orgasm #midwife #midwifery
09 فروردین 1399 16:38:45
17 بازدید
کلینیک بانوان
👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️ چیزی که باعث شد این پست رو بذارم اینه که هر بار از خانمی خواستم روی تخت ژنیکو یا همون تخت معاینه قرار بگیره اخماشو کرد تو هم و با یه نارضایتی همراه با ترس و شرم رو تخت قرار گرفت. بعضی چیزا هیچ وقت برای ما عادی نمیشه، مثل قرار گرفتن روی تخت معاینه، مثل شرم و حیای موقع رفتن رو تخت، مثل تنفر من از این کلیشه های اجتماعی هر بار سر معاینه بکارت... ولی میخوام اینو بهتون بگم، یه کم با این تخت دوست بشیم، بخدا خیلی کمکمون میکنه، برای شما که راحت قرار بگیری برای ما که راحت معاینه کنیم. دیگه باید انجامش بدیم، بیاین با هم کنار بیایم دیگه... البته این تخت استفاده های زیادی داره مثل آی یو دی گذاشت، عمل سرکلاژ یا کورتاژ و خیلی از اعمال مربوط به دستگاه ادراری تناسلی. اینکه گفتم پشت هر دلیل استفاده یه آقا وجود داشته بیشتر منظورم به عفونت های واژینال، زایمان و مسائل جنسی هست. وگرنه یه چیزی مثل عمل معاینه مثانه و مجاری ادراری دلیلش کاملا شخصیه و ربطی به کسی نداره! . . . . . #ژنیکولوژی #معاینه_واژینال #معاینه_بکارت #زایمان_طبیعی #تخت_معاینه #پاپ_اسمیر #کولپوسکپی #معاینه #عفونت_واژینال #دستگاه_تناسلی #مامایی #ماما #متخصص_زنان #دانشجومامایی #مطب_مامایی #مطب_زنان #بیماری_زنانه
16 خرداد 1399 17:51:37
12 بازدید
کلینیک بانوان
👇👇👇👇 تصویر: کیست تخمدان حاوی مایع ﮐﯿﺴﺖ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﯾﮏ ﯾﺎ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﮐﯿﺴﺖ ﻏﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﺭ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ. ﮐﯿﺴﺖ ﻫﺎﯼ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﺳﺎﮐﻬﺎﯾﯽ ﺣﺎﻭﯼ ﻣﺎﯾﻊ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻥ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﯾﺎ ﺭﻭﯼ ﺁﻥ ﺭﺷﺪ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ. ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﺍﺯ ﮐﯿﺴﺘﻬﺎﯼ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺷﺎﯾﻌﺘﺮﯾﻦ ﺁﻥ ﮐﯿﺴﺖ ﻫﺎﯼ ﻓﻮﻟﯿﮑﻮﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻓﻮﻟﯿﮑﻮﻟﻬﺎﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺗﺨﻤﮏ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯿﺸﻮﺩ . ﮐﯿﺴﺖﻫﺎﯼ ﺳﺎﺩﻩ (ﻓﻮﻟﯿﮑﻮﻟﯽ ) ﺑﺎ ﺭﺷﺪ ﻗﺴﻤﺘﯽ ﺍﺯ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﻭ ﺗﺠﻤﻊ ﻣﺎﯾﻊ ﺩﺍﺧﻞ ﺁﻥ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ، ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺑﺎﻻﯼ ۳ ﺳﺎﻧﺘﯽﻣﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻓﻮﻟﯿﮑﻮﻝ ﺗﺨﻤﮏ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺨﻤﮏﮔﺬﺍﺭﯼ ﮔﺎﻫﯽ ﺣﺘﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ۲۵ ﻣﯿﻠﯽﻣﺘﺮ ﻣﯽﺭﺳﺪ، ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺷﻮﻧﺪ. ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﯾﻦ ﮐﯿﺴﺖﻫﺎ ﺧﻮﺩﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﯾﺎ ﺑﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﻗﺮﺹﻫﺎﯼ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺩﺭ ﺧﻼﻝ ۶ ﺗﺎ ۸ ﻫﻔﺘﻪ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽﺭﻭﻧﺪ ﻭ ﺍﻏﻠﺐ ﻣﻮﺟﺐ ﺑﺮﻭﺯ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﻧﻤﯿﺸﻮﻧﺪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﮔﺎﻩ ﻣﻮﺟﺐ ﺩﺭﺩ ﺷﮑﻤﯽ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ . ﮐﯿﺴﺘﻬﺎﯼ ﻣﺮﮐﺐ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﺗﯿﻐﻪ ﯾﺎ ﺳﭙﺘﻮﻡ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﮐﯿﺴﺖ ﺩﺭ ﺳﻮﻧﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﺁﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﻔﺮﻩﻫﺎﯼ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﯽﮐﻨﺪ؛ ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﮐﯿﺴﺖ ﭼﻨﺪ ﺣﻔﺮﻩﺍﯼ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﻮﺟﺐ ﺩﺭﺩﻫﺎﯼ ﺷﺪﯾﺪ ﺷﮑﻤﯽ، ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﻭ ... ﺷﻮﺩ. ﮐﯿﺴﺖ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﺷﻤﺎ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺣﯿﻦ ﻣﻌﺎﯾﻨﻪ ﻟﮕﻨﯽ ﯾﺎﻓﺖ ﺷﻮﺩ . ﺍﮔﺮ ﭘﺰﺷﮏ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﮐﯿﺴﺖ ﻣﺸﮑﻮﮎ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﻏﻠﺐ ﺗﺴﺖﻫﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺩﻗﯿﻖ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻥ ﻭ ﻧﻮﻉ ﺁﻥ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﻋﻤﻮﻣﺎ ﭘﺰﺷﮏ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺰ ﮐﯿﺴﺖ ﻭ ﻣﺤﺘﻮﺍﯼ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺁﻥ ( ﺟﺎﻣﺪ ﯾﺎ ﻣﺎﯾﻊ ﯾﺎ ﻣﺨﻠﻮﻁ ) ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﮐﯿﺴﺖ ﺗﻮﺟﻪ ﻣﯽﮐﻨﺪ . ﮐﯿﺴﺖﻫﺎﯼ ﭘﺮ ﺍﺯ ﻣﺎﯾﻊ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺳﺮﻃﺎﻧﯽ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ . ﻭﻟﯽ ﮐﯿﺴﺖﻫﺎﯼ ﭘﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺩ ﺟﺎﻣﺪ ﻭ ﯾﺎ ﻣﺨﻠﻮﻁ ﺟﺎﻣﺪ ﻭ ﻣﺎﯾﻊ ﺍﺣﺘﯿﺎﺝ ﺑﻪ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﺎﺕ ﺑﻌﺪﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﺳﺮﻃﺎﻧﯽ ﺑﻮﺩﻥ ﮐﯿﺴﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺑﺎ ﺳﻮﻧﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺠﺰ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺣﺎﺩ ﮐﻪ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ ﺑﺎ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﺗﺴﮑﯿﻨﯽ ﻭ ﺩﺍﺭﻭ ﻣﺸﮑﻞ ﻗﺎﺑﻞ ﺣﻞ ﺍﺳﺖ. ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻭﺟﻮﺩ ﻗﺎﺋﺪﮔﯽ ﮐﯿﺴﺖ ﻫﺎ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺑﻪ ﻋﻤﻞ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺗﺤﺖ ﻧﻈﺮ ﭘﺰﺷﮏ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ . ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﭘﺰﺷﮏ ﺑﺎ ﻣﻌﺎﯾﻨﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﺪﻥ ﮐﯿﺴﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﻋﻤﻞ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻦ ﮐﯿﺴﺖ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ.ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺧﺎﻧﻢ ﻫﺎﯼ 50 ﺗﺎ 70 ﺳﺎﻟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﺧﻄﺮ ﮐﯿﺴﺖ ﻫﺎﯼ ﺑﺪ ﺧﯿﻢ ﻭ ﺳﺮﻃﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
05 شهریور 1394 13:24:53
3 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
و اما بحث مهم درمان💉💊💉 ✅ ﺭﻭﺵﻫﺎﯼ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﻭ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺳﻨﺪﺭﻡ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﭘﻠﯽ ﮐﯿﺴﺘﯿﮏ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﻠﯽ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻧﮕﺮﺍﻧﯽﻫﺎﯼ ﻓﺮﺩﯼ ﺷﻤﺎ ﻣﺜﻞ ﺑﺎﺭﻭﺭﯼ، ﭘﺮﻣﻮﯾﯽ، ﺁﮐﻨﻪ ﻭ ﭼﺎﻗﯽ ﺍﺳﺖ. ﺗﻮﺻﯿﻪﻫﺎﯼ ﺫﯾﻞ ﺩﺭ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻋﻼﺋﻢ ﻭ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﻮﺛﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ : ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﻨﻈﻢ ﭼﮑﺎﭖ ﺷﻮﯾﺪ : ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪﺕ ﺭﯾﺴﮏ ﻓﺎﮐﺘﻮﺭﻫﺎﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼﻫﺎﯼ ﻗﻠﺒﯽ ﻣﺜﻞ ﭼﺎﻗﯽ، ﮐﻠﺴﺘﺮﻭﻝ ﺑﺎﻻ، ﺩﯾﺎﺑﺖ ﻧﻮﻉ ۲ ﻭ ﻓﺸﺎﺭ ﺧﻮﻥ ﺑﺎﻻ ﺍﺯ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺑﺎﻻﯾﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ، ﭘﺰﺷﮏ ﻧﯿﺎﺯ ﺩﺍﺭﺩ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻨﻈﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶﻫﺎﯼ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ، ﺍﻧﺪﺍﺯﻩﮔﯿﺮﯼ ﻓﺸﺎﺭ ﺧﻮﻥ ﻭ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺳﻄﺢ ﮔﻠﻮﮐﺰ ﻭ ﭼﺮﺑﯽ ﺧﻮﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﺪ. ﮔﯿﺎﻫﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ : ﺑﺮﺧﯽ ﮔﯿﺎﻫﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﭘﻨﺞ ﺍﻧﮕﺸﺖ ، ﻧﺨﻞ ﺍﺭﻩﺍﯼ ، ﮔﻞ ﺻﺪ ﺗﻮﻣﺎﻧﯽ ﻭ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺳﻨﺪﺭﻡ ﺗﺨﻤﺪﺍﻥ ﭘﻠﯽﮐﯿﺴﺘﯿﮏ ﻣﻔﯿﺪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻋﺎﺩﺍﺕ ﻭ ﺳﺒﮏ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺻﻼﺡ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ : ﺍﻧﺘﺨﺎﺏﻫﺎﯼ ﺩﺭﺳﺖ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﻭ ﻭﺭﺯﺵ ﻣﻨﻈﻢ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﭘﺰﺷﮏ ﺷﻤﺎ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﮐﻨﺪ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺍﮔﺮ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻭﺯﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ . ﭼﺎﻗﯽ ﺳﺒﺐ ﻭﺧﯿﻢ ﺗﺮ ﺷﺪﻥ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﻮﻟﯿﻦ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﮐﺎﻫﺶ ﻭﺯﻥ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺳﻄﻮﺡ ﺍﻧﺴﻮﻟﯿﻦ ﻭ ﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻥ ﺭﺍ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺑﯿﺎﻭﺭﺩ ﻭ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﺨﻤﮏ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪ . ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺎﺱ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺯﯾﺮ ﻧﻈﺮ ﻣﺘﺨﺼﺺ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺻﻮﻟﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﺭﻭﺷﻬﺎﯼ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ. ﭼﺮﺧﻪﻫﺎﯼ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ : ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺗﻼﺵ ﻧﻤﯽﮐﻨﯿﺪ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﭘﺰﺷﮏ ﻗﺮﺹﻫﺎﯼ ﺿﺪ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺑﺎ ﺩﻭﺯ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺗﺠﻮﯾﺰ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺣﺎﻭﯼ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺮﻭﮊﻥ ﻭ ﭘﺮﻭﮊﺳﺘﺮﻭﻥ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﻗﺮﺹﻫﺎ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺁﻧﺪﺭﻭﮊﻥ ﺭﺍ ﮐﺎﻫﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺑﺪﻥ ﺷﻤﺎ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺟﻬﻪ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﺮﻭﮊﻥ، ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺘﯽ ﻣﯽﺩﻫﺪ .. ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺳﺒﺐ ﮐﺎﻫﺶ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺁﻧﺪﻭﻣﺘﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﺭﺍ ﺍﺻﻼﺡ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ⬅⬅⬅ادامه بحث درمان رو تو پست بعدی دنبال کنید. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹