پست های مشابه

n.kalkatehchi

❇️ مخاطب این پست مامان و بابای کوچولوهای دو تا هجده سال که در مورد ویتامین آ و دی سوال دارن : توی این پست به چهار تا سوال جواب داده شده: 1️⃣ چقدر ویتامین آ و دی بدیم؟ 2️⃣ تا کی ویتامین ها رو ادامه بدیم؟ 3️⃣ مکمل ایرانی بهتره یا خارجی؟ 4️⃣ آ د. بهتره یا مولتی ویتامین ؟ 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 تو پست قبل هم در مورد مکمل های آهن توضیح دادیم که میتونید ببینید. شما چه برندی استفاده کردید که راضی بودید؟ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما رو در خصوص مکملهای مورد نیاز کودک راهنمایی میکنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #مکمل_کودکان #مولتی_ویتامین #مولتی_ویتامین_کودک #مولتی_ویتامین_اشتهاآور #مولتی_ویتامین_طبیعی #شربت_آهن #قطره_آهن #قطره_آهن_خارجی #قطره_آد #کم_خونی #کم_خونی_فقر_آهن #کمبود_ویتامین #کمبودآهن #کمبودویتامینd #کمبود_ویتامین_دی #ویتامینd #ویتامین_دی #ویتامین_آ

08 دی 1400 17:30:17

108 بازدید

n.kalkatehchi

. ❇️ مخاطب این پست: مامانایی که به بچه گشنگی نمیدن😁 . . این پست بر اساس داستان واقعی تو مشاوره ها تهیه شده. ویدئو رو تا آخر ببینید. گفتم زمان مناسب بین هر وعده باید چقدر باشه. خیلی وقتها وقتی از حجم میان وعده کم میکنیم اشتها بچه ها بهتر میشه. شما هم این مشکل رو دارید؟ 😂 . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و کمک میکنم راه بهتر غذا خوردن کوچولوها رو پیدا کنید. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #میان_وعده_سالم #غذای_کمکی #تغذیه_سالم #غذای_سالم #غذای_خانگی #میان_وعده_کودک #میان_وعده_سالم #میان_وعده #کودک_سالم

30 تیر 1400 17:29:20

67 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچه‌هایی که تو صندلی غذا بند نمیشن 😭⁣ ⁣ 👼🏻 اگر موقع غذا دادن روش درست رو ندونیم، فرقی نداره تو صندلی غذا باشه یا سر سفره، بچه‌ها مقاومت میکنن و یک لحظه بند نمیشن. ⁣ ⁣ ✅ ورق بزنید و چند تا از دلایل این قضیه رو با راه حلش ببینید. ⁣ ⁣ اگر شما هم تجربه‌ موفقی داشتید تو این زمینه برام بنویسید. ⁣ ______________________________ . من ندذ کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم برای هر مشکل به شما یه راهکار بدم 😎 @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . #تغذیه_کودک #کودک #غذای_کمکی #تغذیه_تکمیلی #صندلی_غذا #صندلی_کودک #کریر_نوزاد #صندلی_نوزاد #صندلی_غذای_کودک ⁣

28 بهمن 1399 11:56:26

62 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: پدر و مادرهای #کودکان زیر دو سال. ⁣ چون اغلب این رفتار زیر دو سال اتفاق می‌افته. ⁣ ⁣ ⁣ ورق بزنید و اسلایدها رو بخونید. ⁣ ⁣ شما هم از تجربتون بگید. این مواقع چیکار میکنید؟ ⁣ . 🍴🥄🍴🥄🍴🥄🍴🥄🍴🥄🍴🥄⁣ ⁣ من ندا کلکته‌چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم شما رو با دلیل رفتارهای کودک آشنا کنم. 👩🏻‍⚕️⁣ @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #غذای_کمکی #غذای_کودک #کودک_بدغذا #کودکانه #بدغذایی_کودکان #غذای_ایرانی #مشاور_تغذیه_آنلاین #مشاوره_تغذیه_کودک #متخصص_تغذیه #غذای_مقوی #غذای_ساده

23 دی 1399 09:04:48

62 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: پدر و مادرهای سخت‌گیر و #کمال_طلبی که فکر میکنن بچه‌شون هیچی نمی‌خوره! 😁⁣ ⁣ 🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊 ⁣ #تغذیه_کودک نیاز به هیچ خط کشی و اندازه‌گیری نداره. ⁣ ⁣ بهترین معیار #رشد_کودک چیه؟ ⁣ . #نمودار_رشد . والسلام ⁣ هیچی دیگه نمی‌تونه رو حرف نمودار حرف بزنه‼️⁣ ⁣ #کودک_سالم کودکیه که قد و وزنش روی نمودار صعودی باشه. حتا اگر رو نمودارهای پایینه. . . بچه شما چند روز غذا ندید بهش هیچی نمی‌خوره ؟😂⁣ ⁣ ✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️ ⁣ من ندا کلکته چی #مشاور_تغذیه_کودک هستم و در زمینه رشد #کودک میتونم مشاوره بدم بهتون. ⁣ @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . . #تغذیه_کودک #مشاور_تغذیه #غذای_کمکی #تغذیه_تکمیلی کودکی #ندا_کلکته_چی ⁣ ⁣#تغذیه #رشد #کودک # کودکانه # غذا #غذای_مقوی_کودک

21 آذر 1399 19:30:05

86 بازدید

n.kalkatehchi

. . ❇️ مخاطب این پست: همه کسانی که در مورد مکمل ها سوال دارن⁣⁣ 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ⁣مادرا همیشه میپرسن: این مکملی که میدم خوبه!؟ ⁣⁣ یا بهش چی بدم که خوب باشه اشتهاش زیاد بشه. ⁣⁣ ⁣⁣ این قسمت نکاتی که در مورد مکمل ها هست رو نکته وار میگم:⁣⁣ ⁣⁣ ✅ همه بچه ها از سه تا پنج روزگی باید مصرف ویتامین آ+ د مصرف کنند ⁣⁣ ✅ همه بچه ها معمولا از ۶ ماهگی و اگر اختلال رشد داشته باشن زودتر، باید شروع به مصرف آهن بکنند. ⁣⁣ ✅ معمولا برای بچه های لاغر از مولتی ویتامین و برای بچه های تپل از آ+ دی استفاده میشه. ⁣⁣ ✅ مصرف این دو مکمل باااااید تا دو سالگی ادامه پیدا کنه. هیچ چیز جایگزینی هم نداره شیره انگور روغن زرد یا هرچیز دیگه ای جای مکمل ها رو نمیگیره‼️⁣⁣ ✅ بعد از دو سال به هیچ مکملی نیاز نیست. چون کودک به غذا افتاده و همه چی باید بخوره. به جز ویتامین دی. اگر کودک مشکل رشدی یا کم اشتهایی داشته باشه با تشخیص پزشک میتونه به مدت محدود مکمل استفاده کنه ⁣⁣ ✅ زیر یک سال از قطره و بالای یک سال از شربت استفاده میشه. ⁣⁣ ✅ مکمل ها رو هر روز یک ساعت مشخص به بچه بدید. هی عقب جلو نکنید‼️⁣⁣ ⁣⁣ 📌✏️📌✏️📌✏️📌✏️ حالا بریم سراغ یه سوال مهم. ⁣⁣ چه مکملی بدیم؟ ⁣⁣ ایرانی؟ خارجی؟ ⁣⁣ ⁣⁣ جواب: هیچ فرقی نداره. هر مکملی از هر مارک میدید باید این دو تا ویژگی رو داشته باشه: ⁣⁣ ⁣⁣ 1️⃣ بچه مزه اش رو دوست داشته باشه. ⁣⁣ 2️⃣ هر روز ا‌ونقدری بهش بدید که ۴۰۰ واحد ویتامین دی، ۱۵۰۰ واحد ویتامین آ و ۱۵ میلی گرم آهن رو تامین کنه. ⁣⁣ ⁣⁣ 🔅 یعنی چی؟ ⁣⁣ اول پشت جعبه رو بخونید.⁣⁣ روی همه جعبه ها نوشته هر سی سی چقدر از اون ماده داره ⁣⁣ ⁣⁣ مثلا یه مدل قطره ممکنه توی هر سی سی ۷ میلی گرم آهن داشته باشه.⁣⁣ پس برای اینکه ۱۵ میلی گرم تامین بشه باید چند سی سی از اون شربت بدید؟ ⁣⁣ ⁣⁣ ۲ سی سی ⁣⁣ ⁣⁣ 🔆 این دو سی سی چند قطره میشه؟ ⁣⁣ بستگی‌ به قطره چکون توی جعبه داره. نمیشه گفت چقدر. اندازه بزنید با قطره چکون تا دو سی سی تامین بشه. ⁣⁣ ⁣⁣ پس ممکنه شما بهترین و گرون ترین مکمل رو هم بخرید اما به دلیل اینکه درست نمیدونید چقدر باید بدید بچه دچار کمبود بشه 🧐⁣⁣ هیچ فرقی بین مکمل ها نیست و اگر مقدار مورد نیاز رو تامین کنه برای کودک عالیه ⁣ ⁣⁣ ادامه دارد... ⁣⁣ ⁣⁣ شما چه قطره ای به کوچولوهاتون میدید؟ ⁣⁣ سوالی اگر دارید کامنت کنید. ⁣⁣ ◽️🔻◽️🔻◽️🔻◽️🔻◽️🔻 من ندا کلکته چی هستم و در مورد بدغذایی بچه ها میتونم کمکتون کنم. #بدغذایی_کودک #تغذیه_تکمیلی #غذای_کمکی #شربت_اشتها #کودک_بدغذا #شربت_آهن#شربت_مولتی_ویتامین #کم_خونی_فقر_آهن #کم_خونی_کودک

19 مرداد 1399 18:04:07

94 بازدید

ندا کلکته چی

0

2

‪ ‬ ‪چقدر اين خوشمزه نارنجي رو ميشناسيد؟ 🧡‬ ‪ابتدا توضيح بدیم كه فرق كدو تنبل و كدو حلوايي چيه؟ كدو تنبل به كدوهاي گرد و قلمبه‌اي گفته مي‌شه كه توي جشن هالووين استفاده مي‌كنند. اما كدو حلوايي كدوهاي بيضي و گردن بلندي هست كه ما ايراني‌ها ازش استفاده مي كنيم. ‬ ‪معمولا كدو تنبل رو به خاطر گوشتش و كدو حلوايي رو به خاطر دانه‌هاش استفاده مي‌كنند. اما در ايران ما هر دو گونه رو براي مصرف گوشت و دانه استفاده مي‌كنيم. معمولا كدو تنبل شيرين‌تر و خوش خوراك‌تره. اما هر دو به يك اندازه خواص مغذي دارند 😋👌🏻.‬ ‪ هر جا صحبت از ميوه‌ها و سبزي‌هاي نارنجي رنگ باشه اسم بتاكاروتن به ميون مياد. بتاكاروتن، هم ماده اوليه ساخت ويتامين آ و هم نوعي آنتي اكسيدان قوي به شمار مي‌ره. دانه‌هاي اون هم منبع بسيار عالي فيبر و چربي‌هاي مفيد براي قلبه. ❣️‬ ‪هر واحد كدو حلوايي معادل 100 گرم يا يك برش متوسطه ✊🏻.‬ ‪چه كنيم تا بچه‌ها كدو حلوايي خور بشن؟ 👩🏻👦🏻🤗‬ ‪راه‌هاي بسيار ساده‌اي وجود داره كه مي‌تونين از اون براي كدو حلوايي خور شدن بچه‌ها استفاده كنيد😎.‬ 1. ‪ كدو رو به تكه‌هاي كوچك تقسيم كنيد و روي اون شكر بپاشيد. اجازه بديد يكي دو ساعت بمونه و عصاره خودش رو پس بده. بدون اينكه بهش آب اضافه كنيد روي حرارت بگذاريد کمی کره بهش اضافه کنید وبذارید تا آبش رو بكشه. وقتی به روغن افتاد روش گردو و دارچین بپاشید و نوش جان کنید😋‬ 2. ‪شاید بچه ها خیلی از کدوحلوایی تکه شده استقبال نکنن. برای مخفی کردن کدو میتونیم از شیک کدو حلوایی استفاده کنیم. 🍹. برای این کار از بستنی. دارچین. گردو و کدو استفاده میکنیم. بچه ها قطعا از رنگ نارنجی شیک استقبال خواهند کرد. 😋 (نکته: من خیلی موافق روش‌های مخفیانه برای دادن مواد غذایی که نمیخورن نیستم) ‬ 3. ‪راه حل دیگه پخت کیک کدو حلواییه. بچه ها عاشق کیکن و معمولا به هیچ کیکی نه نمیگن. به خصوص اگر کیک نارنجی رنگ باشه که سرشار از خواص مفیده. 🍰‬ 4. ‪بینهایت ایده برای سرو کدو وجود داره. فقط یه کم سلیقه و حوصله میخواد و اندکی صبر تا ببینید کدوم روش برای کودک شما جواب میده. 😊🙆🏻‍♀️پیشنهاد میکنم پیج استاد شف طیبه عزیز رو ببینین. پر از ایده های خوشمزه برای این کار هستن . 😉‬ @cheftayebeh

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

n.kalkatehchi

ندا کلکته چی

0

2

‪ ‬ ‪چقدر اين خوشمزه نارنجي رو ميشناسيد؟ 🧡‬ ‪ابتدا توضيح بدیم كه فرق كدو تنبل و كدو حلوايي چيه؟ كدو تنبل به كدوهاي گرد و قلمبه‌اي گفته مي‌شه كه توي جشن هالووين استفاده مي‌كنند. اما كدو حلوايي كدوهاي بيضي و گردن بلندي هست كه ما ايراني‌ها ازش استفاده مي كنيم. ‬ ‪معمولا كدو تنبل رو به خاطر گوشتش و كدو حلوايي رو به خاطر دانه‌هاش استفاده مي‌كنند. اما در ايران ما هر دو گونه رو براي مصرف گوشت و دانه استفاده مي‌كنيم. معمولا كدو تنبل شيرين‌تر و خوش خوراك‌تره. اما هر دو به يك اندازه خواص مغذي دارند 😋👌🏻.‬ ‪ هر جا صحبت از ميوه‌ها و سبزي‌هاي نارنجي رنگ باشه اسم بتاكاروتن به ميون مياد. بتاكاروتن، هم ماده اوليه ساخت ويتامين آ و هم نوعي آنتي اكسيدان قوي به شمار مي‌ره. دانه‌هاي اون هم منبع بسيار عالي فيبر و چربي‌هاي مفيد براي قلبه. ❣️‬ ‪هر واحد كدو حلوايي معادل 100 گرم يا يك برش متوسطه ✊🏻.‬ ‪چه كنيم تا بچه‌ها كدو حلوايي خور بشن؟ 👩🏻👦🏻🤗‬ ‪راه‌هاي بسيار ساده‌اي وجود داره كه مي‌تونين از اون براي كدو حلوايي خور شدن بچه‌ها استفاده كنيد😎.‬ 1. ‪ كدو رو به تكه‌هاي كوچك تقسيم كنيد و روي اون شكر بپاشيد. اجازه بديد يكي دو ساعت بمونه و عصاره خودش رو پس بده. بدون اينكه بهش آب اضافه كنيد روي حرارت بگذاريد کمی کره بهش اضافه کنید وبذارید تا آبش رو بكشه. وقتی به روغن افتاد روش گردو و دارچین بپاشید و نوش جان کنید😋‬ 2. ‪شاید بچه ها خیلی از کدوحلوایی تکه شده استقبال نکنن. برای مخفی کردن کدو میتونیم از شیک کدو حلوایی استفاده کنیم. 🍹. برای این کار از بستنی. دارچین. گردو و کدو استفاده میکنیم. بچه ها قطعا از رنگ نارنجی شیک استقبال خواهند کرد. 😋 (نکته: من خیلی موافق روش‌های مخفیانه برای دادن مواد غذایی که نمیخورن نیستم) ‬ 3. ‪راه حل دیگه پخت کیک کدو حلواییه. بچه ها عاشق کیکن و معمولا به هیچ کیکی نه نمیگن. به خصوص اگر کیک نارنجی رنگ باشه که سرشار از خواص مفیده. 🍰‬ 4. ‪بینهایت ایده برای سرو کدو وجود داره. فقط یه کم سلیقه و حوصله میخواد و اندکی صبر تا ببینید کدوم روش برای کودک شما جواب میده. 😊🙆🏻‍♀️پیشنهاد میکنم پیج استاد شف طیبه عزیز رو ببینین. پر از ایده های خوشمزه برای این کار هستن . 😉‬ @cheftayebeh

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن