کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️👩⚕️ . . . 💠 خب یه سوالی که همیشه از من میشه اینه: ⁉️خانم دکتر چرا با وجود اینکه من بهداشت رو خیلی رعایت میکنم بازم عفونت واژن دارم؟؟؟ ⬅️ خب جواب شما تو همین سوال نهفته ست! شما دیگه خیلی رعایت میکنی و از اون ور بوم میافتی! 🚫 این ژل های شست و شو رو ببوسید بذارید کنار، من قول میدم چیزی نمیشه. ☑️ فقط با آب ولرم بشورید، خشک کنید و لباس زیرتون مرطوب نشه. ⬅️ اگر دارید دوره درمان رو طی میکنید لباس زیر نخی گشاد بپوشید یا اصلا نپوشید، شلوار نخی گشاد بپوشید. ✅ با آب تمیز خودتون رو بشورید. ✅ قبل و بعد از هر بار نزدیکی خودتون رو بشورید. ✅ و در نهایت در رعایت هیچ چیزی زیاده روی نکنید حتی بهداشت!!! از تجربه های استفادتون از ژل بهداشتی برام بنویسید. ↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️↙️ . . . . #ژل_بهداشتیی #ژل_واژینال #عفونت_واژینال #بهداشت #شست_و_شو_واژن #عفونت_مکرر #عفونت_راجعه #ماما #مامایی #مطب_مامایی #دانشجومامایی
08 مرداد 1399 17:10:12
19 بازدید
کلینیک بانوان
رفلاکس ﻣﻌﺪﻩﺍﯼ ﻣﺮﻭﯼ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺁﺳﯿﺐﻫﺎﯼ ﻣﻮﮐﻮﺯﯼ ﻭ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺰﻣﻦ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﻏﯿﺮ ﻋﺎﺩﯼ ﻣﺤﺘﻮﯾﺎﺕ ﻭ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﻌﺪﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﯼ ﺍﺳﺖ . ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﺭفلاکس ﻣﻌﺪﻩ ﺍﯼ ﻣﺮﻭﯼ ﺳﻮﺯﺵ ﺷﮑﻢ (Heartburn ) ﺍﺳﺖ. ﯾﮏ ﭘﻨﺠﻢ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺭﯾﻔﻼﮐﺲ ﻣﻌﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﯾﻌﻨﯽ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻫﻔﺘﻪﺍﯼ ﯾﮏ ﯾﺎ ﺩﻭﺑﺎﺭ ﺗﺮﺵ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. *ﻋﻮﺍﻣﻞ: ﻋﻠﻞ ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﻞ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﺳﻔﻨﮕﺘﺮ ﺗﺤﺘﺎﻧﯽ ﻣﺮﯼ ﯾﺎ ﺯﯾﺎﺩ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﻓﻌﺎﺕ ﺷﻞ ﺷﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﻔﻨﮕﺘﺮ ﯾﺎ ﺿﻌﻒ ﻣﮑﺎﻧﯿﺴﻤﻬﺎﯼ ﺩﻓﺎﻋﯽ ﺍﻧﺘﻬﺎﯼ ﻣﺮﯼ ﻣﻮﺟﺐ ﺍﯾﻦ ﺁﺳﯿﺐ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﺩﺍﺋﻤﯽ ﯾﺎ ﻧﺎﭘﺎﯾﺪﺍﺭ ﺩﺭ ﻣﺎﻧﻊ ﺑﯿﻦ ﻣﻌﺪﻩ ﻭ ﻣﺮﯼ ﻣﻮﺟﺐ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺍﻓﺮﺍﺩﯾﮑﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻭﺯﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎﯼ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺣﺠﯿﻢ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﻧﺪ، ﻟﺒﺎﺳﻬﺎﯼ ﺗﻨﮓ ﻣﯽ ﭘﻮﺷﻨﺪ ﯾﺎ ﺳﯿﮕﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﺸﻨﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﺧﻄﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ . *ﺗﺸﺨﯿﺺ: ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﺎ ﺳﻨﺠﺶ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺎﻋﺘﻪ PH ﻣﺮﯼ ﻭ ﺗﻄﺒﯿﻖ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺁﻥ ﺑﺎ ﻋﻼﺋﻢ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﯾﺎ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺑﻪ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺣﺪﺳﯽ ﺍﺳﺖ . *ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎ ﻭ ﻋﻼﯾﻢ: ﻋﻼﯾﻢ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ : -ﺳﻮﺯﺵ ﺳﺮﺩﻝ ﻭ ﺟﻨﺎﻍ ﺳﯿﻨﻪ -ﺍﺳﺘﻔﺮﺍﻍ -ﻧﺎﺭﺳﺎﯾﯽ ﺑﻠﻊ *ﻋﻼﯾﻢ ﮐﻤﺘﺮ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﻧﯿﺰ ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ : -ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﻠﻊ -ﺗﺮﺷﺢ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺑﺰﺍﻕ -ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻬﻮﻉ -ﺩﺭﺩ ﺩﺭ ﻣﺤﻞ ﻗﻔﺴﻪٔ ﺳﯿﻨﻪ *ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻭ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ: ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﺭﯾﻔﻼﮐﺲ ﻣﺮﻭﯼ ﺑﺎ ﺁﻧﺘﯽ ﺍﺳﯿﺪ، ﻣﻬﺎﺭﮐﻨﻨﺪﻩ ﭘﻤﭗ ﻫﯿﺪﺭﻭﮊﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻧﮕﺰﯾﻮﻡ ﻭﺍﻣﭙﺮﺍﺯﻭﻝ ﻭ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺗﻮﻥ ﻋﻀﻼﻧﯽ ﺍﺳﻔﻨﮕﺘﺮ ﺗﺤﺘﺎﺗﻨﯽ ﻣﺮﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﺍﻣﭙﺮﮐﺲ ﻭ ﻣﺘﻮﮐﻠﻮﭘﺮﺍﻣﯿﺪ ﻭ ﺳﯿﺰﺍﭘﺮﺍﯾﺪ ﺍﺳﺖ. ﻧﻮﺷﯿﺪﻧﯽﻫﺎ ﻭ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽﻫﺎﯼ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﮐﺎﻓﺌﯿﻦ ﯾﺎ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﺜﻞ ﮐﺎﮐﺎﺋﻮ، ﻗﻬﻮﻩ، ﭼﺎﯼ، ﻧﻮﺷﺎﺑﻪﻫﺎﯼ ﮔﺎﺯﺩﺍﺭ ﻭ ﻣﺮﮐﺒﺎﺕ ( ﭘﺮﺗﻘﺎﻝ، ﻟﯿﻤﻮﺗﺮﺵ ﻭ ... ) ﺑﺎﻋﺚ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺍﻟﮑﻞ، ﮐﺸﯿﺪﻥ ﺳﯿﮕﺎﺭ، ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﺨﺪﺭ ، ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻏﺬﺍ، ﻣﺼﺮﻑ ﺣﺠﻢ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﻣﺎﯾﻌﺎﺕ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻏﺬﺍ ﻭ ﻣﺼﺮﻑ ﻏﺬﺍﻫﺎﯼ ﭼﺮﺏ، ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺍﺳﯿﺪ ﺭﺍ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻣﺼﺮﻑ ﻏﺬﺍﻫﺎﯼ ﺗﻨﺪ ﻭ ﺳﺒﺰﯾﺠﺎﺗﯽ ﻣﺜﻞ ﭘﯿﺎﺯ، ﺳﯿﺮ ﻭ ﻧﻌﻨﺎﻉ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﮐﻨﻨﺪ . ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺩﻥ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﺑﺎﻻﺗﻨﻪ ﺑﺪﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﯿﻦﺗﻨﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﻭ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﻌﺪﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﮐﻨﺪ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻧﺒﺎﯾﺴﺘﯽ ﮐﻤﺮﺑﻨﺪ ﻭ ﻟﺒﺎﺱ ﺗﻨﮓ ﭘﻮﺷﯿﺪ.
16 خرداد 1394 19:40:18
3 بازدید
کلینیک بانوان
❓پرده بکارت دقیقا کجا قرار گرفته است؟ ❗خب پرده بکارت دقیقا روی ورودی واژن و در واقع ابتدای اندام تناسلی قرار گرفته که البته عمق این ورودی در افراد مختلف، متفاوته. در بعضی ها به سادگی قابل رویت هست و تو بعضی ها عمقی و به آسونی معلوم نیست. ❓آیا در هنگام نزدیکی و یا دخول هر چیزی پرده بکارت کاملا از بین میره؟ ❗نه! هنگام دخول پرده بکارت پارگی میده ولی معمولا از یکی دو جا، و زائده های اون باقی میمونه. ❓آیا ممکنه پرده بکارت هرگز پاره نشه؟ ❗بله! پرده های بکارت ارتجاعی که هم میتونن به شکل حلقوی باشن هم هلالی و یا حتی تیغه ای. اینا با دخول کش میان و بعد از دخول دوباره به حالت قبل برمیگردن. پس لزوما خونریزی و پارگی نداریم تا اینکه طی زایمان طبیعی معمولا آسیب میبینن. ❓آیا تنها سالم بودن یا پارگی پرده بکارت تایید کننده نزدیکی است؟ ❗نه. حتی در نمونه های حلقوی ارتجاعی هم که پرده کاملا سالم به نظر میرسه پزشکی قانونی با توجه به چین های واژن میتونه نزدیکی رو تشخیص بده. ❓آیا همه نزدیکی های اول با خونریزی و درد شدید همراه است؟ ❗نه دوستان، راجع به خونریزی که توضیح داده شد.البته میزان خونریزی بستگی به ضخامت پرده، اندازه سوراخ و نژاد هم داره. راجع به درد هم نکته ای که وجود داره اینه که اگه بدن شما به اندازه ای تحریک شده باشه که خود شما تمایل به دخول داشته باشین همین تو کاهش درد خیلی موثره، همینطور آرامشی که دارین و اینکه اصلا راجع به برداشته شدن پرده فکر نکنید. این موضوع کاملا جنبه روحی داره و واقعا واسه عزیزایی که نگرانن پیشنهاد میکنم شوهرتون توسط یه پزشک یا ماما مشاوره بشن تا نقش خودشون رو به درستی بدونن. چون ایفای درست نقش اونا کمک بسیار بسیار زیادی میکنه. اینا سوالات رایج راجع به پرده بکارت بون. بازم اگه سوالی داشتید من در خدمتتون هستم. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
02 اسفند 1393 21:25:46
0 بازدید
کلینیک بانوان
کیت تخمکگذاری برای اون عزیزانی که برای بارداری برنامه ریزی کردن، خصوصا کسانی که رژیم تعیین جنسیت دارن فوق العاده مناسبه. یه کم باید دل به کار بدین، دقت کنید ولی حساسیت و وسواس به خرج ندین. راجع به علائم تخمک گذاری توی پست های قبل کاملا توضیح دادم، یادتون باشه قرار نیست همه این علائم رو باهم داشته باشین، ولی معمولا اگر داروی خاصی استفاده نمی کنید، می تونید از رو تغییرات میل جنسی، افزایش دمای پایه بدن، خصوصا صبح ها و ترشحات واژن تسخیصش بدین. این کیت ها دقت خوبی دارن، فقط باید زمان درستی ازشون استفاده کنید، اگر هم معمولا هیچ کدوم از این علائم رو ندارید میتونید حدود 5 روز قبل از روز احتمالی تخمگ گذاری تون ازش استفاده کنید. اصلا تا حالا تجربه استفاده ازش رو داشتید؟! . . . لطفا پست رو لایک کنید و برای کسانی که فک می کنید بهش نیاز دارن بفرستید🌹❤️ . . . . #تخمک_گذاری #سیکل_قاعدگی #چرخه_جنسی #سیکل_پریودی #میل_جنسی #افزایش_میل_جنسی #قاعدگی #پریودی #علائم_تخمک_گذاری #ویزیت_انلاین #مطب_آنلاین #ماما #مامای_خصوصی #مامای_همراه #القای_تخمک_گذاری #تخمک #ناباروری #درمان_نازایی #تعیین_جنسیت #آزاد_سازی_تخمک #تخمدان #کیت_تخمک_گذاری #آموزش_استفاده_از_کیت_تخمک_گذاری
25 دی 1399 18:51:12
18 بازدید
کلینیک بانوان
این پست رو اختصاص دادیم به عوامل عفونت ها: ﻋﺎﻣﻠﯿﻦ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻫﺎﯼ ﻭﺍﮊﻥ :(!) - ﻗﺎﺭﭼﻬﺎ : ﮐﻪ ﺑﻪ ﮐﺎﻧﺪﯾﺪﺍ ﻧﯿﺰ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻮﻋﯽ ﻗﺎﺭﭺ ﮐﻪ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﻣﯿﮑﺮﺑﻬﺎﯼ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﭘﻮﺳﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻋﻔﻮﺕ ﻧﯿﺰ ﮐﻨﺪ .( ﮔﺎﻫﯽ ﻫﻢ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﻗﺎﺭﭼﻬﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ) ﻣﺸﺨﺼﻪ ﺍﺵ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﭘﻨﯿﺮﮐﯽ ﻭ ﺗﮑﻪ ﺗﮑﻪ ﺳﺖ . ﻋﻼﻣﺘﺶ ﻫﻢ ﺧﺎﺭﺵ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﻧﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﺎﺷﻪ . - ﮔﺎﺭﺩﻧﺮﻻ : ﮐﻪ ﻧﻮﻋﯽ ﺑﺎﮐﺘﺮﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﺭ ﺭﺍﻫﻬﺎﯼ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺯﻧﺎﻧﻪ ﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻭﻗﺘﯽ ﻭﺍﺯﻥ ﻗﻠﯿﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ، ﺭﺷﺪ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ (ﻣﺜﻞ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﻫﺎﯼ ﻣﮑﺮﺭ ﮐﻪ ﻣﺎﯾﻊ ﻣﻨﯽ ﻗﻠﯿﺎﯾﯽ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﺮ ﻫﻢ ﺯﺩﻥ ﺍﺳﯿﺪﯾﺘﻪ ﯼ ﻭﺍﮊﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ) ﻣﺸﺨﺼﻪ ﯼ ﺍﯾﻦ ﻋﻔﻮﻧﺖ ،ﺑﻮﯼ ﺗﻌﻔﻨﻪ ! ﺷﺒﯿﻪ ﺑﻮﯼ ﻣﺎﻫﯽ ﮔﻨﺪﯾﺪﻩ . ( ﺑﻮﯼ ﺁﻣﯿﻦ ) ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻫﻢ ﺭﻧﮓ ﮐﺪﺭ ﺧﺎﮐﺴﺘﺮﯼ - ﺳﺒﺰ ﺩﺍﺭﻥ . - ﺗﺮﯾﮑﻮﻣﻮﻧﺎ : ﻧﻮﻋﯽ ﺗﮏ ﯾﺎﺧﺘﻪ (ﺍﻧﮕﻞ ) ﺍﺳﺖ ( ﺟﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺳﻠﻮﻝ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ) ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﮐﻔﯽ ﮐﻪ ﺷﺨﺺ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣیکنه ﻫﻤﺶ ﺣﺒﺎﺏ ﺍﺯﺵ ﺧﺎﺭﺝ ﻣﯿﺸﻪ . ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺳﯿﻼﻥ ﯾﺎﺑﻨﺪﻩ ﻭ ﻟﯿﺰ ( ﺳﺮﺳﺮﯼ ) ﻫﺴﺘﻦ . - ﺑﯿﻤﺎﺭﯾﻬﺎﯼ ﻣﻨﺘﻘﻠﻪ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺟﻨﺴﯽ : ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﻮﺯﺍﮎ ( ﮔﻨﻮﺭﻩ) ﯾﺎ ﮐﻼﻣﯿﺪﯾﺎ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﻭﺍﮊﻥ ﺷﻮﻧﺪ. این پست ادامه دارد 😉 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹
21 بهمن 1393 09:07:01
1 بازدید
کلینیک بانوان
سلام دوستان عزیزم این پست بسیار کاربردی رو مخصوص دوستانی گذاشتم که از تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک متاسفانه رنج میبرن. خیلی ما درمانگرها به بیمارانمون همیشه میگیم رژیم غذایی و فعالیت هدفمند بدنی موثر داشته باشید، ولی کو گوش شنوا؟ شاید باورتون نشه ولی درصد بالایی از تخمدان های پلی کیستیک و نازایی های در پی اون با رژیم غذایی مناسب و وزن کم کردن درمان میشن، فقط کافیه یه کم همت کنید و باور کنید که میشه. مواردی که تو اسلایدها گفتم چیزهایی هستن که باید تو رژیم غذایی شما گنجانده بشن، موادی که به روند بهبود بیماری و کاهش علائم اون کمک میکنه، نیازی نیست مکمل های اون هارو تهیه کنید، میتونید خیلی راحت مواد غذایی حاوی اونها رو استفاده کنید. 1️⃣ اُمگا٣ رو توی اسلاید توضیح دادم، اگر هفته ای دوبار ماهی میخورید حله و اصلا نیازی نیست مکمل تهیه کنید. 2️⃣ منیزیم: مواد غذایی مثل بادام، کنجد، تخمه آفتابگردان، تخم کتان، شیر کم چرب، بلغور جو دوسر، کلم بروکلی، ذرت و نخود فرنگی سرشار از منیزیم هستن. 3️⃣ دارچین: دمنوش سیب دارچین رو حتما امتحان کنید، چای دارچین رو هم که دیگه همه دوسش دارن. 4️⃣ اِن استیل سیستئین: این یه آمینو اسیده که به صورت مکمل توی بازار موجود هست، به صورت قرص جوشان، آمپول و قرص وجود داره، توی بعضی از مکمل های تقویت تخمک گذاری هم موجوده، اگر تمایل به استفاده از اون دارید بهتره با پزشکتون مشورت کنید. 5️⃣ اینوزیتول: مواد غذایی مثل مرکبات، طالبی، کلم، مغزها، برنج قهوه ای، کنجد، سبوس گندم و مخمر آبجو سرشار از اینوزیتول هستن. 6️⃣ زینک: مواد غذایی مثل گوشت، تخم مرغ، صدف، لوبیا، نخود، عدس، سویا، تخم کدو، آجیل ها و غلات سرشار از زینک هستن. 7️⃣ پنج انگشت: به صورت چای و یا پودرش رو میتونید تهیه کنید و هفته دو تا سه بار میل کنید. 8️⃣ ویتامین دی: اگر بزرگسال هستید ماهانه یک عدد ویتامین دی ۵۰٠۰۰ رو همراه با غذا میل کنید، اگر قصد بارداری دارید،روزانه یک عدد ویتامین دی ١٠۰۰ رو همراه با غذا میل کنید. موادی مثل روغن کبد ماهی، زرده تخم مرغ و لبنیات غنی شده هم دارای ویتامین دی هستن. یادتون نره حتما همراه با مصرف ویتامین دی آفتاب هم بگیرید. . . . این پست رو به خانم هایی که تخمدان پلی کیستیک دارند هدیه بدید و لطفا لایک کنید تا افراد بیشتری بتونن این پست رو ببینن. اگر سوالی دارید توی کامنت ها بپرسید🌹 . . . #تخمدان_پلی_کیستیک #تنبلی_تخمدان #قاعدگی #پریودی #نازایی #بیماری_های_زنان #بی_نظمی_پریودی #امگا۳ #ویتامین_دی #زینک #منیزیم #پنج_انگشت #اینوزیتول #دارچین #pco #nac
06 دی 1399 07:47:18
19 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
👶👶👶 ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻟﺤﻈﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﻩ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﺁﻏﻮﺵ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﮑﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻭﯼ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﭘﻮﺳﺘﯽ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﺭ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺍﺻﻞ ﺩﺭﻫﻨﮕﺎﻡ ﺗﻮﻟﺪ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺍﺳﺖ. ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺑﺎ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺟﻨﯿﻨﯽ ﻭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺳﺨﺘﯽ ﮐﻪ ﺣﯿﻦ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﺭﺥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﭘﺎ ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ. ﺩﻗﺎﯾﻖ ﻭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭﻝ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﻮﻟﺪ ﺍﺯ ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﻭ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺧﺎﺻﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭﻝ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽﮔﺬﺭﺩ ﺑﺮ ﺑﻘﺎ ﻭ ﺭﺷﺪ ﮐﻮﺩﮎ ﻭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺍﺛﺮﮔﺬﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﺳﻼﻣﺖ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺗﺤﮑﯿﻢ ﺩﻟﺒﺴﺘﮕﯽ ﻣﺎﺩﺭﺍﻧﻪ، ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﺗﻤﺎﺱ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺎ ﭘﻮﺳﺖ ﻭ ﺗﻼﻗﯽ ﻧﮕﺎﻩ ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺗﻮﻟﺪ ﻭ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺷﺮﻭﻉ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺑﺎ ﺷﯿﺮﻣﺎﺩﺭ ﻃﯽ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭﻝ ﻋﻤﺮ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ . ﻭﻗﺘﯽ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﻮﻟﺪ ﺭﻭﯼ ﺷﮑﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺘﯽ ﺗﻮﺍﻡ ﺑﺎ ﻫﻮﺷﯿﺎﺭﯼ ﻭ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺩﺍﺭﺩ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﺪﺭﺕ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽﺭﺳﺪ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺷﺎﯼ ﭼﻬﺮﻩ ﻣﺎﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﻟﺬﺕ ﻣﯽﺑﺮﺩ . ﺩﻗﺎﯾﻖ ﻭ ﺳﺎﻋﺎﺕ ﺍﻭﻝ ﺗﻮﻟﺪ، ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺩﺭ ﺍﻭﺝ ﻫﻮﺷﯿﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ. ﭼﺸﻢﻫﺎ ﮐﺎﻣﻼ ﺑﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﻓﺮﺻﺖ ﺑﯽﺑﺪﯾﻠﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭﯼ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﺯ ﺩﻭﺭﻩ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺁﻏﺎﺯ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﻣﺎﻩ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﺎ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺗﻼﻗﯽ ﻧﮕﺎﻩ ﻭ ﺗﻤﺎﺱ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺑﺎ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﻗﻮﯼﺗﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ . ﻫﺮ ﭼﻪ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﺑﺎ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﻭ ﻗﻮﯼﺗﺮ ﺷﮑﻞ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﺍﺯ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﺩﻟﭙﺬﯾﺮﺗﺮ ﻭ ﻣﻄﻠﻮﺏﺗﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺑﻪ ﻋﻼﻭﻩ ﺷﯿﺮﺩﻫﯽ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﯼ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺗﻮﺍﻡ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺳﻮﺀ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺑﺎ ﮐﻮﺩﮎ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ. ﻧﻬﺎﯾﺘﺎ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﻓﻮﻕ ﺭﻭﻧﺪ ﺍﺭﺗﻘﺎﯼ ﮐﺎﻣﻞ ﮐﻮﺩﮎ ﺭﺍ ﺗﺴﺮﯾﻊ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩﻫﺎﯼ ﺑﺎﻟﻘﻮﻩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺷﮑﻮﻓﺎ ﻣﯽﺳﺎﺯﺩ. ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﯾﺎﺩﺁﻭﺭ ﺷﺪ : ﺗﻤﺎﺱ ﭘﻮﺳﺘﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭﻝ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﻮﻟﺪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ 15 ﺗﺎ 20 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺑﺴﺰﺍﯾﯽ ﺩﺭ ﺷﺮﻭﻉ ﻭ ﺗﺪﺍﻭﻡ ﺷﯿﺮﺩﻫﯽ ﺩﺍﺭﺩ، ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻋﻤﻞ ﺣﺘﯽ ﻣﺎﺩﺭﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺷﺎﻥ ﺷﯿﺮ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﺑﻪ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﺷﯿﺮﺧﻮﺍﺭ ﺑﺎ ﺷﯿﺮ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺗﺮﻏﯿﺐ ﻭ ﻋﻼﻗﻪﻣﻨﺪ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ. ﺩﺭ ﺿﻤﻦ ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﺗﻤﺎﺱ ﭘﻮﺳﺘﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭﻝ ﺗﻮﻟﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﻮﺯﺍﺩ ﮔﺮﻡ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻓﺖ ﺩﻣﺎﯼ ﺑﺪﻥ ﺍﻭ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﻭ ﺗﻨﻔﺲ ﻭ ﺿﺮﺑﺎﻥ ﻗﻠﺐ ﺍﻭ ﻣﻨﻈﻢ ﻣﯽﺷﻮﺩ .