پست های مشابه

n.kalkatehchi

⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ❇️ مخاطب این پست: مامانا و باباهای بچه‌های بدغذا که می‌خوان هوشمند باشن😎⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ———/////———/////———/////———⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ هفتمین قسمت از ۱۵ قدم مقابله با بدغذایی بچه‌ها 🙆🏻‍♀️⁣⁣ ⁣⁣ یه بار یکی از مراجعانم گفت: بچه من هیچی نمی خوره. ببخشید معذرت میخوام باباش اسب میشه و بچه رو پشتش سوار می‌کنه! 🐴⁣ ⁣ اونقدر باهاش بازی میکنه و شکلک در میاره تا حواسشو پرت کنه و من بتونم یه قاشق بذارم دهنش. 🙊 🐥⁣ ⁣ هم خنده ام گرفته بود هم از تعجب چشمام چهار تا شده بود 😅⁣ ⁣ اینهمه انرژی و خلاقیت مصرف می‌شه آخرشم بچه یک قاشق بیشتر نمی‌خوره! 🙄⁣ ⁣ اما راهش این نیست .☺️⁣ ورق بزنید و ببینید با این کار چه اتفاقی می‌افته. ⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ قسمت بعد: حواست به غذا باشه! ⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣ من ندا کلکته چی هستم. مشاور تغذیه کودک و در زمینه تغذیه بچه‌ها میتونم به شما کمک کنم. ⁣⁣ ⁣⁣⁣ @n.kalkatehchi⁣⁣ @n.kalkatehchi⁣⁣ ⁣@n.kalkatehchi⁣ قسمت بعدی: منوی باز ممنوع⁣ ⁣ #تغذیه_کودک #غذای_کودک #رشد_کودک #کودک سالم #تغذیه_کمکی #کودک_سالم #غذای_کمکی #بدغذایی_کودک #غذای_ایرانی #غذای_راحت⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣ ⁣#بدغذایی #بدغذایی_کودکان # ندا_کلکته‌چی

20 خرداد 1399 17:44:59

36 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهایی که کوچولوهاشونو برای غذا تشویق میکنن. 👶🏻⁣ ⁣ 👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻 ⁣ ❌ آفریییین. بشقابتو تموم کردی. ⁣ ❌ چه پسر خوبی. همه تخم مرغاشو خورد!⁣ ❌ هورااا. سوپشو تا آخر خورد 👏🏻⁣ ⁣ این جمله‌ها براتون آشنا نیستن؟ ⁣ ⁣ باور کنین یا نه، تشویق یه جور فشار روی بچه‌هاست و استرسشون رو زیاد میکنه‼️⁣ 🔺کاملا درک میکنم اون لحظه‌ای که یه قاشق غذا میخورن خیلی لحظه باشکوه و هیجان انگیزیه. اما وقتی با تشویق همراه میشه، اونا رو بدغذا تر می‌کنه. ⁣ ⁣ ما وقتی بچه‌ها رو تشویق میکنیم که یه کار خوب کرده باشن. تا اونو تقویت کنیم. ⁣ ⭕️ ولی واقعیت اینه که غذا خوردن ذاتا کار خوب یا بد نیست. ⁣🤷🏻‍♀️ ⭕️ و بچه‌ای که غذا میخوره بچه خوب و بچه‌ای که غذا نمیخوره بچه بد نیست. ⁣ پیامد تشویق چیه؟ ⁣ ✖️ اول از همه از بس انرژی مصرف میکنیم خسته میشیم. ⁣ ✖️ بچه‌ها به یه نیروی محرک بیرونی وابسته میشن. ⁣ ✖️ غذا میخورن که ما رو راضی کنن. نه برای اینکه شکمشونو سیر کنن. ⁣ ✖️ همیشه چشمشون به ماست تا تشویقشون کنیم. ⁣ ✖️ در طولانی مدت دیگه غذا نمیخورن. ⁣ ✅ راه درست چیه؟ ⁣ جذاب کردن محیط غذا. ⁣ جذاب کردن خود غذا. ⁣ درک و همدلی باهاشون. ⁣ دیدن نیازشون واحترام به اون. ⁣ شما چه جمله‌های تشویقی استفاده میکنید؟⁣ 🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱⁣ ⁣ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. برای دریافت مشاوره تغذیه میتونید به لینک بیو پیام بدید. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_خانگی #غذای_ایرانی #غذای_سالم #تغذیه_کمکی مشاوره_آنلاین #مشاور_تغذیه #مشاوره_فردی #تغذیه_سالم #

20 شهریور 1400 17:31:22

203 بازدید

n.kalkatehchi

. . اگر از صد مادری که کودک پیش از دبستان دارند در مورد عادات غذایی کودکانشان سوال کنید، غریب به نود نفر از آنها از بدغذایی، بی اشتهایی، دمدمی مزاج بودن، انتخاب های خاص و تغییر مدا‌م الگوی ذائقه فرزندانشان شکایت خواهند کرد. دلیل این همه تغییر در کوتاه مدت چیست؟ چرا کودکی که تا دیروز خوب غذا میخورد یک باره الگوی‌ غذایی اش تغییر می کند و به عادات عجیب رو میا‌ورد؟ باید در ابتدا به مادران اطمینان خاطر داد که این رفتار ها طبیعی است. کودک از سن دو- سه سالگی احساس استقلال طلبی پیدا میکند و تمایل دارد که خودش انتخاب های غذایی داشته باشد. اگر دقت کرده باشید آنها دیگر دوست ندارند از دست شما غذا بخورند. قاشق را از شما گرفته و خودشان امتحان میکنند. پس اگر به این آگاهی برسید که این امر طبیعی است و در بیشتر کودکان اتفاق می افتد کمتر پریشان و آشفته خاطر خواهید شد. قدم بعدی خرج کردن کمی صبر و حوصله و سلیقه است. با ایجاد تنوع در منوی غذایی، تزئین با مواد غذایی ساده، و ایجاد فاصله در ارائه مواد غذایی مختلف، اوضاع کمی بهتر خواخد شد. در آینده از تکنیک های خوش غذا کردن کودکان بیشتر خواهیم گفت. 💕 #آموزش_تغذیه_به_کودکان #تغذیه_سالم #تغذیه #تغذیه_کودک #ندا_کلکته_چی

07 دی 1398 16:52:23

21 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: کسایی که عاشق بیسکوئیت مادرن 😁⁣ ⁣ این پستو به درخواست خیلی از شما گذاشتم ⁣ ⁣ چون خیلی در مورد این بیسکوئیت سوال میشه که به بچه‌ها بدیم یا نه. ⁣ ⁣ بریم ورق بزنیم نقد و بررسیش رو ببینیم ⁣ ⁣ آخر فیلم حکم مصرف بیسکوئیت رو صادر کردم.😁⁣ ⁣ شما هم جزو کسایی هستید که بیسکوئیت مادر استفاده میکنید؟ ⁣ 🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪⁣ من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم شما رو با احکام خوراکی ها آشنا کنم 😁 @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi ⁣ ⁣ #نه_به_بیسکوئیت #تغذیه_کودک #غذای_سالم #چاقی_کودک #غذای_کمکی #بیسکوئیت_مادر #بیسکوییت_خونگی #بیسکویت_خانگی #بیسکوئیت #مشاور_تغذیه_آنلاین #مشاور_تغذیه_کودک #مشاور_تغذیه

15 فروردین 1400 18:37:55

110 بازدید

n.kalkatehchi

. .❇️ مخاطب این پست : همه والدین . کاملا قابل درکه که حسامونو موقع غذا خوردن بچه‌ها کنار بذاریم. اما بچه‌ها حسای ما رو میگیرن و دچار دلشوره میشن . . فیلم کاملا گویاست 😁 . . . شما بگید جزو کدوم دسته‌اید؟ . . من ندا کلکته چی مشاوره تغذیه کودک هستم و دارم سعی میکنم خودآگاهی مادرها در مورد احساساتشون زیاد کنم. . . #غذای_کمکی #غذای_کودک #کودک #مشاور_تغذیه_کودک #مشاور_بدغذایی_کودک #مشاور_تغذیه_آنلاین #کودک_خلاق #کودک_سالم #کودک_نوجوان #تغذیه_کودکان #بدغذایی_کودک #بی_اشتهایی_کودک #کودک_بدغذا

19 دی 1399 17:15:01

63 بازدید

n.kalkatehchi

⁣ ❇️ مخاطب این پست: کسایی که دلشون میخواد به آدمهای فضول جواب دندان شکن بدن 🙈⁣ ⁣ این پست رو باید برای فک و فامیل و در همسایه بفرستید تا آگاه بشن 😁⁣ ⁣ چون این روزا هرجا که بریم خیلیا در مورد قد و وزن و ظاهر بچه‌ها نظر میدن. ⁣ ⁣ درست مثل خانم توی این ویدئو⁣ ⁣ شما هم اگر از این تجربه ها دارین بنویسین یاد بگیریم 😆⁣ ⁣ ⭕️❌⭕️❌⭕️❌⭕️❌⭕️❌⁣ ⁣ من ندا کلکته چی مشاوره تغذیه کودک هستم و راهنماییتون میکنم که چجوری جواب بقیه رو بدین 😬 @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #رشد_کودک #رشد_قدی #نمودار_رشد #نمودار_قد_وزن #کودک #کارت_رشد #تغذیه_کودک #غذای_کمکی #مشاور_آنلاین

30 بهمن 1399 17:34:50

23 بازدید

ندا کلکته چی

0

0

چه کنیم تا بچه هایمان صبحانه خور شوند. این یکی از سوال هاییه که همیشه مامانا از من می پرسن!! ازشون میپرسم خودتون صبحانه میخورین؟ میگن نه، اما همه چی جلوشون می ذاریم. میگم بچه ها به رفتارهای ما نگاه میکنن. نه به حرفهامون! 🙆🏻‍♀️ واقعیت اینه که ذاتا و اساسا خوردن‌صبحانه بستگی به شرایط محیطی و حس و حال آدم داره. نهار و شام رو همه تو هر شرایطی میخورن. اما صبحانه داستانش فرق میکنه. باید صبح زود نباشه. تاریک نباشه. دور و برمون شلوغ باشه. نون تازه باشه. حسش باشه.... تا ذائقه مون رضایت بده به خوردنش!!! اما اگر کسی خودش رو عادت بده به این وعده خوشمزه دیگه نمیتونه بی صبحانه از خونه بیاد بیرون. حتا اگر چهار صبح باشه. ☺️ دیدم که میگم. 😉 خوب حالا چیکار کنیم؟ ۱. بین بیدار شدن و صبحانه فاصله بدیم. اجازه بدیم یه کم بدن بیدار بشه و سوخت و سازش به راه بیفته. یه کم ورزش ‌و چند تا نفس عمیق به این کار کمک میکنه. 🤸🏻‍♂️ ۲. من به شدت به اصل تنوع تو صبحانه معتقدم. حتا اگر شکلات صبحانه و کره و خامه باشه!!! یقینا نون لواش یخ زده و چایی شیرین و پنیر بیشتر از چند روز جواب نمی ده.🍳🧀🥨 ۳. بوی نون گرم معجزه میکنه. لازم نیست هر روز نون بخریم. میتونیم اونو رو هر وسیله گرمایشی که تو خونه داریم گرم کنیم و از خوردنش لذت ببریم. 😋🥖🍞 ۴. شام رو سبک و کم چرب درست کنیم و زود بخوریم. غذای سنگین به خصوص تو خواب به کندی هضم میشه و اشتها رو کاهش میده. ۵. بذاریم بچه ها هر چیزی رو به عنوان صبحانه امتحان کنن. حتا اگر تو چارچوبای ذهنی ما صبحانه به حساب نمیان. مهم نفس کاره. 🥪 ۶. و در نهایت بچه ها رو تو آماده کردن صبحانه بازی بدیم. اونا وقتی تو تهیه غذا مشارکت میکنن خوش غذا تر میشن. 👦🏻👧🏻 شما برای صبحانه خور شدن چه پیشنهادایی دارین؟ 🧇

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

n.kalkatehchi

ندا کلکته چی

0

0

چه کنیم تا بچه هایمان صبحانه خور شوند. این یکی از سوال هاییه که همیشه مامانا از من می پرسن!! ازشون میپرسم خودتون صبحانه میخورین؟ میگن نه، اما همه چی جلوشون می ذاریم. میگم بچه ها به رفتارهای ما نگاه میکنن. نه به حرفهامون! 🙆🏻‍♀️ واقعیت اینه که ذاتا و اساسا خوردن‌صبحانه بستگی به شرایط محیطی و حس و حال آدم داره. نهار و شام رو همه تو هر شرایطی میخورن. اما صبحانه داستانش فرق میکنه. باید صبح زود نباشه. تاریک نباشه. دور و برمون شلوغ باشه. نون تازه باشه. حسش باشه.... تا ذائقه مون رضایت بده به خوردنش!!! اما اگر کسی خودش رو عادت بده به این وعده خوشمزه دیگه نمیتونه بی صبحانه از خونه بیاد بیرون. حتا اگر چهار صبح باشه. ☺️ دیدم که میگم. 😉 خوب حالا چیکار کنیم؟ ۱. بین بیدار شدن و صبحانه فاصله بدیم. اجازه بدیم یه کم بدن بیدار بشه و سوخت و سازش به راه بیفته. یه کم ورزش ‌و چند تا نفس عمیق به این کار کمک میکنه. 🤸🏻‍♂️ ۲. من به شدت به اصل تنوع تو صبحانه معتقدم. حتا اگر شکلات صبحانه و کره و خامه باشه!!! یقینا نون لواش یخ زده و چایی شیرین و پنیر بیشتر از چند روز جواب نمی ده.🍳🧀🥨 ۳. بوی نون گرم معجزه میکنه. لازم نیست هر روز نون بخریم. میتونیم اونو رو هر وسیله گرمایشی که تو خونه داریم گرم کنیم و از خوردنش لذت ببریم. 😋🥖🍞 ۴. شام رو سبک و کم چرب درست کنیم و زود بخوریم. غذای سنگین به خصوص تو خواب به کندی هضم میشه و اشتها رو کاهش میده. ۵. بذاریم بچه ها هر چیزی رو به عنوان صبحانه امتحان کنن. حتا اگر تو چارچوبای ذهنی ما صبحانه به حساب نمیان. مهم نفس کاره. 🥪 ۶. و در نهایت بچه ها رو تو آماده کردن صبحانه بازی بدیم. اونا وقتی تو تهیه غذا مشارکت میکنن خوش غذا تر میشن. 👦🏻👧🏻 شما برای صبحانه خور شدن چه پیشنهادایی دارین؟ 🧇

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن