کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
#واکسن گاردازیل#(گارداسیل ) #گارداسیل اولین واکسن مورد تأیید اداره مواد غذایی و دارویی ایالات متحده آمریکا برای پیشگیری از سرطان گردن رحم است. ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) عامل ایجاد سرطان گردن رحم است. واکسن گارداسیل، از آلوده شدن فرد به ویروس پاپیلومای انسانی و در نتیجه ابتلا به سرطان دهانه رحم جلوگیری میکند. ⬅️ گارداسیل واکسنی است که برای پیشگیری انواع مشخصی از ویروس پاپیلومای انسانی خصوصاً تیپ ۶٬۱۱٬۱۶٬۱۸ کاربرد دارد. این واکسن زگیلهای موجود را درمان نمیکند، اما برای افرادی هم که دچار زگیل شدهاند توصیه میشود زیرا از انواع دیگر ویروس پاپیلومای انسانی که فرد دچار آن نشده است جلوگیری میکند. ***اگر دوره ی واکسیناسیون بعد از نخستین دز قطع گردد، دز دوم باید در اولین فرصت ممکن داده شود و دز دوم وسوم باید دست کم 12 هفته از هم فاصله داشته باشند. ***اگر هم، فقط دز سوم به تعویق افتاده باید کوتاه ترین زمان ممکن تزریق گردد. گاردازیل محافظتی در برابر همه انواع کانسرهای سرویکس ندارد بنابراین انجام پاپ اسمیر برای غربالگری ضروری است. . 💉 محل تزریق واکسن در عضله دلتوئید بازو و یا قدامی کناری ران باید زد. مرکز بیماری های آمریکا(CDC) و نیز آکادمی متخصصین اطفال امریکا پیشنهاد می کنند تزریق روتین این واکسن برای تمامی دختران 11 تا 13 سال انجام شود و چنان چه، پزشک تشخیص بدهد از 9 سالگی هم بتوان تزریق کرد! ⬅️ ماندگاری و اثربخشی واکسن ها تا جایی که در منابع گوناگون آمده است، واکسن ها را برای دوره های ماندگاری دراز مدت طراحی کرده و ساخته اند اما این دوره های تا در عمل، کارایی خودشان را نشان ندهند نمی توانند به عنوان دوره مستند مورد پذیرش مسئولین بهداشتی کشورها، قرار گیرد اما آنچه که تا کنون اثر بخشی اش مورد تایید است دوره های پیشگیرانه نه (9) ساله برای واکسن سواریکس و هشت(8) ساله برای واکسن گارداسیل است. همکاران هنگام تزریق واکسن روزامدی این واکسن ها را روی بروشورها و جعبه واکسن، چک نمایند. ⬅️ عوارض تزریق واکسن گارداسیل قرمزی، خارش، درد، سردرد، سلولیت و در یک درصد از دختران نشانه های دیگری همچون درد و احساس ضعف شدید، تهوع، تب و ... دیده ده است و در یک ده هزارم موارد هم کهیر گزارش شده و در کمتر ای یک ده هزارم هم اختلال در تنفس گزارش شده است. . . . شما تا حالا این واکسن رو زدید؟ یا قصدش رو دارید؟؟؟ . . . . #گارداسیل #زگیل_تناسلی #واکسن #واکسن_زگیل_تناسلی #بیماری_مقاربتی #تماس_جنسی
26 آذر 1399 07:32:05
27 بازدید
کلینیک بانوان
دوست خوبمون راجع به ترشحات واژن سوال پرسیده بودن، البته این مبحث بسیار گسترده است پی اونو تو سه قسمت براتون توضیح میدم، قسمت اول راجع به ترشحات طبیعی : ﺗﻤﺎﻡ ﺧﺎﻧﻮﻣﺎ ( ﻣﺠﺮﺩ ﯾﺎ ﻣﺘﺎﻫﻞ ﻭ ﺍﺯ ﺳﻦ ﺑﻠﻮﻍ ﺗﺎ ﯾﺎﺋﺴﮕﯽ) ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺮﺷﺢ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ . ﺍﺻﻮﻻ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﻮﺍﺣﯽ ﺑﺪﻥ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﺎﺯ ﻣﯿﺸﻦ ، ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﺭﻭ ﺩﺍﺭﻥ . ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﯿﮑﺮﻭﺑﻬﺎ ﻭ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎﯼ ﻣﺮﺩﻩ ﻭ ... ﺭﻭ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﺮﯾﺰﻥ . ﻣﺜﻞ ﮔﻮﺵ . ﺑﯿﻨﯽ . ﭼﺸﻢ . ﻭﻟﯽ ﻣﻬﻢ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ " ﻋﻔﻮﻧﯽ" ﻧﺒﺎﺷﻪ . ﺧﻮﺩ ﺗﺮﺷﺢ ، ﺑﻪ ﺧﻮﺩﯼ ﺧﻮﺩ ، ﻧﺸﻮﻧﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﯾﺎ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻧﯿﺴﺖ . ﺑﺮﺧﯽ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﻣﺠﺮﺩ ﻭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﮐﻪ ﺗﺎﺯﻩ ﺑﻪ ﺳﻦ ﺑﻠﻮﻍ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻋﻤﻮﻣﺎ ﺯﯾﺮ 18 ﺳﺎﻝ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﺗﺮﺷﺤﺎﺗﺸﻮﻥ ﺗﻮﺟﻪ ﺷﻮﻥ ﺭﻭ ﺟﻠﺐ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﻭ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﯿﮑﻨﻦ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﻣﻦ ﺗﺮﺷﺢ ﺳﻔﯿﺪ ﺩﺍﺭﻡ ؟ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ ﻋﺰﯾﺰﻡ، ﺩﺧﺘﺮﺍﯼ ﻣﺠﺮﺩ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﭼﺎﺭ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻭﺍﮊﻥ ﻧﻤﯿﺸﻦ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻫﺎ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺧﻮﺩ ﻭﺍﮊﻥ ﻭ ﺭﺣﻢ ﻭ ...ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﯿﺎﺩ . ﺍﮔﻪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻧﯿﺎﻥ ﭘﺲ ﮐﺠﺎ ﺑﺮﻥ ﺍﯾﻨﺎ ؟ ﺍﺻﻮﻻ ﺗﺮﺷﺤﯽ ﮐﻪ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﻭ ﺧﺎﺭﺵ ﻭ ﺳﻮﺯﺵ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻧﮑﻨﻪ ، ﺑﻮﯼ ﺑﺪ ﻭ ﺗﻌﻔﻦ (ﺷﺒﯿﻪ ﻣﺎﻫﯽ ) ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻪ ﻭ ﺣﺎﻟﺘﺶ ﺗﮑﻪ ﭘﻨﯿﺮﮐﯽ ﯾﺎ ﮐﻔﯽ ﻭ ﺣﺒﺎﺑﺪﺍﺭ ﻧﺒﺎﺷﻪ ﺭﻭ ﻣﯽ ﺗﻮﻧﯿﻢ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺗﻠﻘﯽ ﮐﻨﯿﻢ . ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻭﺍﮊﻥ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺧﺎﻧﻮﻡ ﺑﺎ ﺳﯿﮑﻞ ﻫﺎﯼ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻣﻨﻈﻢ : .1 ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺭﻭﺯ 7-1 ﺳﯿﮑﻞ ، ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﻭ ﻟﮑﻪ ﺑﯿﻨﯽ ﯾﻪ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺧﺎﻧﻮﻣﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ، ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺭﻭﺯ ﻭ ﺣﺠﻢ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﻪ .2ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭘﺎﮎ ﺷﺪﻥ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺑﯽ ﺭﻧﮓ ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﻣﺘﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺳﻔﯿﺪ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﺸﻦ ﮐﻪ ﺑﻮﯼ ﺯﻧﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺭﻥ . ﺁﺑﮑﯽ ﻫﺴﺘﻦ . ﺍﺯ ﺭﻭﺯ 7 ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﺸﻦ ﻭ ﻫﺮ ﭼﯽ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ 14 ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻣﯿﺸﯿﻢ ﻣﻘﺪﺍﺭﺵ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯿﺸﻪ ﻭ ﺣﺘﯽ ﮔﺎﻫﯽ ﻣﻤﮑﻨﻪ ﺷﻮﺭﺕ ﺭﻭ ﮐﺎﻣﻼ ﺧﯿﺲ ﮐﻨﻦ . ﻫﻤﻮﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﮔﻔﺘﻢ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﻮﯼ ﺑﺪ ﻭ ﺧﺎﺭﺵ ﻭ ﺳﻮﺯﺵ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ . ﺣﻮﻝ ﻭ ﺣﻮﺵ ﺭﻭﺯ 12 ﺗﺎ 14 ﮐﻪ ﺗﺨﻤﮏ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ، ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺑﻪ ﺍﻭﺝ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﻣﯿﺮﺳﻦ ﻭ ﻣﻤﮑﻨﻪ ﮐﺶ ﻫﻢ ﺑﯿﺎﻥ . ﺍﯾﻨﺠﻮﺭﯼ(ﺭﻭﺯ 14-12) : .3 ﺗﺨﻤﮏ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﮐﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪ ، ﮐﻢ ﮐﻢ ﭘﺮﻭﮊﺳﺘﺮﻭﻥ ﺑﺪﻥ ﺯﯾﺎﺩ ﻣﯿﺸﻪ ... ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﮐﻢ ﮐﻢ ﻣﻘﺪﺍﺭﺷﻮﻥ ﮐﻢ ﻣﯿﺸﻪ . ﺍﺯ ﺭﻭﺯ 14 ﺗﺎ 28 ﺭﻭﻧﺪ ﮐﺎﻫﺸﯽ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺭﻭ ﺩﺍﺭﯾﻢ . ﺭﻓﺘﻪ ﺭﻓﺘﻪ ﺭﻧﮕﺸﻮﻥ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻟﯿﻤﻮﯾﯽ ﻣﯿﺰﻧﻪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺭﻭﺯ 25-24 ﺳﯿﮑﻞ ،ﻣﻤﮑﻨﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﭼﺴﺒﻮﻧﮑﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻦ ( ﺧﻤﯿﺮﯼ) ﻭ ﮐﻤﯽ ﺑﻮﯼ ﺗﺮﺵ ﺑﺪﻥ . ﻭﻟﯽ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺳﻮﺯﺵ ﻭ ﺧﺎﺭﺵ ﻭ ﺑﻮﯼ ﺗﻌﻔﻦ ﻭ نباید ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ . ( ﺧﺎﺭﺵ ﺧﻔﯿﻒ ﻭ ﮔﺎﻩ ﮔﺎﻩ ﻣﺸﮑﻞ ﻧﺪﺍﺭﻩ . ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ﮔﺎﻫﯽ ﭘﻮﺳﺖ ﺁﺩﻡ ﻫﻢ ﻣﻤﮑﻨﻪ ﺑﺨﺎﺭﻩ . ﺩﻟﯿﻞ ﺑﺮ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻧﯿﺴﺖ) ✔✔✔ خصوصیات ترشحات غیر طبیعی رو توی پست بعد دنبال کنید. 🌹 شاد و سلامت باشید 🌹
20 بهمن 1393 05:16:23
5 بازدید
کلینیک بانوان
دوستان توی این پست هامون میپردازیم به روش های پیشگیری از بارداری، از آی یو دی شروع میکنیم : ﺁﯼ ﯾﻮ ﺩﯼ ، ﯾﺎ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺩﺭﻭﻥ رحمی ﻭﺳﯿﻠﻪﺍﯼ ﺑﻪ ﺷﮑﻞﻫﺎﯼ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ، ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﭘﻼﺳﺘﯿﮏ ﯾﺎ ﻓﻠﺰ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ بارداری ﺩﺭ رحم ﺟﺎﮔﺬﺍﺭﯼ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺍﺳﺖ . ﺁﯼ ﯾﻮ ﺩﯼ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﺕ ﻃﻮﻻﻧﯽ ﺍﺳﺖ، ﮐﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﺎﺋﯿﺪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﭘﺮﻣﺼﺮﻑﺗﺮﯾﻦ ﻭ ﺭﺍﯾﺞﺗﺮﯾﻦ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ. ﺷﮑﻞ ﮐﻠﯽ ﺁﯼ ﯾﻮ ﺩﯼ ﺍﻏﻠﺐ ﺷﺒﯿﻪ ﺣﺮﻑ T ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺍﺳﺖ. ﺩﻭ ﻧﻮﻉ ﺁﯼ . ﯾﻮ . ﺩﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ، ﺩﺭ ﯾﮏ ﻧﻮﻉ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﮐﻤﯽ ﻓﻠﺰ ﻣﺲ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻮﻉ ﺩﯾﮕﺮ ﭘﺮﻭﮊﺳﺘﯿﻦ ﯾﺎ ﻓﺮﻡ ﺻﻨﺎﻋﯽ ﻫﻮﺭﻣﻮﻥ ﭘﺮﻭﮊﺳﺘﺮﻭﻥ ﺗﻌﺒﯿﻪ ﺷﺪﻩﺍﺳﺖ. ﻣﺤﻞ ﺍﺻﻠﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺣﻔﺮﻩ ﺭﺣﻢ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺑﻪ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮﯼ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻧﯿﺴﺖ . ﺩﺧﺎﻟﺖ ﻣﺼﺮﻑﮐﻨﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﻧﺤﻮﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻧﺎﭼﯿﺰ ﺍﺳﺖ . ﺷﯿﻮﻩ ﺗﺎﺛﯿﺮ: ﻭﺟﻮﺩ IUD ﺩﺭ ﺭﺣﻢ ﺑﺎ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﺤﯿﻂ ﺩﺍﺧﻞ ﺭﺣﻢ ﻣﺎﻧﻊ ﺍﺯ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺣﻀﻮﺭ ﺍﯾﻦ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺩﺭ ﺭﺣﻢ ﻣﻮﺟﺐ ﺁﺳﯿﺐ ﺩﯾﺪﮔﯽ ﯾﺎ ﺗﺨﺮﯾﺐ ﺍﺳﭙﺮﻡﻫﺎ ﻭ ﺗﺨﻤﮏ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﻋﻤﻞ ﻟﻘﺎﺡ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﻮﺩ، ﻣﺎﻧﻊ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻨﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺨﻢ ﻟﻘﺎﺡ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﺩﺭ ﺟﺪﺍﺭﻩ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺭﺣﻢ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ . ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺁﯼ ﯾﻮ ﺩﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﺣﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺮ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﯾﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺷﯿﺮ ﻣﺎﺩﺭ ﺗﺎﺛﯿﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. IUD ﯾﮑﯽ ﺍﺭ ﻣﻄﻤﺌﻦﺗﺮﯾﻦ ﺭﻭﺵﻫﺎﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯾﮑﻪ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﯾﮏ ﺳﺎﻝ ﺍﺯ ۱۰۰۰ ﻧﻔﺮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺣﺪﻭﺩ ۱ ﺗﺎ ۶ ﻧﻔﺮ (ﺑﺮ ﺣﺴﺐ ﻧﻮﻉ IUD ) ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ . ﺍﯾﻦ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺭﻭﺵ ﺩﺍﺋﻤﯽ ﺑﺴﺘﻦ ﻟﻮﻟﻪﻫﺎﯼ ﺭﺣﻢ ﺍﺳﺖ، ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﺰﯾﺖ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﮐﻪ ﻓﺮﺩ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ، ﻗﺎﺑﻞ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻦ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺭﻭﺵﻫﺎﯾﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻗﺮﺹ ﺿﺪ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻧﯿﺰ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﯾﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﻣﺼﺮﻑ ﺷﻮﻧﺪ. ﺩﺭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ IUD ﭘﺰﺷﮏ ﯾﺎ ﻣﺎﻣﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﻭ ﮐﺎﻓﯿﺴﺖ ﻫﺮ ﻣﺎﻩ ﺗﻮﺳﻂ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﺩ، ﭼﮏ ﺷﻮﺩ . این وسیله در روز ۳ تا ۵ قاعدگی جا گذاشته میشود چون هم در آن زمان مطمئن هستیم مددجو حامله نیست هم دهانه رحم تا حدودی باز است. ﺁﯼ ﯾﻮ ﺩﯼ ﺭﺍ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﺳﯿﮑﻞ ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﻫﻢ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺭﺍ ﺁﻏﺎﺯ ﮐﺮﺩ . ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺑﺎﺭﻭﺭﯼ ﻓﺮﺩ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ IUD ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. 😉با ما همراه باشید... 🌹 این پست ادامه دارد... 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
26 بهمن 1393 20:14:59
1 بازدید
کلینیک بانوان
شاید خیلیاتون سال هاست دارید از کاندوم استفاده میکنید ولی نحوه استفاده صحیح اون رو ندونید! اتوی این کلیپ سعی شده خیلی راحت و آسون براتون توضیح داده بشه! ☑️ شاید خیلی ها کاندوم رو بخاطر اینکه حسشون رو کم میکنه استفاده نکنند! که باید بهتون بگم برای این هم راه حال وجود داره! کاندوم هایی مثل کاندوم سه صفر کادکس فوقالعاده نازک هستند به طوریکه واقعا شما به سختی حسش میکنید و اگر درست تعبیه بشه کمترین میزان ممکن حسش میکنید! ☑️ بنظرتون کاندوم برای خانم هایی که بعد از زایمان طبیعی یا یائسگی دچار کاهش حس واژن و صاف شدن برجستگی های داخل واژن شدن مناسبه؟ بله که مناسبه! کاندوم های شیاردار و خاردار و دارای برجستگی تا حد بسیار زیادی برای این دسته از عزیزان مناسبه و باعث تحریک واژن حین رابطه و لذت جنسی میشه! ☑️ اگر کاندوم خشک شد چیکار کنیم؟ خیلی هاتون این مشکل رو دارید متاسفانه. یکی از راه کار های مناسب استفاده از لوبریکانت های بر پایه آب هستش. یعنی روان کننده هایی که برپایه آب ساخته شده باشن و هیچ نوع ماده روغنی در اونها به کار نرفته باشه. چون در این صورت باعث نازک شدن، پارگی یا سوراخ شدن کاندوم میشن. ☑️ اگر به کاندوم حساسیت داشته باشیم چی؟ خب شما احتمالا یک بار و یک مارک رو امتحان کردید! بهتره چندین مارک رو یه صورت سطحی و کم امتحان کنید ببینید به کدوم مارک حساسیت دارید به کدوم مارک ندارید. ☑️ کاندوم باعث عفونت میشه؟ اگر از کاندوم به درستی همونطور که توضیح داده شد استفاده بشه، احتمال ایجاد عفونت خیلی کمه! و یا برای اطمینان میتونید از مارک های آنتی فونگال (ضدقارچ) و آنتی باکتریال استفاده کنید. . . سوال و توضیحات راجع به کاندوم خیلی زیاده سعی کردم مهم هاش رو بگم ولی بازم اگر سوال داشتید تو کامنت ها در خدمتتون هستم. مثل همیشه ممنون از همراهیتون ♥️ . . . . . #کاندوم #کاندوم_خاردار #کاندوم_تاخیری #کاندوم_تنگ_کننده #خرید_کاندوم #گذاشتن_کاندوم #جلوگیری_از_بارداری #پیشگیری_از_بارداری #بارداری_ناخواسته #کلینیک_بانوان
21 آبان 1400 13:53:06
38 بازدید
کلینیک بانوان
بنظر شما این قضیه مسأله ای هست که راجع بهش با والدین صحبت بشه؟! اگر بله، چرا؟! اگر نه، چرا؟! . . ✅ راستی حتما نظرتون رو راجع به این جور مصاحبه ها بهم بگید🙏🌹❤️ . . . . #باکرگی #بکارت #رابطه_جنسی #اولین_رابطه_جنسی #مشاوره #مشاوره_آنلاین #مشکلات_جنسی
23 اسفند 1399 06:02:53
49 بازدید
کلینیک بانوان
💢💢💢💢 گاهی اوقات یه عکس میتونه دنیای از حرف ها رو در خودش داشته باشه.... مسلماً این عکس هم یکی از اوناست.... 💢💢💢💢 پ. ن: نظرتون رو راجع به این عکس بگید، کامنتای تک تک شمارو میخونم🌹
22 مهر 1394 10:42:37
3 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
ناهنجاری های ساختاری رحم: توی این پست به درخواست یکی از دوستان به ناهنجاری های ساختاری رحم میپردازیم. البته لازم به ذکر است که این دسته از ناهنجاری ها بیشتر از اون چیزی هست که در اینجا بررسی میشه ولی چون از حوصله بحث خارج ست بنابراین به شایع ترین اونها میپردازیم: رحم تیغه (سپتوم) دار: همونطور که در شکل اول میبینید یک تیغه توی حفره رحم هست که جا مونده از دوران جنینی هستش یعنی این نقص اکتسابی نیست و مادرزادی هستش. این ناهنجاری باعث ناباروری نمیشه ولی بسته به اندازه تیغه خطر سقط جنین افزایش پیدا میکنه. امروزه این تیغه از طریق عمل هیستروسکوپی برداشته میشه و بعد از اون رحم به یک رحم نرمال تبدیل میشه و هیچ مشکلی برای باروری و بارداری نداره. سندرم آشرمن: این سندرم به موقعیتی گفته میشه که چسبندگی داخل رحمی اتفاق میافته چسبندگیها ممکن است ضخیم، نازک، پراکنده یا به هم متصل باشند. برخلاف ناهنجاری قبلی اکتسابی محسوب میشه و در کسانی که چندین بار سابقه کورتاژ، سزارین و عمل های رحمی داشتن اتفاق میافته. از عوارض این ناهنجاری میتوان به ناباروری، قاعدگی نامنظم، درد های دوره ای لگن، قطع قاعدگی، درد حین قاعدگی و آندومتریوز اشاره کرد. درمان این عارضه هم به صورت لاپراسکوپی و هیستروسکوپی انجام میشود. این سندرم باعث ناباروری میشود و حتی در بعضی موارد بعد از درمان هم هم چنان فرد نابارور باقی میماند. رحم دوشاخ: رحم دو شاخ یک اختلال در تکامل رحم است که در آن قسمت تحتانی رحم طبیعی ولی قسمت فوقانی آن غیر طبیعی می باشد. در حین تکامل جنین، دو شاخ رحم باید بهم متصل شوند و تنه اصلی رحم را ایجاد کنند. بر حسب نوع اختلال در بهم چسبیدن شاخهای رحم در دوران جنینی، انواع مختلف رحم دو شاخ وجود دارند. گاها فقط قسمتی از شاخها بهم نجسبیده اند (مثلا نصف فوقانی) که به آن رحم دو شاخ نسبی می گویند و گاها دو شاخ بطور کامل بهم نچسبیده اند که به آن رحم دو شاخ کامل می گویند. در حالت کامل رحم دارای دو شاخ کاملا جداگانه است که بهمدیگر نچسبیده است، ولی شایعترین شکل ابتلا این است که یک دیواره ای در وسط رحم آنرا به دو قسمت مجزا تقسیم می کند. در 25 درصد این خانمها یک دیوار عمودی نیز در داخل واژن وجود خواهد داشت. در اکثر موارد تنه رحم دو شاخ بوده و گردن رحم طبیعی است. گاها هم تنه رحم دو شاخ است و هم گردن رحم که به آن رحم دو شاخ همراه با گردن رحم دو گانه گفته می شود این بیماری ممکن است همراه با اختلالات مادرزادی در سیستم ادراری باشد. بنابراین خانم مبتلا به رحم دو شاخ باید از نظر وجود اختلالات در سیستم ادراری نیز بررسی