n.kalkatehchi
دنبال کننده
154
پست
126
ندا کلکته چی/مشاور تغذیه کودک تخصصم بدغذایی و تغذیه کودکه شماره نظام: ت-2985 آدرس مطب: تهران، بلوار کشاورز، کوچه رویان، پلاک 1 ۰۹۹۰۹۲۳۹۷۵۸ ۸۶۰۵۲۴۵۱
پست های مشابه
n.kalkatehchi
. ❇️ مخاطب این پست مامان و بابای کسایی که عاااتشق دنت هستن 😋😋 . . من اومدم با یه تحلیل و بررسی دیگه 🙋🏻♀️ .توی ویدئو حجم مساوی از سه تا محصول رو بررسی کردیم وعددها مربوط به این مقدارها هست. یه دنت پاکتی. یه شیر پاکتی. دو تا دسر. . ویدئو رو تا آخر ببینید. این دفعه به عهده خودتون گذاشتم که احکام دنت رو برای زیر یک سال و بالای یک سال بگید 🤗😁 . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و شما رو در زمینه خوراکیهای محتلف آگاه میکنم. . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #دنت #دنت_خانگی #دسر #دسرخانگی #لبنیات_کم_چرب #لبنیات #لبنیات_سنتی #کلسیم #رشد_قدی #رشد_کودک #غذای_مقوی
05 خرداد 1400 16:23:09
40 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ در پست قبلی در مورد انواع اشتهاآورها صحبت کردم و معایبشون رو گفتم. در این پست میخوام به این سوال پاسخ بدم که پس چه بچههایی به مکمل نیاز دارن؟ ⭕️ توجه داشته باشید که اهمیت این مورد بیشتر برای بالای دو ساله که طبق دستورالعمل کشوری ویتامینها قطع میشه. ✅ کودکانی که روزانه به رژیم غذایی متعادل و متنوع و سالم دسترسی ندارند. ✅ کودکان بدغذا که یک گروه غذایی رو به طور کامل حذف کردند. ✅ کودکانی که به بیماریهای مزمن مبتلا هستند. مثل آسم. یا سلیاک (عدم تحمل گلوتن) یا مشکلات گوارشی. به خصوص کسانی که دارو مصرف میکنند. ✅ کودکانی که رژیم غذایی گیاهخواری دارند. ✅ کودکانی که مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستند. ✅ کودکانی که به مقداری زیاد از نوشیدنی های شیرین و کربناته (نوشابه، دلستر، دوغ گازدار) استفاده میکنند. ❌ تمام این موارد نیاز به بررسی توسط متخصص تغذیه داره و مصرف خودسرانه مکمل به هیچ وجه توصیه نمیشه. 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و در مورد نیاز روزانه کوچولوهاتون شما رو راهنمایی میکنم. #مکمل #مکمل_غذایی #مکمل_آهن #مکمل_کودکان #مکمل_تقویتی #کمخونی #کمخونی_فقر_آهن #کمخونی_کودکان #ویتامین #ویتامین_دی #کمبود_ویتامین #کمبود_آهن #کمبودآهن #کمبود_کلسیم #کمبود_وزن
12 مرداد 1401 19:15:17
178 بازدید
n.kalkatehchi
.❇️ مخاطب این پست. کسانی که میخوان غذا رو شروع کنن. متاسفانه هنوز خیلیا به روش قدیمی غذا رو شروع میکنن. یعتی هفته اول فرنی. هفته دوم حریره بادوم. هفته سوم و چهارم سوپ. چرا این شیوه درست نیست؟ چون بعد از یک ماه کودک فقط به چند ماده غذای محدود عادت میکنه و ذائقه اش متنوع نمیشه. . به گفته انجمن اطفال آمریکا، مرکز پیشگیری از بیماری ها، مرکز ملی سلامت انگلیس و دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، هیچ ترتیبی برای شروع غذای جامد وجود نداره. اما هیچکس حق نداره به خاطر شروع غذا با فرنی و حریره بادوم شما رو سرزنش کنه. توصیه ها برای شروع غذا: ⭕️ هر کشوری بنا به فرهنگ خودش میتونه با مواد غذای مختلف شروع کنه. ⭕️ شما میتونید غذاها رو با مزه های متنوع مثل پوره سبزیجات یا تکه های نرم میوه و سبزیجاتی مثل هویج، سیب، گلابی، گل کلم، کلم بروکلی، اسفناج، یا پودینگ برنج (همون فرنی خودمون)، پوره گوشت، شروع کنید. ⭕️اگر با فرنی شروع کردید، چندین روز روی اون گیر نکنید و سریع تنوع ایجاد کنید تا کودک به مزه های مختلف عادت کنه. ⭕️ غذاهای آلرژی زا مانند تخم مرغ، آجیل، ماهی، بادام زمینی، گندم، کنجد، سویا و لبنیات باید از ۶ ماهگی شروع شوند و شروع اون به تاخیر نیفته. ❌ تنها چیزی که اصلا توصیه نمیشه شروع با لعاب برنجه. چون به دلیل وجود آرسنیک بالا، نداشتن ارزش غذایی خاص، نداشتن بافت جامد برای تقویت مهارت جویدن و.. اصلا مناسب نیست.
17 بهمن 1401 11:18:25
372 بازدید
n.kalkatehchi
. ❇️ مخاطب این پست پدرها ومادرهایی که در مقابل بدغذایی بچهها میخوان هوشمند باشن. 😎 ———/////———/////———/////———/////——— درصد بسیار بالایی از بچهها وقتی به سن ۱/۵ تا ۲ سال میرسن کم کم رفتارهای استقلال طلبانه رو شروع میکنن. دیگه دوست ندارن شما توی دهنشون غذا بذارید. یا قاشق رو از دست شما میکشن. به تدریج رفتارهای غذایی شون متفاوت میشه و ممکنه بدغذایی رو شروع کنن. به انگلیسی به این بچهها میگن picky eater یعنی بچههای انتخابگر. یعنی میگردن توی بشقاب ببینن از چی خوششون نمیاد اونو جدا میکنن. و بقیه رو می خورن. 🧐 مثل پیاز. لوبیا. حبوبات. نخود. خیار و گوجه توی سالاد و...و... این رفتار معمولا موقته و بعد از طی دوره کمون رشدی (بعد از ۷-۶ سالگی) بهتر میشه. گاهی پدر و مادر به خاطر نداشتن شناخت کافی از این ویژگی و نگرانی در مورد سلامتی فرزنشون، واکنشهای صحیحی نشون نمیدن.❤️ به همین دلیل این بدغذایی موندگار شده و تا سالها ادامه پیدا میکنه. این پست اولین بخش از مجموعه پدر و مادر هوشمنده و یک سری نکات کوتاه و موثر برای مدیریت این دورانه. 🟨🟧🟥🟨🟧🟥🟨🟧🟥🟨🟧 ادامه دارد... قسمت بعدی: تکرار تکرار تکرار #بدغذایی_کودک #تغذیه_کودک #غذای_کودک #بدغذایی
06 خرداد 1399 14:41:34
759 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامان و باباهایی که کوچولوهاشونو برای غذا تشویق میکنن. 👶🏻 👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻🍽👏🏻 ❌ آفریییین. بشقابتو تموم کردی. ❌ چه پسر خوبی. همه تخم مرغاشو خورد! ❌ هورااا. سوپشو تا آخر خورد 👏🏻 این جملهها براتون آشنا نیستن؟ باور کنین یا نه، تشویق یه جور فشار روی بچههاست و استرسشون رو زیاد میکنه‼️ 🔺کاملا درک میکنم اون لحظهای که یه قاشق غذا میخورن خیلی لحظه باشکوه و هیجان انگیزیه. اما وقتی با تشویق همراه میشه، اونا رو بدغذا تر میکنه. ما وقتی بچهها رو تشویق میکنیم که یه کار خوب کرده باشن. تا اونو تقویت کنیم. ⭕️ ولی واقعیت اینه که غذا خوردن ذاتا کار خوب یا بد نیست. 🤷🏻♀️ ⭕️ و بچهای که غذا میخوره بچه خوب و بچهای که غذا نمیخوره بچه بد نیست. پیامد تشویق چیه؟ ✖️ اول از همه از بس انرژی مصرف میکنیم خسته میشیم. ✖️ بچهها به یه نیروی محرک بیرونی وابسته میشن. ✖️ غذا میخورن که ما رو راضی کنن. نه برای اینکه شکمشونو سیر کنن. ✖️ همیشه چشمشون به ماست تا تشویقشون کنیم. ✖️ در طولانی مدت دیگه غذا نمیخورن. ✅ راه درست چیه؟ جذاب کردن محیط غذا. جذاب کردن خود غذا. درک و همدلی باهاشون. دیدن نیازشون واحترام به اون. شما چه جملههای تشویقی استفاده میکنید؟ 🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم. برای دریافت مشاوره تغذیه میتونید به لینک بیو پیام بدید. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #تغذیه_کودک #غذای_خانگی #غذای_ایرانی #غذای_سالم #تغذیه_کمکی مشاوره_آنلاین #مشاور_تغذیه #مشاوره_فردی #تغذیه_سالم #
20 شهریور 1400 17:31:22
203 بازدید
n.kalkatehchi
❇️ مخاطب این پست: مامانای باردار و کسانی که ابتدای مسیر شیردهی هستند. 🖋 هدف از نام گذاری روز جهانی شیر مادر، تشویق مامانا به استفاده از شیر خودشون هست. این ویدئو که کار قشنگی از معاونت غذا و داروی دانشگاه ایرانه، به زبان ساده اهمیت شیردهی رو توضیح داده. @fdo.iums فراموش نکنید همه مامانا فرشته هستن و بهترین مامان wبرای کوچولوهاشون. چه شیر خودشون رو بدن. چه شیر خشک. ❤️ تو کامنت به مامانایی که میخوان تازه شروع کنن از تجربه هاتون بگید. حرفای شما خیلی میتونه به اونها کمک کنه 🥰 من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و تلاش میکنم در این مسیر آگاهی مامانا رو بیشتر کنم. @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi #شیر_مادر #شیر_خشک #شیشه_شیر #تغذیه_با_شیر_مادر #تغذیه_نوزاد #تغذیه_کودک #مشاوره_آنلاین #مشاوره_فردی #مشاور_تغذیه #فصل_تابستان
11 مرداد 1400 15:47:23
51 بازدید
ندا کلکته چی
0
5
❇️ مخاطب این پست: پدر و مادرایی که موقع غذا خوردن دنبال بچه میکنن 🏃🏻🏃🏻♀️🏃🏻🏃🏻♀️🏃🏻🏃🏻♀️ خیلی وقتا تو مشاوره از مامانا میپرسم: چقدر در طول روز برای بچه ات وقت میذاری؟ مامان میگه: خیلی میگم چه بازیایی باهاش انجام میدی ؟ میگه پازل. ساختمون سازی. ... میگم اینا عالیه. دمت گرم. بیا یه کم بهترش کن بازی حرکتی هم بهش اضافه کن میدونی چرا؟ ویدئو رو ورق بزن و ببین. . . شما چه ایدههایی برای بازی بچه ها به ذهنتون میرسه. کامنت کنید تا همه استفاده کنن 🌀〽️🌀〽️🌀〽️🌀〽️🌀 〽️🌀〽️ . . من ندا کلکته چی مشاور تغذیه کودک هستم و سعی میکنم با تکنیک های خیلی ساده گره بدغذایی رو باز کنم . . @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi @n.kalkatehchi . #تغذیه_کودک #تغذیه_کودکان #تغذیه_کودک_سالم #غذای_کودک #غذای_کمکی #بدغذایی #بدغذایی_کودک #صندلی_غذای_کودک #ظرف_غذای_کودک #مشاور_تغذیه #مشاوره_رایگان #مشاوره_آنلاین #مشاوره_کودک #کارشناس_تغذیه #