کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
🌹🌹🌹 ﻧﻮﺯﺍد ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﻌﺼﻮﻣﺎﻧﻪ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻫﺪﯾﻪ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻭ تو ﺍﻭﻟﯿﻦ ﮐﺴﯽ ﻫﺴﺘﯽ ﮐﻪ ﮔﺮﯾﻪ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺻﺒﻮﺭﯼ ﻣﯽ کنی, ﺻﺒﻮﺭﯼ ﻭ ﻣﻌﺼﻮﻣﯿﺖ ﺑﺪﺭﻗﻪ ﺭﺍﻫﺖ✴ 🌹پنجم می، روز جهانی #ماما رو به همه همکاران عزیزم تبریک میگم🌹 🌹شاد و سلامت باشید🌹
15 اردیبهشت 1394 12:41:56
1 بازدید
کلینیک بانوان
لطفا برای ادامه پست رو حتما لایک تا افراد بیشتری بتونن پست رو ببینن و آگاهی جامعه نسبت به این موضوع افزایش پیدا کنه. . . . . . متاسفانه آمار دقیقی از زگیل تناسلی وجود نداره چون طرح غربالگری بدردبخوری تو جامعه ما برای بیماری های مقاربتی وجود نداره😔 . . . اما آمار های جهانی نشون میدن 50% از افرادی که رابطه جنسی دارن به این ویروس مبتلا هستن... ببینید همونطور که شاید قبلا هم میدونستید این ویروس انواع مختلفی داره، همه این انواع مختلف هم ضایعات پوستی با اشکال مختلف ایجاد میکنه، ولی فقط تعداد انگشت شماری از اینها با سرطان دهانه رحم در خانم ها مرتبط هست و ریسک ابتلای اون رو افزایش میده. 👈 پس بزرگترین توصیه من به شما اینه که اگر فعالیت جنسی دارید، حتما تست پاپ اسمیر رو انجام بدید. 👈 اگر ضایعات مشکوک دارید حتما همراه پاپ اسمیر آزمایش نوع ویروس رو انجام بدید. 👈 اگر همسرتون ضایعات رو داره حتما خودتون هم چک بشید، ولی در هر صورت هرکس ضایعات رو داره باید حتما از طریق دارو یا کرایو تراپی اونها رو از بین ببره. 👈 دارو درمانی بیسش پماد اسیدی هست که ضایعه زگیل رو میسوزونه، باید خیلی دقت کنید روی پوست سالمتون نریزه و یه مقدار زمان میبره. 👈 کرایوتراپی بیسش روی یخ زدن و در نتیجه تخریب بافت زگیل هست و سرپایه، درد زیادی نداره، بسته به میزان ضایعه توی یک یا چند جلسه انجام میشه. 👈 درمان ارجح برای خانم های باردار، کرایو هست. 👈 دنبال داروی خوراکی برای درمان زگیل نباشید. 👈 با تقویت سیستم ایمنی و محافظت روابط جنسی میتونید از عود بیماری جلوگیری کنید. 👈👈👈 این پست رو برای هرکسی که براتون اهمیت داره، چه رابطه جنسی داشته چه نداشته بفرستید. . . . متاسفانه سن ابتلای این بیماری خیلی پایین اومده و به بچه های مدرسه ای رسیده😔😔😔 لطفا در افزایش این آگاهی نقش داشته باشید.🌹🌹🌹 . . . . . #زگیل_تناسلی #زگیل #گارداسیل #بهداشت_جنسی #روابط_زناشویی #آمیزش #درمان_زگیل_تناسلی #تقویت_سیستم_ایمنی #سرطان_دهانه_رحم #پاپ_اسمیر #واکسن #واکسن_زگیل_تناسلی
17 مهر 1399 10:54:15
10 بازدید
کلینیک بانوان
- دوست عزیزمون راجع به بیبی چک سوال داشتن، لازمه که یه سری نکات مهم که راجع به بیبی چک باید بدونیم رو بگم، مطمءنا جواب سوالتون رو میگیرید. ✔ کار بیبی چک: درواقع کار بیبی چک بررسی وجود هرمون گنادوتروپین انسانی (hcg) در ادرار هستش که به وسیله جفت ترشح میشه، این هرمون زمانی که رویان شروع به کاشته شدن توی رحم میکنه ترشح میشه و تا مدتی هر روز مقدارش دو برابر میشه، پس ما انتظار داریم که یه تست بارداری خوب در روز ششم بارداری ینی تقریبا زمانی که تاریخ پریودی بوده و اتفاق نیافتاده تست مثبت شه ولی متاسفانه این تست ها درصد خطای بالایی دارن و میزان hcg هم توی بدن هر کس فرق میکنه پس منفی نشون دادن تست خصوصا توی روزای اول نمیتونه دال بر رد حاملگی باشه. دوست خوبم وقتی میخوای از این تستا استفاده کنی به نکات زیر دقت کن: ✔ تاریخ انقضا تست و محیطی که توش نگهداریش کرده بودیم، اگه جای مرطوب مثل حمام و یا در معرض گرما یا سرمای شدید و نور خورشید بوده بهتره تست عوض شه. ✅ از هر تست طبق دستورالعمل خودش استفاده کنید چون همه تست ها مثل هم نیستن، دستورالعمل هر تست رو روی جلدش بخونید و یا از متصدی فروش سوال کنید ✔ بهترین ادرار برای تست ادرار اول صبحه ✔ مطمئن ترین راه تشخیص بارداری انجام آزمایش خون هستش ✔ و در آخر توصیه میکنم اگر تست های شما مرتبا منفی میشه ولی پریود نمیشید حتما آزمایش خون بدین و از لحاظ موارد دیگه بررسی بشید. 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹
18 بهمن 1393 21:20:04
2 بازدید
کلینیک بانوان
👶👶👶 ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻟﺤﻈﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﻩ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﺁﻏﻮﺵ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﮑﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻭﯼ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﭘﻮﺳﺘﯽ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﺭ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺍﺻﻞ ﺩﺭﻫﻨﮕﺎﻡ ﺗﻮﻟﺪ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺍﺳﺖ. ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺑﺎ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺟﻨﯿﻨﯽ ﻭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺳﺨﺘﯽ ﮐﻪ ﺣﯿﻦ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﺭﺥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﭘﺎ ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ. ﺩﻗﺎﯾﻖ ﻭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭﻝ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﻮﻟﺪ ﺍﺯ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﻭ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺧﺎﺻﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭﻝ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽﮔﺬﺭﺩ ﺑﺮ ﺑﻘﺎ ﻭ ﺭﺷﺪ ﮐﻮﺩﮎ ﻭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺍﺛﺮﮔﺬﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﺳﻼﻣﺖ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺗﺤﮑﯿﻢ ﺩﻟﺒﺴﺘﮕﯽ ﻣﺎﺩﺭﺍﻧﻪ، ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﺗﻤﺎﺱ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺎ ﭘﻮﺳﺖ ﻭ ﺗﻼﻗﯽ ﻧﮕﺎﻩ ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺗﻮﻟﺪ ﻭ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺷﺮﻭﻉ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺑﺎ ﺷﯿﺮﻣﺎﺩﺭ ﻃﯽ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭﻝ ﻋﻤﺮ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ . ﻭﻗﺘﯽ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﻮﻟﺪ ﺭﻭﯼ ﺷﮑﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺘﯽ ﺗﻮﺍﻡ ﺑﺎ ﻫﻮﺷﯿﺎﺭﯼ ﻭ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺩﺍﺭﺩ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺪﺭﺕ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽﺭﺳﺪ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺷﺎﯼ ﭼﻬﺮﻩ ﻣﺎﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﻟﺬﺕ ﻣﯽﺑﺮﺩ . ﺩﻗﺎﯾﻖ ﻭ ﺳﺎﻋﺎﺕ ﺍﻭﻝ ﺗﻮﻟﺪ، ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺩﺭ ﺍﻭﺝ ﻫﻮﺷﯿﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ. ﭼﺸﻢﻫﺎ ﮐﺎﻣﻼ ﺑﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﻓﺮﺻﺖ ﺑﯽﺑﺪﯾﻠﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﺯ ﺩﻭﺭﻩ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺁﻏﺎﺯ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻩ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺎ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺗﻼﻗﯽ ﻧﮕﺎﻩ ﻭ ﺗﻤﺎﺱ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺑﺎ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﻗﻮﯼﺗﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﻫﺮ ﭼﻪ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﺑﺎ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﻭ ﻗﻮﯼﺗﺮ ﺷﮑﻞ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﺍﺯ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺩﻟﭙﺬﯾﺮﺗﺮ ﻭ ﻣﻄﻠﻮﺏﺗﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺑﻪ ﻋﻼﻭﻩ ﺷﯿﺮﺩﻫﯽ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﯼ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺗﻮﺍﻡ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺳﻮﺀ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺑﺎ ﮐﻮﺩﮎ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ. ﻧﻬﺎﯾﺘﺎ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﻓﻮﻕ ﺭﻭﻧﺪ ﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﮐﺎﻣﻞ ﮐﻮﺩﮎ ﺭﺍ ﺗﺴﺮﯾﻊ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩﻫﺎﯼ ﺑﺎﻟﻘﻮﻩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺷﮑﻮﻓﺎ ﻣﯽﺳﺎﺯﺩ. ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﯾﺎﺩﺁﻭﺭ ﺷﺪ : ﺗﻤﺎﺱ ﭘﻮﺳﺘﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭﻝ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﻮﻟﺪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ 15 ﺗﺎ 20 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺑﺴﺰﺍﯾﯽ ﺩﺭ ﺷﺮﻭﻉ ﻭ ﺗﺪﺍﻭﻡ ﺷﯿﺮﺩﻫﯽ ﺩﺍﺭﺩ، ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻋﻤﻞ ﺣﺘﯽ ﻣﺎﺩﺭﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺷﺎﻥ ﺷﯿﺮ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﺑﻪ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺷﯿﺮﺧﻮﺍﺭ ﺑﺎ ﺷﯿﺮ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺗﺮﻏﯿﺐ ﻭ ﻋﻼﻗﻪﻣﻨﺪ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ. ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﺗﻤﺎﺱ ﭘﻮﺳﺘﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭﻝ ﺗﻮﻟﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﮔﺮﻡ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻓﺖ ﺩﻣﺎﯼ ﺑﺪﻥ ﺍﻭ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﻭ ﺗﻨﻔﺲ ﻭ ﺿﺮﺑﺎﻥ ﻗﻠﺐ ﺍﻭ ﻣﻨﻈﻢ ﻣﯽﺷﻮﺩ .
28 مرداد 1394 18:55:20
4 بازدید
کلینیک بانوان
👈ﮐﺎﭼﯽ ﺑﺎ ﭼﺎﯼ ﺩﺍﺭﭼﯿﻦ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺍﺩﻭﻳﻪﻫﺎﻱ ﮔﻴﺎﻫﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺭﻭﺯﻫﺎﻱ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﻋﺎﺩﺕ ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ ﺩﺍﺭﭼﻴﻦ ﺍﺳﺖ. ﺩﻣﻨﻮﺵ ﺗﻬﻴﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﺩﺍﺭﭼﻴﻦ ﻣﻲﺗﻮﺍﻧﺪ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﻛﺎﻫﺶ ﺩﺭﺩﻫﺎﻱ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺪﻧﻲ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺩﻫﺪ . ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻬﻴﻪ ﺍﻳﻦ ﺩﻣﻨﻮﺵ ﻣﻲﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺍﺯ ﭘﻮﺩﺭ ﺩﺍﺭﭼﻴﻦ ﻭ ﭼﻮﺏ ﺁﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻴﺪ. ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﭼﻮﺏ ﺩﺍﺭﭼﻴﻦ ﺩﺳﺘﺮﺳﻲ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﻣﻨﻮﺵﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺗﻬﻴﻪ ﻛﻨﻴﺪ. 2 ﺗﺎ 3 ﭼﻮﺏ ﺩﺍﺭﭼﻴﻦ ﺭﺍ ﺩﺭﻭﻥ ﻳﻚ ﻟﻴﻮﺍﻥ ﺁﺏ ﺟﻮﺵ ﺑﮕﺬﺍﺭﻳﺪ ﻭ ﺳﺮ ﻟﻴﻮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻧﻌﻠﺒﻜﻲ ﺑﺒﻨﺪﻳﺪ . ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩﻫﻴﺪ ﺩﺍﺭﭼﻴﻦ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ 10 ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺩﺭ ﺁﺏ ﺟﻮﺵ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﺗﺎ ﺩﻡ ﺑﻜﺸﺪ ﺳﭙﺲ ﭼﻮﺏ ﺩﺍﺭﭼﻴﻦ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻟﻴﻮﺍﻥ ﺧﺎﺭﺝ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﻣﻨﻮﺵ ﺭﺍ ﻣﻴﻞ ﻛﻨﻴﺪ. ﻧﻮﺷﻴﺪﻥ 2 ﻟﻴﻮﺍﻥ ﺩﻣﻨﻮﺵ ﺩﺍﺭﭼﻴﻦ ﻭ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻏﺬﺍﻫﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﻃﺒﻊ ﮔﺮﻡ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻛﺎﭼﻲ ﻣﻲﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺑﺮﺍﻱ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺭﻭﺯ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ ﺑﺎﺷﺪ. 👈ﺯﻧﺠﺒﯿﻞ ﺿﺪ ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﻣﺘﻮﻥ ﻃﺐ ﺳﻨﺘﻲ ﺍﺯ ﺯﻧﺠﺒﻴﻞ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﮔﻴﺎﻩ ﺩﺍﺭﻭﻳﻲ ﺗﺴﻜﻴﻦ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺩﺭﺩ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ ﻭ ﺑﺎﺯ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺯﻧﺎﻥ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺩﺭﺩﻫﺎﻱ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺑﺪﻭﻥ ﺁﻧﻜﻪ ﺧﻮﻧﺮﻳﺰﻱ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺑﺮﺍﻱ ﺑﺎﺯ ﺷﺪﻥ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ ﻧﻮﺷﻴﺪﻥ ﺩﻡﻧﻮﺵ ﺯﻧﺠﺒﻴﻞ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺍﺳﺖ . ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻬﻴﻪ ﺍﻳﻦ ﭼﺎﻱ ﻛﺎﻓﻲ ﺍﺳﺖ ﻳﻚ ﻗﺎﺷﻖ ﭼﺎﻱﺧﻮﺭﻱ ﺯﻧﺠﺒﻴﻞ ﺭﻧﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻳﻚ ﻟﻴﻮﺍﻥ ﺁﺏ ﺑﺠﻮﺷﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻏﺬﺍ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺻﺎﻑ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﻴﻞ ﻛﻨﻴﺪ. ﺯﻧﺠﺒﻴﻞ ﭼﻮﻥ ﻃﻌﻤﻲ ﺗﻨﺪ ﻭ ﮔﺲ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺵﻃﻌﻢ ﻛﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻣﻲﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﻳﻚ ﻗﺎﺷﻖ ﭼﺎﻱﺧﻮﺭﻱ ﻋﺴﻞ ﻳﺎ ﻳﻚ ﻗﻄﻌﻪ ﻛﻮﭼﻚ ﻧﺒﺎﺕ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻭﻋﺪﻩ ﻏﺬﺍﻳﻲ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﻴﻞ ﻛﻨﻴﺪ. 👈ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻧﻔﺦ ﻣﻌﺪﻩ ﺑﺎ ﺯﯾﺮﻩ ﺳﺒﺰ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺑﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ ﺩﭼﺎﺭ ﻧﻔﺦ ﻭ ﺩﻝﺩﺭﺩﻫﺎﻱ ﻧﺎﺷﻲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ . ﮔﺎﻫﻲ ﭘﻴﺶ ﻣﻲﺁﻳﺪ ﻛﻪ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﻧﺎﺷﻲ ﺍﺯ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﺭﺩﻫﺎﻱ ﻧﺎﺷﻲ ﺍﺯ ﻧﻔﺦ ﺍﺯ ﺩﺭﺩ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺯﻧﺎﻥ ﺩﺷﻮﺍﺭﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﺯﯾﺮﻩ ﺳﺒﺰ ﯾﮏ ﺿﺪﻧﻔﺦ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﻣﻮﺍﻗﻌﯽ ﮐﻪ ﺩﭼﺎﺭ ﺩﻝﺩﺭﺩ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﻧﻔﺦ ﻣﯽﺷﻮﯾﺪ، ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﯾﮏ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﺟﻮﺷﺎﻧﺪﻩ ﺯﯾﺮﻩ ﺳﺒﺰ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﮐﻤﮏ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻧﻔﺦ ﺁﺭﺍﻡﺁﺭﺍﻡ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭﺩ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺷﮑﻢ ﺗﺴﮑﯿﻦ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ . ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺷﯿﻮﻩ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺰﺭﮔﺴﺎﻝ ﻭ ﺯﻧﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﺮﺧﯽ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽﻫﺎ ﺩﭼﺎﺭ ﻧﻔﺦ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﻳﺎ ﻧﻔﺦ ﻧﺎﺷﻲ ﺍﺯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ ﺭﺍ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ، ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺑﺮﺍﻱ ﺗﺎﺛﻴﺮﮔﺬﺍﺭﻱ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺯﻳﺮﻩ ﺑﺮ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻧﻔﺦ ﻣﻲﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺯﻳﺮﻩ ﺳﻴﺎﻩ ﻭ ﺯﻳﺮﻩ ﺳﺒﺰ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻣﺴﺎﻭﻱ ﺗﺮﻛﻴﺐ ﻭ ﺁﺳﻴﺎﺏ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﻣﻨﻮﺵ ﺯﻳﺮﻩ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻋﺴﻞ ﺷﻴﺮﻳﻦ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﻳﻚ ﺗﺎ 2 ﻓﻨﺠﺎﻥ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻴﺪ.
04 فروردین 1394 06:32:10
1 بازدید
کلینیک بانوان
💉💉💉 📃واقعیت بسیار جالب در مورد درد قاعدگی! توی این پست میخوام این نوید رو به کسانی که قاعدگی دردناکی دارند بدم که شما بابت این نعمت خدا خوشحال باشید و هر بار از این درد گله مند نشید چون تحقیقات نشون داده که هرچه درد قاعدگی بیشتر باشه احتمال آزاد شدن تخمک توی همون سیکل بسیار بالا میره و در نتیجه کسانی که قاعدگی دردناکی دارند اصطلاحا فرتایل تر یا بارورتر هستند، برای اثباتش هم تئوری های مختلفی وجود داره که از حوصله این بحث خارجه. به شخصه تجربه پایش این دسته از افراد و باروریشون رو داشتم. 🚫نکته مهمی که وجود داره اینه که این درد نباید به صورت پاتولوژیک زیاد باشه و غیر طبیعی باشه، اصولا دردایی غیر طبیعی هستن و نیاز به درمان دارن که از ابتدا وجود نداشتن و مثلا خانم توی سن بیست و پنج سالگی تازه مبتلا شده و یا دردایی که هر سیکل بدتر میشن و سیر صعودی دارن. ✅پس دردای خودتون رو بشناسید. 👈خوندن این پست رو به دوستاتون هم پیشنهاد بدید👌 🌹شاد و سلامت باشید🌹
18 اردیبهشت 1394 19:00:05
2 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
❓پرده بکارت دقیقا کجا قرار گرفته است؟ ❗خب پرده بکارت دقیقا روی ورودی واژن و در واقع ابتدای اندام تناسلی قرار گرفته که البته عمق این ورودی در افراد مختلف، متفاوته. در بعضی ها به سادگی قابل رویت هست و تو بعضی ها عمقی و به آسونی معلوم نیست. ❓آیا در هنگام نزدیکی و یا دخول هر چیزی پرده بکارت کاملا از بین میره؟ ❗نه! هنگام دخول پرده بکارت پارگی میده ولی معمولا از یکی دو جا، و زائده های اون باقی میمونه. ❓آیا ممکنه پرده بکارت هرگز پاره نشه؟ ❗بله! پرده های بکارت ارتجاعی که هم میتونن به شکل حلقوی باشن هم هلالی و یا حتی تیغه ای. اینا با دخول کش میان و بعد از دخول دوباره به حالت قبل برمیگردن. پس لزوما خونریزی و پارگی نداریم تا اینکه طی زایمان طبیعی معمولا آسیب میبینن. ❓آیا تنها سالم بودن یا پارگی پرده بکارت تایید کننده نزدیکی است؟ ❗نه. حتی در نمونه های حلقوی ارتجاعی هم که پرده کاملا سالم به نظر میرسه پزشکی قانونی با توجه به چین های واژن میتونه نزدیکی رو تشخیص بده. ❓آیا همه نزدیکی های اول با خونریزی و درد شدید همراه است؟ ❗نه دوستان، راجع به خونریزی که توضیح داده شد.البته میزان خونریزی بستگی به ضخامت پرده، اندازه سوراخ و نژاد هم داره. راجع به درد هم نکته ای که وجود داره اینه که اگه بدن شما به اندازه ای تحریک شده باشه که خود شما تمایل به دخول داشته باشین همین تو کاهش درد خیلی موثره، همینطور آرامشی که دارین و اینکه اصلا راجع به برداشته شدن پرده فکر نکنید. این موضوع کاملا جنبه روحی داره و واقعا واسه عزیزایی که نگرانن پیشنهاد میکنم شوهرتون توسط یه پزشک یا ماما مشاوره بشن تا نقش خودشون رو به درستی بدونن. چون ایفای درست نقش اونا کمک بسیار بسیار زیادی میکنه. اینا سوالات رایج راجع به پرده بکارت بون. بازم اگه سوالی داشتید من در خدمتتون هستم. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹