کلینیک بانوان
دنبال کننده
27
پست
214
مشاوره بیماری زنان و مامایی 👩🏻⚕️ اینجا همه چیز معتبره 😉👌 نظام پزشکی: ۴۶۳۲۰-م
پست های مشابه
کلینیک بانوان
✅چه غذاهایی باید مصرف شود؟ • مواد غذایی حاوی امگا 3 مثل انواع ماهی، دانههای گیاهی به خصوص دانه کتان و گردو که تا حد زیادی از آزاد شدن پروستاگلاندینها و بروز درد و انقباضهای رحمی جلوگیری میکند. منابع منیزیم هم مثل سبزیهای برگ سبز تیره، ماهی تن، گردو و دانههای گیاهی و بادامزمینی ضدافسردگی هستند و درد و تحریکپذیری پستان را کم میکنند و بهتر است در این دوران مصرف شوند. ✅برخی خانمها دورههای قاعدگی نامرتبی دارند. این مشکل هم با اصلاح تغذیه درمانپذیر است؟ • لازم است دلیل این مسئله روشن شود اما به طور کلی رژیمهای غذایی فقیر از روی، بر نظم دوران قاعدگی اثر میگذارد. افرادی که رژیمهای سخت میگیرند یا میزان مصرف مواد غذایی در آنها بسیار پایین است و مرتب وزن کم میکنند، دچار عقب افتادن عادت ماهیانه میشوند. البته برای مرتب شدن دورهها، کلسیم بهترین مکمل است. اگر شیر نمیخورید، میتوانید کلمپیچ یا بروکلی را انتخاب کنید. اگر دچار عدم تحمل به لاکتوز شیر هستید، شیر سویا یا شیربرنج را امتحان کنید. ویتامین E موجود در جگر، زرده تخممرغ و آووکادو هم در این مورد مفید است. به علاوه، باید به اندازه کافی آب خورد و میزان مصرف هلههوله، مواد غذایی تصفیهشده، مواد غذایی پرچرب و شیرینیها را هم کاهش داد. 🌹شاد و سلامت باشید 🌹
25 بهمن 1393 10:45:38
1 بازدید
کلینیک بانوان
✔علت ایجاد #زخم_دهانه_رحم : ***پست مربوط به زخم دهانه رحم را مطالعه کنید. ✔علائم زخم دهانه رحم : ﺯﺧﻢ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﺑﺪﻭﻥ ﻋﻼﻣﺖ ﺍﺳﺖ . ﺍﻣﺎ ﮔﺎﻫﯽ ﻋﻼﺋﻤﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ #ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ_ﻭﺍﮊﻥ، ﺩﺭﺩ، ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﯽ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺩﺭﺍﺭ ﻭ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺟﻨﺴﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. #ﺗﺴﺖ_ﭘﺎﭖ_ﺍﺳﻤﯿﺮ ﺯﺧﻢ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﻣﺎ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺁﻥ ﺍﻏﻠﺐ ﻧﺮﻣﺎﻝ ﺍﺳﺖ. ✔#فریز_زخم دهانه رحم و پیشگیری از #سرطان : ﺍﮔﺮ ﺯﺧﻢ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﺩﭼﺎﺭ #ﺗﺮﺷﺢ_ﭼﺮﮐﯽ ﻭ #ﻋﻔﻮﻧﺖ ﺷﻮﺩ ﯾﺎ ﺑﺎﻋﺚ #ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻫﺮ ﺑﺎﺭ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺷﻮﺩ، ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﺩﺍﺭﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﺴﺖ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ﻧﯿﺰ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﻮﺩ . ﺩﺭ ﭘﺎﭖ ﺍﺳﻤﯿﺮ ، ﺍﮔﺮ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎﯼ ﻏﯿﺮ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﯾﺪﻩ ﺷﺪ ، ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺍﻗﺪﺍﻡ ، #ﮐﻮﻟﭙﻮﺳﮑﻮﭘﯽ ﺍﺳﺖ . ﻫﺮﮔﺰ ﭼﺸﻢ ﺑﺴﺘﻪ ، ﻓﺮﯾﺰ ﻧﮑﻨﯿﺪ . ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺯﺧﻢ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ِ ﻋﻔﻮﻧﯽ ( #ﺳﺮﻭﯾﺴﯿﺖ ) ، ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﺑﺎ ﺩﺍﺭﻭ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﭘﺬﯾﺮ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺟﻮﺍﺏ ﻧﺪﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺩﻭﺭﻩ، ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺭ ﺩﻭﻡ ﺍﺯ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩ . ﻣﺜﻞ ﻫﺮ ﻋﻔﻮﻧﺖ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ( ﻋﻔﻮﻧﺖ ﮔﻠﻮ ...ﺩﻧﺪﺍﻥ ﻭ ... ) ، ﺩﻫﺎﻧﻪ ﯼ ﺭﺣﻢ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺩﺍﺭﻭ ﺟﻮﺍﺏ ﺧﻮﺑﯽ ﻣﯿﺪﻫﺪ . ﺩﺭ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺍﮔﺮ ﻋﻼﯾﻢ ﺁﺯﺍﺭ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺩﺍﺷﺘﯿﺪ ﻭ ﺑﺎ 3-2 ﺩﻭﺭﻩ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﮕﺮﻓﺖ ، ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺍﻋﻤﺎﻟﯽ ﻣﺜﻞ #ﻓﺮﯾﺰ ( #ﮐﺮﺍﯾﻮ ) ﯾﺎ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻥ ( #ﮐﻮﺗﺮ ) ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩ . ﻓﺮﯾﺰ ﯾﺎ ﮐﺮﺍﯾﻮ، ﯾﮏ ﺭﻭﺵ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺟﻬﺖ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺮﺩﻥ ﯾﮏ ﻻﯾﻪ ﺍﺯ ﺑﺎﻓﺖ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﯼ ﺭﺣﻢ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻻﺯﻡ ﺑﺎﺷﺪ ﯾﮏ ﯾﺎ ﭼﻨﺪ ﻻﯾﻪ ﺍﺯ ﺑﺎﻓﺖ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﯼ ﺭﺣﻢ ﺑﻄﻮﺭ ﮐﺎﻣﻞ ﺗﺨﺮﯾﺐ ﺷﻮﺩ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﮔﺎﺯ ، ﺑﺎ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺩﻣﺎﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﭘﺎﯾﯿﻦ ، ﺳﻮﻟﻬﺎﯼ ﺳﻄﺤﯽ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺘﻪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺭﺷﺪ ﺳﻠﻮﻫﺎﯼ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﯾﻢ . ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﯼ ﺍﺻﻠﯽ ﮐﺮﺍﯾﻮ ، ﺩﺭ ﺗﻐﯿﯿﺮﺍﺕ ﭘﯿﺶ ﺳﺮﻃﺎﻧﯽ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﯼ ﺭﺣﻢ ﺍﺳﺖ . ﺍﻣﺎ ﺧﺐ ، ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﯼ ﻓﺮﻋﯽ ِ ﮐﺮﺍﯾﻮ ، ﻫﻤﯿﻦ ﺯﺧﻢ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﯼ ﺭﺣﻢ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. #ﮐﺮﺍﯾﻮﺗﺮﺍﭘﯽ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ، ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺩﺭ ﻣﻄﺐ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺑﯿﻬﻮﺷﯽ ﻭ ... ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﮐﻞ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 3-2 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻃﻮﻝ ﻧﻤﯽ ﮐﺸﺪ . ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮐﺮﺍﯾﻮ ، ﻧﯿﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ .ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ 1 ﻫﻔﺘﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﮐﺰﺍﯾﻮ ، ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺯﯾﺎﺩ ﻭ ﺧﻮﻧﺎﺑﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ . ﻣﻌﻤﻮﻻ ﭘﺎﻧﺴﻤﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﻣﺤﻞ ﺗﻌﺒﯿﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻧﻬﺎﯾﺘﺎ ﺗﺎ 3-2 ﻫﻔﺘﻪ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ #ﻭﺍﮊﯾﻨﺎﻝ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ. ✔موارد منع فریز کردن: ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺑﺘﻼ ﺑﻪ ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ ﺍﻧﺪﺍﻡ ﻫﺎﯼ ﻟﮕﻨﯽ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ #ﻗﺎﻋﺪﮔﯽ ( ﺍﮔﺮ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﺎﺷﺪ.) ✔بعد از فریز دهانه رحم : ﻓﺮﯾﺰ ﺯﺧﻢ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﺭﺣﻢ ﺍﻏﻠﺐ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺁﻣﯿﺰ ﺍﺳﺖ؛ ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻓﺮﯾﺰ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺩﻟﺨﻮﺍﻩ ﺣﺎﺻﻞ ﻧﺸﻮﺩ، ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ #ﭘﺰﺷﮏ ﺭﻭﺵ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﮐﻨﺪ. ﮔﺎﻫﯽ ﻧﯿﺰ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﺨﺺ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺳﻪ ﺗﺎ ﺷﺶ ﻣﺎﻩ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺗﺴﺖ ﭘﺎﭖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ.
27 آبان 1394 13:05:48
3 بازدید
کلینیک بانوان
فیبروم ها یکی از شایع ترین بیماری های زنان هستن که گفته میشه حدود ۸۰ درصد خانم ها در طی زندگی دچارش میشن. البته تعداد کمی از این خانم ها دچار عارضه های شدید میشن که مجبور به جراحی میشن. اندازه فیبروم ها از یه دونه نخود تا یه هندونه ممکنه متفاوت باشه و بسته به اندازه و جاش علائمش رو نشون میده. ☑️ فیبروم ها انواع مختلفی دارن و ممکنه توی حفره خود رحم (ساب مکوزال) توی بافت بافت (اینترامورال) و یا بیرون از رحم (ساب سروزال) باشن. ☑️ معمولا توی بارداری و دوران یائسگی فیبروم ها رشد نمیکنن و یا تو دوران یائسگی کوچکتر میشن. ☑️ فیبروم ها کلا جای نگرانی ندارن و اگر دارید زندگی عادیتون رو میکنید کاریش نداشته باشید. ❌ دو گروه از خانم ها نیاز دارن که برای فیبرومشون تعیین تکلیف بشه 1️⃣ گروه اول: خانم های که میخوان سزارین بشن و فیبروم ناحیه عمل دارن. 2️⃣ گروه دوم: خانم های که به دلیل فیبروم دچار خونریزی های شدید و یا احساس فشار و درد تو لگنشون شدن. 3️⃣ گروه سوم: خانم های که بعد از یائسگی دچار فیبروم شدن و تا قبل از اون نداشتن و یا بعد از یائسگی فیبرومشون بزرگتر شده. در کل اینو بدونید که در حالت عادی فیبروم چیز خطرناکی نیست و نگرانش نباشید. . . . . این پست رو به خانم های که که فیبروم دارم هدیه بدید. ☑️ و مثل همیشه مطالب رو از رو #آپ_تو_دیت از معتبرترین منابع پزشکی دنیا نوشتم و با خیال راحت استناد کنید 👌😌 شاد و سلامت باشید ♥️ . . . #فیبروم #میوم #لیومیوم #فیبروئید #فیبروم_رحم #خونریزی_رحم #خونریزی_غیرطبیعی #قاعدگی_شدید #خونریری_شدید #عمل #کلینیک_بانوان #میومکتومی #میومکتومی_رحم #میومکتومی_ابدومینال #متخصص_زنان #بیماری_های_زنان #uptodate
26 اردیبهشت 1400 07:15:09
24 بازدید
کلینیک بانوان
ناهنجاری های ساختاری رحم: توی این پست به درخواست یکی از دوستان به ناهنجاری های ساختاری رحم میپردازیم. البته لازم به ذکر است که این دسته از ناهنجاری ها بیشتر از اون چیزی هست که در اینجا بررسی میشه ولی چون از حوصله بحث خارج ست بنابراین به شایع ترین اونها میپردازیم: رحم تیغه (سپتوم) دار: همونطور که در شکل اول میبینید یک تیغه توی حفره رحم هست که جا مونده از دوران جنینی هستش یعنی این نقص اکتسابی نیست و مادرزادی هستش. این ناهنجاری باعث ناباروری نمیشه ولی بسته به اندازه تیغه خطر سقط جنین افزایش پیدا میکنه. امروزه این تیغه از طریق عمل هیستروسکوپی برداشته میشه و بعد از اون رحم به یک رحم نرمال تبدیل میشه و هیچ مشکلی برای باروری و بارداری نداره. سندرم آشرمن: این سندرم به موقعیتی گفته میشه که چسبندگی داخل رحمی اتفاق میافته چسبندگیها ممکن است ضخیم، نازک، پراکنده یا به هم متصل باشند. برخلاف ناهنجاری قبلی اکتسابی محسوب میشه و در کسانی که چندین بار سابقه کورتاژ، سزارین و عمل های رحمی داشتن اتفاق میافته. از عوارض این ناهنجاری میتوان به ناباروری، قاعدگی نامنظم، درد های دوره ای لگن، قطع قاعدگی، درد حین قاعدگی و آندومتریوز اشاره کرد. درمان این عارضه هم به صورت لاپراسکوپی و هیستروسکوپی انجام میشود. این سندرم باعث ناباروری میشود و حتی در بعضی موارد بعد از درمان هم هم چنان فرد نابارور باقی میماند. رحم دوشاخ: رحم دو شاخ یک اختلال در تکامل رحم است که در آن قسمت تحتانی رحم طبیعی ولی قسمت فوقانی آن غیر طبیعی می باشد. در حین تکامل جنین، دو شاخ رحم باید بهم متصل شوند و تنه اصلی رحم را ایجاد کنند. بر حسب نوع اختلال در بهم چسبیدن شاخهای رحم در دوران جنینی، انواع مختلف رحم دو شاخ وجود دارند. گاها فقط قسمتی از شاخها بهم نجسبیده اند (مثلا نصف فوقانی) که به آن رحم دو شاخ نسبی می گویند و گاها دو شاخ بطور کامل بهم نچسبیده اند که به آن رحم دو شاخ کامل می گویند. در حالت کامل رحم دارای دو شاخ کاملا جداگانه است که بهمدیگر نچسبیده است، ولی شایعترین شکل ابتلا این است که یک دیواره ای در وسط رحم آنرا به دو قسمت مجزا تقسیم می کند. در 25 درصد این خانمها یک دیوار عمودی نیز در داخل واژن وجود خواهد داشت. در اکثر موارد تنه رحم دو شاخ بوده و گردن رحم طبیعی است. گاها هم تنه رحم دو شاخ است و هم گردن رحم که به آن رحم دو شاخ همراه با گردن رحم دو گانه گفته می شود این بیماری ممکن است همراه با اختلالات مادرزادی در سیستم ادراری باشد. بنابراین خانم مبتلا به رحم دو شاخ باید از نظر وجود اختلالات در سیستم ادراری نیز بررسی
19 دی 1394 20:05:21
5 بازدید
کلینیک بانوان
سینه فیبروکیستیک یکی از شایع ترین اختلالات خوش پستان محسوب میشه که حدود ده درصد از زنان کمتر از ۲۱ سال دیده میشه و با افزایش سن شیوع آن افزایش پیدا می کند. ⬇️⬇️⬇️ ☑️ علت این عارضه هنوز به درستی شناخته نشده است ولی بنظر می رسد تغییرات نسبت هورمون های زنانه در ایجاد آن بی نقش نیست. ☑️ این عارضه ممکن است فقط در سونوگرافی از سینه ها خودش را نشان دهد و در بعضی موارد حتی به صورت لمس در سینه ها یا ترشح از سینه ها خودش را نشان دهد. ☑️ در بعضی افراد با توجه به وضعیت معاینه، سن، شرح حال و نسبت های فامیلی ممکن است ماموگرافی نیز درخواست شود. ☑️ استفاده از سوتین مناسب و رعایت رژیم غذایی در روند بهبودی علائم بسیار موثر هستند. ☑️ اگر با داشتن این عارضه قصد جلوگیری از بارداری دارید بهتر است از داروها با برتری پروژسترون استفاده کنید. ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ . . . بچه ها مواردی که گفتم همه از منبع موثق کتاب CMMD بیماری های زن بودن و به راحتی می تونی بهشون اعتماد و استناد کنید. 😊 . . . کلا تو این پیج همه چیز معتبره، خیالتون تخت. 😎😃 . . . ⁉️ دیگه دوست دارین از طب مکمل چه عارضه های براتون صحبت کنم؟؟؟ . . . #سینه #سینه_فیبروکیستیک #رژیم_غذایی #بیماری_های_زنان
18 اردیبهشت 1400 17:54:15
21 بازدید
کلینیک بانوان
👶👶👶 تکامل دوران جنینی : ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺩﻭ ﺗﺎ ﺳﻮﻡ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻣﯿﮑﺮﻭﺳﮑﻮﭘﯿﮏ ﺍﺳﺖ . ﺳﻠﻮﻝ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﯽ ﻫﺴﺘﻪﺩﺍﺭ،ﺩﺭ ﮐﯿﺴﻪ ﺯﺭﺩﻩ ﻭ ﻻﯾﻪﻫﺎﯼ ﻣﺰﻭﺗﻠﯿﺎﻝ ﺟﻔﺖ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺗﮑﺎﻣﻞ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ . ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻫﻔﺘﻪٔ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻗﻠﺐ ﺟﻨﯿﻦ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺗﭙﯿﺪﻥ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﻪٔ ﺑﺨﺸﻬﺎﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﻣﯽﺭﺳﺎﻧﺪ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﭼﺸﻢ، ﺑﯿﻨﯽ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﯿﺮﻭﻧﯽ ﻫﻨﻮﺯ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﺩﯾﺪﻩ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ . ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﮔﻮﺍﺭﺵ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺟﻮﺍﻧﻪﻫﺎﯼ ﮐﻮﭼﮑﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺩﺳﺘﻬﺎ ﻭ ﭘﺎﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩٔ ﺟﻨﯿﻦ ۶ ﺗﺎ ۱۰ ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ . ﯾﻌﻨﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩٔ ﯾﮏ ﺗﺨﻢ ﺳﯿﺐ ﺩﺭﺧﺘﯽ . ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺷﺸﻢ ﮐﺒﺪ ﺟﻨﯿﻦ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ . ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻫﻔﺘﻪٔ ﻫﺸﺘﻢ ﻭﺯﻥ ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ﯾﮏ ﮔﺮﻡ ﻭ ﻃﻮﻝ ﻗﺪ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۲ /۵ ﺳﺎﻧﺘﯿﻤﺘﺮ ﺍﺳﺖ . ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻥ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ، ﺑﺎﺯﻭ، ﺁﺭﻧﺞ، ﺳﺎﻋﺪ، ﺩﺳﺘﻬﺎ، ﺭﺍﻥ، ﺳﺎﻕ ﭘﺎﻫﺎ ﮐﻢ ﻭ ﺑﯿﺶ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﺨﺸﯽ ﮐﻪ ﻗﺒﻼ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺩﻡ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﺪ، ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽﺭﻭﺩ . ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻫﻔﺘﻪٔ ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻢ ﻭﺯﻥ ﺟﻨﯿﻦ ۳۰ ﮔﺮﻡ ﻭ ﻃﻮﻝ ﻗﺪ ﺍﻭ ۷٫۵ ﺗﺎ ۹ ﺳﺎﻧﺘﯿﻤﺘﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ، ﻃﺤﺎﻝ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﺑﺎﻓﺖﻫﺎﯼ ﻟﻨﻔﺎﻭﯼ ﺑﺪﻥ ﻧﯿﺰ ﺳﺎﺧﺖ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﯽ ﺭﺍ ﺍﻏﺎﺯ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ . ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎ ﮐﺎﻣﻼ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ . ﺑﺎﺯﻭﻫﺎ، ﺍﻧﮕﺸﺘﺎﻥ ، ﺩﺳﺘﻬﺎ ﻭ ﭘﺎﻫﺎ ﮐﺎﻣﻼ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺑﺎﻓﺘﻬﺎ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ . ﮔﻮﺵ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﭼﺸﻢ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﮐﺎﻣﻞ ﺷﺪﻩ ﻭﻟﯽ ﭘﻠﮑﻬﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺴﺘﻪﺍﻧﺪ . ﺿﺮﺑﺎﻥ ﻗﻠﺐ ﺟﻨﯿﻦ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﻭ ﺩﻗﯿﻖ ﻓﺮﺍﺻﻮﺗﯽ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺩﺍﺩ . ﺳﻪﻣﺎﻫﻪٔ ﺩﻭﻡ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺳﻪﻣﺎﻫﻪٔ ﻧﺨﺴﺖ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺍﻧﺤﺼﺎﺭﯼ ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ، ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﻪﻣﺎﻩٔ ﺩﻭﻡ ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎﯼ ﭘﺪﯾﺪﺁﻣﺪﻩ ﻧﻤﻮ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺗﺪﺭﯾﺞ ﺗﮑﺎﻣﻞ ﻣﯽﯾﺎﺑﻨﺪ . ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺷﺶﻣﺎﻫﮕﯽ، ﻃﻮﻝ ﻗﺪ ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۲۷ /۵ ﺗﺎ ۳۰ ﺳﺎﻧﺘﯿﻤﺘﺮ ﻭﺯﻥ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۶۰۰ ﺗﺎ ۷۲۰ ﮔﺮﻡ ﻣﯽﺭﺳﺪ . ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺪﻥ ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﻣﺎﻫﻬﺎﯼ ﭘﻨﺠﻢ ﻭ ﺷﺸﻢ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺭﻧﮓ ﻗﺮﻣﺰ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻢﮐﻢ ﻏﺪﺩ ﭼﺮﺑﯽ ﭘﻮﺳﺖ، ﭼﺮﺑﯽ ﺗﺮﺍﻭﺵ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﯾﺎﺧﺘﻪﻫﺎﯼ ﻣﺮﺩﻩٔ ﭘﻮﺳﺖ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﺎﺩﻩٔ ﺳﻔﯿﺪ ﺭﻧﮕﯽ ( ﭘﻨﯿﺮﯼ ﺷﮑﻞ) ﺭﺍ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﭘﻮﺳﺖ ﺟﻨﯿﻦ ﺭﺍ ﻣﯽﭘﻮﺷﺎﻧﺪ ﻭ ﻋﻤﻞ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﭘﻮﺳﺖ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﭘﻠﮑﻬﺎ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺟﺪﺍ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻣﮋﻩﻫﺎﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﻧﯿﺰ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﮔﺮﺩﯾﺪﻩﺍﻧﺪ . ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﺳﻮﻡ ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ ﻭﺯﻥ ﺟﻨﯿﻦ ﺑﻪ ۴۵۰ ﮔﺮﻡ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ . 🔻🔻🔻 این پست ادامه دارد...
12 اردیبهشت 1395 14:48:33
4 بازدید
نعیمه انصاری
0
0
بنظر شما این قضیه مسأله ای هست که راجع بهش با والدین صحبت بشه؟! اگر بله، چرا؟! اگر نه، چرا؟! . . ✅ راستی حتما نظرتون رو راجع به این جور مصاحبه ها بهم بگید🙏🌹❤️ . . . . #باکرگی #بکارت #رابطه_جنسی #اولین_رابطه_جنسی #مشاوره #مشاوره_آنلاین #مشکلات_جنسی