n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و بابای بچههایی که زیاد بستنی میخورن ———/////———/////———/////——— خیلی از بچهها تو فصل تابستون روزی یه بستنی میخورن🍦 ایشالا که همین یه دونه باشه. ولی گاها دیده شده تا روزی سه تا هم میرسه 😶 ⭕️ خیلیا تصور میکنن بستنی جزو گروه لبنیاته و با خوردنش کلسیم بذن تامین میشه. اما بریم بررسی کنیم بیینیم چرا این طور نیست و هر روز خوردنش چه ضررهایی داره؟ 1️⃣ مقدار شیر توی بستنی در مقایسه با یک لیوان شیر یا ماست خیلی کمتره. پس هر یه دونه بستنی شاید نصف واحد لبنیات هم نشه. 2️⃣ شکر بستنی خیلی زیاده و حاوی مقدار زیادی قنده. اگر بحث خرابی دندون و خطر دیابت و چاقی رو بذاریم کنار، قند ساده باعث افزایش انرژی و شیطنت بیشتر بچهها میشه. اشتهاشونم میگیره. رشد قدیشون رو هم کند میکنه ❌ نمیگم بیش فعالی چون این بیماری تعریف مشخص داره و نمیشه به هر بچهی شیطونی برچسب بیش فعالی زد. باید درست بررسی و تشخیص داده بشه❌ 3️⃣ رنگ و نگهدارندههای شیمیایی بستنی هم یکی از دلایل آسیب کبدی و شیطنت بچههاست. به خصوص بستنیهای رنگی، سالار، یخی، فالودهای، جیتو... هرچی که رنگ داشته باشه توش. 🚫اگر خواستید بستی اسکوپی بخرید به رنگش توجه کنید. اگر رنگ خیلی تند و غیرعادی داشته باشه اصلا نخرید. چون خارج از حد استاندارد بهش رنگ اضافه کردن🚫 4️⃣ بستنی به خاطر وجود چربی، بسیار سنگینه و بچهها رو میگیره. به خصوص اگر کاکائو داشته باشه. به همین دلیل بچهها اشتهایی برای خوردن غذا و میوه نخواهند داشت. 5️⃣ به خاطر همه موارد بالا بهتره به بچههای زیر یک سال بستنی ندید. 📌جمعبندی: بستنی خوبه اما به تعادل. یعنی هفتهای ۲ تا ۳ بار اونم بدون شکلات، بدون رنگ. به صورت لیوانی وانیلی ساده. بقیه شو بهتره از بستنی خونگی استفاده کنید. شف طیبه استاد بستنی سازیه. توی گوگل بزنید بستنی+ شف طیبه. یک عااالمه براتون رسپی میاد😋 . @cheftayebeh 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچهها میتونم به شما کمک کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi برای دریافت مشاوره تغذیه کودک میتونید به واتس اپ پیام بدید: 09107894845 #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بستنی #بدغذایی #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکتهچی#بستنی
27 خرداد 1399 15:31:28
120 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانایی که کوچولوی زیر دو سال دارن. توی این پست چند تا از مکملهای مناسب زیر دو سال معرفی شدند. ❌ به جز آدوزوفر، آدزیر و میم که کامله، بقیه مکمل ها بالای شش ماه نیاز به قطره آهن کمکی دارن. شما تجربه استفاده از کدوم مکمل رو دارید که خوب بوده؟ اگر مکمل دیگه ای میشناسید بهمون بگید. #مکمل_آهن #مکمل_کودکان #مکمل_کودکان #مولتی_ویتامین_کودکان #مولتی_ویتامین_کودک #قطره #قطره_آهن #قطره_چکان #قطره_آد
14 تیر 1401 18:14:09
183 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: کسانی که عاشق شیر میوهای هستند 😋 🥛🧃🥛🧃🥛🧃🥛 من با یه ویدئوی نقد و بررسی دیگه اومدم ☺️🤚🏻 توی این ویدئو شیرهای ساده رو با شیرهای میوهای (طعم دار) و آبمیوههای پاکتی مقایسه کردم. ویدئو رو تا آخر ببینید و برای مامانایی که از این شیرها استفاده میکنن بفرستید. من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و عاشق تحلیل و بررسی خوراکیها برای کوچولوهام. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #شیر #شیر_کاکائو #شیر_موز #شیر_میوه #شیر_میوه_ای #شیر_طعم_دار #شیر_پاستوریزه #شیر_استیل #شیر_محلی #لبنیات #لبنیات_سنتی #لبنیات_سالم #قند_خون #چاقی #کیف_پارچه_ای #چاقی_بدن #دیابت #دیابت_نوع_دو #شیر_هویج
15 آذر 1400 19:35:30
60 بازدید
n.kalkatehchi
.❇️ مخاطب این پست : پدر و مادرهایی که این روزها با عوارض بعد از کرونا دست و پنجه نرم میکنن 😷 . . توی این پست در مورد بی اشتهایی کودک بعد از کرونا صحبت کردیم. این دوره موقته و بعد از مدتی انتظار داریم کودک به وضعیت قبلی برگرده. اما اگر این اتفاق نیفتاد، نیازه که طی مشاوره بررسی فردی دقیقی انجام بشه. در صورتی که هنوز در دوران بیماری هستید پست «به بچههای اومیکرونی چی بدیم» بهتون کمک میکنه. 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 اگر تجربهای از این موضوع داشتید که وضعیت بهتر شده تو کامنتها بنویسید. 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. برای اطلاع از شرایط مشاوره میتونید با شمارههای لینک بیو تماس بگیرید. #بی_اشتهایی #بی_اشتهایی_کودک #بی_اشتهایی_کودکان #بدغذایی #بدغذایی_کودک #کمبود_ویتامین #کمبود_وزن #کم_وزن #کم_وزنی_کودک.
23 مرداد 1401 15:29:39
175 بازدید
n.kalkatehchi
. . میان وعده مناسب کودکان. قسمت اول. . وقتی از میان وعده مناسب برای کودکان حرف میزنیم منظورمان چیست؟ آیا میان وعده میتواند برای کودکان مناسب باشد؟ اول به این سوال جواب بدهیم که چرا باید میان وعده خورد؟ همان طور که میدانید کودکان ذات بازیگوش و کم حوصله ای دارند. به همین دلیل در سینین پیش از دبستان بیشتر از چند دقیقه نمیتوانند پای سفره بنشینند و تقریبا سیر نشده بلند میشوند. مورد دیگر اینکه حجم معده کودکان بسیار کم است و با چند قاشق سیر میشوند. به همین دلیل ممکن است همه نیازهای آنها تامین نشود. پس استفاده از میان وعده توصیه میشود. بهتر است برای کودکان از دو تا چهار میان وعده کوچک استفاده شود. میوه ها یکی از بهترین میان وعده ها برای کودکان به حساب می آیند. اما توجه داشته باشید استفاده از میوه قبل از وعده اصلی به خصوص نهار توصیه نمیشود. به ویژه در مورد میوه هایی که بچه ها بیشتر دوست دارند و مقدار بیشتری از آن در هر وعده مصرف میکنند. مانند موز. بهتر است در استفاده از میوه ها تنوع رنگی رعایت شود. میوه هایی که زیاد استقبال نمی شود را در کنار میوه های مورد علاقه آنها قرار بدهید. تزئین نیز یکی از مهم ترین اصول میوه خوری است! . میخواهم خاطره ای از کودکی خودم تعریف کنم. من در بچگی سیب دوست نداشتم. بابا که عاشق میوه خوردن بود به جای اینکه سیب را چهار قاچ کند، گرد گرد میبرید. بعد وسط آن را با چاقو در می آورد و آن را شبیه به دونات می برید. سیب همان سیب بود. اما برای من طعم شیرین ترین دونات های دنیا را داشت. و من از آن به بعد عاشق سیب شدم. 🍎🍏😊 #آموزش_تغذیه_کودکان #آموزش_تغذیه_به_کودکان #تغذیه_سالم #میان_وعده #میان_وعده_مناسب_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #تغذیه_مناسب
09 دی 1398 18:35:39
83 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: عاشقان تخم مرغ. 😍🥚🍳 به مناسبت روز جهانی تخم مرغ این پست تقدیم شما که همیشه در موردش سوال دارید😊 سعی کردم به خیلی از سوالاتتون جواب بدم. برای دیدن بقیه سوالا استوریها رو حتما ببینید. این پست با همکاری چند نفر از متخصصین تغذیه تهیه شده. 😇 @setare_ghorbaninejad_diet @ahmadian_dietitian @nili.diet @rejiman.kids @nazaninjafarieh @healthy_diet_tipss @clinic.tavasoli @mirkhalafzadeh.nutrition @Sarvin_diet 🔅شما چه مدل تخم مرغ رو دوست دارید؟ 🔅 #تخممرغ #تخم_مرغ #نیمرو #املت #املت_گوجه #املت_مخصوص #املت_سبزیجات #املت_قارچ #غذای_ایرانی #غذای_سالم #غذای_خانگی #تغذیه_مناسب #تغذیه_سالم #تغذیه_کودک #غذای_کودک #تغذیه_تکمیلی #غذای_کمکی #مشاوره_فردی #مشاور_تغذیه
17 مهر 1400 17:27:54
332 بازدید
ندا کلکته چی
0
1
مقابله با بدغذایی بچه ها - قسمت ۱۴
❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچههای بدغذا که میخوان هوشمندانه رفتار کنن 😎 ———/////———/////———/////——— چهاردهمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچهها 🙆🏻♀️ مامان عزیز! بابای گرامی! کودکت رو با کسی مقایسه نکن قسمت آخر: تهدید نکن! 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 من ندا کلکته چی هستم و در زمینه تغذیه کودک میتونم به شما کمک کنم. برای تنظیم وقت مشاوره میتونید دایرکت بدید یا به واتس اپ پیام بدید ۰۹۱۰۷۸۹۴۸۴۵ @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_کودک #بدغذایی #تغذیه_سالم_کودک #بدغذایی_کودکان #ندا_کلکته_چی