پست های مشابه

کلینیک بانوان

👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️👩‍⚕️ چیزی که باعث شد این پست رو بذارم اینه که هر بار از خانمی خواستم روی تخت ژنیکو یا همون تخت معاینه قرار بگیره اخماشو کرد تو هم و با یه نارضایتی همراه با ترس و شرم رو تخت قرار گرفت. بعضی چیزا هیچ وقت برای ما عادی نمیشه، مثل قرار گرفتن روی تخت معاینه، مثل شرم و حیای موقع رفتن رو تخت، مثل تنفر من از این کلیشه های اجتماعی هر بار سر معاینه بکارت... ولی میخوام اینو بهتون بگم، یه کم با این تخت دوست بشیم، بخدا خیلی کمکمون میکنه، برای شما که راحت قرار بگیری برای ما که راحت معاینه کنیم. دیگه باید انجامش بدیم، بیاین با هم کنار بیایم دیگه... البته این تخت استفاده های زیادی داره مثل آی یو دی گذاشت، عمل سرکلاژ یا کورتاژ و خیلی از اعمال مربوط به دستگاه ادراری تناسلی. اینکه گفتم پشت هر دلیل استفاده یه آقا وجود داشته بیشتر منظورم به عفونت های واژینال، زایمان و مسائل جنسی هست. وگرنه یه چیزی مثل عمل معاینه مثانه و مجاری ادراری دلیلش کاملا شخصیه و ربطی به کسی نداره! . . . . . #ژنیکولوژی #معاینه_واژینال #معاینه_بکارت #زایمان_طبیعی #تخت_معاینه #پاپ_اسمیر #کولپوسکپی #معاینه #عفونت_واژینال #دستگاه_تناسلی #مامایی #ماما #متخصص_زنان #دانشجومامایی #مطب_مامایی #مطب_زنان #بیماری_زنانه

16 خرداد 1399 17:51:37

12 بازدید

کلینیک بانوان

💢💢💢 ⬅ﻻﺑﯿﺎﭘﻼﺳﺘﯽ: ﻫﺪﻑ ﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﻻﺑﯿﺎ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻻﺑﯿﺎﭘﻼﺳﺘﯽ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﺎﻫﺶ ﺳﺎﯾﺰ ﻻﺑﯿﺎ ﻣﯿﻨﻮﺭ ‏( ﻟﺒﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺩﻫﺎﻧﻪ ﻭﺍﮊﻥ ‏) ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﺟﻬﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻋﻤﻞ ﻻﺑﯿﺎﭘﻼﺳﺘﯽ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﯾﮏ ﺟﺮﺍﺡ ﺣﺎﺫﻕ ﮐﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﻫﺎﯼ ﻻﺯﻡ ﺟﻬﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﻋﻤﺎ ﻝ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﻭ ﺗﺮﻣﯿﻤﯽ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺯﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺍ ﺑﺎﺷﺪ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ . ✅ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﮐﺎﻧﺪﯾﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻋﻤﻞ ﻻﺑﯿﺎﭘﻼﺳﺘﯽ ﺍﺳﺖ؟ ﻓﺮﻡ ﻇﺎﻫﺮﯼ ﻻﺑﯿﺎ ﻣﯿﻨﻮﺭ ﺩﺭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻋﻠﺖ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺗﻘﺎﺭﻥ ﻻﺑﯿﺎ ﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩﯼ ﻭ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ ﯾﺎ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﯾﺎ ﺧﻮﺩ ﺍﺭﺿﺎﺋﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ . ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺧﺎﻧﻢ ﻫﺎ ﻣﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻋﻤﻞ ﻻﺑﯿﺎ ﺑﺪﻻﯾﻞ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﮔﺮﭼﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻋﻼﺋﻤﯽ ﻧﻈﯿﺮ : ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺩﺭﺩ ﻭ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﯽ ﺣﯿﻦ ﻣﻘﺎﺭﺑﺖ ﺟﻨﺴﯽ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﯽ ﺣﯿﻦ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﻭﺭﺯﺷﯽ ﯾﺎ ﺑﺎ ﭘﻮﺷﯿﺪﻥ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﯼ ﺗﻨﮓ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﻭ ﭘﺨﺶ ﺟﺮﯾﺎﻥ ﺍﺩﺭﺍﺭﯼ ﺑﻮﯼ ﺑﺪ ﻭ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ ﺗﯿﺮﮔﯽ ﺭﻧﮓ ﻻﺑﯿﺎ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺗﻘﺎﺭﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻭ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺩﻥ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻪ ﻧﻔﺲ ﺟﻬﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﻋﻤﻞ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ . ﻋﻤﻞ ﻻﺑﯿﺎﭘﻼﺳﺘﯽ ﺗﺤﺖ ﺑﯿﻬﻮﺷﯽ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﯾﺎ ﺑﯽ ﺣﺴﯽ ﻣﻮﺿﻌﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺣﺪﻭﺩﺍ " ﺑﯿﻦ 30 ﺗﺎ 45 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻃﻮﻝ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﻭ 2 ﺳﺎﻋﺖ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻃﺮﯾﻘﻪ ﺑﯿﻬﻮﺷﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﺮﺧﺺ ﺷﻮﺩ . ✅ﻋﻮﺍﺭﺽ ﻻﺑﯿﺎﭘﻼﺳﺘﯽ: ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻋﻤﻞ ﻻﺑﯿﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﯾﮏ ﺟﺮﺍﺡ ﻣﺎﻫﺮ ﻭ ﺁﺷﻨﺎ ﺑﻪ ﺟﺪﯾﺪﺗﺮﯾﻦ ﺗﮑﻨﯿﮏ ﻫﺎﯼ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﺭﻭﺯ ﺩﻧﯿﺎ ﻫﯿﭻ ﻋﺎﺭﺿﻪ ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺑﻬﺒﻮﺩﯼ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﮔﺮﺩﺵ ﺧﻮﻧﯽ ﺑﺎﻻﯼ ﺍﯾﻦ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺳﺮﯾﻊ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ 3 ﺭﻭﺯ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﻋﺎﺩﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﺮ ﮔﯿﺮﻧﺪ. ﺩﺭﺩ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﻣﺤﻞ ﻋﻤﻞ ﺑﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﺴﮑﻦ ﻫﺎﯼ ﺗﺠﻮﯾﺰﯼ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﮐﺎﻣﻼ " ﻗﺎﺑﻞ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺍﺳﺖ .

28 مهر 1394 17:37:21

2 بازدید

کلینیک بانوان

👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️👩🏻‍⚕️ شاید باورتون نشه ولی هستن خانم هایی که تو دهه دوم، سوم زندگیشون هستن ولی هنوز با قضیه پریودی کنار نیومدن. بین دوستان خودم که خیلی زیاد بودن. دلیلش رو هم که میپرسیدم اکثرا اون شوک عظیمی که اولین بار که پریود شدن بهشون وارد کرده بود میدونستن و کلا دیگه با این قضیه آشتی نکرده بودن. خب شما فک کنید دختر بچه ای که از همه جا بی خبر یهو ببینه از جایی که حتی فکرشم نمیکرد داره خونریزی میکنه.... اولین چیزی که به ذهنش میرسه اینه که یه مریضی بد گرفته و به زودی میمیره. به دلیل جای خونریزی هم شاید روش نشه یا بازیه که به کسی بگه، بنابراین میشه گفت بزرگترین شوک جسمی و روحی رو یه دختر تو اون لحظه میبینه، اما اگر قبلش راجع به این مساله بی اطلاع بوده باشه. از تجربه خودم بخوام بهتون بگم، وقتی ۹ سالم شد خواهرای بزرگ‌ترم منو کشیدن کنار و گفتن که من دیگه دارم بزرگ میشم و میخوان راجع به یه مساله با من حرف بزنن. تمام پروسه بلوغ رو شامل رشد سینه، رشد موهای زائد، پریودی، تغییرات بدن و خلق و خو رو به من توضیح دادن. همین توضیح اونا باعث شد بلوغ برای من یه معظل نباشه و اولین روز پریودیم بجای ترس و وحشت خوشحال شدم، چون اونا به من فهمونده بودن این نشونه رشد صحیح و سالم بودن منه😊 اگر خداوند به شما دختری هدیه داده، قبل از اینکه بلوغش شروع بشه این آموزش هارو بهشون بدید، همه چیز رو به مدرسه واگذار نکنید. و با این کارتون کمک بزرگی به دخترتون کنید، بهترین سن هم ۹-۱۰ سالگی هست. شاد و سلامت باشید🌹 این پست رو به والدین دختردار هدیه بدید🙏🏻🌹 . . . پیج دوم مخصوص خانم های باردار: @bardarigram @bardarigram @bardarigram @bardarigram . . . #بلوغ #بلوغ_دختران #دختر #آموزش_بلوغ #پریودی #قاعدگی #خونریزی_واژینال #مشاوره #مشاوره_دوران_بلوغ #آموزش_جنسی_کودکان #ماما #مامایی #دانشجومامایی

16 فروردین 1399 16:46:50

14 بازدید

کلینیک بانوان

بند ناف... هر موقع که بند نافی رو قطع میکنم به این فکر میکنم که عظمت خدا چقدر بزرگه، نفس کشیدن، غذا خوردن، ایمن شدن، رشد کردن... هرچه که برای حیات و رشد یک موجود زنده لازمه از طریق همین بند ناف... خدایا شکرت، حتی واسه پیچ های بند ناف نوزادان سالم. بیاید همه با هم دعا کنیم هر کس که در آرزوی فرزند هست، خدا هرچه زودتر بهش یه بچه سالم بده... 🙏آمین🙏 پ ن: دانشجو ها و همکاران و فالوور های عزیزم لطفا شما هم احساستون رو راجع به بند ناف بگید. #بندناف #زایمان #زایمان_در_آب #زایمان_طبیعی #سزارین #حاملگی #بارداری #نوزاد #مادر #زایمان_فیزیولوژیک #حیات

26 شهریور 1394 19:00:06

14 بازدید

کلینیک بانوان

مریضا وقتی میان تو از طرز سلام کردنشون خیلی چیزارو میشه فهمید، مثلا مددجویی که بعد از مدتها با نذر و نیاز باردار شده وقتی میاد تو با خنده سلام می‌کنه و برگه آزمایش مثبت بارداریش رو مثل یه آسِ دل میذاره رو میز، همینقدر پیروزمندانه، همینقدر عاشقانه... اما وای به حال اونی که برگه مثبت آزمایشش نه تنها برگه برنده نیست، بلکه پلی شده که مسبب ورود به دنیایی از چه کنم هاست... اون روز زنگ هشدار رو که زدم درو باز کرد، احساس گیجی داشت، نه اینکه حال جسمیش بد باشه، حال روحیش خراب بود. فک کنم سلام هم نکرد، سلام تو اون لحظه چه اهمیتی داشت فقط عاجزانه گفت توروخدا یه کاری برام کنید... گفتم چی شده؟ مشکلت چیه؟ قبل از اینکه بخواد حرفی بزنه بغضش شکست، جعبه دستمال رو بش دادم گفتم تو کرونا دستتو به چشمت نزن همینجور که با دستاش چشماشو پاک کرد گفت کاش کرونا گرفته بودم... بدتر از اون سرم اومده، داشتم از شوهر نامردم بلاخره طلاق میگرفتم حتی از مهریه ‌م هم گذشته بودم که این بلا سرم اومد... دیگه فهمیده بودم چی شده، تو دلم کوهی از غم بود براش، من نمیشناختمش ولی داشتم غمش رو می‌خوردم... بارداری که خبرش برای خیلی ها باید نویدبخش باشه برای اون خبر از گرفتار و بدبختی میداد، خیلی دلم میخواست دلداریش بدم ولی من که نمیشناختمش.... گفتم گریه نکن، هدیه خداست ناشکر نباش گفت من خودمو دارم از دست اون معتاد هیولا نجات میدم همین الانشم خانواده م به چشم سربار نگام میکنن، این بچه رو چیکارش کنم... نمیتونم به اون جهنم برگردم اونم با یه بچه، توروخدا برام بندازش.. من که سقط انجام نمیدم، توهم این کارو نکن یهو برگشت طوری نگاهم کرد که انگار هیچ کدوم از حرفاشو نشنیدم و نفهمیدم، حق داشت همینجور که داشت گریه میکرد گفت دو نفریم، توروخدا یه کاری برامون بکن. گفتم یعنی چی دو نفر! گفت خواهرمم تازه فهمیده بارداره، ولی اون عقده، اگر خانوادم بفهمن کشتنش... گفتم خب عروسی بگیرن برن سر خونه زندگیشون، بچه ها خدا داده مبارکه باز بدتر از قبل نگام کرد، گفت برم به خواهرم بگم بیاد، گفتم برو ⬇️⬇️⬇️ ادامه تو کامنت اول⬇️⬇️⬇️ #زیرپوست_شهر

07 شهریور 1400 04:29:21

29 بازدید

کلینیک بانوان

👶👶👶 تکامل دوران جنینی : ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺩﻭ ﺗﺎ ﺳﻮﻡ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻣﯿﮑﺮﻭﺳﮑﻮﭘﯿﮏ ﺍﺳﺖ . ﺳﻠﻮﻝ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﯽ ﻫﺴﺘﻪﺩﺍﺭ،ﺩﺭ ﮐﯿﺴﻪ ﺯﺭﺩﻩ ﻭ ﻻﯾﻪﻫﺎﯼ ﻣﺰﻭﺗﻠﯿﺎﻝ ﺟﻔﺖ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺗﮑﺎﻣﻞ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ . ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻫﻔﺘﻪٔ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﻗﻠﺐ ﺟﻨﯿﻦ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺗﭙﯿﺪﻥ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﻪٔ ﺑﺨﺸﻬﺎﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﻣﯽﺭﺳﺎﻧﺪ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﭼﺸﻢ، ﺑﯿﻨﯽ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﯿﺮﻭﻧﯽ ﻫﻨﻮﺯ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﺩﯾﺪﻩ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ . ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﮔﻮﺍﺭﺵ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺟﻮﺍﻧﻪﻫﺎﯼ ﮐﻮﭼﮑﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺩﺳﺘﻬﺎ ﻭ ﭘﺎﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩٔ ﺟﻨﯿﻦ ۶ ﺗﺎ ۱۰ ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ . ﯾﻌﻨﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩٔ ﯾﮏ ﺗﺨﻢ ﺳﯿﺐ ﺩﺭﺧﺘﯽ . ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺷﺸﻢ ﮐﺒﺪ ﺟﻨﯿﻦ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ . ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻫﻔﺘﻪٔ ﻫﺸﺘﻢ ﻭﺯﻥ ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ﯾﮏ ﮔﺮﻡ ﻭ ﻃﻮﻝ ﻗﺪ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۲ /۵ ﺳﺎﻧﺘﯿﻤﺘﺮ ﺍﺳﺖ . ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻥ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ، ﺑﺎﺯﻭ، ﺁﺭﻧﺞ، ﺳﺎﻋﺪ، ﺩﺳﺘﻬﺎ، ﺭﺍﻥ، ﺳﺎﻕ ﭘﺎﻫﺎ ﮐﻢ ﻭ ﺑﯿﺶ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﺨﺸﯽ ﮐﻪ ﻗﺒﻼ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺩﻡ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﺪ، ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽﺭﻭﺩ . ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻫﻔﺘﻪٔ ﺩﻭﺍﺯﺩﻫﻢ ﻭﺯﻥ ﺟﻨﯿﻦ ۳۰ ﮔﺮﻡ ﻭ ﻃﻮﻝ ﻗﺪ ﺍﻭ ۷٫۵ ﺗﺎ ۹ ﺳﺎﻧﺘﯿﻤﺘﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ، ﻃﺤﺎﻝ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﺑﺎﻓﺖﻫﺎﯼ ﻟﻨﻔﺎﻭﯼ ﺑﺪﻥ ﻧﯿﺰ ﺳﺎﺧﺖ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎﯼ ﺧﻮﻧﯽ ﺭﺍ ﺍﻏﺎﺯ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ . ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎ ﮐﺎﻣﻼ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ . ﺑﺎﺯﻭﻫﺎ، ﺍﻧﮕﺸﺘﺎﻥ ، ﺩﺳﺘﻬﺎ ﻭ ﭘﺎﻫﺎ ﮐﺎﻣﻼ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺑﺎﻓﺘﻬﺎ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ . ﮔﻮﺵ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﭼﺸﻢ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﮐﺎﻣﻞ ﺷﺪﻩ ﻭﻟﯽ ﭘﻠﮑﻬﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺴﺘﻪﺍﻧﺪ . ﺿﺮﺑﺎﻥ ﻗﻠﺐ ﺟﻨﯿﻦ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﻭ ﺩﻗﯿﻖ ﻓﺮﺍﺻﻮﺗﯽ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺩﺍﺩ . ﺳﻪﻣﺎﻫﻪٔ ﺩﻭﻡ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺳﻪﻣﺎﻫﻪٔ ﻧﺨﺴﺖ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﯼ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺍﻧﺤﺼﺎﺭﯼ ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ، ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﻪﻣﺎﻩٔ ﺩﻭﻡ ﺍﻧﺪﺍﻣﻬﺎﯼ ﭘﺪﯾﺪﺁﻣﺪﻩ ﻧﻤﻮ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺗﺪﺭﯾﺞ ﺗﮑﺎﻣﻞ ﻣﯽﯾﺎﺑﻨﺪ . ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺷﺶﻣﺎﻫﮕﯽ، ﻃﻮﻝ ﻗﺪ ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۲۷ /۵ ﺗﺎ ۳۰ ﺳﺎﻧﺘﯿﻤﺘﺮ ﻭﺯﻥ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۶۰۰ ﺗﺎ ۷۲۰ ﮔﺮﻡ ﻣﯽﺭﺳﺪ . ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺪﻥ ﺟﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﻣﺎﻫﻬﺎﯼ ﭘﻨﺠﻢ ﻭ ﺷﺸﻢ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺭﻧﮓ ﻗﺮﻣﺰ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻢﮐﻢ ﻏﺪﺩ ﭼﺮﺑﯽ ﭘﻮﺳﺖ، ﭼﺮﺑﯽ ﺗﺮﺍﻭﺵ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﯾﺎﺧﺘﻪﻫﺎﯼ ﻣﺮﺩﻩٔ ﭘﻮﺳﺖ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﺎﺩﻩٔ ﺳﻔﯿﺪ ﺭﻧﮕﯽ ‏( ﭘﻨﯿﺮﯼ ﺷﮑﻞ‏) ﺭﺍ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﭘﻮﺳﺖ ﺟﻨﯿﻦ ﺭﺍ ﻣﯽﭘﻮﺷﺎﻧﺪ ﻭ ﻋﻤﻞ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﭘﻮﺳﺖ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﭘﻠﮑﻬﺎ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺟﺪﺍ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻣﮋﻩﻫﺎﯼ ﺟﻨﯿﻦ ﻧﯿﺰ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﮔﺮﺩﯾﺪﻩﺍﻧﺪ . ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﺳﻮﻡ ﺣﺎﻣﻠﮕﯽ ﻭﺯﻥ ﺟﻨﯿﻦ ﺑﻪ ۴۵۰ ﮔﺮﻡ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ . 🔻🔻🔻 این پست ادامه دارد...

12 اردیبهشت 1395 14:48:33

4 بازدید

نعیمه انصاری

0

1

من افتخار این رو داشتم که مراقبت تعداد زیادی مادر باردار رو انجام بدم. همیشه از مادرانی باردار میپرسم حاملگیشون خواسته بوده یا ناخواسته، که حدود ۴۰ درصد تقریبا ناخواسته ست و وقتی میپرسم چرا جلوگیری نکردی وقتی قصدشو نداشتی ۸۰ درصد میگن ما طبیعی جلوگیری می‌کردیم!!! ☑️ پس باید متوجه شده باشید که این نوع روش اصلا معتبر نیست و اکثرا زوج ها این روش رو اصلا درست انجام نمیدن. ☑️ پس اگر قصد بارداری ندارید و دارید از این طریق جلوگیری می کنید بهتره یه روش مطمئن تر انتخاب کنید. ☑️ راستی تو بعضی منابع قدیمی میگفتن این روش از نظر سایکولوژی و پروستاتی در طولانی مدت روی مرد تاثیراتی داره، که البته تو منابع جدید ندیدم چیزی در این باره گفته باشن!!! 📚 منابع این پست هم کتاب #برک_و_نواک بیماری های زنان هست که جز معتبرترییییییییین رفرنس های زنان دنیا محسوب میشه. پس مثل همیشه حرفایی که اینجا زده میشه حساب کتاب داره و به راحتی میتونید بهش اعتماد کنید.👌 . . . . . #جلوگیری_از_بارداری #جلوگیری_طبیعی #کاندوم #بارداری_ناخواسته #سقط #مامایی #متخصص_زنان

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

کلینیک بانوان

نعیمه انصاری

0

1

من افتخار این رو داشتم که مراقبت تعداد زیادی مادر باردار رو انجام بدم. همیشه از مادرانی باردار میپرسم حاملگیشون خواسته بوده یا ناخواسته، که حدود ۴۰ درصد تقریبا ناخواسته ست و وقتی میپرسم چرا جلوگیری نکردی وقتی قصدشو نداشتی ۸۰ درصد میگن ما طبیعی جلوگیری می‌کردیم!!! ☑️ پس باید متوجه شده باشید که این نوع روش اصلا معتبر نیست و اکثرا زوج ها این روش رو اصلا درست انجام نمیدن. ☑️ پس اگر قصد بارداری ندارید و دارید از این طریق جلوگیری می کنید بهتره یه روش مطمئن تر انتخاب کنید. ☑️ راستی تو بعضی منابع قدیمی میگفتن این روش از نظر سایکولوژی و پروستاتی در طولانی مدت روی مرد تاثیراتی داره، که البته تو منابع جدید ندیدم چیزی در این باره گفته باشن!!! 📚 منابع این پست هم کتاب #برک_و_نواک بیماری های زنان هست که جز معتبرترییییییییین رفرنس های زنان دنیا محسوب میشه. پس مثل همیشه حرفایی که اینجا زده میشه حساب کتاب داره و به راحتی میتونید بهش اعتماد کنید.👌 . . . . . #جلوگیری_از_بارداری #جلوگیری_طبیعی #کاندوم #بارداری_ناخواسته #سقط #مامایی #متخصص_زنان

شما میتوانید مطالب بیشتری از صفحات محتوایی و دیگر صفحات بامانو بخوانید

برای دسترسی نامحدود به مطالب و استفاده از امکانات دیگر اپلیکیشن بامانو مانند ساخت آلبوم خانوادگی، اپلیکیشن بامانو را نصب کنید. با عضو شدن شما از محتواهایی پشتیبانی میکنید که دوست دارید بیشتر از آن ها مطلع باشید

پست های مشابه

برو به اپلیکیشن